petr / pecisko napsal:
Taky jsem si nechal dovézt octu z Německa a po 6 letech měla najeto 175000 km ale stav odpovídal novému vozu, až na nějaké drobné oděrky na plastech v interiéru. Poctivě vedená serviska a pravidelné záznamy byly podmínkou pro to aby mi ve škodovce udělali zadní víko kufru. Nebylo sice rezavé, ale trošičku tam náznak olupování barvy pod lištou SPZ byl, a tak jsem to ve škodovce zkusil reklamovat, protože dávají 10 let záruku na korozi. V Boleslavi to uznali a udělali mi komplet nově lakované dveře a gumové těsnění pod lištu. Auto mám déle než 2 roky a najedu ročně 25 tis. km takže po 50-ti tis. km zatím kromě ložiska v předním kole nic jiného nebylo třeba. (stojí 600,- +práce) Při 200tis. km jsem si řekl, že by stálo za to vyčistit olejovou vanu pod motorem, což mi poradil kámoš, ale jakmile jsme vypustili olej a vanu sundali, poznal jsem, že to nebylo vůbec nutné - čistá jako křišťál... žádná usazenina ani šponky ani černý olejový kal - nic. To asi protože se pravidelně měnil olej po předepsaných intervalech. Letos jsem ještě vyměnil žhaviče a byl jsem na STK - kde se technik jen oblizoval když ji viděl... ukázal mi v čem je rozdíl oproti novějším modelům 2. řady a potvrdil mi, že jedničková řada s 66kw ALH motorem - to jsou auta na věky. A to, že 66 kw bohatě stačí jsem poznal při cestování do Chorvatska - na dálnicích jízda kolem 150 km/h s tempomatem a při spotřebě 5,2l /100km - pohoda. A tady doma na mokré vozovce při záběru turba se občas kola protáčejí, takže výkonu až až... Nepatřím k těm, kdo zvedají výkon a chipují svoje káry a potom si stěžují na rychle sjeté gumy vybrující poloosy, vymačkané silentbloky a ramena, nebo zničené tlumiče a pod. Zatím tedy max. spokojenost, i co se týče spotřeby. Jen oproti předchozímu autu, což byl citroen 2,0 HDI jsem na spotřebě ušetřil za ty dva roky cca 35000,- Myslím, že se vyplatilo investovat o něco více peněz a vzít raději poctivě servisované auto z dovozu a vím, že pokud ho někde manželka nezruší, tak s tímhle autem najedu ještě dalších 200 - 300 tis. km Myslím, že tyhle auta byli zatím to nejlepší,co škodovka vyrobila ale bohužel se jim to v dnešní ekonomické situaci nevyplatí vyrábět podobné spolehlivé a trvanlivé auta, takže už se takových asi nedočkáme...
Souhlasím, že to je držák. ale nemůžu souhlasit, že 66ka je výkonná - stačí trochu naložit a je to znát, pokud však člověk jezdí sám, tak je to jakž takž dostačující, ale 81ka je mnohem živější a příjemnější na jízdu a je naprosto bezproblémová jako 66ka. jen doplním, že jsem s 66kou najel něco přes 300 tis a 81kou přes 200, takže můžu srovnávat