0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 1,9 TDI - jaká je po jedenácti letech provozu?

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
stanikk
počet příspěvků61
datum registrace06.05.2013
Středa 15.05.2013 17:11, RE:
anonym napsal:
Klady a zápory, uváděné autorem, jsou v protimluvu. Osobně mám za to, že ojetou Škodu Octavii 1,9 TDI (lidovku 66kW) si může dneska koupit jen blázen... Stočené kilometry, zakamuflovanané následky po haváriích, nulový nebo amatérský servis prvních majitelů. Při koupi je třeba se ptát: Kdo si kupuje 1,9 TDI? Ten, kdo bude sedět v kabině denně, a za rok natočí okolo Zeměkoule. A navíc, spotřeba minimální, ale tyhle slabé koncernové diesely mají jen "turbo dřípanec", jinak je to bída... Měl jsem jí, jako nouzový služebák, dva týdny, a když jsem se chtěl svézt, tak padalo 7,5/100 km, jedna báseň...


Dovolím si nesouhlasit. Kdo chce jezdit levně, tak Škoda Octavia je ideální volba. Jen si člověk musí dát pozor, aby nekoupit totální vrak. I když mají tato auta dost najeto, tak se dají docela snadno repasovat, aby mohla dále bez problémů sloužit. Chápu, že každý by chtěl koupit auto tak max. za 100 000 se spotřebou 5 litrů a aby mu vydrželo bez žádných investic nejméně 200 000 km.....
reagovat
stanikk
počet příspěvků61
datum registrace06.05.2013
Čtvrtek 04.07.2013 12:13, RE:
anonym napsal:
Klady a zápory, uváděné autorem, jsou v protimluvu. Osobně mám za to, že ojetou Škodu Octavii 1,9 TDI (lidovku 66kW) si může dneska koupit jen blázen... Stočené kilometry, zakamuflovanané následky po haváriích, nulový nebo amatérský servis prvních majitelů. Při koupi je třeba se ptát: Kdo si kupuje 1,9 TDI? Ten, kdo bude sedět v kabině denně, a za rok natočí okolo Zeměkoule. A navíc, spotřeba minimální, ale tyhle slabé koncernové diesely mají jen "turbo dřípanec", jinak je to bída... Měl jsem jí, jako nouzový služebák, dva týdny, a když jsem se chtěl svézt, tak padalo 7,5/100 km, jedna báseň...


Dovolím si nesouhlasit. Tato Oktávie je prosta moderních vynálezů, které šíleně lezou do peněz a pokud se o ní člověk dobře stará, tak se odmění jak nízkou spotřebou, tak i spolehlivostí. Je pravda že na trhu je spousta aut v žalostném technickém stavu, vyžadující nemalé investice. Spousta lidí nepozná na první pohled zdali auto má 150 000 nebo 450 000 km při účtech za servis se pak diví.
A jezdit s Oktou 1,9 TDI za 7,5 litru je opravdu umění....
reagovat
zkrátkačech
počet příspěvků2
datum registrace18.06.2014
Středa 18.06.2014 13:09, kvalitní Škodovka je minulostí
Ohledně "jedničkové" Octavie můžu mluvit jen v superlativech. Koupil jsem si ji v prosinci 2003. Jde o liftback 1.9 TDI / 66kW. Strašně se mi líbila a hlavně jsem byl nadšený, když mne předjížděli v tu dobu štastější majitelé a hned se mi ztratili z dohledu. V tu dobu jsem jezdil ve Felicii 1.3 nebo v Peugeotu 206.Celkem mi do dneška prošlo rukami 9 aut (vlastních) a to od Trabanta po Tatru 613.
Octavia má dnes najeto "poctivých" 210 000km a zatím je natolik spolehlivá, že si s ní dovolím každý rok jezdit na dovolenou až na jih Itálie (cca 1900km jedním směrem). Navíc průměrnou spotřebu 3,9l / 100km při rychlosti 120km/h (se zapnutou klima), mi žádné auto v současnosti nenabídne. Ano, menší servisní zásahy byly : kotouče, přední ložiska, rozvody. Jinak vše původní. Sami technici na STK se divili (12/2013), jak auto vypadá po tolika km. Téměř dokonalé auto a především motor musel zmizet díky normě Euro, protože tento splňuje pouze Euro 3. Můj syn koupil Fabii a má ji stále po servisech (naštěstí v záruce), jinak by se nedoplatil. Šetření automobilek musí být někde vidět. I tak, jednou, až mě Octávka opustí, zase bude české auto - Octavia III.
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Středa 18.06.2014 15:59, RE: kvalitní Škodovka je minulostí
zkrátkačech napsal:
Ohledně "jedničkové" Octavie můžu mluvit jen v superlativech. Koupil jsem si ji v prosinci 2003. Jde o liftback 1.9 TDI / 66kW. Strašně se mi líbila a hlavně jsem byl nadšený, když mne předjížděli v tu dobu štastější majitelé a hned se mi ztratili z dohledu. V tu dobu jsem jezdil ve Felicii 1.3 nebo v Peugeotu 206.Celkem mi do dneška prošlo rukami 9 aut (vlastních) a to od Trabanta po Tatru 613. Octavia má dnes najeto "poctivých" 210 000km a zatím je natolik spolehlivá, že si s ní dovolím každý rok jezdit na dovolenou až na jih Itálie (cca 1900km jedním směrem). Navíc průměrnou spotřebu 3,9l / 100km při rychlosti 120km/h (se zapnutou klima), mi žádné auto v současnosti nenabídne. Ano, menší servisní zásahy byly : kotouče, přední ložiska, rozvody. Jinak vše původní. Sami technici na STK se divili (12/2013), jak auto vypadá po tolika km. Téměř dokonalé auto a především motor musel zmizet díky normě Euro, protože tento splňuje pouze Euro 3. Můj syn koupil Fabii a má ji stále po servisech (naštěstí v záruce), jinak by se nedoplatil. Šetření automobilek musí být někde vidět. I tak, jednou, až mě Octávka opustí, zase bude české auto - Octavia III.


Ta spotřeba je dle palubního PC, tedy reálně +0,6 litru navíc, nebo dle dotankování?
Podle mne auto, co by jezdilo za 3,9l / 100km při průměru 120km/h zatím nikdo na planetě nevyrobil, i když se mnou jako škodovkář asi nebudete souhlasit.
reagovat
zkrátkačech
počet příspěvků2
datum registrace18.06.2014
Středa 18.06.2014 16:25, RE: kvalitní Škodovka je minulostí
free78 napsal:
zkrátkačech napsal:
Ohledně "jedničkové" Octavie můžu mluvit jen v superlativech. Koupil jsem si ji v prosinci 2003. Jde o liftback 1.9 TDI / 66kW. Strašně se mi líbila a hlavně jsem byl nadšený, když mne předjížděli v tu dobu štastější majitelé a hned se mi ztratili z dohledu. V tu dobu jsem jezdil ve Felicii 1.3 nebo v Peugeotu 206.Celkem mi do dneška prošlo rukami 9 aut (vlastních) a to od Trabanta po Tatru 613. Octavia má dnes najeto "poctivých" 210 000km a zatím je natolik spolehlivá, že si s ní dovolím každý rok jezdit na dovolenou až na jih Itálie (cca 1900km jedním směrem). Navíc průměrnou spotřebu 3,9l / 100km při rychlosti 120km/h (se zapnutou klima), mi žádné auto v současnosti nenabídne. Ano, menší servisní zásahy byly : kotouče, přední ložiska, rozvody. Jinak vše původní. Sami technici na STK se divili (12/2013), jak auto vypadá po tolika km. Téměř dokonalé auto a především motor musel zmizet díky normě Euro, protože tento splňuje pouze Euro 3. Můj syn koupil Fabii a má ji stále po servisech (naštěstí v záruce), jinak by se nedoplatil. Šetření automobilek musí být někde vidět. I tak, jednou, až mě Octávka opustí, zase bude české auto - Octavia III.
Ta spotřeba je dle palubního PC, tedy reálně +0,6 litru navíc, nebo dle dotankování?Podle mne auto, co by jezdilo za 3,9l / 100km při průměru 120km/h zatím nikdo na planetě nevyrobil, i když se mnou jako škodovkář asi nebudete souhlasit.


Je to podle počítače. Ale u Rozvadova doplním naftu do plné a na 2 nádrže dojedu až na místo a mám ještě na popojíždění během dovolené (cca 100-150km). Jste na omylu. Jsem sice škodovkář, ale nepreferuji jen tuto značku. V rodině mám i Suzuki SX4 1,6. To, co dokáže tento motor, je úžasné. Ale to se o motorech Suzuki ví.

reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Čtvrtek 19.06.2014 18:34, octavia I
Je fakt, že v této době sehnat auto s s 66 nebo 81 kW je zázrak. Já mám doma 81ku 2004 a byl jsem pro ni v německu před cca 6 lety a nedám na ni dopustit, jediné co dolívám je nafta, teď má nalítáno 300. Na firmě jsem jezdil 66ku a s tou jsem měl najeto 350 a taky v klidu. prostě pokud se o to člověk stará pravidelnou údržbou, tak je to docela bezproblémové auto. Ale to bych si dovolil tvrdit i o jiných autech, problémem všeho je šetření na servisních intervalech atd.
reagovat
petr / pecisko
počet příspěvků2
datum registrace02.09.2014
Úterý 02.09.2014 10:50, spokojený uživatel octavie tour 1,9tdi 66kw
Taky jsem si nechal dovézt octu z Německa a po 6 letech měla najeto 175000 km ale stav odpovídal novému vozu, až na nějaké drobné oděrky na plastech v interiéru. Poctivě vedená serviska a pravidelné záznamy byly podmínkou pro to aby mi ve škodovce udělali zadní víko kufru. Nebylo sice rezavé, ale trošičku tam náznak olupování barvy pod lištou SPZ byl, a tak jsem to ve škodovce zkusil reklamovat, protože dávají 10 let záruku na korozi. V Boleslavi to uznali a udělali mi komplet nově lakované dveře a gumové těsnění pod lištu.
Auto mám déle než 2 roky a najedu ročně 25 tis. km takže po 50-ti tis. km zatím kromě ložiska v předním kole nic jiného nebylo třeba. (stojí 600,- +práce)
Při 200tis. km jsem si řekl, že by stálo za to vyčistit olejovou vanu pod motorem, což mi poradil kámoš, ale jakmile jsme vypustili olej a vanu sundali, poznal jsem, že to nebylo vůbec nutné - čistá jako křišťál... žádná usazenina ani šponky ani černý olejový kal - nic. To asi protože se pravidelně měnil olej po předepsaných intervalech. Letos jsem ještě vyměnil žhaviče a byl jsem na STK - kde se technik jen oblizoval když ji viděl... ukázal mi v čem je rozdíl oproti novějším modelům 2. řady a potvrdil mi, že jedničková řada s 66kw ALH motorem - to jsou auta na věky.
A to, že 66 kw bohatě stačí jsem poznal při cestování do Chorvatska - na dálnicích jízda kolem 150 km/h s tempomatem a při spotřebě 5,2l /100km - pohoda. A tady doma na mokré vozovce při záběru turba se občas kola protáčejí, takže výkonu až až...
Nepatřím k těm, kdo zvedají výkon a chipují svoje káry a potom si stěžují na rychle sjeté gumy vybrující poloosy, vymačkané silentbloky a ramena, nebo zničené tlumiče a pod.
Zatím tedy max. spokojenost, i co se týče spotřeby. Jen oproti předchozímu autu, což byl citroen 2,0 HDI jsem na spotřebě ušetřil za ty dva roky cca 35000,-
Myslím, že se vyplatilo investovat o něco více peněz a vzít raději poctivě servisované auto z dovozu a vím, že pokud ho někde manželka nezruší, tak s tímhle autem najedu ještě dalších 200 - 300 tis. km
Myslím, že tyhle auta byli zatím to nejlepší,co škodovka vyrobila ale bohužel se jim to v dnešní ekonomické situaci nevyplatí vyrábět podobné spolehlivé a trvanlivé auta, takže už se takových asi nedočkáme...
reagovat
petr / pecisko
počet příspěvků2
datum registrace02.09.2014
Středa 03.09.2014 21:21, opel - liška ryšavá...
Opel ? - vždyť vám shnije pod zadkem...
reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Středa 03.09.2014 22:38, RE: spokojený uživatel octavie tour 1,9tdi 66kw
petr / pecisko napsal:
Taky jsem si nechal dovézt octu z Německa a po 6 letech měla najeto 175000 km ale stav odpovídal novému vozu, až na nějaké drobné oděrky na plastech v interiéru. Poctivě vedená serviska a pravidelné záznamy byly podmínkou pro to aby mi ve škodovce udělali zadní víko kufru. Nebylo sice rezavé, ale trošičku tam náznak olupování barvy pod lištou SPZ byl, a tak jsem to ve škodovce zkusil reklamovat, protože dávají 10 let záruku na korozi. V Boleslavi to uznali a udělali mi komplet nově lakované dveře a gumové těsnění pod lištu. Auto mám déle než 2 roky a najedu ročně 25 tis. km takže po 50-ti tis. km zatím kromě ložiska v předním kole nic jiného nebylo třeba. (stojí 600,- +práce) Při 200tis. km jsem si řekl, že by stálo za to vyčistit olejovou vanu pod motorem, což mi poradil kámoš, ale jakmile jsme vypustili olej a vanu sundali, poznal jsem, že to nebylo vůbec nutné - čistá jako křišťál... žádná usazenina ani šponky ani černý olejový kal - nic. To asi protože se pravidelně měnil olej po předepsaných intervalech. Letos jsem ještě vyměnil žhaviče a byl jsem na STK - kde se technik jen oblizoval když ji viděl... ukázal mi v čem je rozdíl oproti novějším modelům 2. řady a potvrdil mi, že jedničková řada s 66kw ALH motorem - to jsou auta na věky. A to, že 66 kw bohatě stačí jsem poznal při cestování do Chorvatska - na dálnicích jízda kolem 150 km/h s tempomatem a při spotřebě 5,2l /100km - pohoda. A tady doma na mokré vozovce při záběru turba se občas kola protáčejí, takže výkonu až až... Nepatřím k těm, kdo zvedají výkon a chipují svoje káry a potom si stěžují na rychle sjeté gumy vybrující poloosy, vymačkané silentbloky a ramena, nebo zničené tlumiče a pod. Zatím tedy max. spokojenost, i co se týče spotřeby. Jen oproti předchozímu autu, což byl citroen 2,0 HDI jsem na spotřebě ušetřil za ty dva roky cca 35000,- Myslím, že se vyplatilo investovat o něco více peněz a vzít raději poctivě servisované auto z dovozu a vím, že pokud ho někde manželka nezruší, tak s tímhle autem najedu ještě dalších 200 - 300 tis. km Myslím, že tyhle auta byli zatím to nejlepší,co škodovka vyrobila ale bohužel se jim to v dnešní ekonomické situaci nevyplatí vyrábět podobné spolehlivé a trvanlivé auta, takže už se takových asi nedočkáme...


Souhlasím, že to je držák. ale nemůžu souhlasit, že 66ka je výkonná - stačí trochu naložit a je to znát, pokud však člověk jezdí sám, tak je to jakž takž dostačující, ale 81ka je mnohem živější a příjemnější na jízdu a je naprosto bezproblémová jako 66ka. jen doplním, že jsem s 66kou najel něco přes 300 tis a 81kou přes 200, takže můžu srovnávat
reagovat
  1 ... 3 4 5




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.