anonym napsal:
Klady a zápory, uváděné autorem, jsou v protimluvu. Osobně mám za to, že ojetou Škodu Octavii 1,9 TDI (lidovku 66kW) si může dneska koupit jen blázen... Stočené kilometry, zakamuflovanané následky po haváriích, nulový nebo amatérský servis prvních majitelů. Při koupi je třeba se ptát: Kdo si kupuje 1,9 TDI? Ten, kdo bude sedět v kabině denně, a za rok natočí okolo Zeměkoule. A navíc, spotřeba minimální, ale tyhle slabé koncernové diesely mají jen "turbo dřípanec", jinak je to bída... Měl jsem jí...
Někdo se holt chce "svézt", jiný se jenom potřebuje přepravit. A když to zrovna nebudou německé dálnice a/nebo plně zatížené auto, i s těmi 66 kW to bude přeprava dostatečná.
Teď jsem podle rozsvícení hladového oka s Pašíkem B5 a těmi ubohými 66 kW jezdil (většinou okresky, něco dálnice, občas dost nákladu) za necelých 5 litrů. Ovšem za volantem se neukájím, nýbrž přemisťuju sebe a náklad, když to musí být. A neřekl bych, že někoho zdržuju.
Takže i mně by výkonově taková O. stačila.
Cca 7,5 l padalo kolegům v brutálně naložené O I s rakví hnané po dálnici 160 - 170. A radši nemluvit, kolik si brala doprovázející podobně naložená benzínová 1,6... Ale to už je off topic.