0
zpět
 

diskuze k tématu: Nechat si staré Mondeo nebo koupit nové auto?

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, česká vozidla, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 13.03.2012 00:05, RE: Názor
Petr S napsal:
S Mazdou 6, rok 2002 benzin mám zatím docela jasno. Nákup dalšího auta určitě neplánuju, není důvod. Na nájezd do 10 tkm ročně je to nesmysl. Od roku 2008 jsem kromě garanček a stěračů investoval 15 tis. Z toho bylo nutných 5 tisíc za 1 zadní brzdič. Zbylých 10 tisíc jsem dal dobrovolně za vybroušení 2 malých míst co rezly (1 zadní lem a zadní dveře). Teď je auto v cajku, kastle i jinak. 2 STK bez problémů. Co se týče výbavy, tak ESP, 6 airbagů, automatická klima, tempomat atd. je is dnes slušná...
Jen dodatek, to 2x vybroušení kastle bylo samozřejmě i s přelakem metalízy.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 13.03.2012 01:17, RE: Škoda
A4 napsal:
No, co se týče kvality zpracování interiéru, je všeobecně známo, že na prvním místě je Audi a až potom všichni ostatní...
Ano, to souhlasí, Audi je 1. místě, ale možná tak odzadu
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 13.03.2012 02:23, RE: Spotřeba
Jakub82 napsal:
Předem Všem poděkuji za reakce!!

Popravdě jsem nečekal takové množství přízpěvků a omlouvám se za pár nedostatků v dotazu: psal jsem ho několik dní po kouscích, když byl čas a tak něco uteklo.

Motorizaci mám v Mondeu 1.8 Duratec HE ve verzi 92kW, spotřebu jsem testoval na plné nádrži a ujetím 100km a následovnm dotankováním (zhruba 3 krát za sebou) a vypočítal průměr jelikož né vždy se povede natankovat správně "po okraj".

Bylo to v měsíci září kdy bylo počasí ideálnější (ani teplo an...
Ještě k té spotřebě - 1.8 92 kW je slabší než 2.0 107 kW a kombík je o něco těžší než můj hatchback. Přesto si nemyslím, že by měla být spotřeba o tolik vyšší. Možná to s tím nevytáčením není potřeba přehánět. Přece jen při potřebě zrychlení je potřeba motor točit. Můj dvoulitr při 130 točí 3700 otáček a spotřebě to nijak neublíží, lechtání plynu se hodí, když není motor zatížený.

Ještě se na spotřebě podepíše kvalita paliva, 98 oktanový benzín spotřebu opravdu sníží, ale méně kvalitní palivo, které nesplňuje parametry 95 oktanového benzínu, může vést k vyšší spotřebě. Možná změna čerpací stanice by mohla přinést i změnu spotřeby.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 13.03.2012 02:30, RE: Spotřeba
Jakub82 napsal:
Předem Všem poděkuji za reakce!!

Popravdě jsem nečekal takové množství přízpěvků a omlouvám se za pár nedostatků v dotazu: psal jsem ho několik dní po kouscích, když byl čas a tak něco uteklo.

Motorizaci mám v Mondeu 1.8 Duratec HE ve verzi 92kW, spotřebu jsem testoval na plné nádrži a ujetím 100km a následovnm dotankováním (zhruba 3 krát za sebou) a vypočítal průměr jelikož né vždy se povede natankovat správně "po okraj".

Bylo to v měsíci září kdy bylo počasí ideálnější (ani teplo an...
Jinak varianta výměny za silnější motorizaci z posledních ročníků stejné generace je myslím správná cesta, kterou bych se asi vydal i já, pokud by moje auto postihla fatální příhoda. Ovšem počítejte s tím, že nebude snadné najít vhodné auto v dobrém stavu. Ani dovoz z Německa není co býval, sleduju nabídky třeba na mobile.de a už tam toho zdaleka není tolik co dříve. Jakoby si i ti Němčouři více vážili starších poctivých aut a nechávají si je. Takže doporučuju jezdit ve starém a obezřetně se poohlížet, jestli se náhodou něco vhodně neobjeví a pak zhodnotit situaci znovu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 13.03.2012 08:19, RE: Škoda
Rover623 napsal:
Ano, to souhlasí, Audi je 1. místě, ale možná tak odzadu
Hm, a na to jsi přišel sám nebo ti někdo radil?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 13.03.2012 08:43, RE: Škoda
typek napsal:
Ano. Měl jsem chvíli tu čest s A3 1.6 MPI. Sice to není to správný Audi, ale na to že to auto stálo ve své době přes 650 táců to bylo dost neuvěřitelné setkání.... Například mechanismus otevírání kastlíku vyměněný autorizovanou opravnou za 16 tis bez DPH. Prémiovost z toho auta jen čišela
Já měl podobnou příležitost u svého vozu Audi A4 avant rok výroby 2003 a výměna
mechanismu mě stála v origo servise cca do 4000 Kč. Jak je to možné ? Bylo to v roce 2011 !!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 13.03.2012 08:49, RE: řešil jsem stejný problém před měsícem
kmy68 napsal:
Výborné auto, jen jezdilo a nic moc nechtělo, bohužel už dost rezlo. Vana pod motorem, hadičky na brzdovou kapalinu, prasklá manžeta. Věděl jsem, že už chcu tento rok kupovat nové (bezoečnější) a vrazit do něj 10 tis. na cca 5 měsíců se mi už nechtělo. Ještě stále stojí v garáži, asi příští týden ho odvážím na vrakáč.
OK, to beru. Jak se zanedbala údržba "po staru" (dutiny, spodek, ... ) hned od začátku, tak to později bylo v pytli. Mně zatím r. 1998 drží, doufám, že to tak ještě chvíli vydrží ...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 13.03.2012 11:00, RE: Škoda
Val.Kilmer napsal:
Já měl podobnou příležitost u svého vozu Audi A4 avant rok výroby 2003 a výměna
mechanismu mě stála v origo servise cca do 4000 Kč. Jak je to možné ? Bylo to v roce 2011 !!!
Je to možné, tohle bylo v roce 2006..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 13.03.2012 11:05, RE: Názor
Petr S napsal:
Jen dodatek, to 2x vybroušení kastle bylo samozřejmě i s přelakem metalízy.
Když to čtu pořádně, tak je tam napsáno, že za vybroušení dvou malých míst dal deset tisíc, takže to bylo určitě i s lakem. Lakování jednoho dílu stojí obecně 3000 korun, určitě lze sehnat i levnější, ale kdyby to bylo udělané špatně, tak by ta oprava asi nestála za tu snahu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 13.03.2012 11:10, RE: Spotřeba
Koloss napsal:
Jinak varianta výměny za silnější motorizaci z posledních ročníků stejné generace je myslím správná cesta, kterou bych se asi vydal i já, pokud by moje auto postihla fatální příhoda. Ovšem počítejte s tím, že nebude snadné najít vhodné auto v dobrém stavu. Ani dovoz z Německa není co býval, sleduju nabídky třeba na mobile.de a už tam toho zdaleka není tolik co dříve. Jakoby si i ti Němčouři více vážili starších poctivých aut a nechávají si je. Takže doporučuju jezdit ve starém a obezřetně se poo...
Dobrý den,

vzhledem ke stáří vozu a mého smyslu pro pořádek a jistotu, tankuji Motion 100 a výhradně u benzíny OMV (navíc jedu v jejich věrnostním programu). Někomu to přijde jako zbytečné vyhazování peněz a co si budem namlouvat, kvalita paliva u nás není zdaleka taková jako v sousedních zemích, a tyto paliva někdo hodnotí jako placebo efekt, ovšem já si to nemyslím.

Výkon bude stejný, ale jsou tam přidána aditiva která čistí motor a zatím si snad mohu stát.

Pomalu, ale jistě jak uvádíte se budu porozhlížet po jiném modelu z posledního roku před faceliftem u kterého se mě až takřka hnusí interiér, a bylo to tu již napsáno, některá auta jsou i vzhledem ke svému stáří jsou stále spolehlivější než jejich následovníci u kterých výrobce jen šetří.

Vezmu moje rodiče kteří si pořídili do firmy Peugeot 407 sw nebo co to je za model a ještě v záruce (tenkrát jen 2 roky) odešlo naftové čerpadlo (50 tisíc) a pak ještě nějaké 2 komponenty za dalších 30 (tuším něco v řízení), což je na rok starý auto za 650 tisíc katastrofa, ale to je zase z jiného soudku.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 13.03.2012 13:50, RE: Spotřeba
Jakub82 napsal:
Dobrý den,

vzhledem ke stáří vozu a mého smyslu pro pořádek a jistotu, tankuji Motion 100 a výhradně u benzíny OMV (navíc jedu v jejich věrnostním programu). Někomu to přijde jako zbytečné vyhazování peněz a co si budem namlouvat, kvalita paliva u nás není zdaleka taková jako v sousedních zemích, a tyto paliva někdo hodnotí jako placebo efekt, ovšem já si to nemyslím.

Výkon bude stejný, ale jsou tam přidána aditiva která čistí motor a zatím si snad mohu stát.

Pomalu, ale jistě jak uvádíte se ...
Lepší benzín může a nemusí být jen placebo efekt. Kdysi jsem našel tabulku, kde porovnávali chování motorů při použití různých paliv. Každý motor se choval jinak, některé změnu nijak nezaznamenaly u některých byl měřitelný nárůst výkonu i pokles spotřeby. Duratec HE 2.0 v Mondeu patřil k těm, které lepší palivo dokázaly využít nejlépe. Bohužel přes opakované snahy o opětovné dohledání článku jsem ho již nenašel. Nicméně na svém motoru jsem pokles spotřeby zaznamenal. Mrzí mě, že se již téměř nedá sehnat benzín 98 oktanů, ten co kdysi prodávali u Globusu byl výborný a cena vyšší jen nepatrně, takže pokles spotřeby rozdíl v ceně vyrovnal. Dokonce s obyčejným benzínem v Itálii jsem měl nižší spotřebu než v Česku.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 13.03.2012 13:52, RE: Ford Mondeo
Koloss napsal:
Je to závada, kterou zmiňuje i Fordův manuál pro servisy (Ford TIS). Jde víceméně o to, že tisícíhran sloupku řízení, který vyrovnává pohyb nápravy vůči volantu, není dobře promazaný. Takže při otáčení volantem na místě dojde k posunu v uložení tisícihranu a ozve se to jako lupnutí/klepnutí. V tom návodu je popsané řešení - povolí se jeden šroubek a uvolněný tisícihran se promaže silikonovou vazelinou. Při popsaném postupu se doporučuje povolený šroubek vyměnit za nový, cena kolem deseti korun. ...
Děkuji za vysvětlení. Vlastním ještě starší mondeo, rv. 97 tak postupně plánuju jít o krok výš, právě na tuhle generaci Mondea, tak proto ten dotaz. Pokud je to jen taková prkotina tak se tedy není důvod obávat... Ještě jednou děkuji...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 13.03.2012 14:30, RE: Spotřeba
Koloss napsal:
Lepší benzín může a nemusí být jen placebo efekt. Kdysi jsem našel tabulku, kde porovnávali chování motorů při použití různých paliv. Každý motor se choval jinak, některé změnu nijak nezaznamenaly u některých byl měřitelný nárůst výkonu i pokles spotřeby. Duratec HE 2.0 v Mondeu patřil k těm, které lepší palivo dokázaly využít nejlépe. Bohužel přes opakované snahy o opětovné dohledání článku jsem ho již nenašel. Nicméně na svém motoru jsem pokles spotřeby zaznamenal. Mrzí mě, že se již téměř ned...
Pánové, i do benzínu doporučuji VIF aditiv. Dosáhnete špičkových parametrů jinak standarního paliva za minimální cenu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 13.03.2012 19:19, RE: řešil jsem stejný problém před měsícem
pase napsal:
OK, to beru. Jak se zanedbala údržba "po staru" (dutiny, spodek, ... ) hned od začátku, tak to později bylo v pytli. Mně zatím r. 1998 drží, doufám, že to tak ještě chvíli vydrží ...
Zdravím majitele "staré dobré" N15ky.
Poprosím o radu, jestli někdo nebude vědět, čím by to mohlo být........poslední dobou u mé N15 1.4 benzin slyším při přidání plynu takový cinkavý nebo rachotivý kovový zvuk....někde jakoby vpravo mezi moterem a kolem, někde v těchto místech.....ale je to jen když se motor dostává z klidu do otáček, jak překročím určité otáčky, zvuk zmizí, při běžné rychlosti 50km/h a výš není nic slyšet, jen při rozjezdu a pomalém popojíždění.....
Neporadí někdo, co by to mohlo být, prosím...? Díky

Jinak taky už jsem si kolikrát pohrával s myšlenkou, že bych omladil vozový park.......ale je mi líto se jí zbavovat za minimální cenu, když jinak jezdí a funguje bez problémů.....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 13.03.2012 22:14, RE: Názor
Koloss napsal:
Když to čtu pořádně, tak je tam napsáno, že za vybroušení dvou malých míst dal deset tisíc, takže to bylo určitě i s lakem. Lakování jednoho dílu stojí obecně 3000 korun, určitě lze sehnat i levnější, ale kdyby to bylo udělané špatně, tak by ta oprava asi nestála za tu snahu.
Jo bylo to s lakem. Není to poznat. Dělal to autorizák Mazda Zeman. Včetně DPH a na fakturu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 14.03.2012 08:16, RE: řešil jsem stejný problém před měsícem
6mazda napsal:
Zdravím majitele "staré dobré" N15ky.
Poprosím o radu, jestli někdo nebude vědět, čím by to mohlo být........poslední dobou u mé N15 1.4 benzin slyším při přidání plynu takový cinkavý nebo rachotivý kovový zvuk....někde jakoby vpravo mezi moterem a kolem, někde v těchto místech.....ale je to jen když se motor dostává z klidu do otáček, jak překročím určité otáčky, zvuk zmizí, při běžné rychlosti 50km/h a výš není nic slyšet, jen při rozjezdu a pomalém popojíždění.....
Neporadí někdo, co by to mo...
Možný odhad je homokineťák - dělá to při kolech v rejdu nebo i rovně? Ale doporučuji www.nissan-club.cz, tam zadat do sekce Almera dotaz, případně předem zkusit vyhledat. Je tam toho fůra použitelného a na nový dotaz je většinou rychlá a použitelná reakce.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 14.03.2012 19:28, RE: řešil jsem stejný problém před měsícem
pase napsal:
Možný odhad je homokineťák - dělá to při kolech v rejdu nebo i rovně? Ale doporučuji www.nissan-club.cz, tam zadat do sekce Almera dotaz, případně předem zkusit vyhledat. Je tam toho fůra použitelného a na nový dotaz je většinou rychlá a použitelná reakce.
Je to slyšet jak při jízdě rovně, tak i když jsou kola v rejdu...
Jinak díky za radu a rychlou odpověď...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 06.08.2012 23:33, RE: Mondeo
Systemofamondeo napsal:
Pokud vše funguje tak bych si nechal tohle stávající mám Liftback rok 2001 výbava taky GHIA a sem spokojen.Motorově jede dobře mám 1,8 Duratec 92kw a spotřeba jezdím bohužel do práce jen 11km denně jedna cesta půlka po městě a tak máme 9 litrů.
Jinak mondeo v kombi sehnat tak rok 2007 není problém v super výbavě do těch 180000kč.Novější model bych asi nebral protože okolo 200000 jsou vozy prvovýroby a nic moc výbava.Taky cena náhradních dílu je o fous výšše.
I já mám mondeo MkIII rok 01 2,0DuratecHE 107kW a když s ním jezdím do práce já 56km, tak mám spotřebu 6,4l/100 používám tempomat a jezdím dle předpisů. Když jezdí manželka do práce 4,5km, tak má 8,2l/100km a to jezdí opravdu ostře!
Nechápu jak může někdo jezdit za 11. V dobách kdy jsem jezdil pořád dálnici 200km/h, tak jsem stejně jezdil za 9.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 06.08.2012 23:44, RE: Škoda
Rover623 napsal:
Asi by bylo dobré podotknout, že kdo tvrdí, že současná Škoda je dělaná na naše tankodromy je blázen. Škoda už dávno není dělaná na naše silnice, prakticky vše v autě pochází od VW, včetně podvozku. Škoda to nijak výrazně neupravuje, takže životnost toho auta je +/- to samé co konkurence. Za poslední "české" auto od Škody lze pokládat Felicii, všechno co vzniklo po ní jsou více či méně přemalované Volkswageny. Teď si asi proti sobě poštvu většinu návštěvníků tohoto webu, ale Mondeo není etalon s...
tleskám vám a souhlasím. Až na ten diesel. Ten je vhodný i pro toho co jezdí delší cesty a je schopný jet s opravdu malou spotřebou, ale to i mini auto v benzínu což zase není na delší cestu a nemůže dát ten luxus sedadel.
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.