0
zpět
 

diskuze k tématu: Nechat si staré Mondeo nebo koupit nové auto?

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, česká vozidla, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 10.03.2012 00:31, Dobrá rada nad zlato...
Těžko radit, když mám stejné Mondeo sám a zatím mi nepřijde, že bych se jej potřeboval zbavit, ale chápu, že pár oprav k tomu může ponoukat. Tak jak píše pan Šikl, nové auto za 250 tisíc odpovídající Mondeu je nemožné. Druhá věc je, kolik může toto Mondeo ještě zhltnout a v jakém je stavu a zda v průběhu 5-ti let dostávalo správnou péči, či zda nedostalo nic a teď se přihlásilo. O tm nic nevíme. Apropos kladky spolu s řemeny jsou předepsány měnit po 10-ti letech nebo 240 tkm.
Ovšem nesouhlasím v odpovědi s nedoporučením benzínových agergátů. 2-litr je už dostatečná motorizace a je to prověřený spolehlivý motor. Měl jsem s ním tu čest a jako nedostatečný se rozhodně nejeví. 107 kW je více než 92 u nafty, takže není důvod se domnívat, že to s 1.8 TDCi pojede lépe. Možná pocitově při "odpichu" pod 2000 rpm. A pokud někomu nevadí spotřeba 10 (což u ojetiny je ještě méně podstatné než u nového) tak 2,5T od Volva je také velmi slušná volba.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 10.03.2012 09:26,
Koupit zánovní auto které by hned po koupi potřebovalo investici 50 000 jak se obáváte , to by musel být hodně špatný kup . Bojíte se že na tom co máte ted kromě spotřebáku budete muset něco servisovat a chcete ušetřit tím že koupíte auto o cca 150 000 dražší než máte nyní , to nedává smysl . Vaše auto má už za sebou tu nejzásadnější ztratu hodnoty a cokoliv dražšího koupíte tak to bude tratit na ceně víc než co nacpete eventuelne do Mondea . Jestli si chcete udělat radost novějším autem tak proč ne , ale finančně nejvýhodnější je to Mondeo ještě pár let provozovat .
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 10.03.2012 09:35, RE: Dobrá rada nad zlato...
David V napsal:
Těžko radit, když mám stejné Mondeo sám a zatím mi nepřijde, že bych se jej potřeboval zbavit, ale chápu, že pár oprav k tomu může ponoukat. Tak jak píše pan Šikl, nové auto za 250 tisíc odpovídající Mondeu je nemožné. Druhá věc je, kolik může toto Mondeo ještě zhltnout a v jakém je stavu a zda v průběhu 5-ti let dostávalo správnou péči, či zda nedostalo nic a teď se přihlásilo. O tm nic nevíme. Apropos kladky spolu s řemeny jsou předepsány měnit po 10-ti letech nebo 240 tkm.
Ovšem nesouhlasím ...
Souhlas, navíc majitel má u svého Mondea pravděpodobně 1.8 Duratec, takže dvoulitrový Duratec by mu asi vyhovoval. Ale za 200 tisíc ho poslední generaci a v kombíku nesežene, ceny začínají na cca 250 tisících.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 10.03.2012 11:27, Názor
Dlouhý dotaz s mnoha neznámými. Předně se lze jen domnívat, co má tazatel za motorizaci. No a stav konkrétního vozu zná majitel taky nejlépe.
Tedy - pokud je technický stav OK a spousty dílů bylo měněno, přitom se jak autor uvádí jedná o spotřební díly, tak podle mě z ekonomického hlediska není co řešit. Tedy pokud není dostatek financí...
Osobně jsem přesvědčen, že Octavia Tour by byla z mnoha hledisek velkým zklamáním. Karoserie Octavie II není zrovna nejtužší a má tendenci se časem mírně "rozvrzat". Ano, kombi je na tom lépe. Motor 1.6 MPI je spolehlivý, jenže přesedat do něj ze silnější ráže bude vždy zklamání. No a po výbavové stránce jak by smet. Standard Mondea je zcela jinde než u ořezané Tour...
Pokud je stav stávajícího Mondea hodný cesty z domu, tak bych se zamyslel nad koupí stejného modelu z konce výroby v TOP stavu. Majitel zná charakteristiku vozu, ví, co od něj čekat. Přitom takováto výměna by mohla vyjít podobně draho, jako závažnější oprava stávajícího Mondea. Nicméně v tomto případě by to chtělo jednoznačně zkušeného mechanika tak, aby se nekupoval zajíc v pytli a hledat a hledat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 10.03.2012 18:35, Jezdit, pokud je spolehlivé. Drobnosti opravovat.
Nevím nic o kvalitě Fordu, ale pokud je Váš vůz v relativně dobrém stavu, jezděte dál starým.

Pár tisíc ročně které dáte navíc pořád není taková ztráta jako koupě jiného - ten musíte navíc také opravit (pokud koupíte starší). Při koupi nového je prodělek obrovský a dlouhodobá kvalita nevalná. Nové modely aut jsou prostě spotřebiče.
------------
Sám se starám o dodávky ND a servis moderních aut. Každé dva-tři roky jsem kupoval nová auta středí a vyšší třídy. Bohužel za posledních deset let se dlouhodobá kvalita strašně změnila. Nejhorší je, že za peníze se v dnešní době nedá životnost koupit. Už mne přestalo bavit řešit servis elektroniky a vstřikovačů moderních aut. Šel jsem proti všem konvencím, nekoupil jsem nové, ale spolehlivější a staré. Léta praxe a stovky tisíc kilometrů ukázali, že to byl dobrý krok.

http://moje.auto.cz/MGRR/audi-a6-avant.html
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 10.03.2012 20:52, řešil jsem stejný problém před měsícem
Před měsícem jsem řešil úplně stejnou věc. Původní benzínové Mondeo 2.0 z r. 2001 (najeto poctivých 230 tis.km) jsem potřeboval doplnit o druhý vůz (Almeru z r.1996 už jsem nechtěl opravovat). Zvažoval jsem nové Mondeo opět s dvou litrem cca ve stáří 4 roky, octavii tour (dovybavenou za cca 340 tis. Kč) a Hyundai Elantra. Nakonec rozhodla záruka. Člověk neví, co bude za 4 roky starší Mondeo potřebovat za opravy a budu-li na to vůbec mít jako nyní (do svého starého jsem za poslední půlrok vrazil cca 50 tis – spojka, dvouhmoťák, ložiska, čelní čidlo airbagů – původní zůstává výfuk, tři tlumiče, celý podvozek). Octavia – když jsem si do ní sedl, konstatoval jsem – málo místa, úzké sedačky – dílenské zpracování dobré. Vyhrál Hyundai – sice byl dražší než oktávka, ale: plná výbava (auto klima, vyhřívané sedačky, kožený volant, USB zásuvka, vše v elektrice, dešťový senzor, elektrony), slušný motor – 1.6 s 97kW a interior OK (nové interiéry vypadají dobře – mě se líbí). Jo, a Mondeo jsem dal manželce, najede ročně méně než doposud (cca 4000 km) a můžu s ním jezdit dale – přeci jen je to střední třída.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 11.03.2012 06:33, Tez mame mondeo 2.0 2004
I kdyz nase mondeo ma taky uz neco nabehano a rika si pravidelne o nejaky ten servis (at uz pravidelny ci nepravidelny). A i kdyz obcas premyslime o necem novejsim tak je to hloupost. Toto prodate za cca 50 - 70 tis, vy mate srach z nejakeho servisu (i presto, ze dost zasadnich veci jste uz vymenil) a chystate se koupit ojetinu kde si nechavate 50 tis na servis....vrazte 20 - 30 do toho mondea co mate a nechte si ho dokud bude jeste slouzit, bezpecnost je dobra, vybava taky. Velke a dobre vybavene auto za 200 tis nekoupite, a i takovy Ceed nebo I30 budou za 250 se zakladnim motorem, zakladni vybavou, a velikostne mnohem mensi...Leda koupit jak nekdo psal, posledni rocnik vaseho modelu cca model 2006 - 2007 s maximalni vybavou a v super stavu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 11.03.2012 09:40, Mondeo 1.8i kombi 2001
Pořád ho máme, pořád ho udržujeme, vyhovuje ze všech nejlépe, jiné lepší jsem zatím nenašel. Až na pár drobností, které mi vadí, ale jsem schopen je skousnout je to dobrý pomocník a velmi užitečné auto a má prostoru jak ďas. Chtěli jsme přesedlat na Subaru Outback, ale má prostě menší kufr
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 11.03.2012 09:47, RE: Jezdit, pokud je spolehlivé. Drobnosti opravovat.
Rutt. napsal:
Nevím nic o kvalitě Fordu, ale pokud je Váš vůz v relativně dobrém stavu, jezděte dál starým.

Pár tisíc ročně které dáte navíc pořád není taková ztráta jako koupě jiného - ten musíte navíc také opravit (pokud koupíte starší). Při koupi nového je prodělek obrovský a dlouhodobá kvalita nevalná. Nové modely aut jsou prostě spotřebiče.
------------
Sám se starám o dodávky ND a servis moderních aut. Každé dva-tři roky jsem kupoval nová auta středí a vyšší třídy. Bohužel za posledních deset let ...
Však jsou taky ta auta v poměru k příjmům nepoměrně levnější, než dříve. Tak asi tak
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 11.03.2012 12:07, Mondeo
Pokud vše funguje tak bych si nechal tohle stávající mám Liftback rok 2001 výbava taky GHIA a sem spokojen.Motorově jede dobře mám 1,8 Duratec 92kw a spotřeba jezdím bohužel do práce jen 11km denně jedna cesta půlka po městě a tak máme 9 litrů.
Jinak mondeo v kombi sehnat tak rok 2007 není problém v super výbavě do těch 180000kč.Novější model bych asi nebral protože okolo 200000 jsou vozy prvovýroby a nic moc výbava.Taky cena náhradních dílu je o fous výšše.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 11.03.2012 12:46, RE: Mondeo
Systemofamondeo napsal:
Pokud vše funguje tak bych si nechal tohle stávající mám Liftback rok 2001 výbava taky GHIA a sem spokojen.Motorově jede dobře mám 1,8 Duratec 92kw a spotřeba jezdím bohužel do práce jen 11km denně jedna cesta půlka po městě a tak máme 9 litrů.
Jinak mondeo v kombi sehnat tak rok 2007 není problém v super výbavě do těch 180000kč.Novější model bych asi nebral protože okolo 200000 jsou vozy prvovýroby a nic moc výbava.Taky cena náhradních dílu je o fous výšše.
jojo, jezdím taky tak kolem 9 až 10 litrů po městě, nejdřív mě to trápilo a přemýšlel jsem o všech možných malých autech, nafťácích atp., nakonec jsem dospěl k závěru, že jde o nutnou investici s tím, že zase leju jen benzín, olej, spotřebák a s ničím jiným problémy nemám (až na díly, které holt na našich silnicích jednou odejít musí, čepy, tyčky stabilizátorů a tak).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 11.03.2012 12:48, RE: Dobrá rada nad zlato...
Tycoon napsal:
Souhlas, navíc majitel má u svého Mondea pravděpodobně 1.8 Duratec, takže dvoulitrový Duratec by mu asi vyhovoval. Ale za 200 tisíc ho poslední generaci a v kombíku nesežene, ceny začínají na cca 250 tisících.
Mám 1.8 Duratec 92kw a a i tak mi to přijde dobrý, rozjíždí se dlouho, není to trhač asfaltu, ale 160-170 jede v klidu (spotřeba to už je jiná ), dvoulitr by určitě postačil a jestli se pán rád prosviští pak 2.5 V6 pro fajnšmekry 3.0 V6
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 11.03.2012 15:45, RE: Dobrá rada nad zlato...
roth21cz napsal:
Mám 1.8 Duratec 92kw a a i tak mi to přijde dobrý, rozjíždí se dlouho, není to trhač asfaltu, ale 160-170 jede v klidu (spotřeba to už je jiná ), dvoulitr by určitě postačil a jestli se pán rád prosviští pak 2.5 V6 pro fajnšmekry 3.0 V6
3.0 V6 je na ho.no, má hodně často problémy s mazáním a spotřebou oleje. Je to všeobecně známý fakt. 2.5 V6 od fordu taky bere olej, ale v porovnání s 3.0 V6 je to minimum.
A koukat na hladinu oleje při každým tankování by mě teda fakt nebavilo
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 02:48, Škoda
Asi by bylo dobré podotknout, že kdo tvrdí, že současná Škoda je dělaná na naše tankodromy je blázen. Škoda už dávno není dělaná na naše silnice, prakticky vše v autě pochází od VW, včetně podvozku. Škoda to nijak výrazně neupravuje, takže životnost toho auta je +/- to samé co konkurence. Za poslední "české" auto od Škody lze pokládat Felicii, všechno co vzniklo po ní jsou více či méně přemalované Volkswageny. Teď si asi proti sobě poštvu většinu návštěvníků tohoto webu, ale Mondeo není etalon spolehlivosti, je to spíš průměr. Nicméně pokud bych měl řešit otázku jestli si ponechat staré Mondeo nebo koupit novou Škodu, nechám si to Mondeo. Co se týče korejských aut (Kia, Hyundai), zde se podle předchozích vozů nedá vůbec soudit. Hyundai i30 je kvalitou a odolností dost jinde než všechno co Hyundai vyprodukoval předtím, to auto se prostě musí zkusit. Troufnu si tvrdit, že co se zpracování interiéru týče tak na standard který dnes dnes podává i30 se škoda se svou Octávií bude dotahovat ještě 10 let, takhle precizně zpracované auto lze dnes už vidět pouze u japonské konkurence. Nicméně pořád platí, že i i30 a dvojník od Kia (Ceed) jsou menší auta než Mondeo. Pořizovat si jako náhradu za Mondeo ojetého Passata je hotové šílenství, velmi záhy zjistíte, že ceny oprav jsou trochu jinde než u Mondea a s kvalitou to také není dvakrát slavné. Pokud skutečně chcete novější auto, pořiďte si novější Mondeo, zde si ale dovolím s autorem článku nesouhlasit, protože benzínový dvoulitr na to auto stačí. Bohužel se musí trochu točit a to se může podepsat na spotřebě. Jenže buď máte benzínový motor který má výkon a za tuto práci si vezme odpovídající díl v podobě paliva nebo máte udýchaný benzín který s autem nedokáže skoro hnout, ale zase nežere nebo máte diesel, který se kromě spotřeby a vhodnosti k tahání přívěsů nedá na nic jiného použít
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 08:04, RE: Mondeo
roth21cz napsal:
jojo, jezdím taky tak kolem 9 až 10 litrů po městě, nejdřív mě to trápilo a přemýšlel jsem o všech možných malých autech, nafťácích atp., nakonec jsem dospěl k závěru, že jde o nutnou investici s tím, že zase leju jen benzín, olej, spotřebák a s ničím jiným problémy nemám (až na díly, které holt na našich silnicích jednou odejít musí, čepy, tyčky stabilizátorů a tak).
Měl jsem teď na týden půjčeného Focuse 1,6 benzín. Myslel jsem, že se po.se.ru smíchy, když mi po týdnu auto ukazovalo kombinovanou spotřebu 9,5 litru!!!!!!!!!
1,6ka s manuálem, středně velké auto či lépe řečeno, vlastně malé. S pětilitrem v automatu o 300 kg těžším jezdím za 12,5 a to jezdím jako prasátko... což s tím Focusem není dost dobře možné, na dálnici 170 a auto vypadalo, že se rozpadne...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 09:51, RE: Škoda
Rover623 napsal:
Asi by bylo dobré podotknout, že kdo tvrdí, že současná Škoda je dělaná na naše tankodromy je blázen. Škoda už dávno není dělaná na naše silnice, prakticky vše v autě pochází od VW, včetně podvozku. Škoda to nijak výrazně neupravuje, takže životnost toho auta je +/- to samé co konkurence. Za poslední "české" auto od Škody lze pokládat Felicii, všechno co vzniklo po ní jsou více či méně přemalované Volkswageny. Teď si asi proti sobě poštvu většinu návštěvníků tohoto webu, ale Mondeo není etalon s...
No, co se týče kvality zpracování interiéru, je všeobecně známo, že na prvním místě je Audi a až potom všichni ostatní...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 10:10, RE: Škoda
A4 napsal:
No, co se týče kvality zpracování interiéru, je všeobecně známo, že na prvním místě je Audi a až potom všichni ostatní...
Z hospod je všeobecně známo mnoho věcí, ale proč ne, Audi má slušnou kvalitu interiérů (až na některé přešlapy plynoucí ze sdílení některých prvků napříč VW jako třeba slupující se barva otočných spínačů, unavené písty vzpěr kastlíků apod.) . Škoda že se na to nedá dojet třeba do práce
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 10:53, Ford Mondeo
Měl bych jednu otázku, kterou nikdo z majitelů Mondea rv. 2001 a výš už nezmínil a to bylo to vrzání ve sloupku řízení. Zmiňuje se o tom právě tazatel. Mohl by mi někdo na to odpovědět? Děkuji
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 11:15, Rozhodnout se musí autor dotazu
Buď si a) nechá Mondeo nebo b) koupí nové menší kombi nebo c) koupí párleté ojeté kombi střední třídy.
Ad a) posoudit stav a možné budoucí servisní náklady nemůže Tipcars, ale mechanik, který se o auto stará. Nechat si Mondeo je nejlevnější varianta. Rozhodnutí se ho zbavit bude v budoucnu uzrávat s tím, jak moc se bude dál sypat.
Ad b) tazatel neuvedl částku, kterou může vrazit do nového auta. Jen že +/- 600k za střední třídu je moc. Obecně kombi v nižší střední začínají s jakous takous výbavou kolem 300k: korejci, Megane a starší verze - Octavia Tour, Astra Classic, předchozí Focus už se asi doprodal. Jinak musí počítat s částkou od 350k výše. S prostorem a komfortem půjde určitě dolů, ale jestli jeho potřeby a nároky o třídu menší auto splní, nemusí zbytečně vozit ve velkém kombi vzduch.
Ad c) zde je ochoten investovat 200k + 50k na opravy a nabídka je velice široká. Sem by měly směřovat rady a doporučení zdejších odborníků.
Rozhodnutí by se mělo týkat toho, zda bude své Mondeo ještě pár let živit a v klidu hledat vhodného nástupce mezi ojetinami či si počkat na zajímavou nabídku nového. Nebo na nástupce spěchat a vybírat ze současné nabídky ojetin a nových aut.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 11:48, RE: Mondeo
Michal napsal:
Měl jsem teď na týden půjčeného Focuse 1,6 benzín. Myslel jsem, že se po.se.ru smíchy, když mi po týdnu auto ukazovalo kombinovanou spotřebu 9,5 litru!!!!!!!!!
1,6ka s manuálem, středně velké auto či lépe řečeno, vlastně malé. S pětilitrem v automatu o 300 kg těžším jezdím za 12,5 a to jezdím jako prasátko... což s tím Focusem není dost dobře možné, na dálnici 170 a auto vypadalo, že se rozpadne...
S tim focusem asi nebude něco v pořádku, 9,5 je nesmysl.
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.