0
zpět
 

diskuze k tématu: Nechat si staré Mondeo nebo koupit nové auto?

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, česká vozidla, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 11:59, mondeo
Další možnost např. zajet do němec pro mondeo kolem roku 2006, bude ve velice dobrém stavu a cena v pohodě do 150tis. kč. Tak jsem to udělal já nedavno, dovezení nebylo nic složitého, potom jen na stk, vyměnil jsem olej a koupil gumy a auto slouží bez jedinného problému.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 12:57, RE: Mondeo
ivan2 napsal:
S tim focusem asi nebude něco v pořádku, 9,5 je nesmysl.
Nene, on psal, že jezdí jako prasátko...... to by odpovídalo
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 12:57, RE: Mondeo
ivan2 napsal:
S tim focusem asi nebude něco v pořádku, 9,5 je nesmysl.
já s Favoritem jezdil za 17... všechno jde když se chce
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 13:09, RE: Mondeo
tomaskrtek napsal:
já s Favoritem jezdil za 17... všechno jde když se chce
Ajo, tak jestli jede podlahu, to potom jo, ale to pak žere každej benzíňák
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 13:12, RE: Mondeo
ivan2 napsal:
Ajo, tak jestli jede podlahu, to potom jo, ale to pak žere každej benzíňák
to žere i nafta i ta báječná 1.9TDi se dá donutit ke spotřebě přes deset.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 13:52, RE: Škoda
typek napsal:
Z hospod je všeobecně známo mnoho věcí, ale proč ne, Audi má slušnou kvalitu interiérů (až na některé přešlapy plynoucí ze sdílení některých prvků napříč VW jako třeba slupující se barva otočných spínačů, unavené písty vzpěr kastlíků apod.) . Škoda že se na to nedá dojet třeba do práce
Mluvíš z vlastní zkušenosti ...?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 14:04, RE: řešil jsem stejný problém před měsícem
kmy68 napsal:
Před měsícem jsem řešil úplně stejnou věc. Původní benzínové Mondeo 2.0 z r. 2001 (najeto poctivých 230 tis.km) jsem potřeboval doplnit o druhý vůz (Almeru z r.1996 už jsem nechtěl opravovat). Zvažoval jsem nové Mondeo opět s dvou litrem cca ve stáří 4 roky, octavii tour (dovybavenou za cca 340 tis. Kč) a Hyundai Elantra. Nakonec rozhodla záruka. Člověk neví, co bude za 4 roky starší Mondeo potřebovat za opravy a budu-li na to vůbec mít jako nyní (do svého starého jsem za poslední půlrok ...
Jen pro zajímavost - co potrebovala N15 z r. 1996 za opravy?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 16:14, RE: Dobrá rada nad zlato...
David V napsal:
Těžko radit, když mám stejné Mondeo sám a zatím mi nepřijde, že bych se jej potřeboval zbavit, ale chápu, že pár oprav k tomu může ponoukat. Tak jak píše pan Šikl, nové auto za 250 tisíc odpovídající Mondeu je nemožné. Druhá věc je, kolik může toto Mondeo ještě zhltnout a v jakém je stavu a zda v průběhu 5-ti let dostávalo správnou péči, či zda nedostalo nic a teď se přihlásilo. O tm nic nevíme. Apropos kladky spolu s řemeny jsou předepsány měnit po 10-ti letech nebo 240 tkm.
Ovšem nesouhlasím ...
Duratec 2.0 107 kW je výborný motor, ale spíše pro starší genereaci (Mk3), protože ta nová je těžší o více než 100 kilo a to už je poznat. Takový rozdíl cítím sám, když jedu v autě já sám, nebo komplet s rodinkou. Není to tragický rozdíl, ale je poznat, že ubylo elánu ke zrychlování.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 16:19, RE: Názor
rohYpnol napsal:
Dlouhý dotaz s mnoha neznámými. Předně se lze jen domnívat, co má tazatel za motorizaci. No a stav konkrétního vozu zná majitel taky nejlépe.
Tedy - pokud je technický stav OK a spousty dílů bylo měněno, přitom se jak autor uvádí jedná o spotřební díly, tak podle mě z ekonomického hlediska není co řešit. Tedy pokud není dostatek financí...
Osobně jsem přesvědčen, že Octavia Tour by byla z mnoha hledisek velkým zklamáním. Karoserie Octavie II není zrovna nejtužší a má tendenci se časem mírně "r...
Já už tuhle úvahu začínám řešit, moje Mondeo je také z roku 2001. Teď jsem zainvestoval do spotřebního materiálu - silentbloky a čepy na předku, brzdy na zadku. Když jsem viděl, jak snadno prošlo na STK, tak je rozhodnutí jednoznačné - ponechat si staré. Vím dost přesně v jakém je stavu, nic nevrže, vše funguje, a ani koroze neotravuje. Musela by se dostavit fatální závada, abych hledal náhradu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 16:35, RE: Ford Mondeo
PetrZ napsal:
Měl bych jednu otázku, kterou nikdo z majitelů Mondea rv. 2001 a výš už nezmínil a to bylo to vrzání ve sloupku řízení. Zmiňuje se o tom právě tazatel. Mohl by mi někdo na to odpovědět? Děkuji
Je to závada, kterou zmiňuje i Fordův manuál pro servisy (Ford TIS). Jde víceméně o to, že tisícíhran sloupku řízení, který vyrovnává pohyb nápravy vůči volantu, není dobře promazaný. Takže při otáčení volantem na místě dojde k posunu v uložení tisícihranu a ozve se to jako lupnutí/klepnutí. V tom návodu je popsané řešení - povolí se jeden šroubek a uvolněný tisícihran se promaže silikonovou vazelinou. Při popsaném postupu se doporučuje povolený šroubek vyměnit za nový, cena kolem deseti korun. Doufám, že jsem to popsal správně a nekážu bludy, četl jsem to asi před třemi roky. Sám jsem doposud k řešení nepřistoupil, ta práce mi nestála za to.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 16:46, Spotřeba
Trochu mě zarazila ta spotřeba, kterou tazatel uvedl. Škoda, že nenapsal motorizaci svého Mondea. Můj dvoulitr si vezme 9-10 litrů ve městě, podle toho, jestli je léto nebo zima. Mimo město spotřeba rychle klesá až k sedmi litrům a to rozhodně nejezdím ekorally. Jezdím dynamicky, ale s rozmyslem a respektuju limity. Jestli je 9 litrů kombinovaně, tak by to bylo moc asi i na 2.5 V6.

Možná je motor zanesený usazeninama a nemá už tu sílu co dřív a majitel mu víc šlape za krk. Pak bych doporučil zkusit aditivum do benzínu proti usazeninám STP petrol treatment, červená láhev (pozor existuje červená láhev i pro diesly). Já jsem to použil a citelně mi klesla spotřeba oleje. Použil to i kamarád na stařičkou Omegu s třílitrovým šestiválcem a pocítil, že motor citelně ožil.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 17:20, RE: řešil jsem stejný problém před měsícem
pase napsal:
Jen pro zajímavost - co potrebovala N15 z r. 1996 za opravy?
Výborné auto, jen jezdilo a nic moc nechtělo, bohužel už dost rezlo. Vana pod motorem, hadičky na brzdovou kapalinu, prasklá manžeta. Věděl jsem, že už chcu tento rok kupovat nové (bezoečnější) a vrazit do něj 10 tis. na cca 5 měsíců se mi už nechtělo. Ještě stále stojí v garáži, asi příští týden ho odvážím na vrakáč.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 17:23, RE: Ford Mondeo
Koloss napsal:
Je to závada, kterou zmiňuje i Fordův manuál pro servisy (Ford TIS). Jde víceméně o to, že tisícíhran sloupku řízení, který vyrovnává pohyb nápravy vůči volantu, není dobře promazaný. Takže při otáčení volantem na místě dojde k posunu v uložení tisícihranu a ozve se to jako lupnutí/klepnutí. V tom návodu je popsané řešení - povolí se jeden šroubek a uvolněný tisícihran se promaže silikonovou vazelinou. Při popsaném postupu se doporučuje povolený šroubek vyměnit za nový, cena kolem deseti korun. ...
Mohu potvrdit, když jsem mondeo před 6-ti lety koupil, vrzal volant. Tehdy jsem ho ještě vozil do značkového servisu, když jsem si ho vyzvedával po servisce, volant nevrzal. V servise to asi promazali.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 17:26, RE: Spotřeba
Koloss napsal:
Trochu mě zarazila ta spotřeba, kterou tazatel uvedl. Škoda, že nenapsal motorizaci svého Mondea. Můj dvoulitr si vezme 9-10 litrů ve městě, podle toho, jestli je léto nebo zima. Mimo město spotřeba rychle klesá až k sedmi litrům a to rozhodně nejezdím ekorally. Jezdím dynamicky, ale s rozmyslem a respektuju limity. Jestli je 9 litrů kombinovaně, tak by to bylo moc asi i na 2.5 V6.

Možná je motor zanesený usazeninama a nemá už tu sílu co dřív a majitel mu víc šlape za krk. Pak bych doporučil ...
Jezdím s Mondeem 2.0 - "50:50" "město:delší trasy" a spotřebu mám 8,4 ltrů - lehká noha
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 18:59, RE: Škoda
A4 napsal:
Mluvíš z vlastní zkušenosti ...?
Ano. Měl jsem chvíli tu čest s A3 1.6 MPI. Sice to není to správný Audi, ale na to že to auto stálo ve své době přes 650 táců to bylo dost neuvěřitelné setkání.... Například mechanismus otevírání kastlíku vyměněný autorizovanou opravnou za 16 tis bez DPH. Prémiovost z toho auta jen čišela
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 19:38, RE: Mondeo
tomaskrtek napsal:
to žere i nafta i ta báječná 1.9TDi se dá donutit ke spotřebě přes deset.
Tak pozor, já jsem s tím Focusem jezdil stejným systémem jako s bavorákem, tj. město anebo dálnice 150-160, to mi zase tak strašné nepřijde.... i když je fakt, že tomu Focusovi jsem pořád musel šlapat na krk, protože to byla strašná zdechlina...
každopádně když jsem to auto přebíral, svítila tam spotřebam 8,3 což mi taky nepřijde nijak zázračné... a auto mělo najeto 35 tkm...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 20:28, RE: Mondeo
Michal napsal:
Tak pozor, já jsem s tím Focusem jezdil stejným systémem jako s bavorákem, tj. město anebo dálnice 150-160, to mi zase tak strašné nepřijde.... i když je fakt, že tomu Focusovi jsem pořád musel šlapat na krk, protože to byla strašná zdechlina...
každopádně když jsem to auto přebíral, svítila tam spotřebam 8,3 což mi taky nepřijde nijak zázračné... a auto mělo najeto 35 tkm...
...a psal jsem, že jako prasátko jezdím s bafcem, s Focusem jsem jezdil v rámci možností, moc jsem ho netočil, přeřazoval jsem atd...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 21:17, RE: Spotřeba
kmy68 napsal:
Jezdím s Mondeem 2.0 - "50:50" "město:delší trasy" a spotřebu mám 8,4 ltrů - lehká noha
Předem Všem poděkuji za reakce!!

Popravdě jsem nečekal takové množství přízpěvků a omlouvám se za pár nedostatků v dotazu: psal jsem ho několik dní po kouscích, když byl čas a tak něco uteklo.

Motorizaci mám v Mondeu 1.8 Duratec HE ve verzi 92kW, spotřebu jsem testoval na plné nádrži a ujetím 100km a následovnm dotankováním (zhruba 3 krát za sebou) a vypočítal průměr jelikož né vždy se povede natankovat správně "po okraj".

Bylo to v měsíci září kdy bylo počasí ideálnější (ani teplo ani zima) aby to bylo trošku objektivnější. Jezdil jsem sám a minimálně se ženou.

Předesílám, že jsem se snažil auto opravdu nevytáčet a nejezdit rychleji než 100km/h. Nemám palubní PC tak jsem nemohl porovnat momentální vs průměrnou spotřebu.

Verdikt s odstupem času, konzultací s dvorním mechanikem, zde na diskuzi a s lidmi kteří tomu rozumí víc než já je takový, že si ho nechám než vykáže nějakou fatální závadu.

Letos snad po všech opravách které jsem dělal za minulé 2 roky už budu taky chvíli jezdit. Dále mě dost láká představa již zde zmíněná a klidně bych se jí ujal jako reálné, jelikož ten koncept auta mě strašně vyhovuje, je to úžasně pohodlenej vagón s dobrou výbavou tak koketuju s myšlenkou zakoupení stejného kusu z posledního roku produkce,který již s výbavou a elektronikou bude o notný kus dopředu a přitom stále dobrý kus auta, šel bych opět do benzínové varianty.

Zatím to naše jezdí a tak není potřeba to řešit akutně,

S pozdravem Jakub Novák.

reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 12.03.2012 21:30, RE: Mondeo
Michal napsal:
...a psal jsem, že jako prasátko jezdím s bafcem, s Focusem jsem jezdil v rámci možností, moc jsem ho netočil, přeřazoval jsem atd...
V tom případě se zase přikláním k tomu že někde bude asi chyba. Protože mám 5 let focuse 1.6 74kw, je to kombi, automat a ještě s 50kg přítěží (lpg)!! A klidná jízda kolem 100km/h znamená nějakých 7-7,5 litrů BA, a když to metu po dálnici třeba přes německo a tlačim to co to dá, tj. 140-160km/h, tak bere k těm 9 litránkům. Ovšem přes 10 litrů to nejelo nikdy. Lpg jezdím dlouhodobě za 9, plynu to ovšem bere o 1,5litrů víc, to je normální. Jinak kdysi jsem se svezl ve fokusovi 1.6, na stopa, ten cvok se mi chlubil že jezdí ČB-Ostrava na čas a překonává svý rekordy, no občas jsme jeli 200, už to bylo docela o strach, i když podvozek se snažil. To jsou mi sporty.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 13.03.2012 00:01, RE: Názor
Koloss napsal:
Já už tuhle úvahu začínám řešit, moje Mondeo je také z roku 2001. Teď jsem zainvestoval do spotřebního materiálu - silentbloky a čepy na předku, brzdy na zadku. Když jsem viděl, jak snadno prošlo na STK, tak je rozhodnutí jednoznačné - ponechat si staré. Vím dost přesně v jakém je stavu, nic nevrže, vše funguje, a ani koroze neotravuje. Musela by se dostavit fatální závada, abych hledal náhradu.
S Mazdou 6, rok 2002 benzin mám zatím docela jasno. Nákup dalšího auta určitě neplánuju, není důvod. Na nájezd do 10 tkm ročně je to nesmysl. Od roku 2008 jsem kromě garanček a stěračů investoval 15 tis. Z toho bylo nutných 5 tisíc za 1 zadní brzdič. Zbylých 10 tisíc jsem dal dobrovolně za vybroušení 2 malých míst co rezly (1 zadní lem a zadní dveře). Teď je auto v cajku, kastle i jinak. 2 STK bez problémů. Co se týče výbavy, tak ESP, 6 airbagů, automatická klima, tempomat atd. je is dnes slušná výbava. Pokud bych chtěl auto prodat, tak za něj asi moc nedostanu a do nové ojetiny bych vrazil kolem 300 tis. Jinak jsem M6 původně koupil za 255 tis. Ale rozhodně jsem po koupi nepotřeboval obvyklých 50 tis. na servis. Jednak jsem měl roční záruku autosalonu (u 6leté ojetiny se už asi vyplatí) a prostě se nic zásadního až na tu brzdu nepodělalo.
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.