0
zpět
 

diskuze k tématu: Dvouhmotový setrvačník v Octavii - vyměnit či nahradit?

kategorie zařazení tématu: poradna, servisní náklady, technické dotazy, česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 21.09.2009 11:42, RE: zelená vs. černá
Pepe napsal:
CO2 snad není jedinou spalinou zážehového motoru, nebo snad jo? Co třeba CO? Žádnej medík... Zážehovej motor není ekologickej, jen je o něco míň průse.ovej než vznětovej. Ale suma sumárum - kdo se má oběsit, ten se neutopí...
Zážehovej motor že není míň ekologickej? Si snad děláš prdel! Třeba Kalifornie a vetší část států USA má jednotné ekologické předpisy pro všechny motory a proto tam diesly takřka nejdou přihlásit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 21.09.2009 13:14, RE: Záslužný čin - 2 HM výčet
donald napsal:
Považoval bych za záslužný čin, kdyby redakce nebo někdo z diskuse uvedl výčet motorů s 2 HM setrvačníkem. Vím, že jsou u TDCi a HDi, ale kde ještě? Jak vidno z diskuse, jasno není ani u základních motorů TDI-
Pokusím se žebříček motorů s 2HMS sestavit .-) Jen to chce čas...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 21.09.2009 15:50, RE: Záslužný čin - 2 HM výčet
Petr - TipCars.com napsal:
Pokusím se žebříček motorů s 2HMS sestavit .-) Jen to chce čas...
Pane Šikle, to by Vám sloužilo ke cti a mnoho řidičů by Vám bylo vděčno. Mám motor CRDi 2,0 l 83 kW /Elantra/ a nikdo mi není schopen říct, jestli ho má nebo ne. Často používám brzdění motorem, občas podtáčím motor a nechci setrvačník oddělat.
Takže se těším na přehlednou tabulku. Díky předem!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.09.2009 08:12, RE: Záslužný čin - 2 HM výčet
donald napsal:
Pane Šikle, to by Vám sloužilo ke cti a mnoho řidičů by Vám bylo vděčno. Mám motor CRDi 2,0 l 83 kW /Elantra/ a nikdo mi není schopen říct, jestli ho má nebo ne. Často používám brzdění motorem, občas podtáčím motor a nechci setrvačník oddělat.
Takže se těším na přehlednou tabulku. Díky předem!
Jelikož dieselových motorů je velké množství, bude tabulka velmi dlouhá, takže je to na samostatný článek
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.09.2009 09:03, RE: Záslužný čin - 2 HM výčet
donald napsal:
Pane Šikle, to by Vám sloužilo ke cti a mnoho řidičů by Vám bylo vděčno. Mám motor CRDi 2,0 l 83 kW /Elantra/ a nikdo mi není schopen říct, jestli ho má nebo ne. Často používám brzdění motorem, občas podtáčím motor a nechci setrvačník oddělat.
Takže se těším na přehlednou tabulku. Díky předem!
Také často brzdím motorem, kromě šetření paliva to zase prospívá turbu, to si nevyberete.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.09.2009 22:27, RE: Záslužný čin - 2 HM výčet
donald napsal:
Pane Šikle, to by Vám sloužilo ke cti a mnoho řidičů by Vám bylo vděčno. Mám motor CRDi 2,0 l 83 kW /Elantra/ a nikdo mi není schopen říct, jestli ho má nebo ne. Často používám brzdění motorem, občas podtáčím motor a nechci setrvačník oddělat.
Takže se těším na přehlednou tabulku. Díky předem!
Obecně každý skladník ve značkovém servisu by měl umět po zadání VIN čísla do katalogu dílů říci, zda-li dotazovaný vůz má dvouhmotový, nebo běžný setrvačník. Bohužel někteří skladníci nemají o těchto věcech ani páru (i některý přijímací technici, ti fundovaní, nechť mi prominou), takže je to občas problém. Chcete-li to přesto vědět, ptejte se na cenu. Bude-li ta od 15 000 korun výše, je pravděpodobné, že máte "dvouhmoťák". Klasický setrvačník je jen kusem železa s věncem pro startér a jako takový je tudíž mnohem levnější. A hlavně se téměř nikdy nemění. Jinak s tím, který motor jej má a který ne je to velmi obtížné, neboť ta samá jednotka jím může být ve dražším modelu vybavena, zatímco v levnějším nikoliv. Také hraje roli verze motoru, použitá převovoka aj. Když píšu článek v AutoOjetinách, vždy se snažím napsat, zda dieselový motor v tom konkrétním autě tento typ setrvačníku má. Někdy je to ale těžké zjišťování, to mi věřte. Tomáš Dusil.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 23.09.2009 04:50, RE: Na prvém místě.
mikes napsal:
Doporucuju at si vyzkousis pri jakych otackach tam je schopna soupnout kvalt takova DSG prevodovka, asi budes zirat ze to je i dost po 1500ot. Proc to asi konstrukteri delaji???? :o)
Nezíral jsem. Záleží na provozním režimu převodovky. Při plném naložení, převodovka DSG nikdy nepřeřadila pod těch 1500 ot. To tak na pádlo, při šul nul jízdě. V zátěži nikdy. To je právě to, co ničí dvouhmoťák. Znovu opakuji. Dunivý zvuk v nízkých otáčkách.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 23.09.2009 09:23, RE: Záslužný čin - 2 HM výčet
koos napsal:
Obecně každý skladník ve značkovém servisu by měl umět po zadání VIN čísla do katalogu dílů říci, zda-li dotazovaný vůz má dvouhmotový, nebo běžný setrvačník. Bohužel někteří skladníci nemají o těchto věcech ani páru (i některý přijímací technici, ti fundovaní, nechť mi prominou), takže je to občas problém. Chcete-li to přesto vědět, ptejte se na cenu. Bude-li ta od 15 000 korun výše, je pravděpodobné, že máte "dvouhmoťák". Klasický setrvačník je jen kusem železa s věncem pro startér a jako tako...
Je to tak, i když například u Octavie to lze až po faceliftu MR2001, u starších vozů to podle VIn zjistit nelze.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 23.09.2009 11:19, Jak jezdit s TDi
Pokud budete s daným typem motoru jezdit tak jak se má, vydrží vám i choulostivější ropa hodně dlouho. Tak konkrétě: F Galaxy 2001 najeto asi 240 tkm. Dle sdělení servisumám zde dvouhmoťák. Motor, převodovka, dvouhmoťák stále původní a zatím nic nenasvědčuje tomu, že by cokoli z výše jmenovaného mělo jít do kytek. Chce to řadit jak se má, motor používat ve všech režimech a nejvíce v jemu vyhovujících. Dodržovat servisní intervaly atd. Když vzpomenu auta, která jsem měl předtím O Vectra 1.8 ( ojeté 220 tkm), Š Felicia ( nové 170 tkm), Š Octavia 1,9 TDI (nové 210 tkm). Nepočítám pronajmutou O Zafiru (20 tkm) a F Cmax (asi taky tak). Nikdy jsem neměl problém se spojkou či dvouhmoťákem!!! Jezdím ve smíšeném režimu, spíše 10 až 20 km pojížďky vícekrát za den okresními městy.
Diesel by si měl kupovat jen řidič, který tomu rozumí a který bude přirozeně (nikoli s donucení - viz čeští chalupáři s TDíčkem...)akceptovat a předcházet vrtochům ropáka. Kdo takový není , neměl by podlehnout vznětovým modním výstřelkům a držet se klasického výbuchu ve válci.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 23.09.2009 14:08, Podtaceni motoru
Prosim o radu co mam tedy rozumet pod pojmem podtaceni motoru. Mam 1.9 Tdi 77 kw, takze patrne se mne problem s dvouhmotakem tyka. Jezdim klidne, hlavne kvuli spotrebe. Snazil jsem se dosud jezdit v rozmezi 1500 az 2000 otacek, motorem zpravidla nebrzdim. Pri dojezdech obvykle radim neutral. Po precteni clanku a prispevku jsem se nejdrive vydesil ze si vlastne stylem jizdy likviduji dvouhmotak, pak ale zas tady ctu ze poddtacenim se rozumi jizda pod 1000 ot/min a to zase nedelam. Takze nakonec nevim jak na to jsem. Prosim o vysvetleni toho pojmu podtaceni motoru a zda jizda od 1500 - 2000 spada do teto kategorie. predem dik za osvetu
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 30.10.2009 12:42, RE: dotaz ohledně Octavie 81kW
Viktor X napsal:
Pochopitelně že neexistuje, vždyť jsem to snad napsal jasně - nicméně TDI 81kW (AHF) má samozřejmě DVOUHMOTU, vždyť jsem ji ve svém voze nahrazoval, u TDI 81kW (ASV) předpokládám totéž - mluvíte snad ze své zkušenosti jako já ???
ASV ma taky dvouhmotu. ALH 66kw taky dvouhmota. Líbí se mi jak tady někdo mudruje a píše "samozřejmě" a nic o těch motorech neví.

jinak co se týče náhrady tak ideální je jednohmota ATD z Fabie I 74kw.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 26.05.2011 14:57, drnčení a vibrace při rozjezdu
Mám problém, se kterým si nikdo neví moc rady, prosím tímto o pomoc či radu, budu za to moc vděčný!!
Jsem 1 majitel vozu Renault Megane Grandtour 1,6 16 V rok výroby 08/2006.
Najeto 60.000 km a mám již druhou spojku (sadu). Když jsem měl najeto cca 28.000 km, začala mi vibrovat a drnčet při rozjezdech (většinou po zahřátí) asi spojka nebo něco v motoru. Jsou to vibrace a rázy dost drsné, někdy velké, jindy meší. Silentbloky a uložení, nápravy a kloubů či čepy v pořádku.
Nějakou dobu to dalo pokoj a pak začalo vše nanovo. V sevisu Renault mi řekli, že je to spojka. Ta se vyměnila před cca půl rokem a zase nějaký čas dobrý a nyní vše opět začalo, drnčení a vybrace při rozjezdech. Je jedno, zda s málo plynem nebo pod otáčkama. Poslední názory i z Renaultu jsou ty, je to to setrvačník!! Že prý je asi lehce nerovný či prohlý a toto to způsobuje. Jezdím opravdu dlouho a s citem k autu, tak nechápu, jak je to možné, vždyť je to docela velký kus železa...
Jsem z toho smutný, jelikož jinak je auto v pořádku a jezdí hezky. Nechci do toho nacpat zase nemalé peníze, když je výsledek nejistý.
Někdy to udělá i na dvojku, to když jedu pomalu ale není to už na jedničku a trochu přes spojku to chci rozjet. Jeden známý mi spojku na chvíli tzv. zabrousil, tak to asi 14 dnů bylo ok, ale zase již je to tam, kde bylo.
Díky za jakýkoliv názor či radu, co s tím!!!

reagovat
kiss
počet příspěvků1
datum registrace14.02.2014
Pátek 14.02.2014 14:54, Škoda OCTAVIA II 2.0TDI 16V 103KW COMBI-6ti rychl.automat DSG
Mám tuhle škodovku s automatem a chtěl bych se zeptat jak je to u tohoto vozu s výměnou dvouhmotového setrvačníku /příznaky, že se blíží konec životnosti/a zda je shodný typově s manualní převodovkou a spojkou VIN - TMBGE21Z982158846 typ 1Z ,naj.220tis.V servisu mi naznačili, že údajně "taky za chvilku dojede" bez dalších podrobností,to poté co jsem odmítl opravu pravé přední poloosy za 17.000,-Kč a nechal to opravit u soukromníka za využití nového orig. dílu Škoda,který mi do 24.hodin poslali z Německa za 149 eur a mechanik si řekl 500,-Kč za dvě hodiny práce.To jen na okraj.Nechtěl bych to nechat zajít až tak daleko,ale zas se mi nechce vyměňovat setrvačník pokud to nebude nutné. Za info předem děkuji.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Pátek 14.02.2014 15:16, RE: Škoda OCTAVIA II 2.0TDI 16V 103KW COMBI-6ti rychl.automat DSG
kiss napsal:
Mám tuhle škodovku s automatem a chtěl bych se zeptat jak je to u tohoto vozu s výměnou dvouhmotového setrvačníku /příznaky, že se blíží konec životnosti/a zda je shodný typově s manualní převodovkou a spojkou VIN - TMBGE21Z982158846 typ 1Z ,naj.220tis.V servisu mi naznačili, že údajně "taky za chvilku dojede" bez dalších podrobností,to poté co jsem odmítl opravu pravé přední poloosy za 17.000,-Kč a nechal to opravit u soukromníka za využití nového orig. dílu Škoda,který mi do 24.hodin poslali z Německa za 149 eur a mechanik si řekl 500,-Kč za dvě hodiny práce.To jen na okraj.Nechtěl bych to nechat zajít až tak daleko,ale zas se mi nechce vyměňovat setrvačník pokud to nebude nutné. Za info předem děkuji.


Pánové, jak je to s dvouhmotovým setrvačníkem u automatů? U kalsickýho automatu s hydroměničem nevidím význam ho vůbec mít (kmity se utlumí v oleji), ale u DSG?
Jak to je?
reagovat
1 2 3 4




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.