0
zpět
 

diskuze k tématu: Dvouhmotový setrvačník v Octavii - vyměnit či nahradit?

kategorie zařazení tématu: poradna, servisní náklady, technické dotazy, česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.09.2009 11:19, RE: zelená vs. černá
Viktor X napsal:
Ne . Pokud vám jako mně odejde po 160ti tisících, při ceně nafty 25,- Kč / litr činí rozdíl 40.000,- Kč, o ekologii nemluvě . To mi připomíná zvýšenou spotřebu CR motorů kvůli tiššímu chodu, zase vyhozené peníze, ale pokrok se nedá zastavit.
Nemlaťte mně po hlavě, je to jen můj názor
Suhlasím s levnějším provozem u naftového motoru i když někdy...,ale jinak bych se ekologií moc neoháněl.CO2 není žádný zlo oproti sazím,síře a těžkým kovům,které produkují naftové motory.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.09.2009 11:20, RE: dotaz ohledně Octavie 81kW
Viktor X napsal:
Jedná se o překlep, "nemají pro Octavii 1.9 TDI 77 kW v nabídce. Jiná situace je u Octavie 1.9 TDI PD 81 kW" - u 77kW PD vypustili a přihodili ho k 81kW .
Jinak samozřejmě 81kW MÁ DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK, dával jsem jednohmotu Valeo, potvrzuji velice mírné vibrace ve volnoběhu, "Jedinou změnou může podle jeho slov nepatrně zvýšený akustický komfort" - samozřejmě SNÍŽENÝ komfort, ale jen nepatrně
Motor 1,9 TDI PD 81 kw neexistuje. Jinak klasická 1,9 TDI 81 kw s rotačním čerpadlem má samozřejmě jednohmotu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.09.2009 11:22, lamela
v článku postrádám informaci o nutnosti použití spojky s tlumením v případě výměny setrvačníku za neodpruženy (pokud by se nepoužila sada). Konstruktéry vede k použití dvouhmotového setrvačníku právě možnost použití neodpružené spojky která má větší odolnost vůči namáhání v ktrutu, zpravidla je upevněn kotouč spojky k náboji 16 nýty namísto 4 u odpružené. S tím je nutno počítat při výměně za neodpružený setrvačník, spojka nebude schopna přenášet stejné točivé momenty. Dále plně nerozumím odůvodnění poškození setrvačníku podtáčením motoru, obecně se ndes motory konstruují tak aby byly schopny trvalé jízdy na 1.000 otáček, takže jízda na cca 2.000 otáček nemůže vést k poškození, osobně přičítám poškození setrvačníků ke stylu jízdy a zároveň častému podřazování za účelem brzdění motorem. spojka není brzda.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.09.2009 11:23, RE: zelená vs. černá
Kobyla napsal:
Suhlasím s levnějším provozem u naftového motoru i když někdy...,ale jinak bych se ekologií moc neoháněl.CO2 není žádný zlo oproti sazím,síře a těžkým kovům,které produkují naftové motory.
Ekologie je bez diskuze u nafty horší. Levnější provoz se odvíjí pouze od roční ujeté vzdálenosti.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.09.2009 12:01, RE: dotaz ohledně Octavie 81kW
A4 napsal:
Motor 1,9 TDI PD 81 kw neexistuje. Jinak klasická 1,9 TDI 81 kw s rotačním čerpadlem má samozřejmě jednohmotu.
Pochopitelně že neexistuje, vždyť jsem to snad napsal jasně - nicméně TDI 81kW (AHF) má samozřejmě DVOUHMOTU, vždyť jsem ji ve svém voze nahrazoval, u TDI 81kW (ASV) předpokládám totéž - mluvíte snad ze své zkušenosti jako já ???
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.09.2009 12:06, RE: zelená vs. černá
Kobyla napsal:
Suhlasím s levnějším provozem u naftového motoru i když někdy...,ale jinak bych se ekologií moc neoháněl.CO2 není žádný zlo oproti sazím,síře a těžkým kovům,které produkují naftové motory.
Ta poznámka o ekologii se týká "skousnout o litr vyšší spotřebu", kde je samozřejmě nafta spálená navíc znát, nejde o srovnání s benzínovým motorem.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.09.2009 12:38, RE: lamela
homat napsal:
v článku postrádám informaci o nutnosti použití spojky s tlumením v případě výměny setrvačníku za neodpruženy (pokud by se nepoužila sada). Konstruktéry vede k použití dvouhmotového setrvačníku právě možnost použití neodpružené spojky která má větší odolnost vůči namáhání v ktrutu, zpravidla je upevněn kotouč spojky k náboji 16 nýty namísto 4 u odpružené. S tím je nutno počítat při výměně za neodpružený setrvačník, spojka nebude schopna přenášet stejné točivé momenty. Dále plně nerozumím odůvodn...
No nějak se tam ta informace mihla, "U jednohmotového setrvačníku doslala spojková lamela zesílené pružiny ...", u dvouhmotového nemá žádné.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.09.2009 13:17, Setrvačníky
tedy to je zase guláš.. dvouhmotové setrvačníky dle zkušeností odcházejí nejčastěji u DSG převodovek, je to možná pro někoho zvláštní ale je to tak.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.09.2009 15:02, RE: zelená vs. černá
Kobyla napsal:
Suhlasím s levnějším provozem u naftového motoru i když někdy...,ale jinak bych se ekologií moc neoháněl.CO2 není žádný zlo oproti sazím,síře a těžkým kovům,které produkují naftové motory.
CO2 snad není jedinou spalinou zážehového motoru, nebo snad jo? Co třeba CO? Žádnej medík... Zážehovej motor není ekologickej, jen je o něco míň průse.ovej než vznětovej. Ale suma sumárum - kdo se má oběsit, ten se neutopí...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.09.2009 18:49, RE: zelená vs. černá
Viktor X napsal:
Ta poznámka o ekologii se týká "skousnout o litr vyšší spotřebu", kde je samozřejmě nafta spálená navíc znát, nejde o srovnání s benzínovým motorem.
Nejde o srovnání s benzínovým motorem? A jak tedy myslíte, že to Silverado myslel, když dal nadpis svému příspěvku - zelená vs černá- ???
Předpokládám, že už jste byl někdy tankovat a postřehl ty barvy....
já si říkal, že reagujete maličko mimo téma, takže Vám to hned nedošlo...
Rozdíly v úspoře za palivo se mezi vznětovými a zážehovými motory snižují a takže přestává být výhodné si naftáky vůbec pořizovat Kor když se právě většinou k nim váže tolik různých problémů. O komfortu jízdy a zejména hlučnosti ani nemluvím.
Já osobně si raději dám o 20 kč dražší dobré jídlo v kvalitní restauraci než průměrné jídlo v hlučné IV.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.09.2009 21:15, RE: zelená vs. černá
TOM napsal:
Nejde o srovnání s benzínovým motorem? A jak tedy myslíte, že to Silverado myslel, když dal nadpis svému příspěvku - zelená vs černá- ???
Předpokládám, že už jste byl někdy tankovat a postřehl ty barvy....
já si říkal, že reagujete maličko mimo téma, takže Vám to hned nedošlo...
Rozdíly v úspoře za palivo se mezi vznětovými a zážehovými motory snižují a takže přestává být výhodné si naftáky vůbec pořizovat Kor když se právě většinou k nim váže tolik různých problémů. O komfortu jízdy a zejména ...
No, asi jsem opravdu nepochopil, upřímně černou naftu ani benzín jsem u čerpacích stanic ještě nezaznamenal. A rozdíl ve spotřebě 1l? Vynásobte 2x, a pak se o tom můžeme začít bavit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 19.09.2009 07:13, cena
Mě přijde nejzásadnější problém s cenou. Pokud si koupím nové auto a jezdím s ním 160 tisíc po městě a okolí a dojde na výměnu spojky a při tom i setrvačníku a cena bude do 10 tisíc komplet nemám problém. 40 tisíc za kus kulatýho železa který se vyrábí seriově a levně to je sprosťárna!!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 19.09.2009 10:49, RE: cena
airwaves napsal:
Mě přijde nejzásadnější problém s cenou. Pokud si koupím nové auto a jezdím s ním 160 tisíc po městě a okolí a dojde na výměnu spojky a při tom i setrvačníku a cena bude do 10 tisíc komplet nemám problém. 40 tisíc za kus kulatýho železa který se vyrábí seriově a levně to je sprosťárna!!!
Copak to, ale za plastový výlisek nárazníku dát 20-30 tisíc, to je teprve něco...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 19.09.2009 12:18, RE: zelená vs. černá
Viktor X napsal:
No, asi jsem opravdu nepochopil, upřímně černou naftu ani benzín jsem u čerpacích stanic ještě nezaznamenal. A rozdíl ve spotřebě 1l? Vynásobte 2x, a pak se o tom můžeme začít bavit.
Tankovací pistole-nafta černá a natural zelená!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 19.09.2009 14:17, RE: Na prvém místě.
Abík napsal:
Závady dvouhmoťáku jsou ve většině případů spojeny s podtáčením motoru. Čili akcelerací pod plynem na vyšší převod s otáčkami pod 2000. Motor má dunivý zvuk. Vyžkoušejte si za jakých režimů řadí auta s automatem! Proč to asi ti konstruktéři tak dělají?????
Doporucuju at si vyzkousis pri jakych otackach tam je schopna soupnout kvalt takova DSG prevodovka, asi budes zirat ze to je i dost po 1500ot. Proc to asi konstrukteri delaji???? :o)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 19.09.2009 16:54, Traktorysti
www.antidiesel.eu
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 20.09.2009 12:08, RE: lamela
homat napsal:
v článku postrádám informaci o nutnosti použití spojky s tlumením v případě výměny setrvačníku za neodpruženy (pokud by se nepoužila sada). Konstruktéry vede k použití dvouhmotového setrvačníku právě možnost použití neodpružené spojky která má větší odolnost vůči namáhání v ktrutu, zpravidla je upevněn kotouč spojky k náboji 16 nýty namísto 4 u odpružené. S tím je nutno počítat při výměně za neodpružený setrvačník, spojka nebude schopna přenášet stejné točivé momenty. Dále plně nerozumím odůvodn...
Ano. Přesně tak. Avšak jízda v režimu 1000 min-1 není dnes považována za podtáčení motoru, neboť právě dvouhmotový setrvačník tento režim umožňuje, aniž by byl nadměrně snížen akustický komfort. Podtáčením motoru dnes rozumíme stav, kdy řidiči při zařazeném převodu brzdí takdlouho bez sešlápnutí pedálu spojky a tedy přerušení toku hancího momentu mezi motorem a zbytkem poháněcího ústrojí, až otáčky motoru klesnou na volnoběžné (cca 750 až 800 min-1). V tu chvíli auto jakoby "povolí a začne se ozývat podivný zvuk. U starých karburačních motoprů by uvedený režim vedl až k zhasnutí agregátu, avšak nové motory mají automatické udržování volnoběhu, bez ohledu na zatížení (to platí jak pro diesely, tak i zážehové motory, mimochodem i ty mají dvouhmotový setrvačník a to už od konce osmdesátých let!!!!). Motor si prostě "sám přidá" plyn, bez ohledu na řidiče. Tomáš Dusil
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 20.09.2009 13:30, Kvalita materiálu, a umění jízdy
Zdravím, nějak mi nejde na rozum že výrobce by přesně dimenzoval materiál, řekněme na 81kw, a když to načipuji na 100kw (nevím přesně) tak to odejde. 108tis km na spojku a setrvačník mi přijde žalostně málo, to by podle mě v odborných recenzích tahle jedno dostala za 5, a VW by jí určitě takhle dlouho nedržel. Spíše mi to připadá, že česi neumějí jezdit s týmhle typem motoru, přeřazování kolem 1900 otáček.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 21.09.2009 11:09, RE: zelená vs. černá
zyxe napsal:
Tankovací pistole-nafta černá a natural zelená!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 21.09.2009 11:20, Záslužný čin - 2 HM výčet
Považoval bych za záslužný čin, kdyby redakce nebo někdo z diskuse uvedl výčet motorů s 2 HM setrvačníkem. Vím, že jsou u TDCi a HDi, ale kde ještě? Jak vidno z diskuse, jasno není ani u základních motorů TDI-
reagovat
1 2 3 4




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.