0
zpět
 

diskuze k tématu: Dvouhmotový setrvačník v Octavii - vyměnit či nahradit?

kategorie zařazení tématu: poradna, servisní náklady, technické dotazy, česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 17.09.2009 14:54, rada
nikoliv, byly to benzínové motory. Diesel tě nedokáže otrávit, když se zavřeš v garáži s dieselem tak se spíš otrávíš nudou, než splodinama. Otrávit splodinama dokáže jen benzín.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 17.09.2009 15:29, rada
I diesel má nějaký podíl CO, nicméně je pravda, že benzín díky neustálému balancování na stechiometrickém poměru je na tom s CO hůře. Studený benzínový motor má koncentraci CO daleko vyšší kvůli obohacené směsi. Nejlépe se tedy člověk otráví čerstvě nastartovaným benzínovým autem a je zcela lhostejné, jestli má kat nebo ne. Ovšem nejmodernější stroje mají vychytávky, jako je předehřívaný kat a by-pass vzduchu do výfukového potrubí, aby se CO i za studeného motoru oxidovalo na CO2. Nicméně s přihlédnutím ke všem aspektům je dle mého názoru naftový motor škodlivější, neboť jeho terminální produkty jsou konečné a dají se buď zachycovat (saze, prach) nebo s nimi nedá nic udělat (NOx) a jsou zrhuba o řád vyšší. Zatímco benzínový motor vypouští plyny, které lze dodatečným spálením ještě upravit CO + HC. Dalo by se zjednodušeně říci o benzínových autech, že pokud pojede několik za sebou, tak souhrn jejich škodlivin bude teoreticky nižší než součet škodlivin jednotlivých strojů. O naftových motorech toto říci nelze a naopak situace několika jedoucích vozidel za sebou se zhorší, protože jednotka nasátého vzduchu obsahuje méně kyslíku, ovšem naftový motor nemá měření, kterým by to vyhodnotilo a při maximálním využití potenciálu (plnej knedlík a tah vocpodu) není omezení pro vstříknutou dávku paliva.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 17.09.2009 18:55, rada
Kluku hloupá! To je vidět, že nemáš vůbec šajn, vo co de. Ty lidi v těch dýzlech najetou asi hrču kiláků, a potřebují jezdit i v zimě relativně bezpečně. Proto kupují každou sezonu zimáky nový, pěkně měkký, nevojetý... víš gumo? No a pokud nejezdí někam na jih, tak nepotřebuje naprosto nutně letní, tudíž dojíždí ty rok starý zimáky, víme? Takovej hlod, cos tady vypotil, to sem ještě fakt neslyšel.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 17.09.2009 18:59, rada
co kouris?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 17.09.2009 19:12, rada
mam 2. naftovy auto na prvnim jsem najel 150tkm a nyni na druhem mam 155tkm
ani na jednom jsem nemenil spojku, turbo,vahu vzduchu, pouze spotrebni veci, tlumice, kotouce, oblozeni, filtry a olej, jinak nic podle me si za vetsinu zavad
muzou lide sami protoze s naftou neumej jezdit asi tak.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 17.09.2009 19:38, rada
Dobry den,chtel bych si poridit rodinne auto v kombiku moje predstava vypada as i takto:WV GOL 4 1.9 tdi(77kw),OCTAVIA 1 1.9 tdi(81kw),FORD MONDEO 2.0(96kw) ROK VYROBY OD 2004.Prosim vas o radu jake auto by ste mi doporucili z vlastni zkusenosti.popripade treba jiny spolehlivejsi obsah nebo lepe benzin u techto aut.Dekuji za rady
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 17.09.2009 21:51, rada
Jestli chceš ojeté a naftu, tak bych volil asi bohužel tu Škodu nebo VW, ale určitě ne naftu do Mondea, zejména ojetého. Pokud benzín, tak Mondeo, ale alespoň 2-litr. Jednaosmička s ním má dost práce.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 17.09.2009 22:30, rada
Naprosto souhlasím s Davidem. Do forda naftu nebrat, tam jsou super benzíny. Bral bych TDI 81KW. Nejlepší nafta v nižší střední třídě. Ale nad Octavií bych váhal, ta mi nesedí. Otřesný sedačky a nepříjemný pedály.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.09.2009 06:55, SUPER
No pecka, podrobně rozepsané, díky, jen bych ještě upozornil případný rejpaly, že dvouhmotový setrvačník není pouze u "strašných" motorů TDi PD, ale používá ho naprostá většina výrobců u vozů s větším kroutícím momentem...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.09.2009 06:59, dotaz ohledně Octavie 81kW
Octavia 1,9 TDI 81kW PD?? Taková přeci nikdy nebyla! O1 81kW měla přeci ještě rotační čerpadlo a ta myslím dvouhmotový setrvačník neměla. A udušené verze dvoulitru 81kW vídané až poslední dobou v koncernu VW v Octavii zatím nikdy nebyla. Jak je to tedy se setrvačníkem u motoru 1,9 TDI 81kW (původní TDI)? Díky
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.09.2009 07:12, Na prvém místě.
Závady dvouhmoťáku jsou ve většině případů spojeny s podtáčením motoru. Čili akcelerací pod plynem na vyšší převod s otáčkami pod 2000. Motor má dunivý zvuk. Vyžkoušejte si za jakých režimů řadí auta s automatem! Proč to asi ti konstruktéři tak dělají?????
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.09.2009 07:45, RE: dotaz ohledně Octavie 81kW
Tomáš napsal:
Octavia 1,9 TDI 81kW PD?? Taková přeci nikdy nebyla! O1 81kW měla přeci ještě rotační čerpadlo a ta myslím dvouhmotový setrvačník neměla. A udušené verze dvoulitru 81kW vídané až poslední dobou v koncernu VW v Octavii zatím nikdy nebyla. Jak je to tedy se setrvačníkem u motoru 1,9 TDI 81kW (původní TDI)? Díky
Klasické TDI 81 kw má jednohmotový setrvačník.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.09.2009 07:49, hlučnost DSG
Dobrý den, zajimalo by mě zda je vybaveno dvouhmotovým setrvačníkem i vozidlo vybavené DSG převodovkou. Vlastním vozidlo s touto (DSG) převodovkou, velká spokojenost ale na volnoběh se také projevuje zvýšená hlučnost. Díky za odpověď. Jirka
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.09.2009 09:03, RE: hlučnost DSG
Jirka69 napsal:
Dobrý den, zajimalo by mě zda je vybaveno dvouhmotovým setrvačníkem i vozidlo vybavené DSG převodovkou. Vlastním vozidlo s touto (DSG) převodovkou, velká spokojenost ale na volnoběh se také projevuje zvýšená hlučnost. Díky za odpověď. Jirka
I DSGčka mají dvouhmoty. Také jsem to předevčírem zjišťoval Není to klasická automatická převodovka
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.09.2009 09:56, Upresneni
Primarnim duvodem pro zavadeni dvouhmotovych setrvacniku je akusticky komfort. Predevsim zamezeni "gearbox rattling". To je takove to chrasteni z prevodovky pozorovatelne, kdyz je prevodovka v neutralu (krasne je to slyset ve starych Karosach).
Kazdy setrvacnik ma za ukol omezit nepravidelnosti chodu motoru. Prechod na "jednohmotu" tudiz nepredstavuje vaznejsi riziko (i kdyz s dvojhmotovym setrvacnikem muze byt volnobeh nastaven nize). Zrovna tak kazda spojka na jednohmotovem setrvacniku ma odpruzenou lamelu a tedy i zde jsou omezeny razy pri razeni. Na dvouhmote jsou tyto pruziny premisteny na setrvacnik, coz je vyhodnejsi, ale ne dramaticky. Osobne prechod na jednohmotovy setrvacnik nepovazuju za problematicky, utrpi jen akusticky komfort...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.09.2009 10:30, Korektura
Autoři, dělejte prosím to, co vás učila už soudružka či paní učitelka na základní škole: než to odevzdáš, přečti si to po sobě.
Potom po vás nezůstanou věty jako např.
"... doporučuje označuje problémy s dvouhmotových setrvačníků"
Jasně, že jde hlavně o problematiku a obsah, ale když už si za to psaní necháváte platit a vstupujete s ní do veřejného prostoru, odveďte tu práci trochu úhledně.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.09.2009 10:39, zelená vs. černá
No není lepší skousnout o litr vyšší spotřebu a mít klid??

Jinak super článek.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.09.2009 10:50, RE: dotaz ohledně Octavie 81kW
Tomáš napsal:
Octavia 1,9 TDI 81kW PD?? Taková přeci nikdy nebyla! O1 81kW měla přeci ještě rotační čerpadlo a ta myslím dvouhmotový setrvačník neměla. A udušené verze dvoulitru 81kW vídané až poslední dobou v koncernu VW v Octavii zatím nikdy nebyla. Jak je to tedy se setrvačníkem u motoru 1,9 TDI 81kW (původní TDI)? Díky
Jedná se o překlep, "nemají pro Octavii 1.9 TDI 77 kW v nabídce. Jiná situace je u Octavie 1.9 TDI PD 81 kW" - u 77kW PD vypustili a přihodili ho k 81kW .
Jinak samozřejmě 81kW MÁ DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK, dával jsem jednohmotu Valeo, potvrzuji velice mírné vibrace ve volnoběhu, "Jedinou změnou může podle jeho slov nepatrně zvýšený akustický komfort" - samozřejmě SNÍŽENÝ komfort, ale jen nepatrně
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.09.2009 10:57, RE: Korektura
vodi napsal:
Autoři, dělejte prosím to, co vás učila už soudružka či paní učitelka na základní škole: než to odevzdáš, přečti si to po sobě.
Potom po vás nezůstanou věty jako např.
"... doporučuje označuje problémy s dvouhmotových setrvačníků"
Jasně, že jde hlavně o problematiku a obsah, ale když už si za to psaní necháváte platit a vstupujete s ní do veřejného prostoru, odveďte tu práci trochu úhledně.
Už je to slovo pryč. Díky, článek byl laděn tesně před půlnocí...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.09.2009 11:03, RE: zelená vs. černá
silverado napsal:
No není lepší skousnout o litr vyšší spotřebu a mít klid??

Jinak super článek.
Ne . Pokud vám jako mně odejde po 160ti tisících, při ceně nafty 25,- Kč / litr činí rozdíl 40.000,- Kč, o ekologii nemluvě . To mi připomíná zvýšenou spotřebu CR motorů kvůli tiššímu chodu, zase vyhozené peníze, ale pokrok se nedá zastavit.
Nemlaťte mně po hlavě, je to jen můj názor
reagovat
1 2 3 4




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.