0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Felicia 1,3 (50kW)

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.01.2006 19:46, RE: Jsem spokojen
T.O.M napsal:
Máme Felicii GLX 1.6 z 1997 a jsme spokojeni. Páté dveře nerezaví, tomu lze předejít preventivní péčí-prostříkáním dutin v kritických místech. Motor jede skvěle, těch 160 Km/h lze udržet snadno. Posilovač máme, není problém. Neznám dolévání oleje, motor papká jen benzín. Auto rozmazlujeme tankováním V-Power 95, spotřeba 6,5 na sto. Za smart body máme dárky.
Docela nechápu ty kecy o bezpečnosti. Jezdím tak, abych ani nepomyslel na to, že je auto v případě střetu málo bezpečné. Předvídám. A takhl...
Ahoj, jsem autorem recenze o které se tady diskutuje. Jsem rád že se mnou ve většině případů souhlasíte. Rád bych vysvětlil na co se tady ptáte. Proč na dlouhé cesty? Já jsem vlastnil Kadeta a moje přítelkyně Feldu, kadetem jsem jezdil každý den a nedal jsem na něj dopustit a tak feldu jsme projížděli jen o víkendech aby nestála. Nebyly to dlouhé cesty ale jen tak. prostě jsem chtěl napsat, že auto se šetřilo, že nebylo v každodenním provozu.
Jinak kadett byl ve velmi dobrém stavu, byl přitažen po prvním majiteli z Německa. doma jsem měl ještě jednoho a tak jsem udělal jednoho pořádnýho, (sportovní sedačky orig, opel, - felda neví co to je, a pod)
Jinak na vojně jsem jezdil felicií combi 1.9D a 1.6, dohromady jsem najezdil 18540km, za devět měsícu. S1.6 opravdu není problém jet těch 160, ale jak příjde kopec, tak to klesne, ale né o moc naproti 1.9D byl horší na vrcholu kopce jsem jel na trojku 90 , když jsem vezl dva tlustý papalážníky,. S 1.3 jsem vytáhl 175 ale jak příjde kopec tak konec.
A spotřeba 6.5- to by byl krásnej sen, pod sedm jsem to nikdy nestlačil (1.3) . Kadett měl stejnou spotřebu jako felda, ale to aspoň jelo a předjíždění byla zábava a né zlý sen- jo a byl taky jednou tak starej. (88) a felda (97)
Co se týče bezpečnosti, tak nezapomente, že nejezdíte sám a že klidně vás nějaký hovado může sejmout, takže bezpečnost na prvním místě. Ale kadett není na tom o moc líp co se týče bezpečnosti, ale celkově je to lepší auto i když je o dost starší.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.01.2006 17:50, RE: Jsem spokojen
David napsal:
Ahoj, jsem autorem recenze o které se tady diskutuje. Jsem rád že se mnou ve většině případů souhlasíte. Rád bych vysvětlil na co se tady ptáte. Proč na dlouhé cesty? Já jsem vlastnil Kadeta a moje přítelkyně Feldu, kadetem jsem jezdil každý den a nedal jsem na něj dopustit a tak feldu jsme projížděli jen o víkendech aby nestála. Nebyly to dlouhé cesty ale jen tak. prostě jsem chtěl napsat, že auto se šetřilo, že nebylo v každodenním provozu.
Jinak kadett byl ve velmi dobrém stavu, byl přit...
Ahoj, autore recenze. Já se Tě ale chlape neptal, proč dlouhé trasy s Feldou a ne s Kadetem! To čtenáři AnderN a Radek. Příště líp koukej. Ta 1.6, co jsi s ní jezdil, asi nebyla fit. Mírný kopec na dálnici udržím 160, opravdu. Na rovině max. 175. Ta Tvá testovaná 1.3 pod 7 L na 100 nejede? Buď máš lehkou tělesnou vadu, která se jmenuje cihla místo pravé nohy nebo auto není O. K.
Naše 1.6 jezdí za 6.5 v průměru, když jsme jezdili měsíc po městě, vzala si 8,6 a to vím přesně, měřeno po dotankování po hrdlo u stejného stojanu. Jezdíme plynule, celkem svižně. Ale každý jezdí jinak, to beru! Asi jsi ještě moc divoký. Z toho nejspíš vyrosteš.

Já vyrostl po nehodě, kdy jsem jako spolujezdec boural v Mercedesu, a to bezpečném, velkém, při rychlosti 150 Km/h. To, jak jezdíš, já nevím, ani žádnou nehodu Ti zamozřejmě nepřeju, jen aby sis nemyslel, že Tě mám za piráta! Byl jsem rok na nemocenské a mám z té nehody dodnes následky. Samozřejmě, že Tě kdykoli kdokoli může sestřelit, ale takhle nejde uvažovat, to bys nesměl ani jezdit výtahem, že s Tebou spadne. I to se totiž stává. Kdybychom tenkrát nejeli v autě, co má málem dvě tuny, nepsal bych dnes příspěvek do diskuze. Takže ano, bezpečnost, kterou vůz nabízí, je důležitá, ale každý ví, že malá auta staršího data výroby jsou na tom špatně. I Felda. Takže pokud chceš mít větší jistotu, kup to Volvo! Sice bude dražší provoz, o dost, ale budeš bezpečnější. Proč má Tvá holka Feldu? Ano, peníze. Já bych po té nehodě, kdy nám velký Mercedes zachránil život, měl asi logicky jezdit velkým bezpečným, byť starším autem, jenže si to nemohu dovolit. Zase peníze! Mám Felicii, proto jezdím maximálně předvídavě, dávám fakt pozor, i za ostatní, ale jestli mě přesto někdo sestřelí, to neřeším, protože to neovlivním, jak píšeš i Ty. Tak proč se tím trápit?
Nečekám, že se mnou budeš souhlasit, jen chci vyjádřit svůj názor, ne se s někým ztotožňovat nebo chtít po Tobě, ať mé názory respektuješ. Píšu pouze své zkušenosti a dojmy.

Měj se, ať se Ti daří, přeju spousty Km bez nehody.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 13.01.2006 09:39, RE: Jsem spokojen
T.O.M pro Davida napsal:
Ahoj, autore recenze. Já se Tě ale chlape neptal, proč dlouhé trasy s Feldou a ne s Kadetem! To čtenáři AnderN a Radek. Příště líp koukej. Ta 1.6, co jsi s ní jezdil, asi nebyla fit. Mírný kopec na dálnici udržím 160, opravdu. Na rovině max. 175. Ta Tvá testovaná 1.3 pod 7 L na 100 nejede? Buď máš lehkou tělesnou vadu, která se jmenuje cihla místo pravé nohy nebo auto není O. K.
Naše 1.6 jezdí za 6.5 v průměru, když jsme jezdili měsíc po městě, vzala si 8,6 a to vím přesně, měřeno po dotanko...
Mala oprava. Ja jsem se neptal proc jezdi s felicii dlouhe trasy. Ptal se pouze AnderN. Ja jsem se jen snazil najit odpoved.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 13.01.2006 17:41, RE: Jsem spokojen
Radek napsal:
Mala oprava. Ja jsem se neptal proc jezdi s felicii dlouhe trasy. Ptal se pouze AnderN. Ja jsem se jen snazil najit odpoved.
Omlouvám se, máte pravdu, špatně jsem to pochopil. Nezlobte se, nashle.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 13.01.2006 19:32, RE: Jsem spokojen
Pro Radka napsal:
Omlouvám se, máte pravdu, špatně jsem to pochopil. Nezlobte se, nashle.
Já vás taky zdravím, musím uznat že felície s kterýma jsem jezdil na vojně byly služební a každej zákldák jí dával co proto. Máte pravdu i stou spotřebou.
Já chtěl mluvit hlavně o tý 1.3 s kterou mám hodně zkušeností a ta žere kolem těch sedmi s lehkou nohou. Auto bylo naprosto v pořádku a navíc oba bratři přítelkyně měli taky feldy a spotřeba stejná. Jinak jestli mi nevěříte tak si najděte nezávislou recenzi - třeba na sránkách áček AAA- auto , atam si přečtěte a dočtete se že mají vysokou spotřebu.
Jinak co se týče mě tak je mi 23 a mám najeto asi 130tis takže už jsem dávno vyježděnej a umím jezdit i ekonomicky.
Moje přítelkyně už feldu prodala a máme Opel Vectra, na kteru jsem tady taky už psal recenzi taky
Pro příklad jsem byl v létě v Chorvatsku s Vectrou (1.8 16v- 85kw)ve čtyřech s plně naloženým kufrem a při nastaveném tempomatu na 140km(dálnice dvě třetiny cesty) jsem měl průměrnou spotřebu 6.6 l se zap klimou. A ve mněstě jezdím za 9 ( né Praha) kombinovaná 7.4
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 13.01.2006 20:45, RE: Jsem spokojen
David. napsal:
Já vás taky zdravím, musím uznat že felície s kterýma jsem jezdil na vojně byly služební a každej zákldák jí dával co proto. Máte pravdu i stou spotřebou.
Já chtěl mluvit hlavně o tý 1.3 s kterou mám hodně zkušeností a ta žere kolem těch sedmi s lehkou nohou. Auto bylo naprosto v pořádku a navíc oba bratři přítelkyně měli taky feldy a spotřeba stejná. Jinak jestli mi nevěříte tak si najděte nezávislou recenzi - třeba na sránkách áček AAA- auto , atam si přečtěte a dočtete se že mají vysokou...
Teda, ta 1.3 je ale fakt nenažranec! Dobře, věřím. K té Vectře gratuluju, taky se mi líbí. Měj se, ať se daří.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 14.01.2006 01:32, Praseti, co psalo recenzi
T.O.M pro Davida napsal:
Teda, ta 1.3 je ale fakt nenažranec! Dobře, věřím. K té Vectře gratuluju, taky se mi líbí. Měj se, ať se daří.
Ukaž mi škodu 120 s 50kW, hliníkovou hlavou a vstřikováním, vole. Jediný, co má tenhle motor společnýho se škodou 120 je blok motoru (převrtaný na 1.3), ale ten samej mají i fabie (převrtaný na 1.4).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 14.01.2006 09:39, RE: Jsem spokojen
AnderN napsal:
S motorem 1.6 verim, ze se uz tech 160 km/h udrzet da ... Felicia je lehke auto. Ale rec byla o 1.3 50kW - s tou ani nahodou. I s tou spotrebou bych souhlasil pri rozumnem stylu jizdy (pri tech 160 asi trosku vic). Jeste vic se ale priklanim k tomu, abychom vsichni jezdili predvidaveji a ne podle toho, kolik hvezdicek maji nase auta v crashtestech. Osobne tuhle velicinu na aute testuju dost nerad.
Vlastnim GLXi 95´, 1.3 50 KW, 110 t. km.160 se da jet na rovnych tahlych usecich, spis z mirneho kopecku.. Pri beznem pulplynu takovych 130-140, v kopcich tak 100 - zalezi na obsazeni.
Jinak 100% souihlas s recenzi vyse. :o)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 14.01.2006 16:29, RE: Praseti, co psalo recenzi
anonym napsal:
Ukaž mi škodu 120 s 50kW, hliníkovou hlavou a vstřikováním, vole. Jediný, co má tenhle motor společnýho se škodou 120 je blok motoru (převrtaný na 1.3), ale ten samej mají i fabie (převrtaný na 1.4).
Nevím co tady nadáváš, prase seš asi ty a vo autech toho asi výš taky prd. Tak například má krom toho bloku, stejnou i kliku, která je jen třikrát uložená, což u konkurence je ulložená čtyřikrát.A to je ten největší problém, protože je klika moc namáhaná. Jinak hlava a vše co je na motoru (startér, vstřikování, alternátor a pod.) je somozřejmě nový. Vačka se taky přetěhovala do hlavy válců, ale jinak základ je stejnej. Já jsem ale nepsal že je tam ten samej motor. Jinak felície měly taky 40kw.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 15.01.2006 11:16, RE: Jsem spokojen
T.O.M napsal:
Máme Felicii GLX 1.6 z 1997 a jsme spokojeni. Páté dveře nerezaví, tomu lze předejít preventivní péčí-prostříkáním dutin v kritických místech. Motor jede skvěle, těch 160 Km/h lze udržet snadno. Posilovač máme, není problém. Neznám dolévání oleje, motor papká jen benzín. Auto rozmazlujeme tankováním V-Power 95, spotřeba 6,5 na sto. Za smart body máme dárky.
Docela nechápu ty kecy o bezpečnosti. Jezdím tak, abych ani nepomyslel na to, že je auto v případě střetu málo bezpečné. Předvídám. A takhl...
Mnoho lidí předvídalo a pak je odnášeli v igelitových pytlích...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 15.01.2006 16:23, RE: Jsem spokojen - urceno xxx
xxx napsal:
Mnoho lidí předvídalo a pak je odnášeli v igelitových pytlích...
Hele, ty chytraku, tech co nepredvidaji je v tech rakvich ale vic. Podstatne!
Tom to pise v dalsim prispevku, ze mel nehodu v bezpecnem aute a k cemu mu to bylo. Psal i to ze vi ze predvidat neni vse, ze nemuze ovlivnit to ze do nej muze kdokoliv vletet a on s tim nic neudela.
Jsi chytrak. Vsichni jsme si z tveho prispevku mnoho poucneho vzali...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 15.01.2006 19:29, RE: Praseti, co psalo recenzi
David napsal:
Nevím co tady nadáváš, prase seš asi ty a vo autech toho asi výš taky prd. Tak například má krom toho bloku, stejnou i kliku, která je jen třikrát uložená, což u konkurence je ulložená čtyřikrát.A to je ten největší problém, protože je klika moc namáhaná. Jinak hlava a vše co je na motoru (startér, vstřikování, alternátor a pod.) je somozřejmě nový. Vačka se taky přetěhovala do hlavy válců, ale jinak základ je stejnej. Já jsem ale nepsal že je tam ten samej motor. Jinak felície měly taky 40kw.
tak to bych chtěl vidět tu 4-krát uloženoou kliku, leda tak u 1.2 HTP
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 16.01.2006 11:56, RE: Praseti, co psalo recenzi
anonym napsal:
Ukaž mi škodu 120 s 50kW, hliníkovou hlavou a vstřikováním, vole. Jediný, co má tenhle motor společnýho se škodou 120 je blok motoru (převrtaný na 1.3), ale ten samej mají i fabie (převrtaný na 1.4).
nevím proč tady tituluješ, asi máš komplex z dětství! Ta hliníková hlava a to vstřikování je opravdu jediná inovace za posledních 40 let. A došla tak daleko že ty auta stojí prostě za hovno. Když už soudruzi v MB výrábí (vyráběli) zastaralé vozy,tak tam měli nacpat aspoň ty sedačky,trošku elektriky a aspoň jeden balon.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 16.01.2006 12:05, RE: Jsem spokojen - urceno xxx
Jara napsal:
Hele, ty chytraku, tech co nepredvidaji je v tech rakvich ale vic. Podstatne!
Tom to pise v dalsim prispevku, ze mel nehodu v bezpecnem aute a k cemu mu to bylo. Psal i to ze vi ze predvidat neni vse, ze nemuze ovlivnit to ze do nej muze kdokoliv vletet a on s tim nic neudela.
Jsi chytrak. Vsichni jsme si z tveho prispevku mnoho poucneho vzali...
souhlasím,že ti co nepředvídají, telefon,radio na plny ceres- tak že neslyší hasiče 2metry za ním - to jsou spíše ti co se nevěnujou řízení, končí v pytli mnohem častěji, ale proto by snad ty auta měli poskytovat tu bezpečnost na mnohem vyšší úrovni. Mimochodem pro vás všechny co jezdíte z 1.3 160km/h konstantně po dálnících: už jste se podívali jaký máte rychlostní index na Vašich pneu?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 16.01.2006 17:07, RE: Praseti, co psalo recenzi
mac napsal:
tak to bych chtěl vidět tu 4-krát uloženoou kliku, leda tak u 1.2 HTP
Samozřejmě že jsem se spletl klikovka je uložená pětkrát a né čtyřikrát, omlouvám se za chybu. To je ale jedno řešila se felda a ta jí má uloženou jen třikrát.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 16.01.2006 17:21,
Omlouvám se za chybu, samozřejmě že je klikovka u 4válcu uložená pětkrát. Ale řešila se felda a ta jí má uložená jen třikrát. Proto motor asi toho moc nevydrží a ve 200000km je zralej na generálku, což zase u škody není takovej problém(ani finanční) Jinak jsem viděl i Feldu co měla nakrouceno 250tis na původní motor, který však po překročení 100km, vydával všelijaké pazvuky
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 16.01.2006 19:11, RE: bez předmětu
David napsal:
Omlouvám se za chybu, samozřejmě že je klikovka u 4válcu uložená pětkrát. Ale řešila se felda a ta jí má uložená jen třikrát. Proto motor asi toho moc nevydrží a ve 200000km je zralej na generálku, což zase u škody není takovej problém(ani finanční) Jinak jsem viděl i Feldu co měla nakrouceno 250tis na původní motor, který však po překročení 100km, vydával všelijaké pazvuky
Vyjimka potvrzuje pravidlo. Nedavno jsem v nejakem casopisu videl fotku, kterou tam poslal nejaky ctenar. Byl na ni tachometr felicie s hodnotou 500000km. Pry je tam puvodni motor. Jestli je to pravda, tot otazka.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 16.01.2006 21:47, Nechápu na co zde řada pisatelů nadává?
Vlastním feldu 1,3 GLXi 50kW poslední typ. Zakoupena v komplet výbavě. To je ele.okna, ele.zrcátka, rádio, střední panel, dálk.centrál a jiné drobné doplňky bez klima. Pořizovací cena byla 297 tis. Kč. Jako zápor vidím sedačky, na kterých se obtížně hledá místo, po přesednutí z aut střední třídy (a to měřím 180 cm.) , absenci posilovače řízení a stabilizátorů na nápravách. Protože na silně zvlněných vozovkách se při normální jízdě chová jako kačena. Někdy mám dojem, že je konstrukčně přizpůsobena správně zamindrákovanému českému závodníkovi. To jsem sledoval i při ježdění s jinými auty, když byla na silnicích nejrozšířenější. Teď to převzali fábie a oktávky. Jinak má najeto něco přes 50 tis.km, Poslední hodnocení v STK znělo - téměř nové auto. Nevím co mají za střepy kritici. Felda jezdí po rovině 175km/hod, což měřením odpovídá 167 km/hod. V i mírném klesání dosahuje téměř 198 km/hod. Což je skutečných 188 km/hod.. Do 110 km tacho., je v autě poměrně ticho. Dá se komunikovat normálním hlasem i poslouchat rádio. Nad 150 km/hod., je to po stránce klidu již špička. Proti nafťákům nižší třídy - absolutní. Vše utichá a je slyšet jen svistot. I výrazní odpůrci těchto aut po svezení museli uznat, jaké úrovně v MB dosáhli posledním modelem. Vzato z hlediska celkové konstrukce vozidla, výroby, montáže a pod.. Musím konstatovat, že jako bývalý vedoucí servisman autům opravdu rozumím. S těmi opravami v garáži to u posledních modelů tak jednoduché není, zejména na motoru. Má již složitější ele. výbavu. Je stejně komplikovaná jako u řady jiných značek. Mechanická stránka je stejná jako u jiných. V tomto případě je jedno, kolik má motor hlavních ložisek. Motor po mechanické stránce dost vydrží. Znám feldy, které při pravidelném servisu bez závad najížděli přes 250 tis. km..Znám i auta slovutných značek, které ve 120 tis. km jsou správné střepy a pokladnice na peníze. Má felda, tak jako předchozí auta, prochází pravidelným ročním servisem. Je absolutně bez koroze, protože jsem na samém počátku u nového vozidla příčiny za vyložení velmi nízkých nákladů eliminoval. Má stále i původní výfuk absolutně bez koroze. Spotřeba se pohybuje v zimě na 7,1 l/100 km. V letních měsících lze jezdit při delších jízdách za 6,3 l. i při velmi vysokém jízdním průměru. Dlouhodobě je na 6,8 l.Přiznávám, že na delších jízdách se pohybuje tachometr kolem 120 km/hod a při každé příležitosti běžně mezi 140 a 160. Jízdním chovámím je to hbité auto při 50% zatížení. Ono opravdu záleží na tom, kdo je majitelem a sedí za volantem vozidla. I řada majitelů feld musela konstatovat co to mají proti mě za střep. Ke cti mi slouží, že řada kolegů s dvoulitrem mně podezdřívala, že ten motor je upravený. Dojedeme stejně rychle, ale já za podstatně méně. Ctěl jsem ji prodat, ale když vidím ty nabítkové ceny. Brečel bych a nechce se mi.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 16.01.2006 21:51, RE: Jsem spokojen - urceno xxx
kaccerr napsal:
souhlasím,že ti co nepředvídají, telefon,radio na plny ceres- tak že neslyší hasiče 2metry za ním - to jsou spíše ti co se nevěnujou řízení, končí v pytli mnohem častěji, ale proto by snad ty auta měli poskytovat tu bezpečnost na mnohem vyšší úrovni. Mimochodem pro vás všechny co jezdíte z 1.3 160km/h konstantně po dálnících: už jste se podívali jaký máte rychlostní index na Vašich pneu?
T - jestli ti to něco říká?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 16.01.2006 22:23, Ještě bych dodal.
Než jsem začal usedat za její volant, tak jsem také nemohl tomuto autu přijít na jméno. Zpravidla jeho řidičům. Protože mi dělali značné potíže při předjíždění na našich pár kilometrech dálnic a provozem zaplevelených úseků rovných silnic. Snad nic jiného mi tak nepřekáželo. Zejména při jízdě s podstatně výkonějším autem. A tento model v dnešní době již patří historii. Tak jako srovnávaná Š 120. Vyrobilo a prodalo se jich dost. Řadu lidí jsem na jiný typ auta nepřesvědčil. Nic jiného pomalu neexistovalo.
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.