0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia RS nebo Fabia RS?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, česká vozidla, česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 11:39, Z. K.
Jsem nebezpečné prase a ohrožuji ostatní účastníky silničního provozu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 11:40, tabulka zrychlení
tabulka zrychlení mi připadne dost scestná. Nevím kdo by zrychloval u benzínového motoru z 50km/h se zařazenou čtyřkou (tedy pokud chce opravdu zrychlit)?! Nikdy jsem v RS octávce nejel, ale myslím si , že na trojku byt to dotáhla možná až k těm 130 km/h.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 11:42, Simir
osobne jsem pred nedavnem jeste vlastnil Octu I RS 1.8T Cimbu 147kW, taky jsem mel tu moznost jezdit jeden den s Fobii RS taky Cimbu 132kW..je pravda ze fobii zarazela tela posadky do sedacek mnohem brutalneji a rychleji...je to prece jen diesel..ale to je asi tak vse...diky svemu motoru PD bude casem na opravach mnohem drazsi..a diky 6kvaltu se musi porad kvedlat jako s vareckou a to ani nemluvim o mensi vybave a velikosti kufru..kdezto Octa RS je rychly rodinny liftback..da se s ni jezdit jak normalne pohodove tak i sportovne...dorpedu jede krasne...vybava je vice nez dostacujici (mel jsem priplatkovou vse krome navig a tempomatu) pohodli a ticho taktez..na 5ku se dalo jet po meste 60-70km/h ale taky i 250km/h a komfort z jizdy byl dostacujici..nikdy nebyl problem do kufru cokoliv dat az na to kdyz bylo potreba prevezt neco vetsiho a v kufru vadily za zadnima sedackama zelezne vyztuhy..v cerne metle na 18kach vypadalo auto elegantne a zaroven sportovne..tim splnilo muj pozadavek na vlka v rouse berancim..fobii bych bral sam pro sebe do mesta a za mesto...Octu pro rodinu a dalky..ale pozor na bile calouneni sedacek..rado se spini a trha..takze pro deti nic moc...osobne doporucuji Octu..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 11:52, RE: Srovnání
anonym napsal:
Jel jsem v obou autech, O RS byla v kombíku a pokud bych si měl vybrat, jednoznačně beru Octavii. Ano, v pružném zrychlení bude vyhrávat Fabia, ale charakteristika přeplňované 1,8T mne oslovila více. Navíc jsem jezdil hodně svižně za průměrných 8,2 l, což mi příjde vcelku přijatelná spotřeba. Fabku RS jsem měl na zimních pneu a to auto se neskutečně naklánělo - tady opravdu použité pneumatiky dělají hodně. Motor výkonem plně dostačuje, ale je třeba naučit se využívat krouťáku. Spotřeba kolem pěti litrů.
K té fabii RS nemámvůbec důvěru když jsem několikrát na různých tunning a jiných srazech viděl jak ji v pohodě vypráskali ve zrychlení týpci v benzínových daleko levnějších starých GTčkách.Prostě jsem si říkal za ty peníze nikdy-vždycky jenom černej kouř a jinak nic moc,možná dobrej pocit z toho tahu motoru ale zrychlení z nuly na 100 nic moc....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 12:02, RE: Srovnání
anonym napsal:
K té fabii RS nemámvůbec důvěru když jsem několikrát na různých tunning a jiných srazech viděl jak ji v pohodě vypráskali ve zrychlení týpci v benzínových daleko levnějších starých GTčkách.Prostě jsem si říkal za ty peníze nikdy-vždycky jenom černej kouř a jinak nic moc,možná dobrej pocit z toho tahu motoru ale zrychlení z nuly na 100 nic moc....
No ona ani octavia neni zadna výhra :o) Pokud je to primární auto v rodině, volil bych octavie, pokud je to jako druhé auto do rodiny, berte Fábii, oboje nechte prechipovat. Jinak pokud si chcete fakt zajezdit volte radsi neco jineho. Osobne jsem si pred pul rokem koupil fiat coupe r.v. 2000 2.0 T nechal udelat nove benzinove mapy a moc aut mi jeste neujelo a to vse za nejakych 200tis.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 12:14, pro tazatele
Příteli.Nezapomínej na jednu věc.Skutečně ostrá sportovní jízda se dá zažít s přeplňovaným benzínovým motorem.Takže na tu naftu zapomeň.Nafta ti sice dá "krouťák",ale to je tak všechno.Pokud bych skutečně neměl jinou volbu než O1 RS a Fabii RS,volil bych Octavii.Jinak bych volil úplně jiný typ vozu.Vím že tady zřejmě po mém příspěvku začnou vykřikovat "krouťáci" (moje soukromé označení pro naftové jehovisty) o tom že diesel vyhrál tuhle a tamhle atp. a že nafta jediná víra tvá (v červeném íčku,že :D ),ale uvědom si co vlastně chceš.Chceš-li skutečně ostrou jízdu a zepředu slyšet motor roztočený v 5tis otáčkách a pištící turbodmychadlo,zvol Octavii (mimochodem 132kW je velice dobrý základ,nehledě k tomu že úpravy na těchto motorech budou lacinější než chipy a jiné podobné kraviny na TDi a přinesou ti více).Pokud chceš cokoli jiného než ostrou sportovní jízdu zvol si Fabii. (ona i ta Fabia RS se dá také upravit,ale životnost po těcht o "úpravách" je ještě daleko nižší než podobné úpravy stejného benzínového motoru). Předpokládám že chceš auto pro trochu sportovnější jízdu,jak si se ptal. Pro ostatní šťouraly : obě dvě zmiňovaná auta jsem již řídil.U Octavie oceňuji parádní zátah motoru,který prakticky končí až někde kolem 6000ot/min.U Fabie mě kroutící moment přišel příjemný,ale že bych měl pocit,že řídím sportovní auto,to tedy vážně ne.Spíše ji řadím mezi takové ty úsporné vozy na ježdění sem a tam s relativně slušnou spotřebou.Na skutečně sportovní jízdu si pořiďtě přeplňovaný benzínový motor.

s pozdravem IDE
P.S. Autor tohoto příspěvku (IDE) si momentálně vozí zadek v Opel Calibra Turbo 4x4 (r.v. 1993).Opět pro šťouraly : vím že Calibra není zrovna nejlepší auto na světě,a že ji tady spousta lidí už určitě haněla,ale co ji mám,jsem s ní velice spokojen a opět platí ,že kdo ji neřídil (myslím v plně funkčním stavu..) nepochopí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 13:11, RE: tabulka zrychlení
anonym napsal:
tabulka zrychlení mi připadne dost scestná. Nevím kdo by zrychloval u benzínového motoru z 50km/h se zařazenou čtyřkou (tedy pokud chce opravdu zrychlit)?! Nikdy jsem v RS octávce nejel, ale myslím si , že na trojku byt to dotáhla možná až k těm 130 km/h.
Na třetí stupen se dá jet až 170km/h
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 13:17, RE: tabulka zrychlení
anonym napsal:
Na třetí stupen se dá jet až 170km/h
To přeháníš, mám dvoulitra a na trojku nějakých 145 km/h, u té octávky to bude max. 150.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 13:21, RE: Blaboly v clanku
anonym napsal:
a jedno zajimavy video, kdyz uz je tu doporucovano Mini..........
http://www.youtube.com/watch?v=-P1IEWcGrtw
Pekne, musim rict, ze me Fabia prijemne prekvapila. Jen jeden "detailik" - ja jsem rikal MiniS, tohle je obyc Mini Cooper, coz je jina liga. MiniS je pekelnej anglicak s technicakem.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 13:23, RE: Blaboly v clanku
anonym napsal:
a k te impreze: Nevim, ale GTcko ( 2.0turbo 155kW nebo 160KW myslim) je spickovy auto pohonem, vykonem, spolehlivosti vzhledem k cenam ojetin. Jezdit se da bezne pod 10 litru pokud vim ( spritmonitor.de) Servis , pokud je ve spravnych rukou nestoji zadny zavratny sumy. Srovnavat s WRX STI je mimo misku
Ano, ale WRX Sti vychazi z puvodni GT, proste vrcholna verze Imprezy. Ja jsem s GT najezdil cca 4000km a k deseti litrum jsem se nikdy moc nepriblizil. Rekord jsem mel lehne nad 13/100 a to jsem mel pocit, ze se vazne plazim. Mozna jini umi lip
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 13:25, RE: tabulka zrychlení
anonym napsal:
tabulka zrychlení mi připadne dost scestná. Nevím kdo by zrychloval u benzínového motoru z 50km/h se zařazenou čtyřkou (tedy pokud chce opravdu zrychlit)?! Nikdy jsem v RS octávce nejel, ale myslím si , že na trojku byt to dotáhla možná až k těm 130 km/h.
Kdysi tu kdosi z redakce psal, ze O1 RS ma dlouhe kvalty a na trojku se k omezovaci dostane pri 170km/h. Treba tu ma nekdo osobni zkusenost, tak to muze potvrdit, ja O1 RS neridil.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 13:39, RE: Blaboly v clanku
anonym napsal:
Nejlepsi je jak si autor vzajemne odporuje. V prvni casti clanku vykrikuje jak s Fabii RS musite neustale radit a v druhe propaguje pruzne zrychleni, protoze preci clovek nebude podrazovat. Ve skutecnosti budete kvedlat salpakou v obou vozech kazdou chvilku a je vcelku jedno jestli proto, abyste drzeli benzinovy motor ve vysokych otackach a nebo naftovy ve strednich. U obou motoru je vyuzitelne spektrum otacek tak nizke, ze nejake pruzne zrychleni nema moc smysl resit.
Pri posuzovani vozu by byl...
Vážený anonyme. Nejsem si vědom toho, že bych si v článku něčím vzájemně odporoval. Nikde nepíšu, že Fabia má takovou pružnost motoru, že by řidič nepotřeboval řadit, naopak jak se můžete přesvědčit, napsal jsem že někdy je potřeba řadit až příliš často (nejčastěji ve městě). Četnost řazení ovšem nemá s pružností nic společného, je to věc čistě menšího otáčkového rozsahu. Proto si tyto věci, pokud je správně pochopíte, nemohou odporovat...
Jinak co se týká tabulky a věcí okolo pružné akcelerace: Z dotazu tazatele jsem pochopil, že nemá zájem o vůz s ryze čistokrevným sportovním genem (impreza atd). Jde mu spíše o rychlý vůz, který dá majiteli možnost se občas někde „vyblbnout“ ale jinak by mělo jít o vůz všestranně použitelný i pro běžné potřeby (můžete si povšimnout tazatelovy zmínky o zavazadlovém prostoru octavie). Nikde se nezmiňuje o tom, že chce absolvovat akcelerační sprinty na letišti, nebo trávit hodiny na okruzích. Tazatel naštěstí stojí nohama na zemi a docela logicky uvažuje o vozech, které v případě potřeby dovedou zabrat, ale dokáží být i relativně nenápadným rodinným vozem. Ať se to někomu líbí nebo ne, v běžném provozu, v reálném životě na silnicích, je právě pružnost motoru důležitější (a hlavně efektivnější), než špičkový výkon posunutý někam do motocyklových otáček. Dnes a denně se o tom přesvědčujeme na silnicích.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 13:56, RE: tabulka zrychlení
anonym napsal:
tabulka zrychlení mi připadne dost scestná. Nevím kdo by zrychloval u benzínového motoru z 50km/h se zařazenou čtyřkou (tedy pokud chce opravdu zrychlit)?! Nikdy jsem v RS octávce nejel, ale myslím si , že na trojku byt to dotáhla možná až k těm 130 km/h.
Tabulka není zcestná, odráží flexibilitu motoru v nejběžnějším režimu jízdy. To, že každý z vozů má své maximum na jednotlivé stupně někde jinde, to je pro většinu lidí podružné. Budete se možná divit, ale i zájemce o rychlejší vozy více zajímá to, jak to reaguje když tomu na trojku či čtyřku „vytnou“, než to, jestli dvojka točí do stovky nebo stodeseti. Když se posadíte třeba do BMW 535 i z roku 1990, které sice zrychlí z 0 na 100 za 7,7 s. a dvojku vytočí na nějakých 120km/h, budete paradoxně jeho reálnou dynamikou v běžném provozu možná zklamán, protože člověka brzy omrzí těsně za cedulí konec města podřazovat v 50 nebo 60 km/h na dvojku, protože na trojku často neustojíte ani souboj se 66 kW trojkovým golfem TDI... (věřte že vím, o čem píšu)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 14:05, RE: tabulka zrychlení
Womaida napsal:
Kdysi tu kdosi z redakce psal, ze O1 RS ma dlouhe kvalty a na trojku se k omezovaci dostane pri 170km/h. Treba tu ma nekdo osobni zkusenost, tak to muze potvrdit, ja O1 RS neridil.
Pokud si pamatuju, trojka Octavie RS dosahuje v maximu otáček přibližně něco málo nad 150 km/h. Škodovky ale obecně nemají vůbec přesný rychloměr, se zvyšující se rychlostí je chyba měření téměř katastrofální, takže například s Fabií HTP můžete dosáhnout tachometrové stoosmdesátky
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 14:24, RE: tabulka zrychlení
M. Oborník napsal:
Pokud si pamatuju, trojka Octavie RS dosahuje v maximu otáček přibližně něco málo nad 150 km/h. Škodovky ale obecně nemají vůbec přesný rychloměr, se zvyšující se rychlostí je chyba měření téměř katastrofální, takže například s Fabií HTP můžete dosáhnout tachometrové stoosmdesátky
Myslím, že p. Oborník asi ví, o čem mluví. Jeho články se mi začínají líbit, to myslím zcela bez ironie...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 14:41, RE: tabulka zrychlení
M. Oborník napsal:
Tabulka není zcestná, odráží flexibilitu motoru v nejběžnějším režimu jízdy. To, že každý z vozů má své maximum na jednotlivé stupně někde jinde, to je pro většinu lidí podružné. Budete se možná divit, ale i zájemce o rychlejší vozy více zajímá to, jak to reaguje když tomu na trojku či čtyřku „vytnou“, než to, jestli dvojka točí do stovky nebo stodeseti. Když se posadíte třeba do BMW 535 i z roku 1990, které sice zrychlí z 0 na 100 za 7,7 s. a dvojku vytočí na nějakých 120km/h, budete paradoxně ...
Takže nakonec jsem se dozvěděl že nad 3,5 ltrovým motorem BMW vyhraje golf 1.9TDi!takže pánové končím tuto diskuzi-nemá totiž cenu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 14:51, RE: tabulka zrychlení
anonym napsal:
Takže nakonec jsem se dozvěděl že nad 3,5 ltrovým motorem BMW vyhraje golf 1.9TDi!takže pánové končím tuto diskuzi-nemá totiž cenu.
Naopak, ta poslední věta pana Oborníka je naopak velmi výstižná.

Pochopte že v běžným provozu je Vám naprd, že v tom autě nad 4500 otáček takzvaně chytnou saze a na trojku Vás to vyveze třeba k 200 km/h.

Ono třeba takové BMW 525Tds je pěkné auto, ale v tzv. Paceřáku (dániční kopec u Liberec) musíte zažadit za 4. abyste stačil do kopce nejslabšímu tédéíčku které to tam v pohodě valí okolo dálničního limitu na na pětku a u benzínových motorů BMW je to podobné. Píšu to na základě vlastní zkušenosti.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 14:55, RE: tabulka zrychlení
anonym napsal:
Takže nakonec jsem se dozvěděl že nad 3,5 ltrovým motorem BMW vyhraje golf 1.9TDi!takže pánové končím tuto diskuzi-nemá totiž cenu.
to je dobre, lebo naozaj neumis cist. Ja sa divim ze sa vubec redaktorom chce reagovat na tak stupidne reakcie. Niekedy to tu naozaj pripomina matersku skolku. Kedze ma ten bavorak dlhe a tazke prevody tak asi tezko moze zrychlit z nizkej rychlosti tak ako auto s kratkyma prevodama.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 14:57, Pepa
Nechci někoho dráždit, ale octavia RS ma se skutečným RS autem společný pouze nápis RS . V případě že tlumiče nejsou 100% je to nebezpečné auto , už i tak ten podvozek je tragedie . A Fabia RS ? Ojetá tak za 300 000 kč bych musel být nemocen na hlavu . Kup si SPORTOVNI AUTO !!!! Zařádil jsem si s Golfem GTI , S Focusem 2,0 i auta za málo peněz Např.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 15:33, RE: tabulka zrychlení
anonym napsal:
Naopak, ta poslední věta pana Oborníka je naopak velmi výstižná.

Pochopte že v běžným provozu je Vám naprd, že v tom autě nad 4500 otáček takzvaně chytnou saze a na trojku Vás to vyveze třeba k 200 km/h.

Ono třeba takové BMW 525Tds je pěkné auto, ale v tzv. Paceřáku (dániční kopec u Liberec) musíte zažadit za 4. abyste stačil do kopce nejslabšímu tédéíčku které to tam v pohodě valí okolo dálničního limitu na na pětku a u benzínových motorů BMW je to podobné. Píšu to na základě vlastní zkušenosti.
Jo jenomže ten motor BMW tds má tu charakteristiku že je prostě otáčkový jak benzín tak nevím proč bych se styděl že jedu do prudkého kopce na čtyčku?pak bysme si to ale řekli kolem rychlosti 200kmh až se bávo rozjede tak nějaká oktávka může jít někam.
reagovat
1 2 3 4




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.