0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia RS nebo Fabia RS?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, česká vozidla, česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 06:15, Pružné zrychlení
Ty rychlosti ze kterých se akceleruje jdou dost na ruku naftě protože je v těhle otáčkách na vrcholu kroutícího momentu a v polovině svého výkonového rozsahu navíc je fabie 6-ti kvalt a tak má určitě kratší zpřevodování což je taky výhodou. Jak by asi vypadalo zrychlení ze 130 na 170 na pětku. Já bych volil určitě Oktávku, po čipu navíc jede o dost líp a nástup výkonu příjemně tlačí do sedaček, hlavně po překročení 2750 otáček, to už si Fóbie nešktne.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 06:23, RE: Pružné zrychlení
anonym napsal:
Ty rychlosti ze kterých se akceleruje jdou dost na ruku naftě protože je v těhle otáčkách na vrcholu kroutícího momentu a v polovině svého výkonového rozsahu navíc je fabie 6-ti kvalt a tak má určitě kratší zpřevodování což je taky výhodou. Jak by asi vypadalo zrychlení ze 130 na 170 na pětku. Já bych volil určitě Oktávku, po čipu navíc jede o dost líp a nástup výkonu příjemně tlačí do sedaček, hlavně po překročení 2750 otáček, to už si Fóbie nešktne.
Pokud chci sportovní auto tak si koupim sportovní, ne Octávku.....RS Octavie je jen "rychlý" rodinný vůz, ale zkus¨ze ho poslat do zatáčky.....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 06:48, RE: Pružné zrychlení
anonym napsal:
Pokud chci sportovní auto tak si koupim sportovní, ne Octávku.....RS Octavie je jen "rychlý" rodinný vůz, ale zkus¨ze ho poslat do zatáčky.....
posalt ?? ... tak už se nevrátí..Určitě to není auto pro sportovce..Spíš pro babičky ..ale chtělo by to automat :D
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 07:06, RE: Pružné zrychlení
anonym napsal:
Pokud chci sportovní auto tak si koupim sportovní, ne Octávku.....RS Octavie je jen "rychlý" rodinný vůz, ale zkus¨ze ho poslat do zatáčky.....
Kolega má Octávii RS, dokonce ji ještě čipnul na nějakých 230 koníků a cítil se tak, jak popisujete. Prostě to nesedělo. Vyměnil tedy tlumiče, dodělal spoilery včetně zadního křídla a myslím, že j e to vělmi dobré sportovní nářadí. Sice jak kolega sám říká, je mu to tady u nás k prdu, ale baví ho, že to v tom autě prostě je.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 07:45, RE: Pružné zrychlení
edmund napsal:
Kolega má Octávii RS, dokonce ji ještě čipnul na nějakých 230 koníků a cítil se tak, jak popisujete. Prostě to nesedělo. Vyměnil tedy tlumiče, dodělal spoilery včetně zadního křídla a myslím, že j e to vělmi dobré sportovní nářadí. Sice jak kolega sám říká, je mu to tady u nás k prdu, ale baví ho, že to v tom autě prostě je.
No tak pardon. Je to pseudosportovní náčiní, které ohrožuje všechny ostatní. Jednou jsem se svezl jako pasažér na okruhu ve skutečným sporťáku se skutečným (dle výsledků spíše průměrným) českým závodníkem. Od té doby mám pro "pseudosportovní" řidiče na silninici jenom jedno označení: nebezpečná prasata. Jejich jízda nemá se sportovní nic společného! Je to jako kdyby chtěl osel závodit s plnokrevníkem. Proto si i o užitečnosti všech pseudosportovních aut myslím své.

Zdeněk Kříž
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 08:07, RE: Pružné zrychlení
anonym napsal:
No tak pardon. Je to pseudosportovní náčiní, které ohrožuje všechny ostatní. Jednou jsem se svezl jako pasažér na okruhu ve skutečným sporťáku se skutečným (dle výsledků spíše průměrným) českým závodníkem. Od té doby mám pro "pseudosportovní" řidiče na silninici jenom jedno označení: nebezpečná prasata. Jejich jízda nemá se sportovní nic společného! Je to jako kdyby chtěl osel závodit s plnokrevníkem. Proto si i o užitečnosti všech pseudosportovních aut myslím své.

Zdeněk Kříž
O užitečnosti nemůže být skutečně řeč. ta tam prostě není. Ale i když si o jakosportovcích za volantem myslím svoje, tak už vidím, že jsou i ti, kteří prasečiny prostě nedělají, ale jen jim dělá dobře, že ty výkony a možnosti v tom autě prostě jsou. Sám mám auto silně nesportovní, ale respektuji názor těch, co ho mít chtějí nebo mají.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 08:36, RE: Pružné zrychlení
edmund napsal:
O užitečnosti nemůže být skutečně řeč. ta tam prostě není. Ale i když si o jakosportovcích za volantem myslím svoje, tak už vidím, že jsou i ti, kteří prasečiny prostě nedělají, ale jen jim dělá dobře, že ty výkony a možnosti v tom autě prostě jsou. Sám mám auto silně nesportovní, ale respektuji názor těch, co ho mít chtějí nebo mají.
To ano. Ať si každý jezdí v čem chce a na co má. Ale ať si nehraje na závodníka.

Z. K.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 08:46, Blaboly v clanku
Nejlepsi je jak si autor vzajemne odporuje. V prvni casti clanku vykrikuje jak s Fabii RS musite neustale radit a v druhe propaguje pruzne zrychleni, protoze preci clovek nebude podrazovat. Ve skutecnosti budete kvedlat salpakou v obou vozech kazdou chvilku a je vcelku jedno jestli proto, abyste drzeli benzinovy motor ve vysokych otackach a nebo naftovy ve strednich. U obou motoru je vyuzitelne spektrum otacek tak nizke, ze nejake pruzne zrychleni nema moc smysl resit.
Pri posuzovani vozu by bylo rovnez dobre uvest, ze Octavia narozdil od Fabie je vcelku pohodlna pro ridice a spolujezdce, protoze vepredu jsou narozdil od standardni Octavky pomerne pouzitelne sportovni sedacky. Fabie doplaci v tomto ohledu na sve minimalni rozmery. Fabii bych doporucil maximalne tak na blbnuti na okrsky, ale pokud clovek chce auto vyuzivat univerzalneji, tak je O RS rozhodne lepsi volba. A ostatne i na ty okrsky jsou lepsi vozy nez Fabia RS. S ohledem na ceny ojetin by se uz dalo spise uvazovat nad starsim Subaru Impreza GT, ktere jednak ma jizdni vlastnosti a motor uplne nekde jinde a jednak je na urcite praseni delana, takze je vetsi sance, ze jako ojetina bude dale provozuschopna (i kdyz u tohohle typu aut je to vzdy o usta).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 09:00, RE: Blaboly v clanku
anonym napsal:
Nejlepsi je jak si autor vzajemne odporuje. V prvni casti clanku vykrikuje jak s Fabii RS musite neustale radit a v druhe propaguje pruzne zrychleni, protoze preci clovek nebude podrazovat. Ve skutecnosti budete kvedlat salpakou v obou vozech kazdou chvilku a je vcelku jedno jestli proto, abyste drzeli benzinovy motor ve vysokych otackach a nebo naftovy ve strednich. U obou motoru je vyuzitelne spektrum otacek tak nizke, ze nejake pruzne zrychleni nema moc smysl resit.
Pri posuzovani vozu by byl...
nepochopil ale nevadi )) Kdybys to líp přečet nasel bys tam nekolik sluvek diky kterym si to neodporuje akorat bys asi musel pomalejc číst Ja ctu ze hlavne ve meste je potreba casto radit coz souhlasí. A taky ctu, ze kdyz fobii vytnes na trojku nebo na ctyrku, tak se ochcavka nechyta. To taky souhlasi. Takze se tu akorat zbytecne ztrapnujes ty mudrlante
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 09:07, RE: Blaboly v clanku
anonym napsal:
nepochopil ale nevadi )) Kdybys to líp přečet nasel bys tam nekolik sluvek diky kterym si to neodporuje akorat bys asi musel pomalejc číst Ja ctu ze hlavne ve meste je potreba casto radit coz souhlasí. A taky ctu, ze kdyz fobii vytnes na trojku nebo na ctyrku, tak se ochcavka nechyta. To taky souhlasi. Takze se tu akorat zbytecne ztrapnujes ty mudrlante
Akorat drobny problem je, ze ja nekomentuji pouze informace v clanku, ale i vlastni zkusenost s TDI motory. Ono totiz neni potreba neustale radit pouze ve meste, ale vsude pokud nejedes konstantni rychlosti. Ten motor totiz zacina nekde u 2000 otacek a konci rekneme kolem 3500. Takze " trojku nebo na ctyrku" tezko "vytnes", kdyz ti po chvilce zrychleni dojde otackomer, takze musis preradit uplne stejne jako ten manik v RSu, ktery ale pro zmenu bude radit dolu, aby se dostal na tech svych 4500ot kdy bude mit max.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 09:16, RE: Blaboly v clanku
anonym napsal:
Nejlepsi je jak si autor vzajemne odporuje. V prvni casti clanku vykrikuje jak s Fabii RS musite neustale radit a v druhe propaguje pruzne zrychleni, protoze preci clovek nebude podrazovat. Ve skutecnosti budete kvedlat salpakou v obou vozech kazdou chvilku a je vcelku jedno jestli proto, abyste drzeli benzinovy motor ve vysokych otackach a nebo naftovy ve strednich. U obou motoru je vyuzitelne spektrum otacek tak nizke, ze nejake pruzne zrychleni nema moc smysl resit.
Pri posuzovani vozu by byl...
Drzel jsem se....ale nemuzu. Jak muzete PROBOHA prihodit do srovnani Imprezu GT. Jel jste s tim nekdy? O1 RS a Fabia RS jsou sportovne ladene hatchbacky (liftbacky). Impreza je ostre sportovni auto. Jen naklady na rocni udrzbu Imprezy by kdekoho svlekly do slipu. A to nemluvim o pouzitelnosti pro "bezny provoz". Prvni generace Imprezy ma nadrz na 45l a pod 15l/100km se s ni jezdit neda. Zato za 25 velmi lehce. A pruzne zrychleni s razeni prilis nesouvisi. Co treba vzit v potaz rozsah akcerelace? Posledni vec - O1 RS opravdu nema uzke spektrum vyuzitelnych otacek. Howgh
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 09:29, Srovnání
Jel jsem v obou autech, O RS byla v kombíku a pokud bych si měl vybrat, jednoznačně beru Octavii. Ano, v pružném zrychlení bude vyhrávat Fabia, ale charakteristika přeplňované 1,8T mne oslovila více. Navíc jsem jezdil hodně svižně za průměrných 8,2 l, což mi příjde vcelku přijatelná spotřeba. Fabku RS jsem měl na zimních pneu a to auto se neskutečně naklánělo - tady opravdu použité pneumatiky dělají hodně. Motor výkonem plně dostačuje, ale je třeba naučit se využívat krouťáku. Spotřeba kolem pěti litrů.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 09:32, RE: Blaboly v clanku
Womaida napsal:
Drzel jsem se....ale nemuzu. Jak muzete PROBOHA prihodit do srovnani Imprezu GT. Jel jste s tim nekdy? O1 RS a Fabia RS jsou sportovne ladene hatchbacky (liftbacky). Impreza je ostre sportovni auto. Jen naklady na rocni udrzbu Imprezy by kdekoho svlekly do slipu. A to nemluvim o pouzitelnosti pro "bezny provoz". Prvni generace Imprezy ma nadrz na 45l a pod 15l/100km se s ni jezdit neda. Zato za 25 velmi lehce. A pruzne zrychleni s razeni prilis nesouvisi. Co treba vzit v potaz rozsah akcerelace?...
WRX STIcko je opravdu dost sportovni auto a pokud dostava do tela, tak servisni naklady nejsou uplne zanedbatelne to je pravda. Ovsem GTcko je vcelku normalni auto, ktere ma jediny vaznejsi problem pro bezne jezdeni a sice, ze s petikvaltem toci na dalnici strasne moc, takze se s ni tam neda poradne jezdit (hluk, spotreba, dojezd). Na druhou stranu nekolik mych znamych GTcko ma, jsou to lide se vcelku prumernymi prijmy a jsou schopni je vicemene bez problemu uzivit.
Samozrejme zalezi to na tom jak s tim budete jezdit, pokud budete jezdit na krev nekde na okruhu, tak tricet tisic ve znicenem materialu za patnact minut neni problem, ale na takove jezdeni neni prilis urcene ani to GTcko natoz jakakoliv Skodovka. Pri beznem sportovnejsim jezdeni nema GTcko o moc vyssi naklady nez normalni vuz.
Co se tyce te spotreby tak 25l/100 neni problem ani s tou Octavii.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 10:19, RE: Blaboly v clanku
anonym napsal:
WRX STIcko je opravdu dost sportovni auto a pokud dostava do tela, tak servisni naklady nejsou uplne zanedbatelne to je pravda. Ovsem GTcko je vcelku normalni auto, ktere ma jediny vaznejsi problem pro bezne jezdeni a sice, ze s petikvaltem toci na dalnici strasne moc, takze se s ni tam neda poradne jezdit (hluk, spotreba, dojezd). Na druhou stranu nekolik mych znamych GTcko ma, jsou to lide se vcelku prumernymi prijmy a jsou schopni je vicemene bez problemu uzivit.
Samozrejme zalezi to na tom j...
Pak je potreba si vyjasnit pojmy. Prvni generace Imprezy nemela nidky verzi WRX, ani WRX Sti. Ta prisla az novou generaci (dvouok). Prvni generace mela verzi GT (cca 160kw tusim). Druha pak verze GX/RX (92kw) a WRX (160kw) a WRX-Sti (cca190kw). Nevypisuji zakladni 1.6 resp 1.5 (to byl stejne ze strany Subaru omyl).Takze Impreza nema zadne auto, ktere by primo konkurovalo srovnavanym skodovkam. To je opravdu jina kategorie.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 10:40, RE: Blaboly v clanku
Womaida napsal:
Pak je potreba si vyjasnit pojmy. Prvni generace Imprezy nemela nidky verzi WRX, ani WRX Sti. Ta prisla az novou generaci (dvouok). Prvni generace mela verzi GT (cca 160kw tusim). Druha pak verze GX/RX (92kw) a WRX (160kw) a WRX-Sti (cca190kw). Nevypisuji zakladni 1.6 resp 1.5 (to byl stejne ze strany Subaru omyl).Takze Impreza nema zadne auto, ktere by primo konkurovalo srovnavanym skodovkam. To je opravdu jina kategorie.
Ja se nehadam. Starsi GTcko jsem navrhoval proto, ze novejsi WRXka jsou stale cenou vysoko nad uvazovanymi Skodovkami.
Co se tyce te kategorie, tak pokud chce tazatel auto na blbnuti, tak to GTcko je proste mozna varianta s podobnymi naklady a nepomernou zabavou.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 10:53, RE: Blaboly v clanku
anonym napsal:
Ja se nehadam. Starsi GTcko jsem navrhoval proto, ze novejsi WRXka jsou stale cenou vysoko nad uvazovanymi Skodovkami.
Co se tyce te kategorie, tak pokud chce tazatel auto na blbnuti, tak to GTcko je proste mozna varianta s podobnymi naklady a nepomernou zabavou.
Jo v pohode , ale pokud chce tazatel auto na blbnuti v podobne cenove relaci a s unosnymi naklady, pak at si koupi MiniS, nebo Fiestu/Focus ST 170. Impreza GT umi byt opravdu na provozni naklady vrazedna. Pokud chce rychlejsi skororodinne auto, pak vybira spravne. Osobne mi prijde rozdil mezi O1 RS a Fab RS ohromnej po vsech strankach, takze me zarazi uz samotny fakt, ze se rozhoduje mezi temito vozy.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 11:15, log-in
Na této debatě se mi nelíbí to,že si mnozí pletou silný rodinný automobil se závodním.Je jisté,že mnohému již otrnulo ze ztráty bodů,ale silnice není závodní okruh,a většina nejsou Hubáčkové.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 11:25, RE: Blaboly v clanku
anonym napsal:
Akorat drobny problem je, ze ja nekomentuji pouze informace v clanku, ale i vlastni zkusenost s TDI motory. Ono totiz neni potreba neustale radit pouze ve meste, ale vsude pokud nejedes konstantni rychlosti. Ten motor totiz zacina nekde u 2000 otacek a konci rekneme kolem 3500. Takze " trojku nebo na ctyrku" tezko "vytnes", kdyz ti po chvilce zrychleni dojde otackomer, takze musis preradit uplne stejne jako ten manik v RSu, ktery ale pro zmenu bude radit dolu, aby se dostal na tech svych 4500ot kdy bude mit max.
problem je, a to je vec ktera me na dieselech fascinuje, ze diesel ma pojizdeci a "predjizdeci" otacky ve stejnym miste, tudiz neni treba podrazovat, pokud dojde otackomer, preradim opet do nejlepsiho kroutakovyho pasma - proto diesel dneska uz vetsinou v klasickych dopravnich situacich benzin vysmazi. Daily driver Honda Accord A20A3,B20A8 vs. Accord 2.2ctdi
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 11:30, RE: Blaboly v clanku
anonym napsal:
problem je, a to je vec ktera me na dieselech fascinuje, ze diesel ma pojizdeci a "predjizdeci" otacky ve stejnym miste, tudiz neni treba podrazovat, pokud dojde otackomer, preradim opet do nejlepsiho kroutakovyho pasma - proto diesel dneska uz vetsinou v klasickych dopravnich situacich benzin vysmazi. Daily driver Honda Accord A20A3,B20A8 vs. Accord 2.2ctdi
a k te impreze: Nevim, ale GTcko ( 2.0turbo 155kW nebo 160KW myslim) je spickovy auto pohonem, vykonem, spolehlivosti vzhledem k cenam ojetin. Jezdit se da bezne pod 10 litru pokud vim ( spritmonitor.de) Servis , pokud je ve spravnych rukou nestoji zadny zavratny sumy. Srovnavat s WRX STI je mimo misku
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.08.2007 11:34, RE: Blaboly v clanku
anonym napsal:
a k te impreze: Nevim, ale GTcko ( 2.0turbo 155kW nebo 160KW myslim) je spickovy auto pohonem, vykonem, spolehlivosti vzhledem k cenam ojetin. Jezdit se da bezne pod 10 litru pokud vim ( spritmonitor.de) Servis , pokud je ve spravnych rukou nestoji zadny zavratny sumy. Srovnavat s WRX STI je mimo misku
a jedno zajimavy video, kdyz uz je tu doporucovano Mini..........
http://www.youtube.com/watch?v=-P1IEWcGrtw
reagovat
1 2 3 4




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.