0
zpět
 

diskuze k tématu: Čtyři hlavní důvody, proč jdou SUV na dračku

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Středa 01.06.2016 16:55, RE: Adf vgfr hgbh hzzz
Valnoha napsal:
Reno napsal:
Valnoha napsal:
Reno napsal:
Rozhodne se neprodava 80% FWD SUV. Mozna tak u Dacii Duster. A seda barva je jednak pekna, jednak prakticka.
Přesný procenta neznám, ale těch předohrabů se opravdu prodává celkem dost, z okolí znám pár Hjondé X35, Tiguanů, i zmíněných Dusterů, ale 80% to určitě nebude
To nezpochybňuju, ale určitě ne 80% všech SUV. Prémiové najít jiné než 4x4 bude zhola nemožné.
Teď už jde jen o to v jak by dopadlo percentuálně porovnání prodejů premiovek typu X5, Ml, Q7 atd versus zbytek všech těch quasqajů, Dacii, Hyundajů, Kiií atd kde je všude možnost koupit jen 2wd. Podle mě jich nebude málo, ale je to jen doměnka


Prodejnost viz. http://www.vybermiauto.cz/autodata/ostatni-data/prodejnost Yeti, Dusterů, Quashkajů se prodává mnohem víc než prémiovek. Nicméně nevím proč by Yeti, Qashqai, apod. kterým se taky říká SUV a jezdí max. po okreskách mimo hory měly být nutně 4x4. Aby zde jejich majitelé mohli trousit moudra typu 4 kola 4 zabírají?

Sám po SUV netoužím, ale kdybych si ho koupil, tak je mi tam kde bydlím 4x4 většinou k ničemu, jen by auto zbytečně prodražilo.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Středa 01.06.2016 17:15, RE: Adf vgfr hgbh hzzz
Petr S napsal:
Valnoha napsal:
Reno napsal:
Valnoha napsal:
Reno napsal:
Rozhodne se neprodava 80% FWD SUV. Mozna tak u Dacii Duster. A seda barva je jednak pekna, jednak prakticka.
Přesný procenta neznám, ale těch předohrabů se opravdu prodává celkem dost, z okolí znám pár Hjondé X35, Tiguanů, i zmíněných Dusterů, ale 80% to určitě nebude
To nezpochybňuju, ale určitě ne 80% všech SUV. Prémiové najít jiné než 4x4 bude zhola nemožné.
Teď už jde jen o to v jak by dopadlo percentuálně porovnání prodejů premiovek typu X5, Ml, Q7 atd versus zbytek všech těch quasqajů, Dacii, Hyundajů, Kiií atd kde je všude možnost koupit jen 2wd. Podle mě jich nebude málo, ale je to jen doměnka
Prodejnost viz. http://www.vybermiauto.cz/autodata/ostatni-data/prodejnost Yeti, Dusterů, Quashkajů se prodává mnohem víc než prémiovek. Nicméně nevím proč by Yeti, Qashqai, apod. kterým se taky říká SUV a jezdí max. po okreskách mimo hory měly být nutně 4x4. Aby zde jejich majitelé mohli trousit moudra typu 4 kola 4 zabírají? Sám po SUV netoužím, ale kdybych si ho koupil, tak je mi tam kde bydlím 4x4 většinou k ničemu, jen by auto zbytečně prodražilo.


zase, jak se říká na auto.cz - "gazyk musí být 4x4" a tak nějak mám zakořeněno, že auto tvářící se jako terénní by ten pohon všech kol mít mělo...

reagovat
pilkar
počet příspěvků9
datum registrace14.04.2012
Středa 01.06.2016 21:53, Podíl SUV 4x4
Tak mi to nedalo a trošku jsem brouzdal... A výsledky jsou zajímavé.

1. prémiová SUV jsou více méně 100% 4x4. Asi platí, že čím dražší, tím větší jistota, že je auto 4x4.
2. u Nisanu QQ + Juke je 4x4 jen necelé 4% prodaných vozů. U podobných módních výkřiků je 4x4 v těžké menšině...
3. v Top 10 nejprodávanějších "SUV" je podíl předokolek 70%! ok, přiznávám, že jsem těch 80 střelil od pasu, ale měl jsem to vysoké procento někde v hlavě.

Zajímavý odkaz:
http://www.autorevue.cz/cesky-trh-2015-jen-polovina-prodanych-suv-mela-pohon-vsech-kol

To, že je předokolka SUV v zimě okorát na ostudu (hrabe pomalu i na rovině, co teprve v kopečku) viz test nového Outlanderu 2.0 FWD LPG na Tipcars (http://www.tipcars.com/magazin-mitsubishi-outlander-20-lpg-opravdu-usetrite-8339.html). Podobných hodnocení předokolek SUV je na internetu spousta... A to považuju Outlander za jedno z poctivých aut, ale jako FWD? Hmmmm, nevím...

Ještě poznámka k šedé - určitě je praktické, ale taky velmi nebezpečná, zvlášť v zimě, mlze a za horší viditelnosti. Moje manželka by mohla vyprávět, jak ji ženská nabrala, i když jela v koloně aut - před ní a za ní byly nápadnější barvy, a tak ji panička prostě neviděla. Nepomohlo ani celodenní svícení.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Středa 01.06.2016 22:09, RE: Podíl SUV 4x4
pilkar napsal:
Tak mi to nedalo a trošku jsem brouzdal... A výsledky jsou zajímavé. 1. prémiová SUV jsou více méně 100% 4x4. Asi platí, že čím dražší, tím větší jistota, že je auto 4x4.2. u Nisanu QQ + Juke je 4x4 jen necelé 4% prodaných vozů. U podobných módních výkřiků je 4x4 v těžké menšině...3. v Top 10 nejprodávanějších "SUV" je podíl předokolek 70%! ok, přiznávám, že jsem těch 80 střelil od pasu, ale měl jsem to vysoké procento někde v hlavě.Zajímavý odkaz:http://www.autorevue.cz/cesky-trh-2015-jen-polovina-prodanych-suv-mela-pohon-vsech-kolTo, že je předokolka SUV v zimě okorát na ostudu (hrabe pomalu i na rovině, co teprve v kopečku) viz test nového Outlanderu 2.0 FWD LPG na Tipcars (http://www.tipcars.com/magazin-mitsubishi-outlander-20-lpg-opravdu-usetrite-8339.html). Podobných hodnocení předokolek SUV je na internetu spousta... A to považuju Outlander za jedno z poctivých aut, ale jako FWD? Hmmmm, nevím... Ještě poznámka k šedé - určitě je praktické, ale taky velmi nebezpečná, zvlášť v zimě, mlze a za horší viditelnosti. Moje manželka by mohla vyprávět, jak ji ženská nabrala, i když jela v koloně aut - před ní a za ní byly nápadnější barvy, a tak ji panička prostě neviděla. Nepomohlo ani celodenní svícení.


Ok, chápu, že takové klenoty jako IX35 nebo Kadjar se považují taktéž za SUV:)
nicméně
http://www.autorevue.cz/cesky-trh-2015-jen-polovina-prodanych-suv-mela-pohon-vsech-kol
50% je dost vzdáleno od 80%. A ještě je to na českém trhu.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Čtvrtek 02.06.2016 00:57, RE: Adf vgfr hgbh hzzz
Reno napsal:
Petr S napsal:
Valnoha napsal:
Reno napsal:
Valnoha napsal:
Reno napsal:
Rozhodne se neprodava 80% FWD SUV. Mozna tak u Dacii Duster. A seda barva je jednak pekna, jednak prakticka.
Přesný procenta neznám, ale těch předohrabů se opravdu prodává celkem dost, z okolí znám pár Hjondé X35, Tiguanů, i zmíněných Dusterů, ale 80% to určitě nebude
To nezpochybňuju, ale určitě ne 80% všech SUV. Prémiové najít jiné než 4x4 bude zhola nemožné.
Teď už jde jen o to v jak by dopadlo percentuálně porovnání prodejů premiovek typu X5, Ml, Q7 atd versus zbytek všech těch quasqajů, Dacii, Hyundajů, Kiií atd kde je všude možnost koupit jen 2wd. Podle mě jich nebude málo, ale je to jen doměnka
Prodejnost viz. http://www.vybermiauto.cz/autodata/ostatni-data/prodejnost Yeti, Dusterů, Quashkajů se prodává mnohem víc než prémiovek. Nicméně nevím proč by Yeti, Qashqai, apod. kterým se taky říká SUV a jezdí max. po okreskách mimo hory měly být nutně 4x4. Aby zde jejich majitelé mohli trousit moudra typu 4 kola 4 zabírají? Sám po SUV netoužím, ale kdybych si ho koupil, tak je mi tam kde bydlím 4x4 většinou k ničemu, jen by auto zbytečně prodražilo.
zase, jak se říká na auto.cz - "gazyk musí být 4x4" a tak nějak mám zakořeněno, že auto tvářící se jako terénní by ten pohon všech kol mít mělo...


Na druhou stranu když si důchodce chce koupit auto, do kterého se mu bude dobře nastupovat, tak třeba od škodovky má jedinou volbu, Yeti. Na ty jízdy 1x týdně do obchodu, sem tam nějaký výlet nemá moc smysl připlácet pár desítek tisíc za 4x4.

Holt MPVčka se moc neprodávají a některé automobilky je proto asi nenabízí vůbec.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 02.06.2016 05:46, RE: Adf vgfr hgbh hzzz
Petr S napsal:
Na druhou stranu když si důchodce chce koupit auto, do kterého se mu bude dobře nastupovat, tak třeba od škodovky má jedinou volbu, Yeti. Na ty jízdy 1x týdně do obchodu, sem tam nějaký výlet nemá moc smysl připlácet pár desítek tisíc za 4x4.


Těch důchodců bude minimum. Podíl prodeje škodovek soukromým osobám se v ČR pohybuje okolo 20 % celkového objemu prodejů, ten zbytek odebírají firmy. Yeti je poměrně rozšířený ve fleetech, kde obchoďáci mají na výběr mezi ním a octavií, tam není důvod za 4x4 platit. Další velký odběr má v rámci operáků pro koncáky (z pohledu registrace ale firemní auta) a dvoukolka je výhodnější (1.2 TSI Ambition DSG měsíčně vyjde na 7 200, 2.0 TDI 4x4 Ambition na 9 000, a to je hodnota aut od sebe jen 90 tisíc, čili nárůst splátky odráží spíše absolutní částku rozdílu hodnot než poměr vůči celkové hodnotě, a to si každý sakra rozmyslí). Naopak od Mitsubishi jdou dvě třetiny aut přímo k soukromým řidičům, tam už je zajímavější sledovat poměr dvoukolek ke čtyřkolkám.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 02.06.2016 09:25, RE: Podíl SUV 4x4
Reno napsal:
pilkar napsal:
Tak mi to nedalo a trošku jsem brouzdal... A výsledky jsou zajímavé. 1. prémiová SUV jsou více méně 100% 4x4. Asi platí, že čím dražší, tím větší jistota, že je auto 4x4.2. u Nisanu QQ + Juke je 4x4 jen necelé 4% prodaných vozů. U podobných módních výkřiků je 4x4 v těžké menšině...3. v Top 10 nejprodávanějších "SUV" je podíl předokolek 70%! ok, přiznávám, že jsem těch 80 střelil od pasu, ale měl jsem to vysoké procento někde v hlavě.Zajímavý odkaz:http://www.autorevue.cz/cesky-trh-2015-jen-polovina-prodanych-suv-mela-pohon-vsech-kolTo, že je předokolka SUV v zimě okorát na ostudu (hrabe pomalu i na rovině, co teprve v kopečku) viz test nového Outlanderu 2.0 FWD LPG na Tipcars (http://www.tipcars.com/magazin-mitsubishi-outlander-20-lpg-opravdu-usetrite-8339.html). Podobných hodnocení předokolek SUV je na internetu spousta... A to považuju Outlander za jedno z poctivých aut, ale jako FWD? Hmmmm, nevím... Ještě poznámka k šedé - určitě je praktické, ale taky velmi nebezpečná, zvlášť v zimě, mlze a za horší viditelnosti. Moje manželka by mohla vyprávět, jak ji ženská nabrala, i když jela v koloně aut - před ní a za ní byly nápadnější barvy, a tak ji panička prostě neviděla. Nepomohlo ani celodenní svícení.
Ok, chápu, že takové klenoty jako IX35 nebo Kadjar se považují taktéž za SUV:)nicméněhttp://www.autorevue.cz/cesky-trh-2015-jen-polovina-prodanych-suv-mela-pohon-vsech-kol50% je dost vzdáleno od 80%. A ještě je to na českém trhu.


Člověče mám z Tebe pocit, že se nemůžeš smířit s tím, že většina prodaných SUV vlastně žádný skutečně hmatatelný benefit svému kupci nenabízí, de-facto jde jen o pozlátko.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Čtvrtek 02.06.2016 09:41, RE: Podíl SUV 4x4
David V napsal:
Reno napsal:
pilkar napsal:
Tak mi to nedalo a trošku jsem brouzdal... A výsledky jsou zajímavé. 1. prémiová SUV jsou více méně 100% 4x4. Asi platí, že čím dražší, tím větší jistota, že je auto 4x4.2. u Nisanu QQ + Juke je 4x4 jen necelé 4% prodaných vozů. U podobných módních výkřiků je 4x4 v těžké menšině...3. v Top 10 nejprodávanějších "SUV" je podíl předokolek 70%! ok, přiznávám, že jsem těch 80 střelil od pasu, ale měl jsem to vysoké procento někde v hlavě.Zajímavý odkaz:http://www.autorevue.cz/cesky-trh-2015-jen-polovina-prodanych-suv-mela-pohon-vsech-kolTo, že je předokolka SUV v zimě okorát na ostudu (hrabe pomalu i na rovině, co teprve v kopečku) viz test nového Outlanderu 2.0 FWD LPG na Tipcars (http://www.tipcars.com/magazin-mitsubishi-outlander-20-lpg-opravdu-usetrite-8339.html). Podobných hodnocení předokolek SUV je na internetu spousta... A to považuju Outlander za jedno z poctivých aut, ale jako FWD? Hmmmm, nevím... Ještě poznámka k šedé - určitě je praktické, ale taky velmi nebezpečná, zvlášť v zimě, mlze a za horší viditelnosti. Moje manželka by mohla vyprávět, jak ji ženská nabrala, i když jela v koloně aut - před ní a za ní byly nápadnější barvy, a tak ji panička prostě neviděla. Nepomohlo ani celodenní svícení.
Ok, chápu, že takové klenoty jako IX35 nebo Kadjar se považují taktéž za SUV:)nicméněhttp://www.autorevue.cz/cesky-trh-2015-jen-polovina-prodanych-suv-mela-pohon-vsech-kol50% je dost vzdáleno od 80%. A ještě je to na českém trhu.
Člověče mám z Tebe pocit, že se nemůžeš smířit s tím, že většina prodaných SUV vlastně žádný skutečně hmatatelný benefit svému kupci nenabízí, de-facto jde jen o pozlátko.


Davide, ty tomu nebudeš věřit, ale já tě respektuju a mám tě rád. Vím, že opačně to moc neplatí a lezu ti na nervy, ale nevadí mi to, to je pro začátek:)
S čím, že se to nemůžu smířit? Já bych SUV nechtěl ani náhodou. Ale pohon 4x4 se dvakrát do roka opravdu hodí, zvýšený posez je někomu příjemný, manželce bych ho klidně pořidil, kdyby ho chtěla. Fakt je ten, že MPV umí totéž co SUV a faktem je taky to, že MPV není moc sexy, na rozdíl od pěkného SUV. A že spousta lidí chce mít auto nejen funkční a praktické, ale i pěkné...
Za mně osobně bych předokolkové SUV nekoupil nikdy.
Ale lidi co mi stavěli barák a projektovali apod. na SUV nedají dopustit, pohybujou se po blátivých stavbách, potřebujou tam dojet atd. A pravověrný off-road nepotřebujou, je pro ně zbytečný. Každé zboží má svého kupce, a že něco nepotřebuješ ty nebo já neznamená, že to nepotřebují nebo nevyužijí ostatní. Ale hlavně - ať si každý koupí co chce, třeba SUV kabrio:)
http://i.auto-bild.de/ir_img/1/1/0/0/7/7/2/Range-Rover-Evoque-Cabrio-2016-1200x800-30633ad8e1befd9f.jpg

reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 02.06.2016 10:07, RE: Podíl SUV 4x4
Reno napsal:
David V napsal:
Reno napsal:
pilkar napsal:
Tak mi to nedalo a trošku jsem brouzdal... A výsledky jsou zajímavé. 1. prémiová SUV jsou více méně 100% 4x4. Asi platí, že čím dražší, tím větší jistota, že je auto 4x4.2. u Nisanu QQ + Juke je 4x4 jen necelé 4% prodaných vozů. U podobných módních výkřiků je 4x4 v těžké menšině...3. v Top 10 nejprodávanějších "SUV" je podíl předokolek 70%! ok, přiznávám, že jsem těch 80 střelil od pasu, ale měl jsem to vysoké procento někde v hlavě.Zajímavý odkaz:http://www.autorevue.cz/cesky-trh-2015-jen-polovina-prodanych-suv-mela-pohon-vsech-kolTo, že je předokolka SUV v zimě okorát na ostudu (hrabe pomalu i na rovině, co teprve v kopečku) viz test nového Outlanderu 2.0 FWD LPG na Tipcars (http://www.tipcars.com/magazin-mitsubishi-outlander-20-lpg-opravdu-usetrite-8339.html). Podobných hodnocení předokolek SUV je na internetu spousta... A to považuju Outlander za jedno z poctivých aut, ale jako FWD? Hmmmm, nevím... Ještě poznámka k šedé - určitě je praktické, ale taky velmi nebezpečná, zvlášť v zimě, mlze a za horší viditelnosti. Moje manželka by mohla vyprávět, jak ji ženská nabrala, i když jela v koloně aut - před ní a za ní byly nápadnější barvy, a tak ji panička prostě neviděla. Nepomohlo ani celodenní svícení.
Ok, chápu, že takové klenoty jako IX35 nebo Kadjar se považují taktéž za SUV:)nicméněhttp://www.autorevue.cz/cesky-trh-2015-jen-polovina-prodanych-suv-mela-pohon-vsech-kol50% je dost vzdáleno od 80%. A ještě je to na českém trhu.
Člověče mám z Tebe pocit, že se nemůžeš smířit s tím, že většina prodaných SUV vlastně žádný skutečně hmatatelný benefit svému kupci nenabízí, de-facto jde jen o pozlátko.
Davide, ty tomu nebudeš věřit, ale já tě respektuju a mám tě rád. Vím, že opačně to moc neplatí a lezu ti na nervy, ale nevadí mi to, to je pro začátek:)S čím, že se to nemůžu smířit? Já bych SUV nechtěl ani náhodou. Ale pohon 4x4 se dvakrát do roka opravdu hodí, zvýšený posez je někomu příjemný, manželce bych ho klidně pořidil, kdyby ho chtěla. Fakt je ten, že MPV umí totéž co SUV a faktem je taky to, že MPV není moc sexy, na rozdíl od pěkného SUV. A že spousta lidí chce mít auto nejen funkční a praktické, ale i pěkné...Za mně osobně bych předokolkové SUV nekoupil nikdy.Ale lidi co mi stavěli barák a projektovali apod. na SUV nedají dopustit, pohybujou se po blátivých stavbách, potřebujou tam dojet atd. A pravověrný off-road nepotřebujou, je pro ně zbytečný. Každé zboží má svého kupce, a že něco nepotřebuješ ty nebo já neznamená, že to nepotřebují nebo nevyužijí ostatní. Ale hlavně - ať si každý koupí co chce, třeba SUV kabrio:)http://i.auto-bild.de/ir_img/1/1/0/0/7/7/2/Range-Rover-Evoque-Cabrio-2016-1200x800-30633ad8e1befd9f.jpg


Tak to se omlouvám, toho dojmu jsme nabyl z té vaší přestřelky se Zdenym.
Rovněž si vážím přízně a k tomu, zda zde mám nebo nemám někoho rád se nebudu vyjadřovat. Měl jsem také přestřelky s lidmi, s kterými jsem zase v jiných oblastech souhlasil. Je to prostě tím, do jakého prostředí je kdo zasazen a jaké jsou jeho možnosti a schopnosti.
Co se týká SUV, tak ano, lidé si kupují různé věci tak, aby jim posloužily a i dělaly radost. Mám pocit, že tohle o autech platí dvojnásob, a proto konkrétně SUV dle mého vnímání spadá do kategorie "dělat radost", protože, jak bylo mnoho komentáři výše popsáno, ve většině případů poslouží lépe vozy jiné kategorie, ať jde o provozní hledisko, přepravu lidí/bagáže, jízdní vlastnosti na površích, po kterých se pohybuje 95% času, rozměrů (s rakví vysoké, čili se do rakve blbě leze a ještě se nevejde do garáží).
Toto mé vnímání podporuje i diskuse na téma prodejnost pohonů 4x2. Je to prostě móda, kdy si koupím stejnou techniku zabalenou do větší hroudy železa.
reagovat
pilkar
počet příspěvků9
datum registrace14.04.2012
Čtvrtek 02.06.2016 10:08, RE: Podíl SUV 4x4
Reno napsal:
...
Ale pohon 4x4 se dvakrát do roka opravdu hodí, zvýšený posez je někomu příjemný, manželce bych ho klidně pořidil, kdyby ho chtěla. Fakt je ten, že MPV umí totéž co SUV a faktem je taky to, že MPV není moc sexy, na rozdíl od pěkného SUV. A že spousta lidí chce mít auto nejen funkční a praktické, ale i pěkné...Za mně osobně bych předokolkové SUV nekoupil nikdy.Ale lidi co mi stavěli barák a projektovali apod. na SUV nedají dopustit, pohybujou se po blátivých stavbách, potřebujou tam dojet atd. A pravověrný off-road nepotřebujou, je pro ně zbytečný. Každé zboží má svého kupce, a že něco nepotřebuješ ty nebo já neznamená, že to nepotřebují nebo nevyužijí ostatní.

Howgh!
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Čtvrtek 02.06.2016 10:20, :) sfsa f asdf as dsasd
já mám rád placaté auta, velké kupé, silné benzínové motory, nic mi není protivnějšího než dieselové SUV. Nepotřebuju krabici na čtyřech kolech. Až budu mít rodinu pořídim si velkou limuzínu.
Z tebe mám pocit, že každé svoje rozhodnutí máš racionálně zdůvodněné a nevydáš korunu zbytečně. To ti závidím, to bych chtěl umět. Ale znáš to - povahu si vyžeň třeba bičem, vrátí se ti nezměněná v ničem:)
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 02.06.2016 10:38, RE: :) sfsa f asdf as dsasd
Reno napsal:
já mám rád placaté auta, velké kupé, silné benzínové motory, nic mi není protivnějšího než dieselové SUV. Nepotřebuju krabici na čtyřech kolech. Až budu mít rodinu pořídim si velkou limuzínu.Z tebe mám pocit, že každé svoje rozhodnutí máš racionálně zdůvodněné a nevydáš korunu zbytečně. To ti závidím, to bych chtěl umět. Ale znáš to - povahu si vyžeň třeba bičem, vrátí se ti nezměněná v ničem:)


Bohužel, myšlení člověka technicky zaměřeného je skutečně čistě optimalizační a někdy vnímám, že to není úplně dobré. Moje žena by Ti mohla vyprávět.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Čtvrtek 02.06.2016 21:00, RE: :) sfsa f asdf as dsasd
David V napsal:
Reno napsal:
já mám rád placaté auta, velké kupé, silné benzínové motory, nic mi není protivnějšího než dieselové SUV. Nepotřebuju krabici na čtyřech kolech. Až budu mít rodinu pořídim si velkou limuzínu.Z tebe mám pocit, že každé svoje rozhodnutí máš racionálně zdůvodněné a nevydáš korunu zbytečně. To ti závidím, to bych chtěl umět. Ale znáš to - povahu si vyžeň třeba bičem, vrátí se ti nezměněná v ničem:)
Bohužel, myšlení člověka technicky zaměřeného je skutečně čistě optimalizační a někdy vnímám, že to není úplně dobré. Moje žena by Ti mohla vyprávět.


Jednou jsem slyšel vyprávět v televizi paní, co říkala, že je ráda, když manžel přijde z hospody tak našrot, že není schopen ani chodit, uloží ho do postele a nedostane bití, jako jindy.
Ženy jsou dneska moc rozmazlené
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Pátek 03.06.2016 23:53, RE: Podíl SUV 4x4
David V napsal:
Reno napsal:
David V napsal:
Reno napsal:
pilkar napsal:
Tak mi to nedalo a trošku jsem brouzdal... A výsledky jsou zajímavé. 1. prémiová SUV jsou více méně 100% 4x4. Asi platí, že čím dražší, tím větší jistota, že je auto 4x4.2. u Nisanu QQ + Juke je 4x4 jen necelé 4% prodaných vozů. U podobných módních výkřiků je 4x4 v těžké menšině...3. v Top 10 nejprodávanějších "SUV" je podíl předokolek 70%! ok, přiznávám, že jsem těch 80 střelil od pasu, ale měl jsem to vysoké procento někde v hlavě.Zajímavý odkaz:http://www.autorevue.cz/cesky-trh-2015-jen-polovina-prodanych-suv-mela-pohon-vsech-kolTo, že je předokolka SUV v zimě okorát na ostudu (hrabe pomalu i na rovině, co teprve v kopečku) viz test nového Outlanderu 2.0 FWD LPG na Tipcars (http://www.tipcars.com/magazin-mitsubishi-outlander-20-lpg-opravdu-usetrite-8339.html). Podobných hodnocení předokolek SUV je na internetu spousta... A to považuju Outlander za jedno z poctivých aut, ale jako FWD? Hmmmm, nevím... Ještě poznámka k šedé - určitě je praktické, ale taky velmi nebezpečná, zvlášť v zimě, mlze a za horší viditelnosti. Moje manželka by mohla vyprávět, jak ji ženská nabrala, i když jela v koloně aut - před ní a za ní byly nápadnější barvy, a tak ji panička prostě neviděla. Nepomohlo ani celodenní svícení.
Ok, chápu, že takové klenoty jako IX35 nebo Kadjar se považují taktéž za SUV:)nicméněhttp://www.autorevue.cz/cesky-trh-2015-jen-polovina-prodanych-suv-mela-pohon-vsech-kol50% je dost vzdáleno od 80%. A ještě je to na českém trhu.
Člověče mám z Tebe pocit, že se nemůžeš smířit s tím, že většina prodaných SUV vlastně žádný skutečně hmatatelný benefit svému kupci nenabízí, de-facto jde jen o pozlátko.
Davide, ty tomu nebudeš věřit, ale já tě respektuju a mám tě rád. Vím, že opačně to moc neplatí a lezu ti na nervy, ale nevadí mi to, to je pro začátek:)S čím, že se to nemůžu smířit? Já bych SUV nechtěl ani náhodou. Ale pohon 4x4 se dvakrát do roka opravdu hodí, zvýšený posez je někomu příjemný, manželce bych ho klidně pořidil, kdyby ho chtěla. Fakt je ten, že MPV umí totéž co SUV a faktem je taky to, že MPV není moc sexy, na rozdíl od pěkného SUV. A že spousta lidí chce mít auto nejen funkční a praktické, ale i pěkné...Za mně osobně bych předokolkové SUV nekoupil nikdy.Ale lidi co mi stavěli barák a projektovali apod. na SUV nedají dopustit, pohybujou se po blátivých stavbách, potřebujou tam dojet atd. A pravověrný off-road nepotřebujou, je pro ně zbytečný. Každé zboží má svého kupce, a že něco nepotřebuješ ty nebo já neznamená, že to nepotřebují nebo nevyužijí ostatní. Ale hlavně - ať si každý koupí co chce, třeba SUV kabrio:)http://i.auto-bild.de/ir_img/1/1/0/0/7/7/2/Range-Rover-Evoque-Cabrio-2016-1200x800-30633ad8e1befd9f.jpg
Tak to se omlouvám, toho dojmu jsme nabyl z té vaší přestřelky se Zdenym. Rovněž si vážím přízně a k tomu, zda zde mám nebo nemám někoho rád se nebudu vyjadřovat. Měl jsem také přestřelky s lidmi, s kterými jsem zase v jiných oblastech souhlasil. Je to prostě tím, do jakého prostředí je kdo zasazen a jaké jsou jeho možnosti a schopnosti.Co se týká SUV, tak ano, lidé si kupují různé věci tak, aby jim posloužily a i dělaly radost. Mám pocit, že tohle o autech platí dvojnásob, a proto konkrétně SUV dle mého vnímání spadá do kategorie "dělat radost", protože, jak bylo mnoho komentáři výše popsáno, ve většině případů poslouží lépe vozy jiné kategorie, ať jde o provozní hledisko, přepravu lidí/bagáže, jízdní vlastnosti na površích, po kterých se pohybuje 95% času, rozměrů (s rakví vysoké, čili se do rakve blbě leze a ještě se nevejde do garáží). Toto mé vnímání podporuje i diskuse na téma prodejnost pohonů 4x2. Je to prostě móda, kdy si koupím stejnou techniku zabalenou do větší hroudy železa.


Ne každé SUV je hrouda železa. Yeti s 1.2 TSi váží 1340 kg. Stejně tak Mitsubishi ASX 1.6 1335 kg. Auto střední třídy je větší hrouda železa... Narozdíl od něj se do SUV nastupuje lépe třeba starším lidem. Např. ASX 1.6 benzín má spotřebu 6.9 L/100 (spritmonitor). Zrychlení 0-100 11.5 sec. není sice žádná sláva, ani tragedie, jisté skupině lidí to stačí. Nové ASX proti autu střední třídy stojí polovinu. SUV bych šmahem neodsuzoval. Pro většinu důchodců bude vesměs lepší než zde taky zmiňovaný kombík střední třídy kam polezou jako do tanku a velký kufr nevyužijí. Pohon 4x4 nevidím u těchto aut za cca 350-450 tisíc jako dogma.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1232
datum registrace08.09.2009
Sobota 04.06.2016 06:58, awFHK qwc wefgvW FGBAB
Na všech stavbách jsem zatím vždy projel s firemní oktíávkou 1,9TDI s FWD. Tam, kde zapadala Tarta, jsem šel pěšky. Kupodivu - přežil jsem to. Holt, ani stavři už nejsou, co bývali...
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pondělí 06.06.2016 08:27, RE: awFHK qwc wefgvW FGBAB
Zdeny60 napsal:
Na všech stavbách jsem zatím vždy projel s firemní oktíávkou 1,9TDI s FWD. Tam, kde zapadala Tarta, jsem šel pěšky. Kupodivu - přežil jsem to. Holt, ani stavři už nejsou, co bývali...


Emil Zátopek běhal v bagančatech...

reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Pondělí 06.06.2016 20:24, RE: awFHK qwc wefgvW FGBAB
Reno napsal:
Zdeny60 napsal:
Na všech stavbách jsem zatím vždy projel s firemní oktíávkou 1,9TDI s FWD. Tam, kde zapadala Tarta, jsem šel pěšky. Kupodivu - přežil jsem to. Holt, ani stavři už nejsou, co bývali...
Emil Zátopek běhal v bagančatech...


reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1232
datum registrace08.09.2009
Pondělí 06.06.2016 21:16, RE: awFHK qwc wefgvW FGBAB
Reno napsal:
Zdeny60 napsal:
Na všech stavbách jsem zatím vždy projel s firemní oktíávkou 1,9TDI s FWD. Tam, kde zapadala Tarta, jsem šel pěšky. Kupodivu - přežil jsem to. Holt, ani stavři už nejsou, co bývali...
Emil Zátopek běhal v bagančatech...


Jakej je rozdíl, jestli na stavbu dojedu a projedu v Oktávce nebo v Patrolu, Touragu nebo LandCruiseru?
Myslíš, že stavba půjde rychleji? Nebo se ušetří? Pochybuji....Auto stavbu nedělá, hochu.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Úterý 07.06.2016 00:31, RE: awFHK qwc wefgvW FGBAB
Zdeny60 napsal:
Reno napsal:
Zdeny60 napsal:
Na všech stavbách jsem zatím vždy projel s firemní oktíávkou 1,9TDI s FWD. Tam, kde zapadala Tarta, jsem šel pěšky. Kupodivu - přežil jsem to. Holt, ani stavři už nejsou, co bývali...
Emil Zátopek běhal v bagančatech...
Jakej je rozdíl, jestli na stavbu dojedu a projedu v Oktávce nebo v Patrolu, Touragu nebo LandCruiseru?Myslíš, že stavba půjde rychleji? Nebo se ušetří? Pochybuji....Auto stavbu nedělá, hochu.


Možná bude potřeba upřesnit pojem stavba (domek na louce, přehrada)... Chtěl jsi naznačit, že všude tam co zapadne Oktávka zapadne i Patrol a proto je Patrol zbytečný? Ad rychlost a cena stavby to záleží na okolnostech. Kolik musí řidič nachodit km navíc, jakou má hodinovou sazbu atd.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1232
datum registrace08.09.2009
Úterý 07.06.2016 05:55, RE: awFHK qwc wefgvW FGBAB
Petr S napsal:
Zdeny60 napsal:
Reno napsal:
Zdeny60 napsal:
Na všech stavbách jsem zatím vždy projel s firemní oktíávkou 1,9TDI s FWD. Tam, kde zapadala Tarta, jsem šel pěšky. Kupodivu - přežil jsem to. Holt, ani stavři už nejsou, co bývali...
Emil Zátopek běhal v bagančatech...
Jakej je rozdíl, jestli na stavbu dojedu a projedu v Oktávce nebo v Patrolu, Touragu nebo LandCruiseru?Myslíš, že stavba půjde rychleji? Nebo se ušetří? Pochybuji....Auto stavbu nedělá, hochu.
Možná bude potřeba upřesnit pojem stavba (domek na louce, přehrada)... Chtěl jsi naznačit, že všude tam co zapadne Oktávka zapadne i Patrol a proto je Patrol zbytečný? Ad rychlost a cena stavby to záleží na okolnostech. Kolik musí řidič nachodit km navíc, jakou má hodinovou sazbu atd.


Tak trochu reálu: kolik se u nás za poslední dvě dekády postavilo přehrad? Neví ani o jedné. O stavbě baráku tady není řeč, tam chodí zedníci v sandálech-obrazně řečeno. Jinak poslední moje akce - papírenský stroj v Bělorusku. Stavba rok a půl, odježděno Oktávkou a Transitem. od prvního zaměření do uvedení do provozu. Ani jednou jedinkrát nebyl problém a auto nebylo omezujícím prvkem stavby. Ani v zimě, když byl sníh (na rzdíl od ČR tam ještě v zimě sníh opravdu je) ani na jaře, když lilo. Ale za to tisíc jiných důvodů. Takže kecy o stavbě neobstojí. A ty stavby, jako například hloubkové doly v Africe jaksi nejsou naším obvyklým případem.
reagovat
1 2 3 4




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.