0
zpět
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo 2,5 V6 po 15 letech a první dojmy majitele

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.04.2011 14:03, RE: Nevěřím a nevěřím
klobrch napsal:
Můj kolega má stejné auto a má úplně opačné zkušenosti. Motor je opravdu dobrý, ale pokud se otáčky udržují tak, aby auto normálně jelo, je spotřeba mezi 9 až 10 l/100 km. Ve městě ovšem spotřeba stoupá až na 12 l. Motorový olej opravdu hodně rychle ubývá, pokud se neprovádí pravidelná kontrola množství, hrozí až zadření motoru (viz případ mého kolegy). Karosérie má mizernou antikorózní ochranu, lemy zadních blatníků už má dost prorezlý. Vevnitř pohodlí a obrovský prostor. Cena 30 tisíc za takh...
Já mondeo z roku 1993 měl a dodnes ho používá můj mechanik jako zálohu. Co se týče koroze, tak nemyslím si, že by se o Mondeu dalo hovořit že má mizernou antikorozní ochranu. Na to tu jsou jiní experti. Na tom mém starém Mondeu je chycený jen jeden zadní lem a během let se to téměř nemění, zbytek auta nenese stopy koroze. Horší je nekvalitní lak, auto vypadá skoro jako umyté šmirglem. A jaké otáčky musí udržovat kolega, aby to jelo, když má lehké auto s motorem 170 koní? To naznačuje, spolu s vysokou spotřebou oleje, že motor je v háji, takže bych to nebral moc jako vzorový příklad.

A brát feldu místo Mondea? To je asi vtip.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.04.2011 14:09, RE:
ZX6R napsal:
Do tho je ti hovno , čím jezdi jeho manželka . Než psát takový ubohý výkřiky tak nepiš nic . Třeba tím jezdí proto , že se takový auto dá koupit jetý o dost levneji než něco jinýho , rádoby uspornýho a než projezdíš rozdíl v kupní ceně tak se povozíš .
Přesně. Když je o velké motory mizerný zájem, tak za auto ve velmi slušném stavu dám pár šupů a následně ušetřené peníze projezdím ale v jiném komfortu a bezpečí. Než by si tohle někteří lenoši spočítali, tak raději koupí Feldu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.04.2011 16:00, Spotřeba
Kdyby někdo uvedl takovou spotřebu na ten objem u škodovky(obrazně),tak budou všichni unisimo tvrdit,že je to hloupost.Ale u mondea je to možné,možná že pro ford platí jiné fizikální zákony.Co se týče srovnání mondeo versus felicie do města,tak samozřejmě křižník mondeo je výhodnější lepší jse sním parkuje a taky se líp využije výkon.Ach jo...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.04.2011 16:23, RE: Autor je asi vtipálek
Rover623 napsal:
Když pominu tu otřesnou gramatiku ("sylný" za to by se nemusel stydět žák 3 třídy ZŠ), tak je autor asi vtipálek. Předně je v textu poznámka ve stylu "kde by něco takového koupil, za ty peníze", ale už jaksi chybí ta sumička za kterou to koupil. Pak mě vždycky pobaví jak se tu minimálně polovina autorů předhání v tom za kolik jim to auto jezdí, od pohádek typu, že O1 s 1.9Tdi jezdí pod 3l/100 jsme se dostali k tomu,že benzínová V6 jezdí pod 8l/100, to se dá vysvětlit jen několika způsoby, buď si...
Mám MKII 2,5 V6 GHIA v kombíku a r.v. 1998 již 4 roky.
Jelikož nikdo nemůže hodnotit toto auto víc, než sám majitel, přidávám pár postřehů.
Spotřeba : dle PP je průměrná spotřeba od uvedení vozu do provozu rovných 8,5 l.
lze udržet při klidné, ale svižné, jízdě mimi dálnice a města i na sedmi.
při krátkých jízdách do práce se studeným motorem je to pod 8l nereálné
Olej : každá forďácká Vé6ka olej papá, zvlášť kolem 200tis km je to zcela normální
mé auto má najeto 193tis a co dva až tři měsíce dolévám MOGUL 10W-40
levné staré auto nebude mít drahý olej !
Výkon : ten je opravdu příjemný
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.04.2011 16:38, RE: Spotřeba
centaur napsal:
Kdyby někdo uvedl takovou spotřebu na ten objem u škodovky(obrazně),tak budou všichni unisimo tvrdit,že je to hloupost.Ale u mondea je to možné,možná že pro ford platí jiné fizikální zákony.Co se týče srovnání mondeo versus felicie do města,tak samozřejmě křižník mondeo je výhodnější lepší jse sním parkuje a taky se líp využije výkon.Ach jo...
Všichni, kteří tu spotřebu podpořili, současně upozornili, že to je možné pouze v režimu na okreskách s lehkou nohou. Na takové spotřebě není nic divného. Ve městě by to vypadalo jinak, to taky napsali všichni.

Co se týče srovnání Mondeo a Felicie (kombi, aby byl srovnatelný kufr), tak rozdíl je 25 cm na délku, 12 na šířku, což zase tak mnoho není. Mondeo 1. generace není žádný křižník, je na spodní hranici střední třídy. S parkováním Mondea ve městě zase takový problém není (alespoň tady v Brně ne), ale i tak, takové auto se kupuje na ježdění, ne na parkování.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.04.2011 17:09, RE: Spotřeba
Koloss napsal:
Všichni, kteří tu spotřebu podpořili, současně upozornili, že to je možné pouze v režimu na okreskách s lehkou nohou. Na takové spotřebě není nic divného. Ve městě by to vypadalo jinak, to taky napsali všichni.

Co se týče srovnání Mondeo a Felicie (kombi, aby byl srovnatelný kufr), tak rozdíl je 25 cm na délku, 12 na šířku, což zase tak mnoho není. Mondeo 1. generace není žádný křižník, je na spodní hranici střední třídy. S parkováním Mondea ve městě zase takový problém není (alespoň tady v B...
Zlatá slova tesat přímo do kamene.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.04.2011 18:18, RE:
ZX6R napsal:
Do tho je ti hovno , čím jezdi jeho manželka . Než psát takový ubohý výkřiky tak nepiš nic . Třeba tím jezdí proto , že se takový auto dá koupit jetý o dost levneji než něco jinýho , rádoby uspornýho a než projezdíš rozdíl v kupní ceně tak se povozíš .
No sorry. Já mám jen starost o jeho manželku. Aby ta V6ka utáhla velký nákup z Tesca. Není to slabý?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.04.2011 18:40, RE: Zkusenosti
rojack napsal:
Proč má manželka na nákupy jenom V6? Nezbláznil jsi se? Proč jí, chuděrce, nekoupíš V8 nebo V12? Lamborghini nebo Bentleye?
Protoze moje zena vozi to nejcenejsi v mem zivote - sebe+moje deti - a chtel jsem, aby:
- mela auto, ktere ji vzdy vytahne z problemu pri reseni krizove situace (170k),
- kolem ni+deti bylo dost pevneho materialu pro pripad nehody
- bylo lacine (relativne)
- melo nizke provozni naklady (ja si uz uzil vymeny vstriku na 2.2+2.0 TDCi, naklady beru jako sumu za rok co dam do auta, ne jen sporebu - ma zena najede 15-20k rocne, tak proc resit izolovane pouze sporebu)
- se ji auto libilo
- melo dobrou vybavu (od xenonu az po vyhr. sklo+sedadla, esp+couvaky atp.)
- atp.

Chlapi, co jezdi vetsinou sami a jsou desni borci, maji velke bouraky se silnymi motory. Zenam pak kupuji slabe a male prepravni tasky-to pry staci. Je veci kazdeho (soudruha, aby vybiral dle sve penezenky a priorit. Zatracovani V6, V8, atp. provadeji vetsinou majitele V4. Kdo jednou zkusil V6 bez turba, s krasnym linearnim prisunem vykonu, s tichym a sametovym motorem, bez (casto) problemovych komponet (V6 ma rozvodovy retez, nema turbo, atp.), uz nechce jinak.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.04.2011 21:41, RE: Zkusenosti
Maverick napsal:
Protoze moje zena vozi to nejcenejsi v mem zivote - sebe+moje deti - a chtel jsem, aby:
- mela auto, ktere ji vzdy vytahne z problemu pri reseni krizove situace (170k),
- kolem ni+deti bylo dost pevneho materialu pro pripad nehody
- bylo lacine (relativne)
- melo nizke provozni naklady (ja si uz uzil vymeny vstriku na 2.2+2.0 TDCi, naklady beru jako sumu za rok co dam do auta, ne jen sporebu - ma zena najede 15-20k rocne, tak proc resit izolovane pouze sporebu)
- se ji auto libilo
- melo d...
Radši manželce pořiď ESP, to jí z krizové situace vytáhne spíš a častěji než 170k (v porovnání se třeba se 140k). Uvažování typu: když mám 450kW, tak jsem v suchu a bezpečí nějak nechápu. Sám jinak jezdím Yarisem a manželku nechávám s dětma jezdit Mazdou šestkou 2.0. Myslím že jí 140k stačí. I kdyby měla 1.8, tak nebudu mít pocit že je v nějakém nebezpečí oproti 2.0. Jezdí totiž dost bezpečně a opatrně, předjíždí jen když má opravdu místo atd.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 06.04.2011 08:02, RE: Zkusenosti
Petr S napsal:
Radši manželce pořiď ESP, to jí z krizové situace vytáhne spíš a častěji než 170k (v porovnání se třeba se 140k). Uvažování typu: když mám 450kW, tak jsem v suchu a bezpečí nějak nechápu. Sám jinak jezdím Yarisem a manželku nechávám s dětma jezdit Mazdou šestkou 2.0. Myslím že jí 140k stačí. I kdyby měla 1.8, tak nebudu mít pocit že je v nějakém nebezpečí oproti 2.0. Jezdí totiž dost bezpečně a opatrně, předjíždí jen když má opravdu místo atd.
Jde spíše o dostupnost výkonu - V6 zabere okamžitě prakticky v jakýchkoli otáčkách, kdežto V4 (a 16V zvláště) musíš dostat do otáček a to chvilku trvá. Osobně bych si V6 klidně také koupil, ale při mém kilometrovém nájezdu asi dlouho zůstanu věrný V4 diesel.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 06.04.2011 08:33, RE:
rojack napsal:
No sorry. Já mám jen starost o jeho manželku. Aby ta V6ka utáhla velký nákup z Tesca. Není to slabý?
no já mám Mondeo ST220(3.0 V6) už přes rok a co se týče spotřeby tak průměr je někde okolo 10l, dá se s tim jet i za 8.5l ale to musí být jízda opravdu klidná a plynulá. Minulý rok jsem jel do Švýcarska přes Rakousko a s dodržovánim ryvchlostních předpisů, jsem se dostal na 9,1l, zpátky po německé dálnici rycjlost stále okolo 200 km/h za 14l, ale dokázal jsem s tim jet i za 20l, když na to přišlo :) jinak olej, to je otázka, první výměnu jsem nechal hned po koupi udělat u nás ve Fordu(údajně 5w30) a žralo mi to tak litr na 3000, další výměnu po 15000 jsem si provedl sám(Ford Formula 5w30) a za 2000 km se hladina se stále drží u horní rysky a ani jedno dolití. Takže opravdu není nad to když si člověk dělá takový věci sám a ví co tam leje. Jinak poznatky o padání tlaků ve válcích v důsledku krátkých jízd taky slyšim poprvé a to se o auto docela hodně zajímám a dá se říct že ho mám komplet nastudovaný. Souhlasim s Davidem V že motor se hodně rychle ohřívá kort v jarních a letních měsících a vydrží ještě hodně dlouho po vypnutí ohřátej. Co se týče motoru jako takovýho, tak kromě náchylnosti na monžství oleje nemá tenhle motor žádné větší slabiny a když se člověk stará dokáže sloužit dost dlouho a i tim 7,5l v případě mkI bych věřil, kamarád má ST200(151kw) a dálky běžně jezdí za 8,0l a to je ST200 o dost novější a určitě bude i těžší, nemluvě o výkonu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 07.04.2011 00:49, RE: Zkusenosti
Pavlik napsal:
Jde spíše o dostupnost výkonu - V6 zabere okamžitě prakticky v jakýchkoli otáčkách, kdežto V4 (a 16V zvláště) musíš dostat do otáček a to chvilku trvá. Osobně bych si V6 klidně také koupil, ale při mém kilometrovém nájezdu asi dlouho zůstanu věrný V4 diesel.
Co to tu blábolíte? V4 znám spíš z motorek. Který auto má pod kapotou V4? Pište to pořádně, rve mi to fakt oči. Drtivá většina čtyřválců jsou řadové, takže R4!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 08.04.2011 06:27, RE: Zkusenosti
David V napsal:
Co to tu blábolíte? V4 znám spíš z motorek. Který auto má pod kapotou V4? Pište to pořádně, rve mi to fakt oči. Drtivá většina čtyřválců jsou řadové, takže R4!
No tak promiň noooo ))
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 08.04.2011 10:24, RE: Zkusenosti
Maverick napsal:
Protoze moje zena vozi to nejcenejsi v mem zivote - sebe+moje deti - a chtel jsem, aby:
- mela auto, ktere ji vzdy vytahne z problemu pri reseni krizove situace (170k),
- kolem ni+deti bylo dost pevneho materialu pro pripad nehody
- bylo lacine (relativne)
- melo nizke provozni naklady (ja si uz uzil vymeny vstriku na 2.2+2.0 TDCi, naklady beru jako sumu za rok co dam do auta, ne jen sporebu - ma zena najede 15-20k rocne, tak proc resit izolovane pouze sporebu)
- se ji auto libilo
- melo d...
Měl jsem kdysi na vyzkoušení Ford Cougar 2.5 a musím říct, že to jelo hovno. Proto jsem jej nechtěl. A navíc soudruzi z GM udělali chybu s tím objemem. Platit za 125 Kw nejvyšší pojistku... píčovina. Sešrotovat ty šmejdy, nebo je rozdávat zdarma! Kvůli 2550 cm nebudu platit 15 litrů ročně. Jinak s tou rodinou to je pravda. Hovno ESP a jiné sračky. Bezpečnost začíná u podvozku a dostatku Kw. S ESP čtyři kamióny v Beskydských serpentinách nepředjedeš...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 08.04.2011 14:45, RE: Zkusenosti
gablenz napsal:
Měl jsem kdysi na vyzkoušení Ford Cougar 2.5 a musím říct, že to jelo hovno. Proto jsem jej nechtěl. A navíc soudruzi z GM udělali chybu s tím objemem. Platit za 125 Kw nejvyšší pojistku... píčovina. Sešrotovat ty šmejdy, nebo je rozdávat zdarma! Kvůli 2550 cm nebudu platit 15 litrů ročně. Jinak s tou rodinou to je pravda. Hovno ESP a jiné sračky. Bezpečnost začíná u podvozku a dostatku Kw. S ESP čtyři kamióny v Beskydských serpentinách nepředjedeš...
Některé Tvoje postřehy nejsou úplně mimo, pominu-li zvláštní styl vyjadřování, ale tady tento příspěvek k nim tedy nepatří.
Tak předně, GM nemá s Fordem nic společného, je to konkurence. Za druhé Fordu je úplně šumák, jak máme v Čechách nastavený kritéria povinného ručení, protože v SRN se hraje na kilowaty, a to je pro Forda významnější trh než ten náš státeček, kde stejne většina soukromých aut je z druhé ruky. Za třetí existují pojišťovny, které i u nás pojišťují podle výkonu a mají normální ceny. Já mám 125 kW za 3800/rok. A za čtvrté, když na něco nemám dost výkonu, tak se do toho nepouštím, ale kluzká vozovka může překvapit kohokoliv bez ohledu na výkon. Je lepší mít i výkon i asistenty, ale asistenti jsou užitečnější, a to zejména pro běžnou ženu do auta na nákupy.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 08.04.2011 23:48, RE: Zkusenosti
Pavlik napsal:
Jde spíše o dostupnost výkonu - V6 zabere okamžitě prakticky v jakýchkoli otáčkách, kdežto V4 (a 16V zvláště) musíš dostat do otáček a to chvilku trvá. Osobně bych si V6 klidně také koupil, ale při mém kilometrovém nájezdu asi dlouho zůstanu věrný V4 diesel.
To jsme pořád u toho samého. U pocitu, že silný motor (navíc tady ve staré pixle) = bezpečí. V čem je to bezpečné? Snad v tom, že na křižovatce stihnu ujet kamionu co mi nedal přednost? Nebo tím že se častěji pouštím do riskantního předjíždění a mám větší šanci to stihnout? Když vozím děti tak jezdím dost defenzivně a i když mám přednost, tak se stejně ujistím že z vedlejší nic nejede. Když chci prasit, pak OK, pak je silný motor snad dobrý. Ale když manželka vozí děti tak ten argument s motorem nějak nechápu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 09.04.2011 17:06, RE: Zkusenosti
Petr S napsal:
To jsme pořád u toho samého. U pocitu, že silný motor (navíc tady ve staré pixle) = bezpečí. V čem je to bezpečné? Snad v tom, že na křižovatce stihnu ujet kamionu co mi nedal přednost? Nebo tím že se častěji pouštím do riskantního předjíždění a mám větší šanci to stihnout? Když vozím děti tak jezdím dost defenzivně a i když mám přednost, tak se stejně ujistím že z vedlejší nic nejede. Když chci prasit, pak OK, pak je silný motor snad dobrý. Ale když manželka vozí děti tak ten argument s motorem nějak nechápu.
Já o bezpečnosti nic nepsal - tohle auto (z recenze) je pojízdná rakev s bezpečností (téměř) stejnou jako ta výše zmiňovaná felicie. Jen jsem reagoval na tvrzení, že V4 ( nebo pro někoho R4 ) ) byť podobně výkonná je lepší než V6.....Osobně si raději koupím dražší nové auto se spoustou bezpečnostních (pro někoho) blbůstek jako ESP, 8x airbag, předpínače pásů na všech sedadlech (5*****)....a tak jen podpořím svůj defenzivnější styl jízdy - ten totiž není zárukou bezpečí a já si to dobře uvědomuji.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 09.04.2011 22:33, RE: Zkusenosti
Pavlik napsal:
Já o bezpečnosti nic nepsal - tohle auto (z recenze) je pojízdná rakev s bezpečností (téměř) stejnou jako ta výše zmiňovaná felicie. Jen jsem reagoval na tvrzení, že V4 ( nebo pro někoho R4 ) ) byť podobně výkonná je lepší než V6.....Osobně si raději koupím dražší nové auto se spoustou bezpečnostních (pro někoho) blbůstek jako ESP, 8x airbag, předpínače pásů na všech sedadlech (5*****)....a tak jen podpořím svůj defenzivnější styl jízdy - ten totiž není zárukou bezpečí a já si to dobře uvědomuji.
R4 pro všechny a V4 pro ty, kteří asi neví která bije.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 10.04.2011 09:34, RE: Zkusenosti
David V napsal:
R4 pro všechny a V4 pro ty, kteří asi neví která bije.
Souhlas, to V4 je naprosto tragické. Lepší nepsat nic než takovou blbost. Možná by mě zajímalo, kde na to ten panáček přišel. Já to u aut nikdy neviděl
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 10.04.2011 12:28, RE: Zkusenosti
zigi napsal:
Souhlas, to V4 je naprosto tragické. Lepší nepsat nic než takovou blbost. Možná by mě zajímalo, kde na to ten panáček přišel. Já to u aut nikdy neviděl
Běžně se to používá v koverzaci kde není potřeba rozlišovat uspořádání motoru. Sice chápu, že vás to jako (asi) vystudované techniky tahá za uši, ale je mi to celkem jedno. Tady většina diskutujících technické vzdělání nemá, takže to klidně používám.
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.