0
zpět
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo 2,5 V6 po 15 letech a první dojmy majitele

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.04.2011 07:12, Autor je asi vtipálek
Když pominu tu otřesnou gramatiku ("sylný" za to by se nemusel stydět žák 3 třídy ZŠ), tak je autor asi vtipálek. Předně je v textu poznámka ve stylu "kde by něco takového koupil, za ty peníze", ale už jaksi chybí ta sumička za kterou to koupil. Pak mě vždycky pobaví jak se tu minimálně polovina autorů předhání v tom za kolik jim to auto jezdí, od pohádek typu, že O1 s 1.9Tdi jezdí pod 3l/100 jsme se dostali k tomu,že benzínová V6 jezdí pod 8l/100, to se dá vysvětlit jen několika způsoby, buď si autor plete brzdu a plyn a používá častěji brzdu, jezdí často po dálnici a na dlouhé trasy (ale to sám vyvrací), pěkně mu kecá PP nebo je motor netěsná zdechlina která má tak 60% výkonu který je udáván v TP. Většina velkých motorů konzumuje olej, ale obvykle v případech kdy ten motor nešetříte, takže bych tipoval, že zrovna tenhle motor je ten co netěsní, nemá výkon a spaluje olej, nahrával by tomu i fakt častých krátkých jízd, kdy jsou zrovna V6 od Fordu pověstné tím, že ztrácejí tlak na válcích vlivem netěsnosti, které se na tom motoru projevují právě kvůli krátkým jízdám, kdy se auto (v zimě) ani pořádně nezahřeje. Za další bych doporučoval autorovi návštěvu ušního lékaře, ještě jsem nepotkal auto které by nebylo nastartované slyšet, obzvlášť když stojíte kousek od něj (asi), dalo by se to pochopit pokud sedíte uvnitř auta, ale zase kdo na zkoušku poslouchá motor z vnitřku auta (no vlastně vím, zákazníci autobazaru AAA v kategorii 3 třídy,tj, leštěnka po důchodci z německa s malým nájezdem, těsně před rozpadnutím). Mondeo je bezesporu dobré auto (jeho 3 generace nebo spíš 2, záleží jak se bere ten předchozí model), nabídne za ty peníze poměrně dost, od velmi slušné spolehlivosti až po katastrofální přístup značkových servisů v ČR, ale dělat z něj raketu která jezdí za 7,5l/100 není dobré, takovéhle recenze paradoxně každé značce škodí, když si koupím na základě tohoto výplodu stejné auto, asi budu zklamán, že auto není takové jak autoři podobných recenzí popisují
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.04.2011 07:26, RE: Autor je asi vtipálek
Rover623 napsal:
Když pominu tu otřesnou gramatiku ("sylný" za to by se nemusel stydět žák 3 třídy ZŠ), tak je autor asi vtipálek. Předně je v textu poznámka ve stylu "kde by něco takového koupil, za ty peníze", ale už jaksi chybí ta sumička za kterou to koupil. Pak mě vždycky pobaví jak se tu minimálně polovina autorů předhání v tom za kolik jim to auto jezdí, od pohádek typu, že O1 s 1.9Tdi jezdí pod 3l/100 jsme se dostali k tomu,že benzínová V6 jezdí pod 8l/100, to se dá vysvětlit jen několika způsoby, buď si...
Dyk to tam David V napsal - za 30 000,-. To je jako 1000 návštěv u lékaře.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.04.2011 07:44, RE: Autor je asi vtipálek
Muroň napsal:
Dyk to tam David V napsal - za 30 000,-. To je jako 1000 návštěv u lékaře.
Vidíš Mondeo V6 a vzpomeneš si na mě, to je hezké, nicméně já psal jinou recenzi. Tuhle psal Forrest Gump.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.04.2011 07:48, RE: Autor je asi vtipálek
Rover623 napsal:
Když pominu tu otřesnou gramatiku ("sylný" za to by se nemusel stydět žák 3 třídy ZŠ), tak je autor asi vtipálek. Předně je v textu poznámka ve stylu "kde by něco takového koupil, za ty peníze", ale už jaksi chybí ta sumička za kterou to koupil. Pak mě vždycky pobaví jak se tu minimálně polovina autorů předhání v tom za kolik jim to auto jezdí, od pohádek typu, že O1 s 1.9Tdi jezdí pod 3l/100 jsme se dostali k tomu,že benzínová V6 jezdí pod 8l/100, to se dá vysvětlit jen několika způsoby, buď si...
Nechce se mi moc rozebírat ten poměrně dlouhý příspěvek, ale taky mi pár věcí v něm nepřipadá logických ... slušně řečeno ...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.04.2011 08:15, RE: Autor je asi vtipálek
Rover623 napsal:
Když pominu tu otřesnou gramatiku ("sylný" za to by se nemusel stydět žák 3 třídy ZŠ), tak je autor asi vtipálek. Předně je v textu poznámka ve stylu "kde by něco takového koupil, za ty peníze", ale už jaksi chybí ta sumička za kterou to koupil. Pak mě vždycky pobaví jak se tu minimálně polovina autorů předhání v tom za kolik jim to auto jezdí, od pohádek typu, že O1 s 1.9Tdi jezdí pod 3l/100 jsme se dostali k tomu,že benzínová V6 jezdí pod 8l/100, to se dá vysvětlit jen několika způsoby, buď si...
Víceméně souhlasím, jen bych některé věci upřesnil. Spotřebu 7 litrů lze dosáhnout, ale je to v podstatě economy run, kdy je na brzdu zapovězeno se jen podívat. 50 km jsem takto na zkoušku jel, ale bylo to utrpení. Nešlo o rychlost, protože jsem jel normálně 90, ale než jsem se na ni doplazil, tak to byl věk. Starší Mondeo je o něco lehčí, takže bych věřil průměrné spotřebě někde mezi 8,5-9 litrů/100 (já jezdím za průměrných rovných 9). Na delších trasách mi to skutečně padá k 8-mi (klima je pak +0,4-0,6 litru navíc). Můj PP dává dle dotankování přesné výsledky, což neznamená, že je na tom recenzované vozidlo stejně.
Co se týká spotřeby oleje, tak se mi s druhou výměnou snížila z 1,5 l/10000 km na příznivější 1l/10000 km. Řekl bych, že na to má pozitivní vliv výměna olejové náplně po roce, kdy najedu tak 10 tisíc km. Raděj bych měl 0, ale těm 24 ventilům tento drobný poklesek toleruji. Pověsti o problému fordovských V6-tek se ztrátami tlaku se ke mě nedonesly, tohle je doslova první zmínka, že by nějaký takový problém existoval jako typická vlastnost.
Co se týká negativního vlivu krátkých jízd, tak by musely být hodně krátké, protože tento motor se velmi rychle prohřívá. V létě je po 2,5-3 km teplota na provozní hodnotě a v zimě 4-5 km, a to jen díky zapnutému topení, které nastupuje opravdu rychle. Jednak je to použitím hliníku a jednak jsem se dočetl, že je to jeden z nejlehčích V6 motorů této kubatury (ne-li vůbec, ale přecejen existují 2-litrové V6-ky, které by mohly mít o nějaké kilo méně), což hrají při ohřátí taky roli.
Motor skutečně není slyšet při ustálené jízdě nebo pokud je zapnutá klima (větrák jej přehluší). Jinak slyšet je, zejména když se na to pořádně šlápne, tak o sobě dá vědět, ale ne více než ostatní benzínové motory. Jel jsem ve Vectře B V6 a tam ten motor byl při akceleraci trochu tišší.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.04.2011 08:20, RE: Autor je asi vtipálek
David V napsal:
Vidíš Mondeo V6 a vzpomeneš si na mě, to je hezké, nicméně já psal jinou recenzi. Tuhle psal Forrest Gump.
A dyk já vim . Tvoje recenze byla na trochu jinší úrovni.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.04.2011 09:37, Nevěřím a nevěřím
Můj kolega má stejné auto a má úplně opačné zkušenosti. Motor je opravdu dobrý, ale pokud se otáčky udržují tak, aby auto normálně jelo, je spotřeba mezi 9 až 10 l/100 km. Ve městě ovšem spotřeba stoupá až na 12 l. Motorový olej opravdu hodně rychle ubývá, pokud se neprovádí pravidelná kontrola množství, hrozí až zadření motoru (viz případ mého kolegy). Karosérie má mizernou antikorózní ochranu, lemy zadních blatníků už má dost prorezlý. Vevnitř pohodlí a obrovský prostor. Cena 30 tisíc za takhle staré auto a s tak velkým nájezdem km je normální. Za ty peníze bych osobně raději koupil feldu z posledních let výroby. Už jenom platba vysokého povinného ručení je neúměrná užitné hodnotě uvedeného auta.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.04.2011 09:39, re:spotreba
Jak sám píše , jezdí do práce po okreskách a tam se té spotřeby dá dosáhnout . Když na ten nákup pojede po dálnici cca 130 kousek dál tak to přes těch 7,5 určitě vyleze a kdyby jezdil do práce po městě tak na takovou spotřebu může zapomenout , nicméně při způsobu použití , jaký tam popisuje to možné je .
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.04.2011 10:14, RE: Davide V
David V napsal:
Víceméně souhlasím, jen bych některé věci upřesnil. Spotřebu 7 litrů lze dosáhnout, ale je to v podstatě economy run, kdy je na brzdu zapovězeno se jen podívat. 50 km jsem takto na zkoušku jel, ale bylo to utrpení. Nešlo o rychlost, protože jsem jel normálně 90, ale než jsem se na ni doplazil, tak to byl věk. Starší Mondeo je o něco lehčí, takže bych věřil průměrné spotřebě někde mezi 8,5-9 litrů/100 (já jezdím za průměrných rovných 9). Na delších trasách mi to skutečně padá k 8-mi (klima je pak...
Davide můžu ti poradit s tou spotřebou oleje. Moje 2,4 taky brala 1,5 - 2 l na 10tkm. Pak jsem si říkal, že je na houno objednávat automaticky litrovky na dolívání. Na Honda-clubu je chlap od Millers oils a ten mi poradil místo 5W-40 jít do 5W-50. Vysvětloval mi proč,ale já to vysvětlit neumím, nicméně 5w-50 je ohřátej hustší než 5w-40...
Výsledek? Stal se zázrak :) od minulé výměny oleje (8tkm) mi to úplně zastavilo ubývání oleje. Měl bys to zkusit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.04.2011 10:22, Vichitany, fak supr
Konečně nějakej borec napsal recenzy i pro nás debyly v šusťákach. Sup, fak husty počteňy. Vymazlenej kchar. Motor fakt supr. A spotřebě věřim, protože i Tonda, co pracuje na myčce v bivalim JZD a i Lojza, co děla nočniho stražniho u Fordu, tak ti řikali že tyhle motory běžně jezděj za 6.5 litru. To je prostě Ford. Nerezne to, jezdi za malo, ty činski nahradňy dily The original GM sou levny. Supr auto.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.04.2011 10:58, Zkusenosti
Majitel V6 popisuje zkusenosti/poznatky, nemajitele V6 zpochybnuji.
Manzelka ma mondeo 2.5V6 jiz vice let na nakupy + obslouzeni deti, najeto nyni lehce pod 200k, spotreba 8.8 - 8.9. Ja najel s ST220 (taky V6, ale 3.0) 230k km, spotreba +/-9.8. Kdyz se me nekdo zepta, "jaky je ten motor", tak odpovidam - jezdis jak s elektromobilem. V mnoha ohledech souhlasim s autorem.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.04.2011 11:42, RE: Autor je asi vtipálek
Rover623 napsal:
Když pominu tu otřesnou gramatiku ("sylný" za to by se nemusel stydět žák 3 třídy ZŠ), tak je autor asi vtipálek. Předně je v textu poznámka ve stylu "kde by něco takového koupil, za ty peníze", ale už jaksi chybí ta sumička za kterou to koupil. Pak mě vždycky pobaví jak se tu minimálně polovina autorů předhání v tom za kolik jim to auto jezdí, od pohádek typu, že O1 s 1.9Tdi jezdí pod 3l/100 jsme se dostali k tomu,že benzínová V6 jezdí pod 8l/100, to se dá vysvětlit jen několika způsoby, buď si...
Nevím jak je těžké Mondeo Mk.I, ale bratr má Ford Cougar 2.5 V6 (2544ccm) a jeho auto je těžké cca 1,5t, což je hodně a předpokládám, že je o dost těžší než výše uvedené Mondeo. Jezdí s tím za nějakých 8,5l/100km a rozhodně není brzdou provozu. Spotřeba oleje minimální ( nevím přesně, ale na 10 000km nedolévá ), motor má pěkný zvuk a na volnoběh je slyšet víc z výfuku než z prostoru pod kapotou. Při vytáčení dost hučí, ale je příjemně pružný
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.04.2011 12:13, RE: Nevěřím a nevěřím
klobrch napsal:
Můj kolega má stejné auto a má úplně opačné zkušenosti. Motor je opravdu dobrý, ale pokud se otáčky udržují tak, aby auto normálně jelo, je spotřeba mezi 9 až 10 l/100 km. Ve městě ovšem spotřeba stoupá až na 12 l. Motorový olej opravdu hodně rychle ubývá, pokud se neprovádí pravidelná kontrola množství, hrozí až zadření motoru (viz případ mého kolegy). Karosérie má mizernou antikorózní ochranu, lemy zadních blatníků už má dost prorezlý. Vevnitř pohodlí a obrovský prostor. Cena 30 tisíc za takh...
Feldu namiesto V6? Nikdy!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.04.2011 12:14, RE: Zkusenosti
Maverick napsal:
Majitel V6 popisuje zkusenosti/poznatky, nemajitele V6 zpochybnuji.
Manzelka ma mondeo 2.5V6 jiz vice let na nakupy + obslouzeni deti, najeto nyni lehce pod 200k, spotreba 8.8 - 8.9. Ja najel s ST220 (taky V6, ale 3.0) 230k km, spotreba +/-9.8. Kdyz se me nekdo zepta, "jaky je ten motor", tak odpovidam - jezdis jak s elektromobilem. V mnoha ohledech souhlasim s autorem.
Proč má manželka na nákupy jenom V6? Nezbláznil jsi se? Proč jí, chuděrce, nekoupíš V8 nebo V12? Lamborghini nebo Bentleye?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.04.2011 12:15, RE: Zkusenosti
Maverick napsal:
Majitel V6 popisuje zkusenosti/poznatky, nemajitele V6 zpochybnuji.
Manzelka ma mondeo 2.5V6 jiz vice let na nakupy + obslouzeni deti, najeto nyni lehce pod 200k, spotreba 8.8 - 8.9. Ja najel s ST220 (taky V6, ale 3.0) 230k km, spotreba +/-9.8. Kdyz se me nekdo zepta, "jaky je ten motor", tak odpovidam - jezdis jak s elektromobilem. V mnoha ohledech souhlasim s autorem.
Proč má manželka na nákupy jenom V6? Nezbláznil jsi se? Proč jí, chuděrce, nekoupíš V8 nebo V12? Lamborghini nebo Bentleye?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.04.2011 12:48, RE: Davide V
Tomi napsal:
Davide můžu ti poradit s tou spotřebou oleje. Moje 2,4 taky brala 1,5 - 2 l na 10tkm. Pak jsem si říkal, že je na houno objednávat automaticky litrovky na dolívání. Na Honda-clubu je chlap od Millers oils a ten mi poradil místo 5W-40 jít do 5W-50. Vysvětloval mi proč,ale já to vysvětlit neumím, nicméně 5w-50 je ohřátej hustší než 5w-40...
Výsledek? Stal se zázrak :) od minulé výměny oleje (8tkm) mi to úplně zastavilo ubývání oleje. Měl bys to zkusit.
Tohle rozhodně zkoušet nehodlám. Je řešením, jak zabránit spotřebě oleje tím, že použiji za tepla viskźnější olej, ale ten olej bude mít "víc práce" se dostat i do míst, kde ho potřebuji. Motor bude mít vyšší vnitřní ztráty a stoupne spotřeba. I kdyby to byla jen desetina na sto, tak na 10 tisíc to dělá 330 Kč a za to mám 2 litry oleje, který tam patří, a to mi jedna litrovka zbyde. Mám hydrostavy a napínák řetězu, nemyslím, že je přínosné použít viskóznější olej.
Tento krok s olejem se dělá v okamžiku, kdy má motor před generálkou a chceš s ním ještě jezdit, dokud to jde.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.04.2011 12:53,
rojack napsal:
Proč má manželka na nákupy jenom V6? Nezbláznil jsi se? Proč jí, chuděrce, nekoupíš V8 nebo V12? Lamborghini nebo Bentleye?
Do tho je ti hovno , čím jezdi jeho manželka . Než psát takový ubohý výkřiky tak nepiš nic . Třeba tím jezdí proto , že se takový auto dá koupit jetý o dost levneji než něco jinýho , rádoby uspornýho a než projezdíš rozdíl v kupní ceně tak se povozíš .
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.04.2011 13:30, RE: Davide V
David V napsal:
Tohle rozhodně zkoušet nehodlám. Je řešením, jak zabránit spotřebě oleje tím, že použiji za tepla viskźnější olej, ale ten olej bude mít "víc práce" se dostat i do míst, kde ho potřebuji. Motor bude mít vyšší vnitřní ztráty a stoupne spotřeba. I kdyby to byla jen desetina na sto, tak na 10 tisíc to dělá 330 Kč a za to mám 2 litry oleje, který tam patří, a to mi jedna litrovka zbyde. Mám hydrostavy a napínák řetězu, nemyslím, že je přínosné použít viskóznější olej.
Tento krok s olejem se dělá v ...
To všechno je pravda,ale je to nepodstatné vzhledem k tomu o kolik se bude motor víc namáhat. Taky mám hydraulickej napínák řetězu. A Honda toto sama doporučuje změnu viskozity po překročení 150-170tkm, když stoupně spotřeba oleje k cca 2l mezi výměnami.
a zcela laicky mám pocit, že nespalování oleje v motoru je pro motor prospěšnější, než když ti ho 2l spálí a jeho usazeniny ti zanáší vše od spalovacího prostoru po výfuk.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.04.2011 13:47, RE: Autor je asi vtipálek
Rover623 napsal:
Když pominu tu otřesnou gramatiku ("sylný" za to by se nemusel stydět žák 3 třídy ZŠ), tak je autor asi vtipálek. Předně je v textu poznámka ve stylu "kde by něco takového koupil, za ty peníze", ale už jaksi chybí ta sumička za kterou to koupil. Pak mě vždycky pobaví jak se tu minimálně polovina autorů předhání v tom za kolik jim to auto jezdí, od pohádek typu, že O1 s 1.9Tdi jezdí pod 3l/100 jsme se dostali k tomu,že benzínová V6 jezdí pod 8l/100, to se dá vysvětlit jen několika způsoby, buď si...
Toto auto jsem měl, i když s jiným motorem, tak se musím ozvat.

Je zřejmé, že po měsíci provozu je čerstvý majitel opojen skvělou koupí a poměrem cena/výkon, který takto získal. Částečně toto nadšení jistě i zkreslilo úsudek, který po delším provozu než jeden měsíc bude mírně jiný (ale ne zcela odlišný). Nicméně je to možná méně zkreslené, než Roverova zbrklá reakce, ve které se usvědčil, že to vlastně pořádně nepřečetl (přehlédnutý údaj o ceně).

Hlasitost motoru - já mu věřím, že ten motor neslyšel, je třeba si uvědomit, že to neposlouchali ve zvukotěsné místnosti, ale nejspíš někde na parkovišti u silnice. Pak i mírný provoz stačí, aby zahřátý motor na volnoběh nebyl slyšet, pokud mu třeba zanesené hydroštely nemlátí. Mně se stalo, že jsem jednou zastavil u pumpy abych si umyl okno a myslel jsem, že mi motor zdechl, protože nebyl slyšet. A to byl čtyřválec a ne V6.

Spotřeba - 7 litrů na okreskách při dodržování limitů? Proč ne, Mondeo 1993 je lehké, já mám Mondeo 2001 s dvoulitrem a na okreskách se na 7 běžně dostanu taky a to je auto minimálně o 50 kg těžší (se mnou spíš o 100) a já nejezdím žádnou ekorallye. Samozřejmě je pravděpodobné, že po měsíci provozu ještě nemá pisatel příliš porovnaný počítač s dotankováním a reálná spotřeba bude o něco vyšší, ale ne dramaticky. Ale rozhodně autor nepsal, že by taková spotřeba byla ve městě.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 05.04.2011 13:55, RE: Davide V
David V napsal:
Tohle rozhodně zkoušet nehodlám. Je řešením, jak zabránit spotřebě oleje tím, že použiji za tepla viskźnější olej, ale ten olej bude mít "víc práce" se dostat i do míst, kde ho potřebuji. Motor bude mít vyšší vnitřní ztráty a stoupne spotřeba. I kdyby to byla jen desetina na sto, tak na 10 tisíc to dělá 330 Kč a za to mám 2 litry oleje, který tam patří, a to mi jedna litrovka zbyde. Mám hydrostavy a napínák řetězu, nemyslím, že je přínosné použít viskóznější olej.
Tento krok s olejem se dělá v ...
Já se s tím olejem taky přidám. Když jsem koupil Mondeo 2001, tak jsem zkoumal, jaký olej tam dát, než jsem zjistil, že skoro nejlevnější je ten od Fordu. První rok jsem tam měl 5W40 místo předepsaného 5W30 a spotřeba byla nulová. S tím 5W30 spotřeba narostla, ale ne tak úplně - záleží, jak moc ho naliju. Pokud udržuju stav na horní rysce, tak mizí dost rychle a klidně bych se dostal na 2 litry na 10000 km. Když ho nedolévám, tak klesne tak na 1/3 mezi ryskama a pokles se zastaví. Pokud bych se snažil udržet olej uprostřed mezi ryskama, tak by to byl tak půllitr na 10000 km. Mám dojem, že je to způsobené příliš agresivním odvětráním klikové skříně. Tohle asi nejde uplatnit na tvůj V6, který je na nízkou hladinu oleje příliš citlivý, ale možné je, že ti ten olej taky nežere těch 24 ventilů, ale přes sání to mizí v motoru, kterej to spapá.
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.