0
zpět
 

diskuze k tématu: Živé auto pro malou rodinu, zánovní, 350-400.

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, typ vozidla, osobní
JnPe
počet příspěvků25
datum registrace28.09.2016
Neděle 02.10.2016 13:30, i30
To dvojče (i30) nebylo ve výběru proto, že:
- když jsem si nakonfiguroval výbavu srovnatelnou s Ceedem, byl jsem o 100-130t výš, že by to dealer o tolik vyrovnal docela pochybuju.
- ty auta jsou si podobné jako vejce vejci, ale Ceed se mi líbí o chlup víc, hlavně má už v normálních výbavách navigaci s mapama od Tomtomu a parkovací kamerou, u i30 je to příplatková výbava ve všech verzích, jestli jsem to dobře pochopil

Příští víkend se zkusíme popasovat s hatchbackem a zjistit, jestli s tím prostorem oproti kombiku dokážeme žít, což bychom si moc přáli, otevřelo by se tím hodně možností, jako:
- nová i30
- Focus před faceliftem..

Už jsem uvažoval i o možnosti koupit o trochu levnější ojetinu, která nemá moc najeto.. on ten Ceed GT Line s 20 000 už je taky v podstatě ojetina, takže..
Ale nejvíc mě u nového drží ta záruka, tuplem ta 7letá u Kie.

ale co jsem se díval, tak za ty peníze (380tkč) už pořídím Superba v plné palbě před faceliftem, s 45tkm..
Což je tak trošku jinej vesmír, že..
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Neděle 02.10.2016 13:50, KIA záruka je trochu reklama jenom
Ahoj, kamarádovi odešel v záruce motor na KIA RIO 1.25 r.v. 2012. Záruka neuznána, protože na jednu ze sevisních prohlídek (výměna oleje) přijel o 2 měsíce později, km limit měl ok.
Jenom, že 7 letá záruka i Korejců je trochu něco jiného než plnohodnotná 5-letá záruka např. u Škody Součástí poruchy bylo, že odešel i katalyzátor, který v druhovýrobě není moc sehnatelný a originál stojí asi 4x více než u konkurence.
Korejci jsou zejména obchodníci, ne nadšenci pro auta a je to cítit
reagovat
JnPe
počet příspěvků25
datum registrace28.09.2016
Neděle 02.10.2016 15:08, Octavia
Tak v tom případě máme o kandidáta navíc, myslel jsem že se s výbavou vlezu jen s ojetým starším Superbem, ale nakonec jsem zjistil že pár nových Octávek s prodlouženou zárukou by se našlo.
http://www.skodaplus.cz/Car/printCar/1020823


Joo, jinak bacha, to 1.0TGDI testuju to silnější 88kw v GT Line. Na motor si možná zvyknu, uvidím po porovnání s 1.6, ale lhali mi že tam není start stop Jinak se mi nelíbí jen že už to má 18tkm, hádám že záruka bude tak o rok míň, za 380tkč ale asi furt dobrá cena.

Každopádně ten Ceed je pořád ve hře, uvidím jak příští týden ta 1.6 a hatchback, případně si ještě jednou projedu tu 1.6GDI v Executive, kterou jsem možná příliš brzo zavrhl oproti 1.0TGDI..
ten podvozek je jinak cítit, určitě přispívá i to, že ted mám půjčenou GT Line která ho má spíš jako Ceed GT, než Ceed SW.
Každopádně pokud nakonec vyhraje Ceed SW s 1.6, budu si muset počkat..
skladovky jsou jen 1.0TGDI v GT Linu a Executive 1.6GDI v bílé, což nesnesu, navíc bez toho barevného displeje.
To samé ten hatchback, i kdyby vyhrál, je to sice 1.6GDI, ale v Comfort Plusu
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1008
datum registrace23.04.2014
Pondělí 03.10.2016 10:43, RE: první zkušenosti s GT Line
Giorgio napsal:
JnPe napsal:
A já aktuálně již trvám na:- bluetooth- parkovací kameraA hlavně ta kamera je nereálný požadavek v této ceně.
On není problém si tu parkovací kameru dodělat - buď samostatně, nebo rovnou s celou multimediální jednotkou, kde bude i to bluetooth a navigace. Ceny značkových 2dinových začínají na nějakých 13 tisících + nějaké doplatky za příslušenství jako kamera, rámeček a montáž. Nevylučoval bych ostatní auta zrovna kvůli tomu, co se dá bez problému doplnit a ještě z toho nejspíše bude kvalitnější zvuk.


Ono to občas s tou kamerou není tak jednoduché.... Chtěl jsem tohle teď řešit na svůj Megane III. Mám origo navigaci, a tedy využitelný display. Bohužel v renaultu mi řekli, že display již nemá další video vstup. Rádio je tvarem dost netypické a moc si nedovedu představit kolik by stálo měnit střeva multimedií kvli parkovací kameře.

Jinak kamery se prodávají celkem za rozumný ceny, do 5 tisíc jako náhražka osvětlení spzky. Bohužel teď nemám moc čas to řešit.

Ještě pro origo tazatele. Pokud hledáte opravdu jenom hatch, zkuste mrknout na nový Megane. Měla by na něj být 5 letá záruka. Motor 1,2tCe bez problémů. Atmosféra 1,6 je léty prověřený motor od nisanu. Vzhledem k tomu, že je to nový model, cena bude trochu vyšší, ale zároveň bude spousta předváděček z doby uvedení modelu na trh.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Pondělí 03.10.2016 12:59, RE: první zkušenosti s GT Line
KoobaS napsal:
Giorgio napsal:
JnPe napsal:
A já aktuálně již trvám na:- bluetooth- parkovací kameraA hlavně ta kamera je nereálný požadavek v této ceně.
On není problém si tu parkovací kameru dodělat - buď samostatně, nebo rovnou s celou multimediální jednotkou, kde bude i to bluetooth a navigace. Ceny značkových 2dinových začínají na nějakých 13 tisících + nějaké doplatky za příslušenství jako kamera, rámeček a montáž. Nevylučoval bych ostatní auta zrovna kvůli tomu, co se dá bez problému doplnit a ještě z toho nejspíše bude kvalitnější zvuk.
Ono to občas s tou kamerou není tak jednoduché.... Chtěl jsem tohle teď řešit na svůj Megane III. Mám origo navigaci, a tedy využitelný display. Bohužel v renaultu mi řekli, že display již nemá další video vstup. Rádio je tvarem dost netypické a moc si nedovedu představit kolik by stálo měnit střeva multimedií kvli parkovací kameře.Jinak kamery se prodávají celkem za rozumný ceny, do 5 tisíc jako náhražka osvětlení spzky. Bohužel teď nemám moc čas to řešit.


Je pravda, že na mégane III jsou rámečky jen na 1DIN, tzn. muselo by to být něco s výklopným displejem. Ale kamera může mít i displej vlastní (v zrcátku výměnou za OEM nebo zcela samostatný (což je i nejlevnější řešení)). Pro cee'd ovšem 2DIN rámeček dostupný je.
reagovat
JnPe
počet příspěvků25
datum registrace28.09.2016
Pondělí 03.10.2016 13:17, ceed
Smysl by to pro mě mělo kvuli Androidu, protože Kia do všech modelů bude dávat Android Car a Apple CarPlay, jen Ceed se asi nedočká..jde o nějaký typ systému, snad UNO nebo UVO nebo co, který mají ostatní modely... a u Ceedu se s tím nepočítá ani na MY2017,MY2018, jiné jsou tam totiž i takhle napřed..
oproti tomu nová i30, potažmo brzy asi i kombi tohle mít má už v základu. Otázka je o kolik ji zdraží a kolik bude stát.

Na druhou stranu, chci kameru, kupovat holobyt a přidávat kameru, rádio a doufat že to bude ok (dle recenzí neorigo kamery mívají problémy s obrazem, pruhy, navíc aby to sedlo k rádiu..)..
A hlavně, pokud Ceeda, tak bych stejně šel do GT Linu který má oba displeje ve výbavě, ten podvozek mi sedí.. jen mě trochu žere ten motor, v GT Line jiný než ten sekačkový není... ale zase je fakt že po prvních 200km už začínám chápat jak se to má točit a věřím že bych se s tím zžil.. jen moc ještě nerozumím tomu zpřevodování, nejzdechlejší se mi to zdá 80km/h+, což je asi trošku divný a možná jen můj dojem..
Ještě se možná zajdu podívat na Focus, taky na tu skladovou Octávku, zatím u mě ale jaksi vede ten Ceed, bo je to tak nějak první a jediný kombi, který se nám vzhledově líbí..a při takové investici si člověk přece nekoupí něco, co se mu nelíbí, nekupuju to jako 100% pracovní stroj, ale i pro radost.
Ten GT Line s navi a winter packetem mám za 380tkč s DPH, ale už má nalítáno 18tkm, hádám že záruka bude tak 6let. Ale sedí mi asi ve všem, kromě startstopu který mi prý zvládnou zablokovat a toho motoru, na který si možná zvyknu, ale pořád mi tak nějak v hlavě hraje to, že ecoboosty od Fordu i motory od VW jsou podle všech názorů mnohem lepší (zatím osobně netestováno).

Ještě jsem teda našel za 369tkč s DPH v ČB skladovku s 5tkm, taky v GT Linu s winter a navi, ve stříbrné metalíze (líbí se mi červená na té druhé, ale tohle taky není k zahození).
Uvidím jestli můj dealer díky té druhé nabídce ještě slevni, přece jen - o 11tisíc levnější auto s více méně než třetinovým nájezdem, údajně plnou 7letou a ještě příplatkovou metalízou v ceně?
Akorát nevím jako slevu si představovat aby to bylo adekvátní těm 18tkm.. na 360?

Jinak já vím, i ta cena 380tkč co mám je super, ale tak když to někdo má ještě za lepší, proč bych měl příplácet za ojetinu, když můžu ušetřit desítku a mít nové?
reagovat
aspi01
počet příspěvků7
datum registrace12.07.2016
Pondělí 10.10.2016 11:31, Ceed 1.6GDI
Ahoj, jak dopadlo víkendové testování 1.6GDI?
Měl jsem možnost v Ceedu 1.6GDI SW tento víkend jet a podle recenzí na netu ohledně motoru jsem čekal mnohem horší výkon. Na celkem svižnou rodinnou jízdu je to celkem bezproblémový motor. Jeli jsme ve 4 lidech a přišlo mi, že motor měl síly dost. Jsem zvyklý na 1,9TDI, takže ano u 1.6GDi mi chyběly ty turbo kopance, ale motor plynule acceleroval v jakékoliv situaci, předjíždění 120 -150 bez problémů. Pokud člověk s autem nechce vyloženě závodit a neočekává turbozátahy, tak si myslím, že si na motor rychle zvykne a v menším obsazení auta s ním může být docela zábava.

Jinak jsem se bavil s prodejcem Kii a ohledně toho Star-Stopu jsou prý v servisu schopni za cca 2000Kč namontovat jakýsi anti Start-Stop - člověk si ho naopak zapne, když chce ne jak je to v TOPce teď. Vím, je to trochu na hlavu, za další příplatek anulovat tuhle fičurku, ale když po tom někdo hodně touží, je tu cesta..
reagovat
JnPe
počet příspěvků25
datum registrace28.09.2016
Pondělí 10.10.2016 13:53, 1.6
dopadlo to tak že budu brát 1.6GDI TOP předváděčku s 500km a dávat na to z WrapStylu barevnou folii, protože je v bílé barvě.
Souhlasím s tou 1.6GDI, ta 1.0TGDI je sice živější, ale je znát že je to pidimotůrek který ještě nemají vychytaný jako třeba Ford Ecoboost.
Nevím teda za kolik mi to udělají u mého dealera, ale na jiném fóru se zmiňovali, že ta anti start-stop fíčura je otázkou 200 Kč, konkrétně sice ne, ale můj dealer se taky vyjádřil, že je to banaliat a zvládnou to.
Ještě tam budu chtít do kufru gumovou vanu, měl jsem ji v půjčeném GT Line a je to super.
Můj dealer jinak umí nový TOP Line co má skladovku za 410 s DPH a předváděčku po půl roce na značkách za 365. Je to teda cena po známosti, už prý nějaká fleetová.
A ta předváděčka je jak jsem psal jen bílá, takže si tam raději připlatím 23tisíc za folii pod kterou mi navíc zůstane pár let lak jako nový.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Pondělí 10.10.2016 14:30, RE: 1.6
JnPe napsal:
A ta předváděčka je jak jsem psal jen bílá, takže si tam raději připlatím 23tisíc za folii pod kterou mi navíc zůstane pár let lak jako nový.


U té aplikace bych trval na osobní přítomnosti po celou dobu, protože třeba u O2 by mohli vyprávět, jak vypadala jejich auta, když tu fólii sundali. Leckdo se s tím nemaže a ty rýhy po odlamovacích nožích pod fólií nejsou vidět. Důležité je pohlídat si i kvalitu fólie a včas ji odstranit (tzn. pohlídat si okno, kdy lepidlo nepoškozuje lak), u nejkvalitnějších fólií je to 6-7 let.
reagovat
JnPe
počet příspěvků25
datum registrace28.09.2016
Pondělí 10.10.2016 14:43, folie
Dnes jsem byl osobně ve Wrapstylu, kteří jsou v ČR asi docela známí a věřím že i dobří.
http://www.wrapstyle.cz/
Ukazovali mi 3M folie, s tím že ty prý nejsou tak dobré, nechávají stopy od lepidla a podobně a aktuálně mám za cca 23tisíc vybranou nějakou lepší, v matné zelené..
je i nějaká ještě lepší značka, která už ale je cca 33tis+.

Lákal mě i ten chrom za 100, ale tak spíš asi příště
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Pondělí 10.10.2016 15:02, RE: folie
JnPe napsal:
Dnes jsem byl osobně ve Wrapstylu, kteří jsou v ČR asi docela známí a věřím že i dobří.


Je to franšíza, dělat to teoreticky může každý. Osobně bych do fólie nešel. Slušný lak sice stojí 40 tisíc (a více), ale když už změna barvy, tak je to lepší volba. Fólie má smysl hlavně pro firmy, dá se tam pracovat s grafikou (a to i průběžně), případně je to levnější varianta přebarvení taxíku do někde povinné žluté, ale na soukromý osobák bych za to peníze nedal. Na "zakonzervování" a ochranu původního laku bych aplikací nespoléhal. Měl jsem na jednom autě chvíli na autě plasti dip, který se taky vyzdvihoval stejnými lákadly typu ochrany a atraktivnějšího vzhledu, a taky šel dolů.

Mimochodem, bílá barva je dost praktická na údržbu, nejsou na ní vidět drobné oděrky a nejméně se takové auto prohřívá na slunci, takže kupovat bílou skladovku/předváděčku, tak bych barvu neměnil, i když mezi mé oblíbené autobarvy taky nepatří.
reagovat
JnPe
počet příspěvků25
datum registrace28.09.2016
Pondělí 10.10.2016 17:13, wrap
Co se týče Wrapstylu, shodou okolností jsem ze Zlína, Kia autosalon je tady vedle Wrapstylu a ten je tady zrovna ten "prapůvodní", pokud se teda nepletu. Dříve to byl Tintek.
O tom laku ještě uvažuju, ale tolik už mi nestojí za to do toho rvát.
V mé situaci:
- do 15tkm ročně
- garážováno
by ta folie snad mohla zvládnout 5let a potom bych tam třeba hodil jinou.
Auto nejspíš půjde pryč za 7-10let.
A taky měli hned ve vzorníku barvu přesně podle mých představ, který mi i ladí k firemní identitě, vzhledem k tomu že budu auto využívat dost i k práci, nechám si na to vyřezat decentní nápisy (firma, slogan, web).
Jde o tuhle matnou zelenou.
http://uniqueautofilms.com/wp-content/uploads/2013/12/Front-BMW-M5-Matte-Lime-Green-M5-Unique-Auto-Films.jpg

A shodou okolností tam měli jinou matnou, modrou, která je zrovna přesně odstín, který sedí k druhé firmě, kam se možná auto časem posune do užívání.

To že to zakonzervuje lak není moje priorita, jen to beru jako plusový bod. Výhodou je pro mě cena - je to levnější než lak nebo skladovka (rozdíl proti červené skladovce 45tisíc, folie 23), barva přesně podle mých představ, matná, originální.
Taky jsem znechucený z toho, že polovina aut na cestách jsou bílé, protože tu mají firmy nejradši.. a když je to navíc základní barva auta..
A v neposlední řadě, kromě toho že se mi nelíbí bílá kvuli špíně, tak ten Ceed se mi v bílé prostě nelíbí, jakoby to to auto úplně deklasovalo.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Pondělí 10.10.2016 17:55, RE: wrap
JnPe napsal:
Jde o tuhle matnou zelenou.http://uniqueautofilms.com/wp-content/uploads/2013/12/Front-BMW-M5-Matte-Lime-Green-M5-Unique-Auto-Films.jpg


Jestli je to jen kvůli téhle barvy a ještě v matu, tak ten plasti dip vyjde levněji (bude do 15 tisíc) a i na něj se dá dát řezaný polep. Přijde mi to méně rizikové na aplikaci i sundání a výhodou je možnost opravy lokálních poškození (dá se "zalepit", fólie se musí vyměnit na celém dílu).
reagovat
radek.slivaFB
počet příspěvků181
datum registrace16.03.2013
Pondělí 10.10.2016 18:51, plastidip
Podle me jsou vyhozene penize za plasti dip...ano da se do to doopravit ale vzdy to jde poznat neni to jako nove kdyz na to kapne nafta nebo benzin nebo jina mastnova udela to radny flek ktery jde jen tezko umyt celkova struktura neni hladka takze se to vice spini...je to vice nachylne na odreniny atd...kdo to mel uz si neda..
reagovat
JnPe
počet příspěvků25
datum registrace28.09.2016
Pondělí 10.10.2016 19:09, dip
K tomu dipu jsem si to hledal a dle všeho pokud je kvalitní dip a kvalitní polep, je to oboje fajn, ale má to svoje pro a proti.
A jak píše radek, možná když se to udělá kvalitně na hodně vrstev a použije se 15l barvy a ne 5l doma na koleni, tak ok, ale pořád se toho trochu bojím.
Ano, dip bude levnější, ale spíš bych to viděl na tu folii.
reagovat
JnPe
počet příspěvků25
datum registrace28.09.2016
Pondělí 10.10.2016 19:09, dip
K tomu dipu jsem si to hledal a dle všeho pokud je kvalitní dip a kvalitní polep, je to oboje fajn, ale má to svoje pro a proti.
A jak píše radek, možná když se to udělá kvalitně na hodně vrstev a použije se 15l barvy a ne 5l doma na koleni, tak ok, ale pořád se toho trochu bojím.
Ano, dip bude levnější, ale spíš bych to viděl na tu folii.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Úterý 11.10.2016 05:21, RE: plastidip
radek.slivaFB napsal:
Podle me jsou vyhozene penize za plasti dip...ano da se do to doopravit ale vzdy to jde poznat neni to jako nove kdyz na to kapne nafta nebo benzin nebo jina mastnova udela to radny flek ktery jde jen tezko umyt celkova struktura neni hladka takze se to vice spini...je to vice nachylne na odreniny atd...kdo to mel uz si neda..


Nesouhlasím. Klidně bych ho dal znovu, kdybych chtěl - respektive potřeboval takovou změnu, jako autor vlákna. Dip se dá lépe ("neviditelněji") lokálně opravit než lak, u fólie je to nemožné a neřešit lokální poškození znamená, že se začne poškozovat lak dole a časem se ta fólie může sundat sama, protože ji naruší vnější vlivy. Fólie křehne, na namáhaných místech jako ohyby u klik má kratší životnost než na rovných panelech, proto se musí více hlídat její stáří a stav. I na její sundání je potřeba profík (dalších 5 tisíc výdaj), dip si může člověk sundat sám (jenom trhá igelit). Dip poškodí až hrubší síla - jsou na něm vidět jen větší rány, fólie naproti tomu je nejcitlivější na vlasové škrábance například z myčky (na rozdíl od laku se samozřejmě toto nedá rozleštit). Aplikace fólie je vždycky riziko (pracuje se s nožem), dip se stříká.
reagovat
JnPe
počet příspěvků25
datum registrace28.09.2016
Úterý 11.10.2016 11:17, dip
I když ten dip má taky své výhody, silně ho degraduje to, že není moc firem, které by ho aplikovaly. Vím, dá se to udělat doma, ale nemám na to podmínky, ani zručnost a čas a raději si to zaplatím.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Úterý 11.10.2016 12:23, RE: dip
JnPe napsal:
I když ten dip má taky své výhody, silně ho degraduje to, že není moc firem, které by ho aplikovaly. Vím, dá se to udělat doma, ale nemám na to podmínky, ani zručnost a čas a raději si to zaplatím.


Doma bych to určitě nedělal, stejně jako fólii to musí dělat profík. Ve větších městech na to lidi jsou.
reagovat
JnPe
počet příspěvků25
datum registrace28.09.2016
Úterý 11.10.2016 21:52, dip
Já teda našel několik málo nepříliš profi vypadajících firem a na Moravě široko daleko nic.
reagovat
1 2 3 4


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.