Tak po prvních pár km testování dvou aut:
na 1.6GDI Exclusive výbavě mi nejvíc vadil
- jednobarevný displej v tachometru, který na můj vkus neukazuje nic tak důležitého, aby byl na tak důležitém místě.
- skladovka bílá, což nechci, tuctová barva všech firemních aut, dost je vidět špína
- 1.6GDI mi nějak nesedlo, zdály se mi dost unavené rozjezdy, problémy při popojíždění - ale to odporuje všem recenzím, tak jsem tomu možná nedal dost času..
- START STOP!! Naprosté zlo, dealer mi tvrdil že v tom GT Linu ho nemá.. no.. a bohužel tam stejně je, hrůza.
- klasika na kterou si lidi stěžují, hluk od kol..
- sice drobnost, ale zadní pásy jdou vysouvat jen dopředu, do boku to jde nějak ztuha (při nasazování dětského vajíčka bez isofixu) - úzká zarážka, divné je, že na GT Linu jsou zarážky široké a jde to snadno.
..to vše mě přimělo, abych nakonec přehodnotil plán a na poslední chvíli v pátek vyměnil testovací kus za 1.0TGDI v GT Line:
Kia Ceed SW 1.0TGDI GT Line + NAVI + Winter packet.
- přestože na ten motor se všude plive, že je to do malých aut a podobně, po večerní projížďce městem z něj mám skvělý pocit, možná proto že mi vyhovuje chování plynu, z Picanta jsem zvyklý na rozjíždění s dostatečným množstvím plynu, vyhovuje mi ten klidnější motor, kdy turbo okamžitě zareaguje při pořádném sešlápnutí plynu.. asi jsem první, nikdo se takhle nikde nevyjadřoval, spíš naopak.. ale mám pocit že na to město a přejíždění mezi městy po okreskách to pro mě bude ideální. Dodal bych že jde o menší město do 100 000, takže žádné dopravní zácpy jako v Praze, spíš to brzdí jen semafory, takže popojíždění moc nehrozí.
- GT packet v červené je moc hezký, dokonce se nám to auto líbí, přestože je to kombi!
- ten Superior barevný displej v tachometru, nebo jak se to jmenuje je mnohem užitečnější než ten jednobarevný, ale zase ne tolik, aby to stálo za větší příplatek, ale musím ještě otestovat s navigací a připojením mobilu jinak, než přes BT
- mnohem více se mi líbí interiér, sedačky, i černá barva na všech koženkových prvcích - jen nevím jestli to je věc výbavy, nebo v tom Exclusivu byla šedá schválně..
- slzička za ten start stop, to mě od toho auta hodně odrazuje, protože to nejde trvale vypnout.
- jsem hodně příjemně překvapený z toho naklápění světel do zatáček, netušíl jsem že to bude tak praktické
O víkendu pořádně projedu ten GT Line 1.0TGDI a příští víkend ještě asi zkusíme ten hatchback v 1.6GDI, kočárek stejně budeme měnit za skladný golfáč, tak by nám třeba stačil, otázkou bude ale který motor..a hlavně ta krátká 1.6GDI je v Comfort Plus výbavě.. a já už ted vím, že pokud Ceed, tak to bude nejspíš GT Line. Takže půl roku čekání. Ale alespon bych si ho nakonfiguroval bez toho start stopu
Další věc je že brzo na trh příjde nová i30, která má být technologiema napěchovaná.
Moc si cením všech rad, každopádně když jsem procházel ceny, k těm 380k za které mám díky všem slevám Ceed SW 1.0TGDI GT Line (18tkm - musím ověřit záruku, myslel jsem že to bude mít tak 5, asi proto ta cena) se těžko blíží cokoliv z konkurence.. Focuse za ty prachy budu mít taktak v něčem lepším než v základu..
A já aktuálně již trvám na:
- bluetooth
- parkovací kamera
A hlavně ta kamera je nereálný požadavek v této ceně.
S podobnou výbavou je jen jeden kandidát - C4 Cactus.
Tolik zatím k mému testování, samozřejmě nepolevuju a neupádám rovnou ke Kii, i ostatním dám minimálně šanci