0
zpět
 

diskuze k tématu: Felicia nebo Golf III jako auto pro studenta?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla, česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.06.2008 06:31, rada
Pokud nemáte bohaté rodiče - při stoupajících cenách za vzdělání, pohonné hmoty i ceny náhradních dílů včetně ostatního, doporučoval bych jízdní kolo - je levné, dostane se všude a ještě si budete připadat jako sportovec...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.06.2008 07:42, rada
Zdravím. Jsem taky student a vlastním Golf III 1.9 TDi r.v. 97. Mám ho už skoro rok a jsem s ním velmi spokojen. Najezdím každý týden okolo 250 km. Před rokem jsem toto auto koupil za necelých sto tisíc a doteď jsem neměl žádný vážnější problém (zatím mám za sebou výměnu prasklé umělohmotné trubice ve tvaru T, ze které vytékala chladící kapalina. Byla to nepatrná dírka, takže nic hrozného. Cena nové originální trubice byla necelých 300kč. V servisu mi řekli, že je to častá závada VW). Golf III je spolehlivý s malou spotřebou (při mé jízdě je to okolo 5l). Stav na tachometru bude zřejmě o něco vyšší, ale 500 000km dobře udržovaný Golf by měl zvládnout (mně se podařilo koupit s najetými 200 000km). Co se týče náhradních dílů řekl bych, že jsou takovým průměrem mezi ostatními, navíc není problém sehnat náhradní díly na vrakovišti.
Golf III 1,9TDi můžu doporučit.
Na druhou stranu Felicie jsou na každém druhém rohu a náhradní díly podle mého názoru nejsou nijak vysoké. Není též asi problém se servisem. Nevýhodou Felicií je podle mého názoru antikorozní ochrana ( záleží samozřejmě kus od kusu). Co se týče spotřeby u Škoda Felicia 1,6 r.v. 96 měla by se pohybovat okolo 7 litrů (záleží na způsobu jízdy a jestli se jezdí mimo město nebo spíše ve městě, pak už spotřeba roste).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.06.2008 08:01, rada
Pokud staci mensi prostor, jdi do Golfa. Ale dej tam defend-lock, fakt se to krade.
Za slusnou felicii (nerezlou) das bohuzel dnes vic nez za stejneho Golfa.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.06.2008 08:55, rada
Jezdil jsem 3 roky Formanem (1,3 BMM 50 kW), tj. hranatá verze Felicie (nebo Felicie před faceliftem, jak chcete , neměl jsem s ním vážnější problém (měnil jsem homokinetickej kloub-rachtal, ale stát mě nenechal, a pak 2 čepy - jeden na spodku ramena byl původní - měnil se při 260 tkm), stříkačka je perfektní motor co se výdrže a také spotřeby týče, průměr kolem 6,5 l/100 km, Slovensko se dalo ve dvou zajet kolem 5. Byl původem z Rakouska (možná lepší díly, nevím) a teď měl 265 tkm, olej nežral.
Nedávno jsem ho vyměnil (koroze se bohužel nevyhne žádnému Fa/Fo/Fe - já měl už lemy zralé na výměnu, ale zase spodek, podběhy, prahy byly OK) za VW Golf Variant 1,9 TD, najeto 320 tkm, ale posledních 100 tkm znám jeho historii, a můžu s klidným svědomím říct, že ač je golf už na dnešní dobu starej, tak prostě proti Feldě je někde jinde, všechno je masivnější a i pocit při jízdě je jinej, je to prostě vyspělejší auto, a i když je relativně "moderní", přesto doporučuju kupovat golfa raději bez všech serepetiček jako el. okna apod. protože je to pak akorát zdrojem problémů, např. ty okna u golfa jsou známá věc, klima už taky nemusí fungovat tak jak má..Každopádně oproti Fa/Fo/Fe máš masivnější a korozi odolnější auto, a hlavně co si myslím, že i bezpečnější..a tím nemyslím jen airbag a ABS (to už se dá u Filcky 1,6 taky vidět, stejně jako posilovač).
Jinak Golf je primitivní auto, a ceny dílů mě až překvapily jak jsou nízké, sice jsem nic ještě nekupoval, ale např. blatník nový za 800, maska za 200, lízátko 2*180, apod. kraviny který se nejčastějc rozbíjí, světla apod. věci se dají sehnat za pár šupů na vrakáčích nebo na různých klubech..
Jinak když to shrnu, doporučuju Golfa, je to technicky vyspělejší a bezpečnější (ve srovnání s Feldou) auto, které je na servis jen o málo dražší (Felda už je na servis taky mírně dražší než třeba favorit), plechy na golfu jsou silnější a rozhodně tolik nekorodují jako Feldy. Motory TDi jsou držáky (já mám TD, a např. turbo odešlo těsně před tím, než jsem ho koupil, tedy někdy při 318 tis. km, a dá se sehnat za 2-4 tis. Kč, rozvody mě stály 3 tis. Kč, ale dají se udělat i levnějc, materiál na to stojí asi 1400 Kč). Jinak golf na vnitřní prostor bych řekl téměř žádný rozdíl (subjektivně)..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.06.2008 10:32, rada
Pokud máte potíže s nedostatkem přízně dívek a toužíte po bílé kšiltovce, spojleru, LED diodách a velikananááánském duc duc subwooferu, pak je Golf jasná volba. Pokud jste spíše prakticky založený člověk a nepotřebujete se stylizovat do žádné pozérské role, pak vám Felicia nadělá opravdu dobrou službu. No a pokud máte v hlavě mozek a umíte ho správně používat, tak si své peníze raději ušetříte a časem sáhnete po něčem lepším než je olítaný, orezlý a nebezpečný VRAK. P.S.: Taky jsem ještě nedávno studoval a bez auta jsem to přežil...i když jsem si ho mohl pořídit. Čistě z racionálních důvodů jsem to neudělal a nelituju.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.06.2008 10:55, rada
Já bych doporučil felicii s 1.6 motorem pokud bude dovezena z venku bude v lepším stavu a většinou i lepší výbavu.Nebude tak vylítená jako golf Tdi.Motor 1.6 žere max o litr víc než 1.3 ale má mnohem větší krouťák takže se s ním jezdí jako s dieslem.pro studenta budou i nižší náklady na opravy než na tdi.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.06.2008 11:09, rada
TDi se dnes už nikterak zvlášť nevyplatí. Ale kdybych se měl rozhodovat mezi Felicií a Golfem III. řady (v benzinu), tak radši asi Golfa. Je spolehlivější, většinou se dá taky spravit doma na koleně. Akorat nevím jak s nahradnímy díly. Golfský budou možná hůř dostupný. Ceny dílů neznám, co se týče spotřeby, je na tom Golf o něco lépe (ten benzin). Asi tak 5-7 l, záleží na řidiči, u Feldy to bude tak o 1-2 l víc.
Já bych radšíi Golfa :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.06.2008 11:32, rada
Jezdim 4 roky s Golfem III 1.6 MPI/55KW (tentyz motor se daval i do felicii 1.6). Kdyz jsem ho kupoval, tak mel na tachometru 115K Km. Od te doby jsem najezdil dalsich 100K. Menil jsem vyfuk, svicky, brzdove oblozeni, nekolikrat olej, zadni tlumice a gumicky do steracu . To je vse. Zere cca 7l/100Km. Ma komplet pozinkovanou karoserii, takze nema takove problemy s korozi jako felda. Rekl bych, ze je to takova lepsi felda.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.06.2008 12:26, rada
Jedině stříbrnou Octávii v tdi, za¨50 000, z roku 1998 a se 124 000km, z AAA a s certifikátem kvality!
Když už mezi Feldou a Golfem tak bych byl pro Escorta... .
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.06.2008 12:39, rada
Jen s trochou do mlýna. Asi bych šel osobně do Golfu, přece jen je to vyspělejší vůz. Já jezdil 6 let s Escortem 1.6 16V a určitě bych ho bral znovu. Projel jsem s ním celou Evropu, skoro 300tis. km už měl nalítaný a spotřeba byla zcela v pohodě do 7 litrů. Závada? Jednou výměna volnoběžného ventilu a jednou zámek u nádrže. Jinak klasický servis. Cena náhradních dílů velmi mírná. Jak psal pan Osel - když už mezi Feldou a Golfem - šel bych do Escorta
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.06.2008 13:06, rada
Ja mam Golf III. 1,6 (typ motoru ABU, tudiz 1-bod, nikoliv 4-bod AEE jako se daval do Feldy i Oktavky) a spotreba po meste se pohybuje kolem 8-8,5 l, mimo mesto se pri rozumny jizde (dalnice 120-130 km/h) da dostat nekam k 7, pri jizde divocejsi se dostanu hodne nad 10 (motor bude mit najeto urcite vice nez 250 tis.-tachometr byl pri koupi stoprocentne stoceny, takze pravy pocet najetych km se uz nikdo nedozvi). Mam verzi CL se vsemi okny i sibrem v elektrice a centralnim zamykanim. U sibru (jako ostatne u vsech Golfu, Passatu i Corrad z teto doby) praskla jedna vodici "kolejnicka", tudiz nejde otvirat a pokud se o to pokusim, tak jen nepatrne vyjede a nejde zavrit a pak se musi slozite za pomoci treba sroubovaku nebo nouzove klicu dostavat zpet. Jedno okynko nekdy funguje normalne, nekdy nefunguje vubec a nekdy funguje tak "napul"..... pokud nefunguje vubec, staci vypnout a znova natocit motor a opet se zavira i otvira.....na duvod jsem nikdy neprisel. Central byl fajn do te doby, nez shorel vzduchovy kompresor v zavazadlovem prostoru, ktery central pohani. Jelikoz je to cele hnane vzduchovymi hadickami, ktere casem popraskaji, otvirani na jednech dverich nefungovalo nikdy. Jinak zavady - odesel vnitrni kloub na poloose (cemuz se mechanik velmi divil, ze to se opravdu vidi jednou za cas a spise u zavodnich aut), palivova pumpa, ktera se ovsem jako druhovyroba da sehnat za 1500,- nikoliv za cca 8500,- i s plovakem v originalu a nekolik malych drobnosti typu uvolnene sedadlo, spatne jdouci otevirani dveri zevnitr, vymeny steracu apod..... Ovsem ani privalove lijaky autu nesvedci a pokud se voda dostane kam nema a auto na chvili odstavite, budete mit velkou honicku s nim pak odjet nebo musite pockat az se voda zas odpari. Ale stejne je Golf rozhodne lepsi volba nez Felda, ale kouknout spise od r.v. 96 a nahoru a nebrat 1,8, ktery ma stejny vykon 55kW jako 1,6 a pouze vyssi spotrebu a povinne ruceni
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.06.2008 14:14, rada
Lze vůbec srovnat Feldu a Golf ?
Měl jsem Felicii 1,3 r.v. 1995 a byla to hrůza. I předchozí Favorit měl lepší jízdní vlastnosti, spotřebu a spolehlivost. Pasivní bezpečnost? Má Felicie vůbec nějakou, ve srovnání s autem kategorie Golfu?
Jsem rád, že jsem to období přežil. Přechod na Nissana Almeru znamenal transfer do jiné dimenze.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.06.2008 15:52, rada
Urcite bych nesel do felicie. Jeden znamy, ktery taky nema moc penez a potreboval auto, koupil Audi 80 z roku cca 93 a myslim, ze udelal dobrou volbu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.06.2008 16:00, rada
Podle mě nejde srovnávat Škodu Felicii(1,3, 1,6, 1,9D) s Vw Golf III. Feldu jsme měli 1,3 edice sport - line, můžu říct že sní žádnej problém nebyl.Ale štvalo mě umístění klaksonu na volantu, protože jsem občas při parkování nechtěně zatroubil a posez za volantem. V 90 km/h jsem sní naboural do stromu a obstála na výbornou.
Ale k věci: Felda má poměrně levné náhradní díly.Poruchy: koroze(prahy, lemy, 5 dveře, výfuk, koroze podvozku jen první ročníky), Kabely zapalování, opotřebené závěsy předních kol nejčastěji u 1,9D, závady osvětlení(zejména zadní světla), potíže se startérem(diesel), závady dobíjení, závady řídicích jednotek, zatuhlé řazení Já bych teda doporučil feldu s motorem 1,6 od Vw je silnější, trošku tišší, dobrá akcelerace, na dálnici umí dost svižně a soupání taky no problem)
Vw GolfIII : náhradní díly jsou o malinko daržší než na feldu.Poruchy: občas stávkuje imobilizér, nepřesný ukazatel stavu paliva, pozor taky na ložiska v převodovce - hlučí, koroze trochu a ne zase v takové míře jako u Feldy. U Golfu III je motor TDI téměř posvátný. Optimální volbou je podle mě 1,6 55kw/74k. Já osobně bych šel do Golfu, srovnejte si GolfaIII r.v. 96 a Feldu r.v. 96.lepší bude Golfik jak v bezpečnosti, tak i ve výbavě. Ale zase Felda je levná ojetina.
Na závěr - Felda neměla do konce výroby v základu ani AIRBAG řidiče - byl za příplatek, posilovač řízení taky a klimatizace to už vůbec. A o Airbagu spolujezdce radši ani nemluvim )
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.06.2008 16:03, rada
Na felicii bych předem zapoměl. S motorem 1.6 a solidní výbavou to není vyloženě špatné auto, ale každá felda jednou začne reznout, a když se to opraví, tak to nějaký čas vydrží, ale pak celé na novo. Proto bych si raději připlatil na Golfa, který má myslím pozinkovanou karoserii. Je taky bezpěčnější a má lepší jízdní vlastnosti. Z motorů bych vybíral mezi těmito dvěma: 1.9 TDI 81 kw - výborný motor, výkonný se skvělým zátahem ,najel jsem s ním téměř stovky tisíc km v Octavii bez problémů. Ani váha vzduchu, ani turbo, vše OK celou dobu (a je dál i když já už s ní nejezdím). Problém je v tom, že ne každý ví jak zacházet s motorem s turbem, takže se pak radost z opravdu nízké spotřeby (já 5.6 litrů dlouhodobý pr.) může rychle zkazit drahou opravou. Diesely taky mají dražší servis (olej, dražší rozvody apod.) a měření emisí, nehledě na to, že nafta je čím dál tím dražší. Proto bych se spíš podíval po benzínu, který za stejné peníze bude v lepším stavu. Vykašlal bych se na 1.6 a 1.8, které nic moc nejedou a jsou poměrně užrané a podíval bych se po 2.0 85 kw. Starý osvědčený motor, který při běžné jízdě nemá o moc větší spotřebu a vpodstatě se na něm nemá co zkazit. Navíc Golfy s tímto motorem mívají dobrou výbavu. Ale ještě bych pouvažoval jako alternativu ke golfu již zmíněný Escort s motorem 1.6 16V. S Escortem si snadno poradí. Jezdí opravdu pěkně. Nebo často připomínaného Nissana Almeru.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.06.2008 16:22, rada
Doporučuji pravidelně servisovanou Felicii 1.3MPi, po zkušenostech s vozy této cenové kategorie je to jasná volba.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.06.2008 16:31, rada
dobrý den,
rozhoduji se mezi Mazdou Demio a Mitsubishi SpaceStar kolem r.v.2000-2001,ale nemám o těchto vozidlech takřka žádné informace,co se týče spolehlivosti,jízdních vlastností,cenových relací atd.
Děkuji za odpovědˇ
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.06.2008 16:33, rada
tady je to jednoduchý,pokud nechceš při koupi moc investovat a nezáleží ti na vzhledu toho auta tak kup za cca 15tis olítanou Feldu,s trochou štěstí nemusí být komplet zrezlá,1,3 má nízký pov. ručení,je relativně tichá,dobře topí,navíc je tam rozvod řetězem takže vydrží,veškeré náhradní díly stojí v řádu 100korun a nemá se tam co podělat,protože tam není žádná elektronika,takže musíš jen najít slušný mechanický stav.
Golfa bych volil pokud máš zájem do toho vložit víc peněz,budeš mít dobrou kastly,dobrou výbavu což je zároveň potencionální zdroj problémů,TDi je samozřejmě dobrý,ale hlučný a pořád zbytečně drahý pro tebe,řešil bych 1,6,1.8.Bezpečnost obou aut asi není v tomto případě směrodatná :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.06.2008 18:39, rada
No felicii bych ti rozhodne nedoporucoval, bylo to moje prvni auto a byl to neskutecny kram. Je sice pravda, ze veskere dily jsou hodne levne ale na aute se porad neco kazilo, takze o nejakem bezporuchovem provozu vubec nemohla byt rec. Take strasne rychle rezne. Jizdni vlastnosti taky nic moc. Na to co felice nabizi je porad jeste hodne predrazena. Golfa moc neznam, ale bude urcite lepsi volba nez felicie. osobne bych ti doporucil Hondu Civic. Ja mam ted Civica 1.4 z r 96, ktereho jsem koupil za 60 tis a doted jsem s nim maximalne spokojen, spotreba uplne super, jizdni vlastnosti perfektni ale nejdulezitejsi je to, ze auto zatim nemelo jedinou poruchu!! A to uz jsem s nim ujel neco pres 40tis km, jezdim kazdy den do prace,zima,leto. Takze me doproruceni je, ze za ty prachy je Civic rozhodne vyborna volba.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.06.2008 19:33, rada
Rada tazateli: Bral bych golfa, trojková řada se určitě povedla, jen dát pozor na korozi.
Rada přispěvateli jménem "Osel": Téměř v každé diskuzi se objevují příspěvky s tvým jménem/nickem, což by mi vůbec nevadilo, kdyby aspoň jeden z nich byl k věci. Takový jsem ale snad ještě nezaznamenal. Už bys mohl konečně dostat rozum a přestat cpát do každé diskuze svoje stupidní pubertální příspěvky, věšinou na téma "stříbrná oktávka f tdi na hlínách". Kdyby to bylo jednou, dvakrát, možná by to pár puberťáků mohlo pobavit, ale číst tohle skoro v každé diskuzi už je fakt vopruz. Díky předem za pochopení.
reagovat
  1 2 3 ... 6




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.