0
zpět
 

diskuze k tématu: Velké srovnání nákladů - kdy se vyplatí benzín a kdy diesel?

kategorie zařazení tématu:
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.04.2012 17:06, rada
Kdo chce cpát svoje peníze automobilkám za náhradní díly, ať si koupí spíš diesel. Kdo je chce nacpat vládě na daních a ropným magnátům, ať si koupí velký benzínový motor. Kdo ani jedno, ať jezdí na kole nebo chodí pěšky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.04.2012 07:50, rada
Dobrý den, neumím poradit jestli diesel nebo benzín globálně, ale výrazně doporučuju dát si pozor na ojetý nafťáky. Vše je hezky popsáno zde: http://www.autoweb.cz/tyden-s-naftou-diesel-z-druhe-ruky-je-past-na-kupujici/ Hodně štěstí při výběru.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.04.2012 07:52, rada
A při kvalitě nafty v českých čerpacích stanicích bych se dost dál o vstřiky a vůbec celou palivovou soustavu dieselů. Vstřiky u dnešních nafťáků jsou desetitisíce Kč.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.04.2012 11:40, rada
No, ono je to dost diskutabilní. Skoro bych řekl, že u ojetin nesejde ani tak na tom, jestli je to benzín nebo nafta ani na tom kolik to má najeto, jako spíš člověk od kterého to kupujete. Je velký rozdíl jestli koupíte fabii combi tdi s najetými (údajně) 120000 z bazaru nebo 320000 km od člověka, kterého znáte a věříte mu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.04.2012 16:26, rada
Mám obojí, strašení diesly je oblíbené, možná i opodstatněné u aut bez jasné historie. Mám obyčejné auto z roku 2003 s CR, malým turbem bez naklápěcích lopatek,bez filtru pevných částic a dvouhmoťáku. Nyní najeto 200 tisíc a žádný problém. Stačí měnit palivový filtr, tankovat u normálních benzínek a motor netrápit zastudena a nehnat ho na plný plyn do posledního metru. Jo a zapomenout na dlouhé intervaly výměny oleje, já měním po 10 tisících. Spotřeba 1,5 je 4,2 - 4,4 litru. Benzín 1,4 MPi spotřeba 6- 7, v zimě víc. Líp to chytá, o hodně líp to topí. Když jedu někam dál, tak nafťákem. Když po městě , tak benzíňákem. Ideální je mít možnost volby, pokud jedno auto, tak diesel.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.04.2012 17:57, rada
Všem kritikům údajně nekvalitní nafty v ČR sděluji, že za dlouhé roky, co tankuji naftu u různých čerpacích stanic po celé republice, a to cca čtyřikrát do měsíce plnou nádrž, jsem neměl problémy s palivovou soustavou, se vstřiky, prostě s ničím, co by mohlo souviset s nekvalitní naftou. Naopak u mého druhého, benzinového auta, jednou do roka musím vyčistit klapku či krokáč, protože auto cuká jak sviňa.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 19.04.2012 09:13, rada
Možná, že by bylo vhodné u těch kvalitních nafťáků uvádět stáří a kilometry a to stejné u těch kritizovaných benzíňáků. Aby to nebylo stylem, nafta má 3 roky a 120 tisíc a benzín 12 let 250 tisíc....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 19.04.2012 12:26, rada
Na dotaz takového obecného typu snad ani nejde (vždy) kvalifikovaně odpovědět. Jsou různé benzínové a naftové motory různých výkonů, spolehlivosti, kultury chodu... Pak jsou tu různé třídy aut, specifika používání a pod. Doporučil bych tazateli napřed vybrat konkrétní model auta, který se mu líbí. má optimální rozměry, konkrétní dostupností a kvalitou (zkušeností) se servisem... Pak sem může napsat předpokládaný způsob provozu, a bude hned jasno. U nekomerčního použití vozidla bych posunul hranici proběhu někam k 30tkm/rok, služební (nové) podle třídy, ale cca od 20tkm/rok bez problémů...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 20.04.2012 06:36, Hmmmmmm...
Vím, opakování je matka moudrosti ale já už nechci. Neeeeeeeeeeeee !!!!!!!!!!!!!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 20.04.2012 07:53, RE: Hmmmmmm...
Dolly napsal:
Vím, opakování je matka moudrosti ale já už nechci. Neeeeeeeeeeeee !!!!!!!!!!!!!!
Náhodou mně ten článek ovlivnil. Silně začínám přemýšlet nad pořízením dieselu
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 20.04.2012 07:55, graf 2
V grafu 2 je asi nějaká chyba - modrá tečkovaná křivka - měla by být konstantní ne?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 20.04.2012 07:56, Lidský faktor
Jednu věc článek nezohledňuje a to je lidský faktor. Kdo rád jezdí rychle, tomu bude s benzínem spotřeba stoupat daleko více, než při stejném způsobu jízdy u dieselu. Jinak, zkusím doma najít článek, ve kterém se rozebírá stejná tématika na tuším pěti či více druhů nový automobilů - nafta vs benzín - a kupodivu, došli ke zcela opačným závěrům. A taky pracovali s čísly a grafy
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 20.04.2012 08:03, RE: Lidský faktor
Michal napsal:
Jednu věc článek nezohledňuje a to je lidský faktor. Kdo rád jezdí rychle, tomu bude s benzínem spotřeba stoupat daleko více, než při stejném způsobu jízdy u dieselu. Jinak, zkusím doma najít článek, ve kterém se rozebírá stejná tématika na tuším pěti či více druhů nový automobilů - nafta vs benzín - a kupodivu, došli ke zcela opačným závěrům. A taky pracovali s čísly a grafy
Stačí vyzkoušet, článků netřeba. já jezdil se stejnými auty, ale rozdílnými pohony. 2litr benzín 99kW - 10-11l/100km, nafta98 kW 7-7,5l/100km. Nájezd 35tkm/rok. Pracovní provoz, žádný vyhlídkový jízdy. Za ten první hypoteticky našetřím na vstřiky, za druhý na čerpadlo a dvouhmoťák, za třetí na turbo... A čtvrtým rokem konečně šetřím.... Ale světe div se, zatím všechno drží (ťukťuk)...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 20.04.2012 08:10, RE: graf 2
TOM napsal:
V grafu 2 je asi nějaká chyba - modrá tečkovaná křivka - měla by být konstantní ne?
To je projev rozdílu pořizovacích hodnot promítnutých do spotřeby do okamžiku vyrovnání nákladů.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 20.04.2012 08:45, RE: graf 2
David V napsal:
To je projev rozdílu pořizovacích hodnot promítnutých do spotřeby do okamžiku vyrovnání nákladů.
tomu nerozumím, co je potom propad hodnoty vozu?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 20.04.2012 08:51, RE: graf 2
TOM napsal:
tomu nerozumím, co je potom propad hodnoty vozu?
Propad hodnoty vozu je časová ztráta. Koupíš 2 auta, jedno o 100 tisíc dražší, ale s nižší spotřebou. Tech 100 tisíc si necháš bokem a budeš si dotovat náklady na palivo, dokud peníze nevyčerpáš - to je to sjednocení křivek za palivo. Časová ztráta (propad hodnoty vozu) bude pro dražší auto vyšší než pro levnější. to je z křivek patrné.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 20.04.2012 09:32, RE: Hmmmmmm...
Michal napsal:
Náhodou mně ten článek ovlivnil. Silně začínám přemýšlet nad pořízením dieselu
Já také. Kvůli točivému momentu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 20.04.2012 09:40, RE: graf 2
David V napsal:
Propad hodnoty vozu je časová ztráta. Koupíš 2 auta, jedno o 100 tisíc dražší, ale s nižší spotřebou. Tech 100 tisíc si necháš bokem a budeš si dotovat náklady na palivo, dokud peníze nevyčerpáš - to je to sjednocení křivek za palivo. Časová ztráta (propad hodnoty vozu) bude pro dražší auto vyšší než pro levnější. to je z křivek patrné.
V tom případě, ale dvakrát počítáš jednu věc ve prospěch benzínu.
Navíc mi tam chybí porovnání stejně starého (tzn i stejně drahého, tak jak dnes trh vypadá plus mínus) naftáku a benzínáku.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 20.04.2012 10:16, RE: Lidský faktor
Pepe napsal:
Stačí vyzkoušet, článků netřeba. já jezdil se stejnými auty, ale rozdílnými pohony. 2litr benzín 99kW - 10-11l/100km, nafta98 kW 7-7,5l/100km. Nájezd 35tkm/rok. Pracovní provoz, žádný vyhlídkový jízdy. Za ten první hypoteticky našetřím na vstřiky, za druhý na čerpadlo a dvouhmoťák, za třetí na turbo... A čtvrtým rokem konečně šetřím.... Ale světe div se, zatím všechno drží (ťukťuk)...
Já sem třeba pořeboval něcomalého na ježdědí do práce a pořídil jsem AUDI A3 1.9TDI 66kW, auto z roku 97 nájezd při koupi 398tis.km po dvoul letech tam mám 442tis.km. V zimě stávám venku a pez problémů staruje(stačí krmit dobrou naftou) Za doubu co toto auto mám žádná porucha motoru. Další auto máme Golfa IV taktéž 1.9TDI 66kW rv. 2002 souč. stav. tach. 298tis z toho my jsme najeli 90tis. závady: 1xtermostat 1x spojka. spotřeba dlouhodobý průměr 5.3l/100km na dlouhé trasy klidně 4.5.
Ještě jsem měl firemní Fábii 1.4MPI od nové až po 150tis.km , každá garanční prohlídka stála cca 5-8 tis. spotřeba 8-10 l/100. závady: lišta na svíčkách, lambda 2x, palivové čerpadlo, spojka, čidlo polohy klikovky,.. plus pár dalších na které si nevzpomenu. Vždy záleží na konkrétním autu když se vám do ruhou dostane "žebrák" tak je jedno jestli je to benzin nebo diesel.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 20.04.2012 10:47, RE: Lidský faktor
Pepe napsal:
Stačí vyzkoušet, článků netřeba. já jezdil se stejnými auty, ale rozdílnými pohony. 2litr benzín 99kW - 10-11l/100km, nafta98 kW 7-7,5l/100km. Nájezd 35tkm/rok. Pracovní provoz, žádný vyhlídkový jízdy. Za ten první hypoteticky našetřím na vstřiky, za druhý na čerpadlo a dvouhmoťák, za třetí na turbo... A čtvrtým rokem konečně šetřím.... Ale světe div se, zatím všechno drží (ťukťuk)...
Mám velmi podobné výsledky jízdního stylu i používání - proto 2x diesel. Ale na poskoky po městě a okolí mám ještě benzinovou 1,2 - s tou nespěchám
reagovat
  1 2 3 ... 9


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.