0
zpět
 

diskuze k tématu: Velké srovnání nákladů - kdy se vyplatí benzín a kdy diesel?

kategorie zařazení tématu:
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 25.04.2012 10:16, RE: graf 2
Pavlik napsal:
Teď jsem se opravdu urazil a očekávám omluvu - politiku sem nepleť.
PS: levici ani levý střed (čssd) jsem nikdy nevolil - klidně bych zde zavedl pravidla ala USA(postarej se sám), ale to by se tady velká část populace (nejspíš včetně tebe) po...la, protože skutečně pravicovou vládu v evropě nenajdeš ani náhodou.
od 18ti se starám sám o sebe, nikdy jsem zaměstnanec nebyl, naopak jsem zaměstnance měl. od státu jsem nedostal nikdy ani korunu. daně platím, nikomu nic nedlužím, vyjma hypotéky nemám žádný závazek. tedy mám-tři děti. a dokážu je slušně uživit. USA sem nepleť, i tam jsou sociální dávky, i tam je spousta těch co je zneužívají. osobně se mi líbí Egyptský model-důchod dostane jen zaměstnanec státní správy po min. 25ti letech služby. jinak nikdo nic. rodino-postarej se. obvykle nejstarší syn se stará o rodiče, sestry (dokud se neprovdají), není vyjímkou že jediný zaměstnaný člen rodiny živí i deset lidí. průměrná mzda 80-100 USD měsíčně. omlouvat se ti nebudu, protože se chováš jak ti socialisti-po mě potopa, hlavně že teď šetřím. a k tvé starosti jaké další auto-to je jednoduché, stále jsou automobilky které dělají normální auta, sice se jich v Evropě moc neprodá ale dovoz z USA není problém. v hledáčku mám opět Infiniti, možná dokonce hybrid M35h, ale spíš M56x Sport. Ty Bose reproduktory v opěradlech sedadel jsou prostě boží!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 25.04.2012 13:51, RE: Realita
Petr S napsal:
Hm, jaká pojišťovna má 1 pojistnou událost ročně gratis? Pojistku jsem už zrušil, ale takhle výhodně jsem ochotný se pojistit znova...
Allianz - mají to v nabídce jako povinné ručení exklusiv, já k tomu mám ještě havarijní pojistku se spoluúčastí 1000,-Kč / 1%. Tato kombinace sice vychází o cca 500-700,- ročně dráž než obyčejné pojištění, ale dle mého názoru se vyplatí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 25.04.2012 22:25, RE: graf 2
tomaskrtek napsal:
spojka rozhodně 250k nevydrží, a obvykle ojeté auto kupujeme bez znalosti předchozího zacházení takže to sázka do loterie je. měnit spojku u auta s 200k a neudělat rovnou setrvák je pitomost, to je jako bys šetřil a nevyměnil ložisko.
Spojka v pohodě vydrží i víc než 250t., když nejezdíš jenom po městě. Já ji na Focusovi 1.8tdci r.v. 2003 měnil až při 270t. a to jen skrz setrvák, jinak bych na ni min. 50 - 70t. ještě najel, dle jejího stavu po zdemontování. A to jsem ji nikdy moc neštřil!
A pro antipříznivce dieselů - při mých 283 t. vstřiky, čerpadlo, turbo mám furt origo, pouze jednou měněny žhavící svíčky, z jiných věcí jen vodní pumpa a prasklej intercooler, jinak nic, samozřejmě nepočítám spotřebák jako brzdy, filtry...Takže diesel super, jen to chce přidávat aditiva do nafty a nejezdit loudačky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.05.2012 13:38, zase demagogie
takže:

1) Zrychlení 0-100 rozhodně není počinem výkonové veličiny. Chcete to počítat přes energie?? Prosím, já raději budu vycházet z toho co se nabízí, tedy síly.... Tedy kroutící moment.
2) Pružné zrychlení? Jste zase úplně vedle. Sám víte, že vozidla mají vždy odlišné odstupňování převodů, tudíž nikdy nedosáhnete stejných rychlostních rozsahů.... Tudíž jste vždy nucen testovat neobjektivně. V pružném zrychlení ale vždy nafta vyhraje, neb nejde o to měřit zrychlení na stejném rychlostním stupni, ale pouze rychlosti..... A vzhledem k faktu, že se bavíme o té pružné stránce věci, jde nám o to, od kolika do kolika a za jak dlouho zrychlí..... To znamená, že klidně můžete dát srovnání, kdy nafta musí řadit dvakrát, přičemž benzín jen jednou.... Benzín totiž na rozdíl od nafty, vždy musí k červené, pokud chce vymáčknout nejvíce.... jízda s naftovým motorem, pro dosažení pružného zrychlení, nemusí v mnoha případech dosahovat ani 70% maxima otáček, jen využívat zrychlení, které nabízí strmost kroutícího momentu. Samozřejmě je zapotřebí v takovém případě velmi rychle řadit. Přičemž se nemůžeme bavit o dosahování maximální rychlosti, neb nechávat celý tah jen ryze na 5tém rychlostním stupni je jasná prohra pro naftu.
- divím se, že když jste takový počtář, jste si toho ještě nikdy nevšiml....
- co z toho tedy vychází? že naftu téměř netřeba nikdy točit k maximálnímu výkonu, neb dovede udělit mnohem vyší zrychlení v nižších a tředních otáčkách a tedy logicky s nízkou spotřebou......

3) čistota výfukových plynů.... Je dost smutné naivně si myslet, že benzín je etalon čistoty.... Pevné částice má také, jen jdou mnohem hůř vidět, ba jsou dost možná i nebezpečnější neb dokáží mnohem snáz procházet do tkání.... Nové normy Euro už chtějí DFP cpát i do benzínových hrůz... Prostě a jasně, děláte, jako by jste s benzínem byli nějací spasitelé ovzduší.... Jde jen o psychický tlak.... V Pripjati na ukrajině se také lidem nechtělo stěhovat, neb radiaci okem neviděli....
- takže tu zůstává tak leda naftový nepříjemný zápach.... nic víc nic míň...

4) Servisní náklady nových a ojetých vozů jsou vždy více marketing než něco přínosného.... Ale tím nehodlám nikdy vyvracet rizikovost vyšší nákladnosti...

5) I přeze všechny ceny a vymoženosti, vždy v kalkulacích chybí i subjektivní pocit a pohodlí komfort atpd.... Tyhle věci by měly figurovat v každé matici.... A raději sáhnu do naftové bestie, než do benzínové nákladovky.... Mám matici priorit trošku jinde a dokáži si jí obhájit... Jakožto řidič co najezdí 30tis měsíčně, využívajíc tažného potenciálu svého auta střední třídy na plno, zvyšujíc si tím výrazně komfort jízdy oproti benzínu.... A že sem se s benzínovkama nalítal.... Dvoulitrové nezmary včetně jednoho 200koňového mazlíka.... Ovšem to auto bylo jen pro zábavu... Nikoliv pro běžné potřeby mimoměstcky smýšlejícího řidiče...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.05.2012 13:45, RE: graf 2
TOM napsal:
Jo tak to jo - něco takovýho jsem myslel. Tam máš ale rozdíl spotřeb 1,5 l ( 6,5 vs 8) což dělá nějakých 0,60 Kč/km, stejný propad hodnoty (souhlasím) a zvýšené náklady na opravu a údržbu naftáku ( z grafu nevím kolik, ale dle výsledného součtu to bude asi právě těch 0,60 Kč/km - no a to je otázka.....
Já to vidím takto - dnes u ojetin (cca 5-7 let) jsou ceny nafta vs benzín plus minus srovnány, tím pádem i propad hodnoty bude cca stejný, na palivu šetřím 0,60-1,2 Kč/km - podle třídy, způsobu p...
vyplatí, pochopitelně tím víc, čím levněji si schopen si sehnat náhradní díly (a že jdou mnohdy velice levně na kdejaké auto středně nižší třídy) a taky v závislosti na tom, čím víc kilometrů s tím najezdíš...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.05.2012 13:46, RE: graf 2
fofo napsal:
Spojka v pohodě vydrží i víc než 250t., když nejezdíš jenom po městě. Já ji na Focusovi 1.8tdci r.v. 2003 měnil až při 270t. a to jen skrz setrvák, jinak bych na ni min. 50 - 70t. ještě najel, dle jejího stavu po zdemontování. A to jsem ji nikdy moc neštřil!
A pro antipříznivce dieselů - při mých 283 t. vstřiky, čerpadlo, turbo mám furt origo, pouze jednou měněny žhavící svíčky, z jiných věcí jen vodní pumpa a prasklej intercooler, jinak nic, samozřejmě nepočítám spotřebák jako brzdy, filtry......
tak já jezdím loudačky a leju nejlevnější naftu co mi ONO nabídne... a sem na tom podobně... to jen tak pro dolnění
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.05.2012 13:50, RE: Ekologická hysterie
David V napsal:
Tenhle argument beru, nicméně je nutno vzít v potaz i fakt obrovského nárůstu počtu vozidel za posledních 15 let, co spalinové normy existují.
A znovu opakuji, co je uvedeno i v článku. Většinou se mnou nesouhlasí ti, jejichž nájezdy na 30 tkm začínají a tam netvrdím, že něco na nákladech neuspoří.
Hádáme se dokola o stejné věci, a to že se nafťáku kupují kvůli úspoře. Koukněte do inzerce, kolik nafťáků se prodává s nízkými proběhy. Pokud by to byla pravda, tak by tihle majitelé prakticky nic ...
jenže to co spaluješ ty se svýým ropákem 1.9TéDéí za rok spálí kamión za týden!!!
Co tím chci říct? Že spotřeba a zamořování splodinami je vlivem úplně jiné dopravy než té osobní...... To jen tak na okraj...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.05.2012 13:52, RE: Ekologická hysterie
David V napsal:
Nemusíte mi říkat, jaká je realita, a proto neustále radím, nekupujte ojeté diesly! Ojetý benzín s nezjištěným stavem km je méně rizikový než stejně nedefinovatelný nájezd u ojeté nafty.
Čemu na tom kdo nerozumí fakt nechápu. Jednoznačně všichni píšete, že jsou tachometry přetočené, ale radíte kupovat naftu, že je výhodnější. Jsou to nesmysly, které si odporují!
Jak píše Muroň, pokud chcete mít podle některých ukazatelů dobrý pocit z úspory, není Vám pomoci. Znám také lidi, kteří kvůli koruně...
nesmíte kupovat ojeté oktávky a podobné.... Tedy ty nejvíce common značky.... Takže to není rozpor, píšu jen upřesnění......

PS: naivně si myslet, že benzíny stáčené nejsou mne taky dost masírují...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.05.2012 13:58, RE: Oceňuji
Michal napsal:
Bohužel je třeba zmínit, že se víceméně srovnávají atmosférické benzíny s turbodieselem, v současné době, kdy už se přeplňuje masivně i benzín bych to neviděl tak jednoznačně...
ano ale ona i stará atmosféra se může srát.... A moderní se taky neskutečně serou... To autor raději zmiňuje jen okrajově jednou větou a raději zůstane u slohovky, kde si kritizuje to své. Kde to navíc umocňuje ještě samotná životnost hlavních funkčních částí.....

reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.05.2012 14:09, RE: Oceňuji
Petr S napsal:
Právě ve městě se s dieslem musí řadit hodně, aspoň s TDi díky malému rozsahu využitelných otáček. Měl jsem týden na dovolené půjčenou Ibizu TDi (původně jsem měl dostat Fiestu benzín ale tu neměli). A jediné kde jsem auto hodnotil kladně byla dálnice. Ve městě nekomfortní. Při otevřených oknech nepříjemný hluk co se odráží od domů. Stejně tak vibrace celého auta. Akcelerace z malé rychlosti kvúli předjetí nákladáku za přejezdem kolejí znamenalo hodně často řadit, víc než s atmo benzínem. Protož...
to je zvláštní.... Já se ještě nesetkal z vozem, se kterým bych musel nějak výrazně odlišněji řadit..... (když opominu historické vyjímky 80tych let).... Možná proto, že ve městě nepotřebuji výkon a proto i tam (ono jsem v podstatě nucen kvůli spotřebě) musím řadit častěji.... A snad neznám auto, se kterým bych musel točit 50kmh na trojku.... vždy co nejvyšší.... moderní benzíny tlačí kolikrát i 5tku pokud je rovinka a minimum plynu..... Takže zapřemýšlej nad svým sladkým výplodem ještě jednou....

nafťák s dlouhými převody musí často řadit.... to sem teda hotovej... fakt že jo... Zvláště třeba Kokta z prahy v 1.9 Tédéíčku 77kW, kdy čtverka je v 50kmh zadušení motoru volnoběžnýma otáčkama nutno často řadit.... ... tady někdo neumí jezdit...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.05.2012 14:15, RE: Chci ušetřit
wenca1234 napsal:
Nevím jak jsi přišel na to že o2,5L méně a 1kč na kilometr. Malý příklad já používám Hyundai sonata 2.0L benzin průměrná spotřeba 8,2L na 100 km , můj příbuzná škoda superb 2.0 TDI spotřeba 7,2L , to je rozdíl pouhý litr, dále vstupní cena auta kdaž to bude benzín může být klidně o několik desítek tisíc nižší , proto valstně neušetřiš nic, protože vstupní investuce do dieselu (je žádaný ) bude vyšší .
srovnávat dvoulitr benzín spotřebou, která se rovná dlouhodobé mimoměstcké, se spotřebou dvoulitra nafty rovnajíc se dlouhodobě městcké, je na facku a ty se rychle prober z mokrého sna a nebalamuť tady lidi, kteří narozdíl od tebe s těmito motory mají zkušenosti......

V tom případě se zmiň, že s tím benzínem jezdíš jako lemra aby spotřeba o 3 litry nestoupla a že s tím passatem jezdíš jako hovado.... To totiž dost značně ovlivní finální rozhodnutí při volbě auta....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.05.2012 14:24, Rád bych slyšel od autora
Rád bych slyšel od autora, zda je OJETÝ VŮZ STŘEDNÍ STŘÍDY V DÍZLU koupený o 30.000tísíc Kč levněji, než jeho reálná hodnota odpovídající stavu vozidla, stále takovou pastí!!!!

Tady někdo úplně zapomíná, že trh je otevřen smlouvání a když koupím totožné auto totožně opotřebované o 20% levněji (platí i u nového) je naráz autorova kalkulace naprosto v prdeli a může tak leda mnout prstama.........

Takže asi tak.... Když pořídíte naftu za solidní prachy, můžete se těmto chytrákům jen smát i s tím, že do toho můsíte záhy vložit třeba i 40tisíc na údržbu.....

ONY JSOU TOTIŽ tyto kalkulace těchto chytráků úplně mimo mísu... Třeba už jen v tom, že počítá s takovýma cenama náhradních dílů, na které bych se nedokázal ani podívat, natož tak aspoň nachvíli o nich uvažovat....

Vždy bude nejlevnější ojeté vozidlo a neuatorizovaným (třeba i svépomocí) servisem a náhradními díly, koupené přímo od distributora nejlépe.... Dnes už mnohdy nemusí od nich nakupovat jen právní osoby a servisy, které natáhnou ceny o 300% nahoru... Může mi tady ten pán nahodit jakoukoliv kalkulaci a já mu jí přepočítam tak, že se znovu dostaneme opravdu jen a jen na minimální kilometrový proběh za rok... Je to individuální, kdo chce ušetřit hledá jak, kdo nechce ušetřit to nehledá a pak dělá grafy aby to vypadalo přesně tak....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.05.2012 14:35, RE: zase demagogie
Jakub K. napsal:
takže:

1) Zrychlení 0-100 rozhodně není počinem výkonové veličiny. Chcete to počítat přes energie?? Prosím, já raději budu vycházet z toho co se nabízí, tedy síly.... Tedy kroutící moment.
2) Pružné zrychlení? Jste zase úplně vedle. Sám víte, že vozidla mají vždy odlišné odstupňování převodů, tudíž nikdy nedosáhnete stejných rychlostních rozsahů.... Tudíž jste vždy nucen testovat neobjektivně. V pružném zrychlení ale vždy nafta vyhraje, neb nejde o to měřit zrychlení na stejném rychlostním stup...
30 tisíc ročně nikoliv měsíčně
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.05.2012 14:39, RE: benzin
David V napsal:
Světlonošem
Nicméně je zvláštní, že v mém okolí má naftové soukromé auto menšina i bez mých intervencí.
to je ale každého svobodná volba... Kterou vám málokterý ropák bude vyvracet... Naopak to tvrdit nejde... To jen tak na okraj, když je řeč o tom vnášení světla
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.05.2012 14:42, RE: vyplatí x nevyplatí
Alkantpan napsal:
To by bylo fajn. Ale pozor, jsme v Česku, tady lze prodat i ojetá letní pneu o šířce 205 mm a se vzorkem 2,5 mm, čili kousek před smrtí a kupec se bez problému najde. Takže likvidovat 12ti letá vozidla je v Česku s nadsázkou řečeno - neuvážené :)
tůhle sem našel nabídku na prodej Favorita z roku 1990 za 30,000Kč. Takže prd dvanáct, ale i 22
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 30.05.2012 11:12, RE: Oceňuji
Jakub K. napsal:
to je zvláštní.... Já se ještě nesetkal z vozem, se kterým bych musel nějak výrazně odlišněji řadit..... (když opominu historické vyjímky 80tych let).... Možná proto, že ve městě nepotřebuji výkon a proto i tam (ono jsem v podstatě nucen kvůli spotřebě) musím řadit častěji.... A snad neznám auto, se kterým bych musel točit 50kmh na trojku.... vždy co nejvyšší.... moderní benzíny tlačí kolikrát i 5tku pokud je rovinka a minimum plynu..... Takže zapřemýšlej nad svým sladkým výplodem ještě jednou.....
Tak konkrétně jsem měl půjčenou na služebce zmíněnou OII s 1,9TDi a 50 na 4-ku jí dělalo problémy. Při jakékoliv pobídce plynem se neskutečně roztřásla a mírné stoupání motor připomínal neochotou jet a chvěním. Bylo proto pohodlnější a komfortnější (až na hluk) tam mít 3-ku. 2 roky starý auto 100 tisíc na tacho.
Služebku sice dala za průměrných 5, ale na rovinu říkám, že by mi to trápení, mít ji soukromě, za to nestálo. Nejsem tak chudý, abych si nemohl připlatit za pohodlné cestování.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 30.05.2012 11:24, RE: zase demagogie
Jakub K. napsal:
takže:

1) Zrychlení 0-100 rozhodně není počinem výkonové veličiny. Chcete to počítat přes energie?? Prosím, já raději budu vycházet z toho co se nabízí, tedy síly.... Tedy kroutící moment.
2) Pružné zrychlení? Jste zase úplně vedle. Sám víte, že vozidla mají vždy odlišné odstupňování převodů, tudíž nikdy nedosáhnete stejných rychlostních rozsahů.... Tudíž jste vždy nucen testovat neobjektivně. V pružném zrychlení ale vždy nafta vyhraje, neb nejde o to měřit zrychlení na stejném rychlostním stup...
Ano, název příspěvku sedí, je to přímo ukázka ryzí demagogie. Dočetl jsem to po čistotu spalin, kde znečištění u benzínového motoru není vidět, a proto je ještě nebezpečnější. Pak už to skutečně pozbylo smysl.
Myslím, že jsi více zapřísáhlý naftomil, než já benzíňák. Já si totiž alespoň ve svých článcích nemusím upravovat realitu tak, aby mi vyhovovala a dávala smysl.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 30.05.2012 11:31, RE: Rád bych slyšel od autora
Jakub K. napsal:
Rád bych slyšel od autora, zda je OJETÝ VŮZ STŘEDNÍ STŘÍDY V DÍZLU koupený o 30.000tísíc Kč levněji, než jeho reálná hodnota odpovídající stavu vozidla, stále takovou pastí!!!!

Tady někdo úplně zapomíná, že trh je otevřen smlouvání a když koupím totožné auto totožně opotřebované o 20% levněji (platí i u nového) je naráz autorova kalkulace naprosto v prdeli a může tak leda mnout prstama.........

Takže asi tak.... Když pořídíte naftu za solidní prachy, můžete se těmto chytrákům jen smát i s tím...
Článek srovnává porovnatelné roviny, tzn. běžné provozní náklady s průměrnými cenami. Tyhle žvásty o smlouvání jsou tedy mimo mísu. Stejně tak mohu usmlouvat cenu benzíňáku včetně levného shánění dílů a jsme zase na stejných rovinách. Takže, když pořídíš benzín za solidní prachy, tak do něho třeba nebudeš muset vrazit nic zásadního a bude jen jezdit.
Ano shodneme se na tom, že bude nejlevnější ojeté vozidlo vlastnoručně servisované.
reagovat
  1 ... 7 8 9


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.