0
zpět
 

diskuze k tématu: Technické srovnání 2.0i, 85kW vs.1.9TDI, 81kW

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, ostatní, česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 12:35, RE: Pekny clanek
anonym napsal:
Dekuji za tento technicky clanek. Plne souhlasim s tim co pan Styblo napsal, ale vim ze tu jeste prijde lavina kameni. Takze prosim fanaticke zastance TDI o umirnenost a zamysleni se nad podstatou tohoto clanku.
jojo, konečně to někdo "tédéíčkařům" vysvětlil, nafta patří do traktoru ))) a teď do mně )))
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 12:51, RE: Reakce autora
slavek napsal:
Dekuji vsem za Vase prispevky. Tusil jsem, ze muj clanek vyvola jistou vlnu emoci. Nevim proc, ale "sahnout " nekomu na plechovou chloubu je v cechach zlocinem A TD je modlou evropskeho trhu, takze jsem si dovolil dost. Ale snazim se psat technicky orientovane clanky a emoce musi jit stranou!
Turbodiesel ma jednu podstatnou vyhodu: je ucinneji a tudiz spotrebovava mene paliva. Ta ucinnost prameni ze tri skutecnosti. Prvni je vyssi kompresni pomer. Druha je vyuziti energie odchazejici ve vyfu...
"Nekdo spravne napsal, ze 100kW s dieselu a z benzinu je stejnych 100kW. kdyz k tomu vezmeme, ze vyhrevnost benzinu a nafty je skoro stejna (cca 42MJ/kg) celkem snadnym vypoctem se doberem ke skutecnosti, ze na vygenerovani 100kW maximalniho vykonu musime spalit takrka stejne mnozstvi paliva! "
- takze z vasi dedukce vyplyva, ze benzin i diesel maji stejnou spotrebu pri vyssim zatizeni - doporucuji vam vyhledat jedno starsi cislo Autobildu, kde merili spotrebu pri ruznych dalnicnich rychlostech a svete div se, benzin si cucnul vic, rozhodne ne zanedbatelne. Muzete je umlatit svymi vzorecky, ze to vsechno spatne zmerili, protoze vy jste to spocital jinak a mate pravdu :o)

Pokud resite sportovni jizdu, je celkem fuk jestli tam je benzin nebo diesel, pokud to je bezne auto co ma 100-140koni muze byt tezko o sportovni jizde rec, nehlede na to ze si pod sportovni jizdou kazdy predstavi neco jineho.

Jizda za 5l pri 200kmh, jeste jsem nevidel ze by to nekdo nekde napsal (mozna tak zdejsi Osel, ale ten by uvedl ze to jezdi za 3,5l), takze je to vas vymysl, ale je fajn ze jste si ho hned taky vyvratil :o)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 12:52, RE: spotreba
anonym napsal:
A je to bozske svezeni, ze jo? Dle meho nazoru nejlepsi kombinace motoru a o1. V OII to asi nebude jine...OII, 16tky a 1.8 TSI.
Líbí se mi jak to jede
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 13:01, RE: zpatky na zem...
mikes napsal:
Mam pocit, ze autor dopisu i clanku si vytvorili nejaky svuj imaginarni antidieselovy svet a ted si vzajemne notuji jak je to vsechno spatne. Ja ctu noviny, casopisy, divam se na TV, internet, ale ze bych videl nejakou medialni masaz od vyrobcu tykajici se max. Nm u dieselu a prosazovani dieselu na ukor benzinu, to tedy ne, nevim kde na to chodite...

Oboji ma sve plusy i minusy, nevim proc mate potrebu tak hystericky dokazovat jak je na tom ten diesel spatne. Pri stejnem vykonu jako benzin ma ...
To bych neřek. Spíš šlo o to objasnit některé zákonitosti a narovnat nějaké ohnuté pravdy. Je faktem, že s naftovými osobními vozy se šlověk potká jen na starém kontinentě a opravdu byli první kolenovrti germáni, kteří začali montovat naftové motory snad i do letadel.
Nemyslím si, že majitelé benzínových aut, jako jsem třeba já, potřebují hystericky dokazovat, jakej je diesel krám. Prostě suše uvedeme některá fakta ohledně emisních limitů a daní.
Pokud jde o 16V motor s plochou křivkou, tak se domnívám, že by měl být dovybaven ještě časováním těch ventilů nebo uzavíráním 1+1 ventilu při nízkém zatížení, pak by tento motor nemusel mít jedno výrazné maximum, ale mohl by mít 2 plochá.
Ony možná ty naftové motory o tolik nespolehlivější nejsou, ale vzhedem k tomu s jakými tlaky na tento motor pracuje, tak opravy jsou prostě nákladnější.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 13:08,
Starsi cislo Autobildu hledat nemusim. Malo ktere moderni auto jede pri dalnicni rychlosti na plny plyn. Pro rychlost 130km/h potrebuje bezne vozidlo nizsi stredni tridy cca 30kW. Pokud ma tedy maximalni vykon 100kW jede na tretinu plynu a TD zde bude mit nesporne nizsi spotrebu paliva. Pokud vsak pojedete na plny vykon, spotreba bude prekvapive podobna...
Kupodivu ty auta, ktera kolem sebe vidite jsou pocitana pomoci stejnych vzoreku, jake pouzivam ja
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 13:12, RE: Reakce autora
slavek napsal:
Dekuji vsem za Vase prispevky. Tusil jsem, ze muj clanek vyvola jistou vlnu emoci. Nevim proc, ale "sahnout " nekomu na plechovou chloubu je v cechach zlocinem A TD je modlou evropskeho trhu, takze jsem si dovolil dost. Ale snazim se psat technicky orientovane clanky a emoce musi jit stranou!
Turbodiesel ma jednu podstatnou vyhodu: je ucinneji a tudiz spotrebovava mene paliva. Ta ucinnost prameni ze tri skutecnosti. Prvni je vyssi kompresni pomer. Druha je vyuziti energie odchazejici ve vyfu...
Myslím, že se s tím škrcením mýlíte. Jeho vliv nebude tak významný. Právě při úsporné jízdě (kdy je škcení benzíňáku největší) se spotřeby benzínu a nafty nejvíce přibližují. Až když se jede nadoraz (kdy se škrcení nijak závratně neprojevuje) se benziňák rozežere a diesel zůstane na svém. Zásadní vliv má totiž závislost spotřeby na otáčkách (zejména vliv pasivních odporů). proto je na tom diesel o hodně lépe, protože se to z něj dostane "tam dole". Najděte si někde závislost mechanických ztrát na otáčkách motoru.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 13:25, RE: bez předmětu
slavek napsal:
Starsi cislo Autobildu hledat nemusim. Malo ktere moderni auto jede pri dalnicni rychlosti na plny plyn. Pro rychlost 130km/h potrebuje bezne vozidlo nizsi stredni tridy cca 30kW. Pokud ma tedy maximalni vykon 100kW jede na tretinu plynu a TD zde bude mit nesporne nizsi spotrebu paliva. Pokud vsak pojedete na plny vykon, spotreba bude prekvapive podobna...
Kupodivu ty auta, ktera kolem sebe vidite jsou pocitana pomoci stejnych vzoreku, jake pouzivam ja
Spotrebu merili az do max. rychlosti aut (tedy radove do 270kmh, uz si to nepamatuji presne), ne jen pri 130kmh.

Jen perlicka - bez vztahu k vyse diskutovanemu, nejvetsi spotrebu melo Porsche Cayenne pri rychlosti kolem 270kmh cca 66l/100km (benzin).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 13:32, RE: Reakce autora
anonym napsal:
Myslím, že se s tím škrcením mýlíte. Jeho vliv nebude tak významný. Právě při úsporné jízdě (kdy je škcení benzíňáku největší) se spotřeby benzínu a nafty nejvíce přibližují. Až když se jede nadoraz (kdy se škrcení nijak závratně neprojevuje) se benziňák rozežere a diesel zůstane na svém. Zásadní vliv má totiž závislost spotřeby na otáčkách (zejména vliv pasivních odporů). proto je na tom diesel o hodně lépe, protože se to z něj dostane "tam dole". Najděte si někde závislost mechanických ztrát na otáčkách motoru.
A ještě pokračování: On totiž diesel na tom při částečným zatížení taky není nikterak závratně, protože spalujete minimální množství nafty ve velkém spalovacím prostoru (souvisí s litrovým výkonem), takže jde dolů tepelná účinnost ( zachladí se to o stěny spalovacího prostoru, malý ohýnek ve velký peci)). Mimochodem v tom je hlavní přednost turba. Zmenšení motoru a zvětšení litrového výkonu. Pořádně nafoukat a v nízkých otáčkách to z toho dostat. Potom je dobrá tepená účinnost a malé mechanické ztráty. Zvyšování výkonů při zmenšování objemů tedy není honba za výkony, ale za ekonomikou. Ani hmotnost není zanedbatelná. Proto je dnes typicky z dieslu 1,6 objemu klidně 80kW.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 13:47,
Několik oprav bych si dovolil,tak za prvé,pokud by měl naftový motor stejnou účinnost jako benzín,skutečně by byla jeho spotřeba při maximálním výkonu stejná,účinnost u naftového motoru je,ale asi o 10 procent vyší,proto nižší spotřeba.Kdyby byly limity emisí na naftový motor v Evropě stejné jako v USA,tak by se většina naftových aut nemohla v Evropě prodávat.S přenosem výkonu je to jako s vysavačem,k čemu je vám 2000W výkonu,když na konci hadice už vám to netáhne.A ještě jedna maličkost,kdosi tu zmínil,že naftové motory při nehodě hůře hoří,to je omyl,riziko vzplanutí je u nafťáku dokonce větší a vůz hoří s mnohem větší intenzitou,jen naftové motory nákladních aut jsou proti vzplanutí odolnější,ale to je dáno jejich velikostí
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 14:00, RE: chrochťula TDi
anonym napsal:
Chrochty chrocht....předchozí příspěvek mě trošku dostal...myslím, že to tak není........to je jako na kole....lehké převody versus silné svaly......TDi jsou silné svaly...Benzín jsou rychlé svaly....a k tomu cyklista zvolí adekvátní převod....není to tak? Rychle kmitající nohy plus lehčí převod proti silným a pomalejším nohám plus těžký převod....tak se to vyrovná. Dalšími hrátkami s převody se dokáží zcela měnit koncové výkony obou cyklistů.....no není to tak i u aut? Já myslím, že točivý mome...
Pokud bys četl lépe to co říkáš je tam napsáno, jen trochu jinak..jen to pochopit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 14:03, RE: Reakce autora
slavek napsal:
Dekuji vsem za Vase prispevky. Tusil jsem, ze muj clanek vyvola jistou vlnu emoci. Nevim proc, ale "sahnout " nekomu na plechovou chloubu je v cechach zlocinem A TD je modlou evropskeho trhu, takze jsem si dovolil dost. Ale snazim se psat technicky orientovane clanky a emoce musi jit stranou!
Turbodiesel ma jednu podstatnou vyhodu: je ucinneji a tudiz spotrebovava mene paliva. Ta ucinnost prameni ze tri skutecnosti. Prvni je vyssi kompresni pomer. Druha je vyuziti energie odchazejici ve vyfu...
Slavku slavku.. diesely maji naopak nizsi kompresni pomer nez benziny.. Timto se prozrazuje tvoje znacna dezinformovanost, ze ktere mozna prameni snuska ruznych Tvych ne zcela pravdivych domenek, ktere zde prezentujes.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 14:39, RE: Reakce autora
anonym napsal:
Slavku slavku.. diesely maji naopak nizsi kompresni pomer nez benziny.. Timto se prozrazuje tvoje znacna dezinformovanost, ze ktere mozna prameni snuska ruznych Tvych ne zcela pravdivych domenek, ktere zde prezentujes.
Ale no tak. Kompresní poměr u benzínu kolem 10 je menší než nějakých 23 u diesela. Tímto se prozrazuje tvoje naprostá tupost.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 14:51, RE: bez předmětu
slavek napsal:
Starsi cislo Autobildu hledat nemusim. Malo ktere moderni auto jede pri dalnicni rychlosti na plny plyn. Pro rychlost 130km/h potrebuje bezne vozidlo nizsi stredni tridy cca 30kW. Pokud ma tedy maximalni vykon 100kW jede na tretinu plynu a TD zde bude mit nesporne nizsi spotrebu paliva. Pokud vsak pojedete na plny vykon, spotreba bude prekvapive podobna...
Kupodivu ty auta, ktera kolem sebe vidite jsou pocitana pomoci stejnych vzoreku, jake pouzivam ja
Tak já jsem to zkoušel v praxi, jak je to s tou spotřebou mezi benzínem a naftou. Nový úsek D11 od HK do Poděbrad jsem ve vhodné době (minimální provoz, předjel jsem jen pár aut) projel dvěmi auty hned po sobě za skoro stejný čas. Snažil jsem se udržovat pokud možno 190 km/hod (aby i slabší auto tuto rychlost v celém úseku udrželo) a to bez užití tempomatů. Obě jízdy byly bez klimatizace, bez nutnosti náhlého brždění a následné akcelerace. V půjčené OII TDi (77 kW) byla dosažená spotřeba 8,1 l/100 km, v BMW 528i (142 kW) pak 12,7 l/100 km. Obě jízdy měřeny po dotankování do hrdla nádrže hned na OMW těsně za sjezdem na Kolín/Poděbrady. Ve snaze o vyrovnání hmotností obou vozidel jsme do kufru OII naložili ještě cca 170 kg papírových katalogů. Je mi jasné, že to nebyly zrovna laboratorní podmínky, proto nevyvozuji žádné závěry. Příští srovnání spotřeby plánujeme stejné TDi vs OII RS 2,0 TFSi (zkusíme i mimodálniční provoz). Hezký den.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 14:54, RE: Reakce autora
anonym napsal:
Slavku slavku.. diesely maji naopak nizsi kompresni pomer nez benziny.. Timto se prozrazuje tvoje znacna dezinformovanost, ze ktere mozna prameni snuska ruznych Tvych ne zcela pravdivych domenek, ktere zde prezentujes.
nevím teda 18:1 u dízlu je menší poměr než třeba 10,5:1 u benzinu? Sem asi v matematice nedával pozor či co :D
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 14:56, RE: Reakce autora
anonym napsal:
Myslím, že se s tím škrcením mýlíte. Jeho vliv nebude tak významný. Právě při úsporné jízdě (kdy je škcení benzíňáku největší) se spotřeby benzínu a nafty nejvíce přibližují. Až když se jede nadoraz (kdy se škrcení nijak závratně neprojevuje) se benziňák rozežere a diesel zůstane na svém. Zásadní vliv má totiž závislost spotřeby na otáčkách (zejména vliv pasivních odporů). proto je na tom diesel o hodně lépe, protože se to z něj dostane "tam dole". Najděte si někde závislost mechanických ztrát na otáčkách motoru.
mate pravdu, mechanicke ztraty rostou s otackama. ovsem podivejte se na oba srovanvane motory TDI ma max. vykon ve 4000ot/min (ne tam nekde dole) a benzin v 5200ot/min. Navic hlavni a ojnicni loziska budou na dieselu vetsi, vetsi spalovaci tlak je vice zatezuje. To same se deje se ztratami trenim mezi pistnimi krouzky a stenou valce atd. A kde mate znacne mechanicke ztraty v pohonu cerpadla PD u turbodieselu atd? Tyhle ztraty se nedaji jen tak od oka vyhodnotit. Proto mi verte, ze nebude az takovy rozdil mezi mechanickymi ztratami mezi temito motory. Verte mi, ze v castecnem zatizeni bude hlavni vyhoda dieselu v tom, ze neni skrcen klapkou.
A pak jeste jedna poznamka, benzinovy motor o vykonu 100kW neni treba nijak zavratne tocit. V beznych situacich s nim pojedete v otackach 1500-2500 min. Na dalnici bude tocit tak 3500...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 15:01, RE: Reakce autora
David V napsal:
Ale no tak. Kompresní poměr u benzínu kolem 10 je menší než nějakých 23 u diesela. Tímto se prozrazuje tvoje naprostá tupost.
pravda pravda, avšak diesely spíš tedy kolem 18..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 15:05, Spotřeba
Trochu se pustím na tenký led a pokusím se nastínit rozdíl spotřeb obou motorů, jak je vnímám já:
Rozhodující vliv na spotřebu má dle mého jednak kompresní poměr (u motorů nepřeplňovaných zcela jednoznačně) a součinitel plnění u turbomotorů (nebo jak se to zove). Turbodmychadlo samotné spotřebu nijak zásadně neovlivňuje ve smyslu zlepšení účinnosti. Turbína sice využívá odpadní energii, ale ta se přemění pouze v kompresní práci, aby bylo možno získat větší výkon (válec se přeplní větší hmotností vzduchu než je jeho přirozená sací schopnost, a proto je možné dávkovat více paliva). Na čím vyšší teploty a tlaky se před započetím spalování dostaneme, tím lépe teplo z paliva využijeme, neboť tento poměr se vztahuje k atmosférickým podmínkám. Z toho jednoznačně vychází lépe vznětový motor s podstatně vyšším kompresním poměrem a je potom lhostejné, jestli spotřebu posuzujeme v režimu nízkých nebo vysokých výkonů.
Turbodmychadlo nám zlepšuje reakci motoru v různých jízdních režimech, ale spotřebu nám nijak zásadně dolů nestlačuje. Porovnejte si SDi a TDi z hlediska spotřeby. SDi bude úspornější, ale dynamika bude horší.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 15:06, RE: Reakce autora
anonym napsal:
pravda pravda, avšak diesely spíš tedy kolem 18..
Možná ty přeplňované, tam se kompresní poměr snižuje, ale atmosférické mívaly přes 20.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 15:10, benzín versus nafta
Článek má pravdu, ale podle mě běžný řidič při běžné jízdě točí motor tak do 3000ot ať už benzín nebo diesel a tam má tdi navrch dál sice už nemá téměř co nabídnout zatímco benzín má velké rezervy(za cenu vysoké spotřeby). Následek této vlastnosti je to, že v tdi člověk jenom lechtá plyn a nevytáčí motor a jede velmi slušně. Zatímco benzín když se jenom lechtá tak nic moc, když se vytáčí až k červenýmu tak strčí tdi do kapsy, ale spotřeba 10-12litrů. Fakt je ten, že dnes se disel skoro nevyplatí pokuď si naftu někde neukradnete.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 15:14, RE: bez předmětu
anonym napsal:
Několik oprav bych si dovolil,tak za prvé,pokud by měl naftový motor stejnou účinnost jako benzín,skutečně by byla jeho spotřeba při maximálním výkonu stejná,účinnost u naftového motoru je,ale asi o 10 procent vyší,proto nižší spotřeba.Kdyby byly limity emisí na naftový motor v Evropě stejné jako v USA,tak by se většina naftových aut nemohla v Evropě prodávat.S přenosem výkonu je to jako s vysavačem,k čemu je vám 2000W výkonu,když na konci hadice už vám to netáhne.A ještě jedna maličkost,kdosi t...
zkus zapálit rozlitý benzín a potom naftu a poznáš rozdíl(zvláště v létě)
reagovat
  1 2 3 4 ... 11




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.