0
zpět
 

diskuze k tématu: Technické srovnání 2.0i, 85kW vs.1.9TDI, 81kW

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, ostatní, česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 09:48, RE: Článek o božských chrochtách
anonym napsal:
S výše uvedenými auty nemohu sloužit. Nemám jak se k nim dostat. Souhlasím ale s tím, že moderní diesel je něco jiného než van chrocht TDi z roku raz dva. Jenom mi to pořád neštymuje stou ekologií. Proč nejsou v Evropě stejné emisní limity na benzín a diesel jako třeba v USA (možná že v nějakém státu budou jiné, ale ve většině jsou jedny) nebo Japonsku? Proč jsou dvojí emisní limity? Protože by se do nich dehet nevešel v oxidech dusíku (tuším že katalyzují reakci na jejímž konci je O3) a karci...
Osle, tvoje komentáře sou fakt zábavny........leč pravdivé a souhlasím s nimi. Provozuju jednoho šest let starýho benzína, 2,5V6, při klidné jízdě baští kolem osmi - brzda plyn nejde přes jedenáct..............natankování nádrže skřípu zuby dyž maníkovi za pultem dávám "dvojku"....ale za posledních 80tis km 8xolej po 600 kačácích + 8x filtr po 120kačkách - jednou rozvody komplet sada včetně pumpy za "šest" včetně práce + nový obyč radio za "trojku" ...............na tachecu 240tis světe div se vejfuk původní a tváří se že dalších "pade" ještě v pohodě vydrží.........zapoměl jsem na něco??....jo je to japonec co vydrží až na konec.

reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 10:11, RE: spotreba
anonym napsal:
Tak musim rict ze ta spotreba tdi je fakt pekna.
Kdyz jezdim sluzebni 1,9tdi oktavii combi tak na rovine pri prumerne rychlosti 85-90kmh delam 3,6-3,8l/100km (se zapnutou klimou)
Kdyz jedu moji fabii combi 1,4tdi tak to same delam za 3,4-3,7 (s klimou) Ale je fakt ze to musi byt opravdu rovina a nesmim predjizdet a tak. (maximalka na dalnici je 200 (oct) vs 190 (fab) tachometrovych)
To jsou hodnoty, ktere me presvedcuji ze nafta ma i sve plusy.

A nafta ma oproti benzinu taky jednu dulezitou...
Tak to máte těžkou nohu! Stříbrná Octávie na hlínách, v TDi a skřídlem přece žere tak do 3 na sto!

Iááá

Osel
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 10:11, RE: spotreba
anonym napsal:
Hihihi a z kopce vam to naftu jeste vyrabi, ne :) .....pri dnesnich cenach to je k nezaplaceni....zadny motor do rychlosti 100 km na rovine nezere, me 1.8 T v oktavce pri podobnem zatizeni jezdi pod 5 l, jen ta jizda je pak nudna, nezabavna a pomerne zacpavaci. Ted jezdim okolo 8,4l a rad si 2l priplatim za klid na palube, pohodu a dostatek vykonu pro predjizdeni. Chapu, ze Vase priorita je jinde a 60 usporenych kacaku na 100 km davate do prasatka na pripadnou opravu. Mnoho stastnych km bez nehody a poruch...
Mám stejný názor jako Ty. Rovněž si vozím prdel 1.8 Turbem.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 10:13, RE: Ne ne ne !
anonym napsal:
Voktávka 1,9 dehťák na hlínách v plný palbě táhne krutě vodspoda a konkutencí jí může bejt pouze Ferrari a Lambo Diablo !!! ( a jen vo kousek !!! )
Ještě jsem neviděl že by nějaká 1.9 Tdi táhla od spodu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 10:14, RE: Článek o božských chrochtách
anonym napsal:
a co D5 od Volva? Já o tom dost poslední dobou slyšel, a dost také přemýšlím o S60 D5. Jaký je to motor? Prosím pište jen Ti, co opravdu víte co píšete. Mám strach, že když ho koupím třeba už se 150tkm, bude se něco sr.t?
Z vlastní zkušenosti vím že v každém Volvu jde chlad od oken,je to zajímavé ale je to tak.Měl jsem S60 zima,kolega má novou S80 opět zima XC 90 taky kosa.Z Volva jsem na vždy vyléčený.Nikdy více.Všechny vozidla byly koupeny jako nové u autorizovaného prodejce Volvo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 10:43, Tož nepěkně to fahčí...to TDi
Já so enem chude ogar a mam Peugeot 406 a jako auto na robote starom Vektre 2.0....ale motor vymazleny. Stary dvouliter s parametrami jak tuten VW bazmek...85kw/170Nm při 2600 votáčky. No a ma to lehke převody, bo to ma sportovnějšů převodovku...jak sudruzi z NSR mluvi Sportgetriebe místo Schongetriebe. A jak do teho stareho zretleho bazmeku vemu nějakeho Superb, či Oktavia kamoša, tak první věta zní....kurče, to je turbo? Co tam máš za motor? Bo na druhy stupeň a na třeti kolem max krouťáku od 2000-3000 to fakt jede jak kdeco s turbem. A to má navíc váhu enem 1120 kg. Moc se divil kamarád se Superbem Tdi 96kw jaktože vidí při závodě furt můj výfuk. Ináš ale nic proti spotřebě....to mají Tdička dobré. A třeba to TDi 81kw v Boře nejde špatně...ale 17 let starý dvoulitr v hodnotě 3000 kč(motor) a auto přes 200 papírů......a stejná dynamika....no...nevím nevím...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 10:44,
Je důležité dodat že kroutící moment motoru je něco jiného než kroutící moment na kole po zpřevodování otáček do pomala. Na kole dosahuje ohromných hodnot, tím vyšších čím je vyšší kroutící moment motoru samozřejmě. Použitelné rozsahy otáček motoru a kroutící momenty versus odstupňování převodů a dosažitelné rychlosti mají automobiloví inženýři zmáknuty už desítky let - diskuze o tom zda je lepší to či ono je trochu zcestná - motory vznětové a zážehové mají úplně jiné charakteristiky, od toho jsou tady vhodně odstupňované převodovky.
Pokud u dieselu nastupuje max. kroutící moment již např. od 2000ot. auto skutečně bude zrychlovat již od těchto podstatně lépe než zážeh - při srovnatelném obsahu motoru a při stejných otáčkách.
Výkon do téhle diskuze moc nemotejte, z fyziky si jistě pamatujete, že to je jednotka vykonané práce za určitý čas. Na zrychlení auta má podstatný vliv převážně kroutící moment, na udržení dosažené rychlosti za různých podmínek má vliv zase výkon motoru.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 10:59, chrochťula TDi
Chrochty chrocht....předchozí příspěvek mě trošku dostal...myslím, že to tak není........to je jako na kole....lehké převody versus silné svaly......TDi jsou silné svaly...Benzín jsou rychlé svaly....a k tomu cyklista zvolí adekvátní převod....není to tak? Rychle kmitající nohy plus lehčí převod proti silným a pomalejším nohám plus těžký převod....tak se to vyrovná. Dalšími hrátkami s převody se dokáží zcela měnit koncové výkony obou cyklistů.....no není to tak i u aut? Já myslím, že točivý moment není na zrychlení nejdůležitější....co kkdyž bude slabší ale točivější benziňák s lehkými, rychlými převody? Nebo naopak.....samozřejmě...tu je tolik možností.....však si uvědomte že byly kdysi v 50 letech závodní škodovky (ty placky), které měly třeba jen 50kw a krouťák nevím...odhad 110Nm....a jely max 185 km!!!! A zrchylily třeba za 8 sekund na 100. Váha, převody, kola...to je alchymie......neleze se zaklínat newtonmetry.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 11:04, Souhlasím
Běžnou charakteristikou vozidla je pilový diagram, který ukáže využitelnost jednotlivých rychlostních stupňů v závislosti na otáčkách a rychlosti. Ten by možná napověděl. Jinak, jak už někdo psal, 100 kW v benzínu je stejné jako 100 kW v naftě. Je to něco jako kilo peří a kilo železa.
Co se týká škodlivin, tak mě taky rozčiluje, že jsou dvojí limity pro naftu a benzín a že je dvojí sazda daně.
A ještě tady někdo naznačil ty vznětové motory spalující benzín. Nemyslím si, že zásadní vliv na množství a charakter škodlivin a účinnost cyklu má palivo samotné. Domnívám se, že je klíčový ten systém přípravy směsi a její spalování.
CO - benzín má rovný podíl kyslíku s hořlavinou (teorie je stechiometrický), směs je homogenní (palivo je odpařené) a jiskra přijde do celkově plynné směsi. Jenže jsou oblasti chudší na kyslík a bohatější na kyslí, takže nám výfukem proudí jak CO, tak i O2
CO - nafta saje do válce neustále výrazně větší množství kyslíku(aby se stlačením vzduch zahřál na potřebnou teplotu pro vznícení paliva), než se bude spalování účastnit (tohle neplatí při maximálním výkonu), takže těch jader s bohatou směsí je málo, proto má výrazně nižší emise CO
PEVNÉ ČÁSTICE- tady je na tom diesel výrazně hůře, neboť vstřikované palivo má relativně krátkou dobu na to, aby se vypařilo a hned poté vzplálo, takže dochází k tom, že se spaluje ještě kapalné palivo a nedokonalým spálením vznikají těžké komplikované uhlovodíkové řetězce - saze. Benzín je má taky, ale jejich emise jsou v několika řádech nižší.
NOx - přímo závisí od teploty spalování. Benzínové motory využívají recirkulaci spalin, čímž snižují maximální teplotu spalování a dochází tak k redukce emitovaných NOx. Jak snížení řeší diesely nevím, ale limity pro NOx mají benevolentnější, takže to bude pravděpodobně muset být složitější systém.
Rozdíly v účinnostech obou motorů jsou jednoznačně dány počátečním kompresním tlakem v benzínovém / naftovém motoru. Naftový motor pracuje s výrazně vyšším kompresním poměrem a pak se zjednodušeně dá říci, že má vyšší účinnost. Pouhá záměna paliva v naftových motorech ke zlepšení emisí nepovede.
Napadá mě kombinovaný systém ve smslu, že se bude stlačovat bohatá směs (palivo+ vzduch) a v rozhodujícím okamžiku se do válce přistříkne další množství stlačeného vzduchu, čímž se dosáhne toho, že:
a) palivo ve válci bude v plynném stavu před samotným vznícením
b) přistříknutím vzduchu se palivo s rostoucím tlakem vznítí a zároveň dostane dostatečné množství kyslíku na dokonalé spálení.
Jen nevím, jak zamezit, aby docházelo k detonaci, ale palivo se rovnoměrně spálilo.
Uf to jsem zase asi přehnal.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 11:08, RE: spotreba
anonym napsal:
Hihihi a z kopce vam to naftu jeste vyrabi, ne :) .....pri dnesnich cenach to je k nezaplaceni....zadny motor do rychlosti 100 km na rovine nezere, me 1.8 T v oktavce pri podobnem zatizeni jezdi pod 5 l, jen ta jizda je pak nudna, nezabavna a pomerne zacpavaci. Ted jezdim okolo 8,4l a rad si 2l priplatim za klid na palube, pohodu a dostatek vykonu pro predjizdeni. Chapu, ze Vase priorita je jinde a 60 usporenych kacaku na 100 km davate do prasatka na pripadnou opravu. Mnoho stastnych km bez nehody a poruch...
....zadny motor do rychlosti 100 km na rovine nezere

Zapomínáte na 1.2 HTP... Jé pardon, vy máte na mysli mototry do aut, tak to je fakt, sekačky žerou i když se tlačej.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 11:23, RE: Autor si mohl ušetřit zbytečné výpočty ohledně momentů
anonym napsal:
Převodovky jsou navrženy dle motoru a většinou správně, takže se tím netrapte. Nemá to na zmiňovaný problém žádný dopad. Převodovka totiž na kola nakonec nepošle nic jiného než výkon motoru snížený o pár procent ztrát. Přepočet přes momenty a převodovku je drbání se pravou rukou v levém uchu.
Výkon přenese, ale moment ztransformuje. Takže chce-li někdo brát do úvahy momen, musí počítat převodovku.
Nejlepší srovnání je pilovej diagram výkonu v jednotlivých rychlostech.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 11:28, RE: Souhlasím
David V napsal:
Běžnou charakteristikou vozidla je pilový diagram, který ukáže využitelnost jednotlivých rychlostních stupňů v závislosti na otáčkách a rychlosti. Ten by možná napověděl. Jinak, jak už někdo psal, 100 kW v benzínu je stejné jako 100 kW v naftě. Je to něco jako kilo peří a kilo železa.
Co se týká škodlivin, tak mě taky rozčiluje, že jsou dvojí limity pro naftu a benzín a že je dvojí sazda daně.
A ještě tady někdo naznačil ty vznětové motory spalující benzín. Nemyslím si, že zásadní vliv na množst...
No já nevím jak to přesně je, ale ty uvádění NOx jsou přece měřeny u D vždy v maximálních, a tedy prakticky za jizdy nikdy nedosažitelných otáčkách? Protože při běžných otáčkách D motorů jsou tyto téměř něměřitelné, nebo alespoň né spolehlivě měřitelné. Omlouvám se, pokud tomu tak není, ale něco takvé si matně pamatuji ze školy....

Jinak není nad razzuřenou avii, kterak se snaží předjed cyklistu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 11:43, RE: spotreba
anonym napsal:
Tak to máte těžkou nohu! Stříbrná Octávie na hlínách, v TDi a skřídlem přece žere tak do 3 na sto!

Iááá

Osel
Jeste by to chtelo zakomponovat ty kola.
Otec ma mondeo a mnel tam 13 kola kdyz to bral z jednoho zprasenyho bazaru. To se divil, jak jede obci 80tkou. Pak tam nasadil ty 15" co tam maji patrit a svete div se! Spotreba vzrostla jak prase a auto jezdi "opticky" pomaleji.
Tak jsem mu pujcil navigaci a ukazal ze tachometr je cejchovanej na 15"palcovy kola.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 11:45, RE: Pekny clanek
anonym napsal:
Dekuji za tento technicky clanek. Plne souhlasim s tim co pan Styblo napsal, ale vim ze tu jeste prijde lavina kameni. Takze prosim fanaticke zastance TDI o umirnenost a zamysleni se nad podstatou tohoto clanku.
take sem rad za tento clanek a souhlasim s nim
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 12:06, Reakce autora
Dekuji vsem za Vase prispevky. Tusil jsem, ze muj clanek vyvola jistou vlnu emoci. Nevim proc, ale "sahnout " nekomu na plechovou chloubu je v cechach zlocinem A TD je modlou evropskeho trhu, takze jsem si dovolil dost. Ale snazim se psat technicky orientovane clanky a emoce musi jit stranou!
Turbodiesel ma jednu podstatnou vyhodu: je ucinneji a tudiz spotrebovava mene paliva. Ta ucinnost prameni ze tri skutecnosti. Prvni je vyssi kompresni pomer. Druha je vyuziti energie odchazejici ve vyfukovych plynech v turbodmychadlu a treti je regulace motoru bez skrceni klapkou.
Zatimco prvni dve skutecnosti zvysi ucinnost v radu procent, ta posledni zalezitost ophledne regulace prinasi vyraznejsi uzitek a to v castecnem zatizeni. Jinymi slovy, cim vic slapete na plyn, tim mensi je naskok TD oproti benzinu co se ucinnosti tyce.
V clanku jsem se pozastavil nad tim, proc se vyrobci nesoustreduji na podtrzeni vyhod TD motoru a misto toho se pousti do honby za maximalnim vykonem. Nekdo spravne napsal, ze 100kW s dieselu a z benzinu je stejnych 100kW. kdyz k tomu vezmeme, ze vyhrevnost benzinu a nafty je skoro stejna (cca 42MJ/kg) celkem snadnym vypoctem se doberem ke skutecnosti, ze na vygenerovani 100kW maximalniho vykonu musime spalit takrka stejne mnozstvi paliva! Opakuji, nesporna vyhoda dieselu se projevuje v jizde na "malo plynu'.
Kdyz mi nekdo tvrdi, ze jezdi Praha - Brno s TD-ickem 200km/h a zere mu to 5 l/100km tak placa nesmysly. Muze jet budto za 5l/100km nebo 200km/h, oboji najednou je fyzikalne nemozne...
Je take potreba si uvedomit, ze rozhodujici vliv na spotrebu ma ridic a ten muze jet bud ekonomicky nebo sportovne. Sportovne vyrazne neekonomicky a proto povazuji "sportovni" vozy s TD motorem za kockopsy. Je to marketingovy trik, ktery sazi na to, ze i majitel tohoto "sportovniho" auta vlastne sportovne nejezdi (ono totiz ani neni kde ). Mozna to ani neni trik, clovek dostane nabrousene vypadajici auto, ktere dokaze jezdit za malo, ale taky dokaze pekne upalovat (nikoliv oboji najednou!). Problem je, ze nastava velky rozpor mezi tim, co vsechnio musi motor dokazat - jezdit stylem ala pan Klobouk a jindy stylem McRae. A to je na techniku trosku moc naroku, takze zivotnost prichazi zkratka.

Jeste se omlouvam za ty zrudne gramaticke chyby. To mi fakt uteklo. Za trest si dneska po obede nedam pivo.

Zdravim vsechny at uz jezdite na naftu, benzin nebo na kole.

Slavek

reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 12:16, RE: Článek o božských chrochtách
anonym napsal:
S výše uvedenými auty nemohu sloužit. Nemám jak se k nim dostat. Souhlasím ale s tím, že moderní diesel je něco jiného než van chrocht TDi z roku raz dva. Jenom mi to pořád neštymuje stou ekologií. Proč nejsou v Evropě stejné emisní limity na benzín a diesel jako třeba v USA (možná že v nějakém státu budou jiné, ale ve většině jsou jedny) nebo Japonsku? Proč jsou dvojí emisní limity? Protože by se do nich dehet nevešel v oxidech dusíku (tuším že katalyzují reakci na jejímž konci je O3) a karci...
Pletu se, nebo si to pamatuji spravne, ze Osel v nejake predchozi debate psal, ze take uziva vymozenosti zvane stribrne TDi...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 12:26, RE: Článek o božských chrochtách
anonym napsal:
Pletu se, nebo si to pamatuji spravne, ze Osel v nejake predchozi debate psal, ze take uziva vymozenosti zvane stribrne TDi...
Určitě ne. Van chrochta má můj bratr.

Osel
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 12:29, RE: spotreba
anonym napsal:
Mám stejný názor jako Ty. Rovněž si vozím prdel 1.8 Turbem.
A je to bozske svezeni, ze jo? Dle meho nazoru nejlepsi kombinace motoru a o1. V OII to asi nebude jine...OII, 16tky a 1.8 TSI.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 12:30, RE: spotreba
anonym napsal:
Tak musim rict ze ta spotreba tdi je fakt pekna.
Kdyz jezdim sluzebni 1,9tdi oktavii combi tak na rovine pri prumerne rychlosti 85-90kmh delam 3,6-3,8l/100km (se zapnutou klimou)
Kdyz jedu moji fabii combi 1,4tdi tak to same delam za 3,4-3,7 (s klimou) Ale je fakt ze to musi byt opravdu rovina a nesmim predjizdet a tak. (maximalka na dalnici je 200 (oct) vs 190 (fab) tachometrovych)
To jsou hodnoty, ktere me presvedcuji ze nafta ma i sve plusy.

A nafta ma oproti benzinu taky jednu dulezitou...
No neco na tom bude, kdyz se plazim po dalnici do 100km/h, taky ta spotreba TDi jde ke ctyrem litrum, kdyz do 120, tak k peti litrum, kdyz ale jedu normalne 140 tak uz jsem pres 5,5, No a kdyz po dalnici specham, neni problem mit spotrebu i 7,5 litru nafty a to uz nafta vyhodna neni.
Taky je treba dodat, ze ne vzdy je to takove plus. Kdyz jedu po Brne (plynule a klidne!) spotreba klidne i 9 litru, staci par koepcku a je to. A do toho treba jeste klimatizace a je to jeste o neco vice...

Mimochodem, zkuste si nekdy na dalnici jet prumernou rychlosti 85-90 km/h s benzinovou 1.6 Octavii a zjistite, ze to taky jde za tech 4-4,5 litru. (Ozkouseno, kdyz jsem delal doprovod kamionu)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 12:34, zpatky na zem...
Mam pocit, ze autor dopisu i clanku si vytvorili nejaky svuj imaginarni antidieselovy svet a ted si vzajemne notuji jak je to vsechno spatne. Ja ctu noviny, casopisy, divam se na TV, internet, ale ze bych videl nejakou medialni masaz od vyrobcu tykajici se max. Nm u dieselu a prosazovani dieselu na ukor benzinu, to tedy ne, nevim kde na to chodite...

Oboji ma sve plusy i minusy, nevim proc mate potrebu tak hystericky dokazovat jak je na tom ten diesel spatne. Pri stejnem vykonu jako benzin ma cca stejnou max. dynamiku - mysleno 0-100km, rozdil je trochu v tom ze diesel ma navrch v nizsi polovine rozsahu otacek, benzin ve vyssi. Na druhou stranu, co je pro bezne jezdeni vyhodnejsi, tocit porad 4000ot. u benzinu at to trochu jede kdyz clovek bude potrebovat zrychlit bez razeni nebo tech. cca 2000+ot u dieselu?

Je zminovano, ze jsou turbodiesely slozitejsi, drazsi, ony benzin turba nepouzivaji vstriky? Nebo jsou nejak uzasne levne? Jo, je to slusne svezeni s turbobenzinem, ale taky to je neco za neco, spolehlivejsi budou tezko.

Branite se srovnavani turbodieselu a benzinu coby hrusek a jablek, zato vam nevadi srovnavat prubeh tociveho momentu stareho TDi s novym turbobenzinem a btw, ten obycejny 16v co ma krivku momentu plochou jako turbodiesel bych chtel videt.

PS. Muzete vysvetlit termin "vnější rychlostní charakteristika motoru"?!
reagovat
  1 2 3 ... 11




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.