0
zpět
 

diskuze k tématu: Technické srovnání 2.0i, 85kW vs.1.9TDI, 81kW

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, ostatní, česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 06:44, Autor si mohl ušetřit zbytečné výpočty ohledně momentů
a porovnávat výkonové křivky obou motorů. Celý článek by se tak smrskl na dvě přes sebe položené křivky výkonu. Převodovku je pak zbytečné uvažovat, protože o tu nejde už vůbec. TDI si lidi nekupujou kvůli výkonu, ale kvůli spotřebě, která je o dva litry nižší. A rozdíl je tím větší, čím víc se tomu šlape na krk. Proto TDI nejlíp ocení "chudí a rychlí".
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 06:50, RE: Autor si mohl ušetřit zbytečné výpočty ohledně momentů
anonym napsal:
a porovnávat výkonové křivky obou motorů. Celý článek by se tak smrskl na dvě přes sebe položené křivky výkonu. Převodovku je pak zbytečné uvažovat, protože o tu nejde už vůbec. TDI si lidi nekupujou kvůli výkonu, ale kvůli spotřebě, která je o dva litry nižší. A rozdíl je tím větší, čím víc se tomu šlape na krk. Proto TDI nejlíp ocení "chudí a rychlí".
Dle mých výpočtů průměrně dva z pěti čechů mají stříbrné TDI třetí a čtvrtej z pěti o něm snějí a jen ten pátej má rozum koupil něco jiného
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 06:54, Pekny clanek
Dekuji za tento technicky clanek. Plne souhlasim s tim co pan Styblo napsal, ale vim ze tu jeste prijde lavina kameni. Takze prosim fanaticke zastance TDI o umirnenost a zamysleni se nad podstatou tohoto clanku.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 07:01, Článek o božských chrochtách
Já tomu nerozumím, jsem jenom hlópé Osel ale není v článku napsané vše notoricky známo? To že Golfík nebo stříbrná Octávie, na hlínách a s křídlem s 1,9 TDi (jedno v jaké běžné verzi) sprintují mnohem hůře než 1,4 T-jet 1,4 ve Fiatu Bravo nebo Linea musí snad být jasný každýmu, kdo ty Taliány někdy zkoušel dráždit. Je to ale pokrok. Už se netvrdí, jak diesel ekologický, jak skvěle jede a jaké sportovní zážitky nám připraví! Že by proto, že koncern žádné moderní chrochty nemá (musí na ně kupovat licence od frantíků) a naopak potřebuje prodat celkem povedené (turbo)benzíny 1,4 a 1,8?

Iáá, iáá, hýk, hýk

Osel

PS 1: "Výrobce zavětřily" - ach ta novinářská češtin.
PS 2: Na vyprášení TDi klidně stačí deset let starý korejský 2,2 benzín se 100 kW (Leganza).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 07:09, RE: Autor si mohl ušetřit zbytečné výpočty ohledně momentů
anonym napsal:
a porovnávat výkonové křivky obou motorů. Celý článek by se tak smrskl na dvě přes sebe položené křivky výkonu. Převodovku je pak zbytečné uvažovat, protože o tu nejde už vůbec. TDI si lidi nekupujou kvůli výkonu, ale kvůli spotřebě, která je o dva litry nižší. A rozdíl je tím větší, čím víc se tomu šlape na krk. Proto TDI nejlíp ocení "chudí a rychlí".
Mno anonym nepochopil ...
Jde tu prave o to zprevodovani - to dostava tocivy moment na kola. Pokud bys pouzil u TDI stejnou prevodovku jako u benzinu tak sice ti to "pojede" lepe diky vetsimu kroutaku ale jen do 130 misto do 170. A spotreba? Pri dnesni cene nafty, rozdilu ceny preplnovaneho naftoveho a benzinoveho motoru u noveho vozidla >40 tisic by majitel musel provozovat vozidlo pekny par desitek tisic kilometru rocne aby se mu to vyplatilo. A zavcasu prodat, protoze co je slozite to se brzy posere. O vlastne ja zapomel ze vysokotlake vstrikovani je vlastne temer beporuchove a vydrzi stejne jako vstrikovani benzinoveho motoru a vahy snimace vahy vzduchu jsou za pakatel. A co takhle samotne turbo? Vi vubec majitele jak se k nemu spravne chovat? Ze po dojeti pod zatezi jej maji nechat vychladnout, pred vypnutim motoru, jinak se postupne vypaluje tesneni a unika olej, ktery muze vest nasledne k pretoceni motoru? Mno ja si myslim ze tak samozrejma tahle znalost neni - proc taky, vzdyt na to se zaruka nevztahuje, tak proc tim zakazniky otravovat. Inu nezatracuji preplnovane naftove motory - v zadnem pripade, ale obcas je trosku treba myslet na vic nez je jen spotreba pri nakupu automobilu - at uz noveho, kde je cena vyssi, tak ojeteho, kde lze ocekavat vetsi naklady na servis.

Mazel
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 07:31, RE: Článek o božských chrochtách
anonym napsal:
Já tomu nerozumím, jsem jenom hlópé Osel ale není v článku napsané vše notoricky známo? To že Golfík nebo stříbrná Octávie, na hlínách a s křídlem s 1,9 TDi (jedno v jaké běžné verzi) sprintují mnohem hůře než 1,4 T-jet 1,4 ve Fiatu Bravo nebo Linea musí snad být jasný každýmu, kdo ty Taliány někdy zkoušel dráždit. Je to ale pokrok. Už se netvrdí, jak diesel ekologický, jak skvěle jede a jaké sportovní zážitky nám připraví! Že by proto, že koncern žádné moderní chrochty nemá (musí na ně kupovat...
Co k tomu říct. Většina lidí si kupuje diesely kvůli úspoře, netvrdím, že jedou líp, že mají lepší zvuk, ale prostě žerou míň, i když nafta uměle stojí tolik, kolik stojí. Počkejte, až se začne ta žlutá sračka přidávat i do benzínu, pak budete mluvit jinak. A mimochodem, jestli jít od dieselu, tak jedině k LPG nebo CNG.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 07:34, RE: Článek o božských chrochtách
anonym napsal:
Co k tomu říct. Většina lidí si kupuje diesely kvůli úspoře, netvrdím, že jedou líp, že mají lepší zvuk, ale prostě žerou míň, i když nafta uměle stojí tolik, kolik stojí. Počkejte, až se začne ta žlutá sračka přidávat i do benzínu, pak budete mluvit jinak. A mimochodem, jestli jít od dieselu, tak jedině k LPG nebo CNG.
a ještě jedna věc: zkuste si vyzkoušet dieselového boxera od Subaru, anebo 535d biturbo od BMW a už si na nějaký benzín ani nevzpomenete... nafta neznamená automaticky 1,9 TDI sto let překonané...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 07:36, RE: Autor si mohl ušetřit zbytečné výpočty ohledně momentů
anonym napsal:
Mno anonym nepochopil ...
Jde tu prave o to zprevodovani - to dostava tocivy moment na kola. Pokud bys pouzil u TDI stejnou prevodovku jako u benzinu tak sice ti to "pojede" lepe diky vetsimu kroutaku ale jen do 130 misto do 170. A spotreba? Pri dnesni cene nafty, rozdilu ceny preplnovaneho naftoveho a benzinoveho motoru u noveho vozidla >40 tisic by majitel musel provozovat vozidlo pekny par desitek tisic kilometru rocne aby se mu to vyplatilo. A zavcasu prodat, protoze co je slozite to se brz...
Sám jsi anonym a na druhé to svádíš.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 08:05, RE: Autor si mohl ušetřit zbytečné výpočty ohledně momentů
anonym napsal:
Mno anonym nepochopil ...
Jde tu prave o to zprevodovani - to dostava tocivy moment na kola. Pokud bys pouzil u TDI stejnou prevodovku jako u benzinu tak sice ti to "pojede" lepe diky vetsimu kroutaku ale jen do 130 misto do 170. A spotreba? Pri dnesni cene nafty, rozdilu ceny preplnovaneho naftoveho a benzinoveho motoru u noveho vozidla >40 tisic by majitel musel provozovat vozidlo pekny par desitek tisic kilometru rocne aby se mu to vyplatilo. A zavcasu prodat, protoze co je slozite to se brz...
Převodovky jsou navrženy dle motoru a většinou správně, takže se tím netrapte. Nemá to na zmiňovaný problém žádný dopad. Převodovka totiž na kola nakonec nepošle nic jiného než výkon motoru snížený o pár procent ztrát. Přepočet přes momenty a převodovku je drbání se pravou rukou v levém uchu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 08:34, RE: Článek o božských chrochtách
anonym napsal:
Já tomu nerozumím, jsem jenom hlópé Osel ale není v článku napsané vše notoricky známo? To že Golfík nebo stříbrná Octávie, na hlínách a s křídlem s 1,9 TDi (jedno v jaké běžné verzi) sprintují mnohem hůře než 1,4 T-jet 1,4 ve Fiatu Bravo nebo Linea musí snad být jasný každýmu, kdo ty Taliány někdy zkoušel dráždit. Je to ale pokrok. Už se netvrdí, jak diesel ekologický, jak skvěle jede a jaké sportovní zážitky nám připraví! Že by proto, že koncern žádné moderní chrochty nemá (musí na ně kupovat...
Možná tak na vyprášení 10let starého TDi 66kW..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 08:42, RE: Článek o božských chrochtách
anonym napsal:
a ještě jedna věc: zkuste si vyzkoušet dieselového boxera od Subaru, anebo 535d biturbo od BMW a už si na nějaký benzín ani nevzpomenete... nafta neznamená automaticky 1,9 TDI sto let překonané...
a co D5 od Volva? Já o tom dost poslední dobou slyšel, a dost také přemýšlím o S60 D5. Jaký je to motor? Prosím pište jen Ti, co opravdu víte co píšete. Mám strach, že když ho koupím třeba už se 150tkm, bude se něco sr.t?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 08:44, RE: Článek o božských chrochtách
anonym napsal:
a ještě jedna věc: zkuste si vyzkoušet dieselového boxera od Subaru, anebo 535d biturbo od BMW a už si na nějaký benzín ani nevzpomenete... nafta neznamená automaticky 1,9 TDI sto let překonané...
myslim, ze ked ten isty clovek vyskusa ci uz atmosfericky, alebo preplnovany benzin od BMW (3.0, pripadne 4.8), tak si do dieslu nesadne ani omylom
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 08:50, Nerad to delam...
"Výrobce zavětřily, protože je tady potenciál prodat složitější a dražší motory = větší "vejvar." Bylo potřeba natlačit diesely i těm, kdo o nich tvrdily, že nejedou, jsou hlučné atd. "

Nerad se vozim po gramatice, ale tady mi to neda. "Vyrobce zavetrily", nebo "kdo o nich tvrdily" je i na me moc.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 08:57, RE: Článek o božských chrochtách
anonym napsal:
a ještě jedna věc: zkuste si vyzkoušet dieselového boxera od Subaru, anebo 535d biturbo od BMW a už si na nějaký benzín ani nevzpomenete... nafta neznamená automaticky 1,9 TDI sto let překonané...
S výše uvedenými auty nemohu sloužit. Nemám jak se k nim dostat. Souhlasím ale s tím, že moderní diesel je něco jiného než van chrocht TDi z roku raz dva. Jenom mi to pořád neštymuje stou ekologií. Proč nejsou v Evropě stejné emisní limity na benzín a diesel jako třeba v USA (možná že v nějakém státu budou jiné, ale ve většině jsou jedny) nebo Japonsku? Proč jsou dvojí emisní limity? Protože by se do nich dehet nevešel v oxidech dusíku (tuším že katalyzují reakci na jejímž konci je O3) a karcinogenních pevných částicích (teda jsou jen nosič karcinogenů)? Ve státech jako Kalifornia, Massachusetts, New York a tuším Vermont a leckde jinde nemá van chrocht vůbec šanci. Ani s filtrem ani s močovinou. Prostě se nevejde do limitů. Jak je možné, že v Evropě mohou jezdit zgarby z roku raz dva, které musí vyhovět limitům z roku raz dva? Evropa dělá humbuk kolem emisí CO2(2 je dolní index), který je pro člověka neškodný a rostliny jej potřebují a karcinogeny jsou hodnoceny mnohem benevolentněji. Jenom u CO má benzín měkčí limity než dehet, ale CO považuji za menší prošvih než výše zmíněné sajrajty. Já vím, lidí je jako sraček a proto se tráví dehťákama. Ale vzduch dýchají i oslící, víme. A proto mě stříbrné Octiváe v TDi a jejich propagandisté pijou krev!

Iááá

Osel

reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 09:02, spotreba
Tak musim rict ze ta spotreba tdi je fakt pekna.
Kdyz jezdim sluzebni 1,9tdi oktavii combi tak na rovine pri prumerne rychlosti 85-90kmh delam 3,6-3,8l/100km (se zapnutou klimou)
Kdyz jedu moji fabii combi 1,4tdi tak to same delam za 3,4-3,7 (s klimou) Ale je fakt ze to musi byt opravdu rovina a nesmim predjizdet a tak. (maximalka na dalnici je 200 (oct) vs 190 (fab) tachometrovych)
To jsou hodnoty, ktere me presvedcuji ze nafta ma i sve plusy.

A nafta ma oproti benzinu taky jednu dulezitou vlastnost ..pri pripadne poruse ci havarii je mensi sance ze to shori.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 09:10, RE: Článek o božských chrochtách
anonym napsal:
Možná tak na vyprášení 10let starého TDi 66kW..
100KW je 100kilowat a pokud je motor vytočenej a podává tento výkon tak mu žádné TDI v rychlosti nad 100km/h neujede.To mám vyzkoušeno na svých dvou autech-jedno mondeo TDCi a druhé primera 2.0 16V .A jenom pocit "tahu"nenahradí chybějící KW..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 09:21, RE: spotreba
anonym napsal:
Tak musim rict ze ta spotreba tdi je fakt pekna.
Kdyz jezdim sluzebni 1,9tdi oktavii combi tak na rovine pri prumerne rychlosti 85-90kmh delam 3,6-3,8l/100km (se zapnutou klimou)
Kdyz jedu moji fabii combi 1,4tdi tak to same delam za 3,4-3,7 (s klimou) Ale je fakt ze to musi byt opravdu rovina a nesmim predjizdet a tak. (maximalka na dalnici je 200 (oct) vs 190 (fab) tachometrovych)
To jsou hodnoty, ktere me presvedcuji ze nafta ma i sve plusy.

A nafta ma oproti benzinu taky jednu dulezitou...
Hihihi a z kopce vam to naftu jeste vyrabi, ne :) .....pri dnesnich cenach to je k nezaplaceni....zadny motor do rychlosti 100 km na rovine nezere, me 1.8 T v oktavce pri podobnem zatizeni jezdi pod 5 l, jen ta jizda je pak nudna, nezabavna a pomerne zacpavaci. Ted jezdim okolo 8,4l a rad si 2l priplatim za klid na palube, pohodu a dostatek vykonu pro predjizdeni. Chapu, ze Vase priorita je jinde a 60 usporenych kacaku na 100 km davate do prasatka na pripadnou opravu. Mnoho stastnych km bez nehody a poruch...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 09:39, RE: Autor si mohl ušetřit zbytečné výpočty ohledně momentů
anonym napsal:
a porovnávat výkonové křivky obou motorů. Celý článek by se tak smrskl na dvě přes sebe položené křivky výkonu. Převodovku je pak zbytečné uvažovat, protože o tu nejde už vůbec. TDI si lidi nekupujou kvůli výkonu, ale kvůli spotřebě, která je o dva litry nižší. A rozdíl je tím větší, čím víc se tomu šlape na krk. Proto TDI nejlíp ocení "chudí a rychlí".
Kdo chce škudlit tím, že si pořídí osobní auto s dieselovým motorem, ať raději jezdí vlakem nebo na kole. Vyjde ho to levnějc a okolí mu bude vděčno za to, že jej neobtěžuje nechutným smradem a černým kouřem, o hluku raději nemluvím.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 09:41, Ne ne ne !
Voktávka 1,9 dehťák na hlínách v plný palbě táhne krutě vodspoda a konkutencí jí může bejt pouze Ferrari a Lambo Diablo !!! ( a jen vo kousek !!! )
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.07.2008 09:44, RE: Ne ne ne !
anonym napsal:
Voktávka 1,9 dehťák na hlínách v plný palbě táhne krutě vodspoda a konkutencí jí může bejt pouze Ferrari a Lambo Diablo !!! ( a jen vo kousek !!! )
Eště jsem zapoměl, že tam muší bejt tohle WRC křídlo aby se to tím macatým krouťákem nevzneslo !
http://tuning.sbazar.cz/kridlo-octavia-wrc-vlasim-o1605885.html
reagovat
  1 2 3 ... 11


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.