0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia Scout 1.8 TSI: Hurá do přírody…

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 25.12.2009 14:55, RE: Kydači
Zdeny60 napsal:
ŠKoda vs. Subaru:

pánové, teď mám brýle

Dovolte mi pár postřehů z používání obou vozů, protože Oktávie i Superba jsem měl, potažmo i Fabii, takže portfolio Škody znám celkem dost dobře a vlastním Subaru Legacy s poslední generací motoru 2,0R.

O tom, že Legacy je proti Oktávii jiná liga, neplemizuji a myslím, že tu ani takový nikdo není. O čem tu polemizuji, je to, že ne každému se Subaru líbí - ano, je to auto vzhledově jiné a ne každý skousne jeho vzhled. Mně osobně se Scout líbí velmi, ...
zastavim se u par veci. v praze, kde jak rikate vidate nejvic scoutu, bude taky nejvic skoda servisu. taky tam ale nebude problem se subaru servisem. na druhou stranu dostupnost skoda servisu po republice bych moc neprotezoval z duvodu, ze ne kazdy si je podle meho nazoru schopen poradit s modernim vozem jakym scout zajiste je. o oprave elektroniky, kterou zminujete u subaru; rekl bych, ze to bude u skody to same. proste ne kazdy si s tim umi poradit, ma na to lidi a techniku. at jde o skodu nebo subaru nebo jakoukoliv jinou znacku. s temi nahradnimi dily to je ale tak, jak rikate. a ze outback a scout jsou jine tridy, ano, rozmerove ano. ale zamerenim a celkovou prezentaci mi prijdou docela blizci. focus rs a twingo rs jsou taky rozdilne tridy, ale maji stejne zamereni (rychla auta pro zabavu). tudiz se muzou porovnavat, protoze u nich nehraje roli velikost kufru nebo pocet koni pod kapotou, nybrz fun factor a celkove slazeni automobilu jako celku (u techto dvou). podobne bych to videl i u scoutu a outlanderu. a kdyz se na to podivam timhle meritkem je proste subaru vitez..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 25.12.2009 14:58, RE: Kydači
Pavlik napsal:
Proč by ťal do živého? Přečti si jeho příspěvky a sám zhodnoť jejich informační hodnotu (uvedená fakta). Já jich našel v té spoustě překlepů skutečně pramálo. Dozvěděl jsem se, že je "starý" (myslím tím na jeho věk nikoli jako urážku), najel mnoho kilometrů - což pro mne není synonymem k "umím řídit", jezdil se spoustou škodovek - které mu vyhovovaly natolik, že si koupil subaru a mazdu a nedomyslel koupi svého subaru - když mu nevyhovuje vzdálenost servisu. Kromě toho spousta výkřiků "do tmy". ...
naprosty souhlas..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 25.12.2009 15:01, RE: Kydači
Zdeny60 napsal:
Ne ne, tohle není můj případ. Já u auta preferuji zcela zásadně jiné věci ...
"Pár tisíc kilomterů ročně" nyní už najíždím, maje přes 1,5 milionu za sebou. Mám už věk, kdy nemusím v autě trávit týdny či skoro měsíce v kuse z roku, z toho, zaplať bůh, jsem již vyrostl a dnes auto využívám opravdu k dojetí do práce, kterou mám nedaleko a pak ve volném čase (kterho máž skoro nadbytek) k zábavě. jenže na zábavu zase používám jiného vozu (Mazda 3MPS s 270k)

ALe Subaru jsem si koupil právě na základ...
uz to, ze pisete "zvolit trebas kacenovite se chovajici citroeny" vas v teto diskuzi degraduje na pozici onoho vami zmineneho KYDACE..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 25.12.2009 15:19, RE: servic ŠKoda a Subaru
Zdeny60 napsal:
Pane Jakube, vy zřejmě nečtete pozorně. O servisu v HorníDolní se dá mluvit u aut, které již nepodléhají záruce. A že servisů, které dnes dělají oktávky v kdekterém malém městečku je dost, o tom se nemusíme asi moc dohadovat, že? Na značkové servisy svůj názor mám a obávám se, že mám o něco více zkušeností než vy ( s ohledem na svůj věk a životní zkušenost), takže o tom se přít nemusíme. Ale co je zásadní rozdíl mezi servisem na Škodu a Subaru, je jeho rychlost a dostupnost v čase, když to potře...
jak pisu o radek vyse, souhlasim s dostupnosti nahradnich dilu skody, ale tot vse.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 26.12.2009 08:51, Reakce na příspěveke Pavlík 23.12. 10:20
Pane Pavlíku, ponechme stranou věci typu věka nájezd kilometrů. Věřte mi, že vím co a proč jsem napsal, protože to, co jsem napsal, mám-na rozdíl od mnoha zdejších pisálků-podloýené zkušeností a praxí.
K těm škodovkám: víte, ono v konci 70. a počátkem 80., let, coby student VŠ, jsem peněz neměl na tolik moc, abych si místo Š120 mohl koupit třebas zcela v té době nedostatková výplod ruské výroby Žiguli, nebo orig. "poslký" Fiat. Musel jsem tedy vzít zavděk Š120. To bylo z historie. Potom, jak se zvyšovaly příjmy a td. se samosebou na auta mohly vyčlenit jiné částky a tak postupem doby (jsem pořád ještě v totalitě) byly doma vozy nejen domácí provenience, ale objevily se npař. Escort, Sierra Cosworth )na ni nemohu zapomenout, i když její živení a servis by vykrvácel rodinný rozpočet v té době průměrně púlaceného VŠ páru jedna dvě), poté nový Š Favorit, znovu Fordy a pak zásadní změna v život+ v tom, že od r.1995 jsem měl tu možnost pracovat v zahraniči až do r. 2008. Jenže, co čert nechtěl, chlebodárce, místo aby upřednostnil vozy své výroby (tedy Ferrari, Lambo, Alfa Romeo a jiné), měl firemní vozový park postavený na koncernu - a já si vybral sám a dobrovolně Oktávii 1,9TDI z těch možnosté, cy mi byly nabídnuty. S ní jsem najezdil přes 216tkm. A od tohoto okamžoku,. na základě zkušeností s ní, jsem si ji dobrovolně koupil i jako další rodinné vozidlo-pro manželku, která jezdé trvale za prací denně asi 50km. Já pokračoval ve firemní tradici a přes P406,407, krátce 605, jsem skončil u vysněného Superba 2,5V6Tiptr. V té době (2004) jsem si už mohl vybrat např. A4, Hondu Accord či Avensnis, tuším, ale vybral jsem si-na základě zkušeností se 2 Oktávkami-Superba. A dobře jsem udělal. Pohodlnější auto jsem nikdy neměl a de facto ani v pohodlnějším snad nejel, pokud nepočítám majitelovu A8 V12 s objemem motoru 6l. No a pak, na základě změny života, kdy jsem si řekl, že trávení času za volantem a vydělávání peněz mám již dost, jsem změnil práci a nyní nejezdím, maje práci kousek od domu. A to byl zlomový okamžik, že jsem is mohl koupit rodinné auto na benzín (přes své udáváné výhody = cena za provoz, má dýzl i řadu prpti) a šelzcela vědomě asi do toho nejlepšího, co mi vyšlo, když jsem si na papír sestavil pro/proti, co následujícího vozu chci. Vyšlo mi Subaru. Takže v tomto bodě, pane PAvlíku, nemáte pravdu, když píšete o tom, že můj krok byl jaksi neuváženýa že jsem líný jezdit do servisu. Za prvé líný vůbec nejsem, a za druhé servius Subaru se nachází asi 4km od mého domu. A protože i dens potřebuje naše rodina 2 auta, já jsem Subary vlastně koupil pro manželku, která ho v zimě potřebuje ,mnohem více, než já, protože musí jezdit v celkem hornatém terénu, kde jsou pravidelné potíže se sněhem a údržba silnic není vždy pohotová. Já, když potřebují vybít adrenalin a nebo se odreagovat, vezmu svoji 3MPS a mám klid. Tu jsem kupoval také s vědomím, že vím, do čeho jdu a co to obnáší a že to obnáší dost, byste měl jako šéf autoservisu vědět, i kdyžnepíšete, jakou značku jste servisovali.

Citroney? ano znovu opakuji kačenovité chování. Kdo zkusí např. Oktávii a poté C5 ( i když, ta je trochu výše v hierarchii), tak ví, co mám na mysli. Toté snad všechny řadové Pežoty,tědch jsem měl dost včetěn P807 a vím, co nabízí. Vysoký komfort ( v porovnání s Oktávkou o kus vyšší), ale vykoupený určitou jaksi kačenovitostí v zatáčkách, stejně, jako u Citroenů. Možná, že jiná situace je u podvozku s hydropneumatickým systémem a systémem přepouštění v zatáčkách, kdy se vůz tolik nenaklání, ale too je pro mě bruslení na tenkém ledě, takže o tom diskutovat nemohu.

A nyní k tomu závěru - tedy SCout vs. SUbaru: Scout je rozhodně výborné auto,a le má prostě, jako každé jiné auto, své ale. To vše již bylo popsáno. Co si na něm cením: je snaha o neotřelý vzhled (podařilo se), snaha udělat "pseudo-off-road" - tedy vůz, který projede po mokré louce či hlubším sněhem-podařilo se. Vůz, který má výbprný motorický potenciál v pdobě 1,8SFI - se podařilo na jedničku s *, avšak co se jí dá vytknout, je cena.Ale jak jsem už psal, proč zlevňovat, když prodejnost je výtečná?? Přes to všechno mi ale Subaru nabídne u kus více. Ať je to vnitřní prostor, vyspělý podvozek, unikátní pohon S_AWD, ale i dalko menší poruchovost. Jenže za to si musím majitelé Subaru připlatit. A ti, kdo Subaru měli/mají, to vědí a nyní nebrečí. ANi já nebrečím, jak jste se možná mylně domníval. Spíše jsem is postesknul nad tím, proč tak velké množství lidí kupuje Scouty a Subar jezdí pořád tak málo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 26.12.2009 11:40, RE: Reakce na příspěveke Pavlík 23.12. 10:20
Zdeny60 napsal:
Pane Pavlíku, ponechme stranou věci typu věka nájezd kilometrů. Věřte mi, že vím co a proč jsem napsal, protože to, co jsem napsal, mám-na rozdíl od mnoha zdejších pisálků-podloýené zkušeností a praxí.
K těm škodovkám: víte, ono v konci 70. a počátkem 80., let, coby student VŠ, jsem peněz neměl na tolik moc, abych si místo Š120 mohl koupit třebas zcela v té době nedostatková výplod ruské výroby Žiguli, nebo orig. "poslký" Fiat. Musel jsem tedy vzít zavděk Š120. To bylo z historie. Potom, jak se ...
Já z vašich předešlých příspěvků pochopil, že máte servis subaru těch 100 km daleko - no nic. Ale jaksi jsem nepochopil "chlebodárce měl vozový park postavený na koncernu" a následně po octávkách píšete o peugeotech - netušil jsem, že tato značka patří do koncernu, stejně jako další vozy které jste měl na výběr (accord, avensis). Nějak to prostě nechápu. Já najel s octáviemi cca 350 tisíc (120 s 1,9TDI 81kw - starý model; 100 s 2,0FSI; 130 s 1,9 TDI) a bohužel je musím označit za nepohodlné vozy - opravdu mne málem vytahují po ujetých 800 km (1x týdně do Německa). Spolehlivost je pravda dobrá - FSI má pouze problémy s kvalitou paliva v ČR, ale nejsem ochoten zaplatit navíc cca 200 tisíc proti konkurenci - tu přidanou hodnotu prostě nevidím. Vlastním soukromého megana grandtour DCI, takže mohu porovnat škodu s "nespolehlivým" renaultem - za 120 tisíc km (4 roky) jsem byl v servisu pouze na "prohlídkách". Pohodlí a klid na "palubě" je jasně lepší v renaultu - měkčí "houbovitý" či "kačenovitý" podvozek já naopak na české tankodromy vydávané za silnice a dálnice maximálně vítám - alespoň mám v zubech po cestě z prahy po D1 všechny plomby .
Že je Subaru provozně dražší než škoda je asi pravdou - osobně s touto značkou nemám zkušenost coby majitel - je ale otázkou o kolik je skutečně dražší (když prohlídka O2 TDI stojí 9 tisíc) a zda se tedy nevyplatí spíše koupit ten zmíněný outback za cca 50 tisíc navíc.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 26.12.2009 18:59, RE: Reakce na příspěveke Pavlík 23.12. 10:20
Pavlik napsal:
Já z vašich předešlých příspěvků pochopil, že máte servis subaru těch 100 km daleko - no nic. Ale jaksi jsem nepochopil "chlebodárce měl vozový park postavený na koncernu" a následně po octávkách píšete o peugeotech - netušil jsem, že tato značka patří do koncernu, stejně jako další vozy které jste měl na výběr (accord, avensis). Nějak to prostě nechápu. Já najel s octáviemi cca 350 tisíc (120 s 1,9TDI 81kw - starý model; 100 s 2,0FSI; 130 s 1,9 TDI) a bohužel je musím označit za nepohodlné vozy...
Na tom není nic k nepochopení. Jelikož jsem se po letech propracoval do vyšší sfery u společnosti, mohl jsem vybírat i jiné vozy ( za podobnou cenu), než od koncernu.

Takže jsem si odzkoušel "pár" pežotů, ale nakonec s evrátil ke Škodě.

Ten servis není tak ani o prohlídkách, ale o tom, když se řeší např. ramena, tlumiče a pod. Olej jsem měnil minulý páteka včetně filtru, načtení ŘJ (to je úkon předepsaný na 75.000km od Subaru) jsem platil vč. DPH 3060CZK. Takže to je levnější,m než u Oktávky.

Ale v 90.000 bude: olej motorový, olej převodový, olej diferenciálů, výměna silentrbloků přední nápravy - a tam to bude již dost velký obolus. Jinak dost drahá je plechařina, neboť vše je pouze a jen od FHI.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 26.12.2009 19:53, RE: Reakce na příspěveke Pavlík 23.12. 10:20
Zdeny60 napsal:
Na tom není nic k nepochopení. Jelikož jsem se po letech propracoval do vyšší sfery u společnosti, mohl jsem vybírat i jiné vozy ( za podobnou cenu), než od koncernu.

Takže jsem si odzkoušel "pár" pežotů, ale nakonec s evrátil ke Škodě.

Ten servis není tak ani o prohlídkách, ale o tom, když se řeší např. ramena, tlumiče a pod. Olej jsem měnil minulý páteka včetně filtru, načtení ŘJ (to je úkon předepsaný na 75.000km od Subaru) jsem platil vč. DPH 3060CZK. Takže to je levnější,m než u Oktávky.
...
Když píši o prohlídce vozu (garanční či kilometrové), nemám na mysli pouze výměnu oleje. Všechny služební octy ve firmě měly a mají nastaven longlife servisní interval - u mne to je 25-30 tisíc - a vždy se dělal olej+filtr, filtr paliva, filtr kabiny a vzduchový filtr + základní diagnostika. Mě osobně longlife "nevoní", ale jako vy to nevyřeším - je to záležitost firmy. Stejný servis dostává i můj renault (pevný interval 20 tisíc km), a servis je na podobné cenové úrovni - okolo 8,5 tisíce/prohlídka.
Cena plechařiny je při nehodě menší položka nežli práce, ať už karosářská či lakýrnická, většinou to vychází 1/3 ku 2/3. Ale bavíme se o dosti drahých vozech, které má většina lidí pojištěné - takže je to stejně jedno. Minimálně škodu bych pojistil "povinně", kradou se a vykrádají jako na běžícím pásu - proto například musíme parkovat služební vozy ve firmě (oplocený a hlídaný areál).
PS: silentbloky se mění podle ujetých km v rámci prohlídky, nebo je to potřeba?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 27.12.2009 07:43, RE: Reakce na příspěveke Pavlík 23.12. 10:20
Pavlik napsal:
Když píši o prohlídce vozu (garanční či kilometrové), nemám na mysli pouze výměnu oleje. Všechny služební octy ve firmě měly a mají nastaven longlife servisní interval - u mne to je 25-30 tisíc - a vždy se dělal olej+filtr, filtr paliva, filtr kabiny a vzduchový filtr + základní diagnostika. Mě osobně longlife "nevoní", ale jako vy to nevyřeším - je to záležitost firmy. Stejný servis dostává i můj renault (pevný interval 20 tisíc km), a servis je na podobné cenové úrovni - okolo 8,5 tisíce/prohl...
Jelikož jeden je volnější, tak se budou měnit všechny - prohlídka toto nepředepisuje. SUbaru svádí k občas k ostřejšímu povození. Cesty jsou špatné, tudíž toto je daň za to, že platíme tak malou daň
Ad pojištění - auta jsem měl a mám pojištěná všechny, ani ne tak vůli krádeži, ale kvůli zvěři. Té je v Jeseníkách až příliš mnoho.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 13.01.2010 16:52, Spokojeny uzivatel Octavia 4x4
Nekdo tady zminil ze ti spokojeni uzivatele se neozvou. Tak tedy jen kratce, nemam scouta ale OCTAVI II 4x4 1.9 Tdi Elegance rv. 2006 . Je to temer totez jako scout. Koupena jako rocni zkusebni vuz s malym najezdem, da se rict temer nova. Zatim pouze vymena oleju a filtru + cisteni klimatizace. Poruchy zadne ani v elektrice ani jinde, nikde nic neklepe ani se neodlepuje a pod. Sedadlo mne vyhovuje v lete 1800 km na jih Italie a nic mne nebolelo, nikdo mne nemusel z auta vytahovat. Radi jezdime nahory a predminuly vikend jsem byl jediny z asi 20 aut stojicich v kopci za Ostravici, kdo to s naprostym prehledem a klidem vyjel, pravda kotrolka ASR a ESP blikala ale na trakci vozu jsem to nepoznal. Provedl jsem maly slalom do kopce mezi zoufale hrabajicimi a sesouvajicimi se na krajnice predohraby a bez nejmensich problemu na kopec vyjel. Toliko vzkaz tem, kdoz se domnivaji ze Haldex je na nic. Pravda v lete je treba vozit tech 100kg navic, ale v zime je to naprosto neocenitelne a stoji to za to. Abych taky uvedl neco pro rypaly, tak hodinkami jsem si poskodil povrchovou upravu na madle v interieru a trosku se odlupuje ted v tom miste. Krom toho asi 2x se mne stalo v zime na posypanych sterkem cestach ze se mne dostal kaminek mezi ochranny kryt a brzdovy ktouc coz melo za nasledek neprijemne vrzani. Pro uvolneni kaminku jsem musel popojizdet stridave dopredu do zadu a prudce seslapavat brzdu, pak kaminek vypadl. nevim co bych jeste dodal, dlouhodoby prumer spotreby 6.3, Kdyz jedu do 90 dosahuji spotreby pod 5.5. Jinak pri rychle jizde po dalnici (160-180) spotreba atakovala 8l.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 21.06.2010 23:26, Subaru
Dovolte malou poznámku pro ty, kteří touží po Subaru. Cvičně si zajeďte do Butovic k Freyovi a koukněte se na ceny povinných záručních prohlídek, ceník mají volně k nahlédnutí na pultě. Garantuji vám, že touha vás velice rychle přejde. Taková stotisícová vás stoprocentně vyléčí.
reagovat
Šeba
počet příspěvků1
datum registrace23.02.2019
Sobota 23.02.2019 11:57, Koupě Škody Octavia Scout 1.8 TSI
Dobrý den. Žádám prosím o radu. Chtěl bych koupit ojetý vůz značky Škoda Octavia Scout 1,8 TSI 118kw, rok výroby 2010, najeto 135000 km. Různě čtu že je to docela poruchové a zase někde že jsou s autem spokojeni. Pořadí mi prosím někdo? Předem děkuji.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Sobota 23.02.2019 17:25, RE: Koupě
citace:
reakce na: Šeba, 23.02.2019 11:57 (Dobrý den. Žádám prosím o radu ...)


K 1,8 TSi se dá poradit jediné - vyhnout se mu obloukem. Druhá možnost je připravit si 50 tisíc na vyřešení největší konstrukční chyby, to je výměnu pístů a ojnic. Potom zůstanou "jen" problematické rozvody a problémy s karbonem....
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.