0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Forman Lx

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.06.2006 07:51, souhlas
Pod tohle se můžu klidně podepsat. Měl jsem Formana 4 roky, kupoval ho když měl najeto 152tkm, najel jsem dalších 90tkm a pak si ho vzala ségra, jezdí stále a žádné vážnější problémy také nemá (klasika jako výfuk, brzdy, rozvody, čepy, tlumiče, ulámené kliky dveří... nepočítám). Používal jsem ho dost jako "dodávku" při stavbě, vozil v něm pětimetrový trámy, písek, cihly a tak, prostoru je v něm (po vyndání zadních sedaček) opravdu neuvěřitelně. Když se v něm dnes projedu, tak je pravda vývoj už někde jinde, ale Forman svou porci práce stále udělá a je fakt, že téměř vše se dá spravit doma na koleně nehledě na nízké ceny ND.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.06.2006 08:13, RE: souhlas
Zdeněk napsal:
Pod tohle se můžu klidně podepsat. Měl jsem Formana 4 roky, kupoval ho když měl najeto 152tkm, najel jsem dalších 90tkm a pak si ho vzala ségra, jezdí stále a žádné vážnější problémy také nemá (klasika jako výfuk, brzdy, rozvody, čepy, tlumiče, ulámené kliky dveří... nepočítám). Používal jsem ho dost jako "dodávku" při stavbě, vozil v něm pětimetrový trámy, písek, cihly a tak, prostoru je v něm (po vyndání zadních sedaček) opravdu neuvěřitelně. Když se v něm dnes projedu, tak je pravda vývoj už ...
Souhlasím, mám Formana r.v.94 50kw, najeto 100000, v poslední době jsem řešil výměnu těsnění pod kohoutem topení a nefunkční vracení páčky směrovek. Prkotiny, které zvládnu sám. Jinak výfuk, čepy, tlumiče, destičky atd. Do servisu jsem jel na výměnu manžet kloubů. Bohužel už začíná drobná koroze a z hlediska bezpečnosti v dnešním provozu už to není ono.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.06.2006 08:40, Souhlas
Taky se můžu zcela dobrovolně pod toto podepsat. Já vlastním Formana z r 94, 50 kW, je dovezený z Rakouska, koupil jsem ho s proběhem kilometrů (poctivých) 232tkm, mám ho 2 roky a nyní má cca 250 tkm, a jediné co sem měnil byl přední homokinetický kloub, a jeden čep+manžety. Vozidlo absolutně nežere olej, ježděno stále na Texaco Havoline Extra 10W40, což je celkem levný olej.Doléval jsem asi 0,5l na 5000km, což při takových kilometrech považuji za zanedbatelné, dolil sem spíš pro dobrý pocit. Co auto mám, nikdy jsem neměl vyndanou baterii (Bosch Silver), i v těch největších mrazech vždy chytně napoprvé, je to stříkačka, dá se jezdit se slušnou spotřebou. Koupil jsem ho s komplet novým výfukem, od svodů až po tlumič, zánovními tlumiči. Jako 21letý student si auto nemůžu vynachválit, kufr opravdu obrovský, čalounění mám takové to černé, asi nejlepší co se do formanů dávalo a i po takových kilometrech jsou sedačky ve výborném stavu, včetně řidičovy a spolujezdcovy. Samozřejmě, taky jsem řešil pár drobností, jako např. že se vylomí kloub, na kterém je uchycena plynová vzpěra od 5.dveří, souhlasím s těmi přepínači, většinou nedrží zapnuté(u mě přední mlhovky a výstražná světla). Jinak na to že poslední dobou jezdím hodně dálky, za poslední měsíc asi 2000km, jezdil takřka denně, tak žádný problém. Ještě souhlasím s problémem, a tou je koroze, můj je OK, akorát zadní lemy, sundal sem ty plastové rohlíky(jen ty malé třetinové a nestačil se divit). Ale to vídám téměř u každé felicie o několik let mladší než je můj F. Až bude chvilka času, nechám lemy vyměnit, cca 1500 Kč i s prací a se sprejem když si to stříknu sám.
Jinak bych se chtěl zeptat, kde se dá sehnat ta rozpěra mezi přední tlumiče a na kolik cca přijde?
Jinak autora bych se chtěl zeptat, za kolik bude svého f. prodávat, orientačně..kdyby byl se stříkačkou, tak je naprosto dokonalý(aspoň já sem si na ni zvykl a vyhovuje mi)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.06.2006 09:23, Favorit
Všeobecně je přisuzována Favoritům nespolehlivost a poruchovost. Musím říct, že jsem vyzkoušel dvě vývojové řady Favoritů, rok 92 a 94 a poznal kvalitativní rozdíl jak motoru, tak ostatních drobých změn, teré tvoří z novějšího typu celkově lepší auto. Favorita roku výroby 94 jsem dostal od firmy jako levné přibližovadlo. Nejdřív jsem to bral jako nutné zlo. Postupně jsem si na auto zvykl a musím říct, že je to všechno o údržbě vozu. S autem jsem jezdil pravidelně do servisu, kde na něm byly prováděny "stokorunové" opravy. Žádná větší závada mně nepostihla a vzhledem k jednoduchosti konstrukce ani postihnout nemohla. Naše firma byla 4 majitelem Favorita a přiznám se, že jsem ho nijak nešetřil. Jezdí ve stíženém terénu po lesních cestách, kde mi vyhovuje výše posazená karoserie, rovněž projede v zimě větší vrstvou sněhu. Bezproblémově startoval při 25 stupňových mrazech a za dva roky jsem s nim najel přes 80 tisíc. Ani jednou mně nenechal stát u silnice. V současnosti má najeto přes 200 000 km a podle mně i zkušeností mechaniků se jedná o zajetý motor. Jezdím s ním dlouhodobě za 6,3 l na 100 km, což je slušná spotřeba. Sem tam doplním olej a jinak vcelku žádná údržba. Příkladně můj známý musí doplňovat olej u rok staré Octávky TDI, ale nic proti, někdy prostě motor nesedne. Všeobecně známým problémem Favoritů je koroze. Ani u mého to není vyjímka. Je to škoda, protože nebýt dlouhých a slaných zim, vydržela by karoserie mnohem déle. V současnosti jsou "chytlé" korozí zadní dveře, blatnky. V době vzniku si myslím, že se mohl porovnávat s malými auty mnohem známějších značek. Vyniká prostorností, relativně pohodlným podvozekem a jízdní vlastnostmi. Náchylnost ke korozi je srovnatelná s auty té doby.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.06.2006 09:26, Naprosty souhlas
Mam Formana Lxi rv 94 stav 251 tis. Km a musim konstatovat, ze jsem prekvapen neznicitelnosti toho auta. Nikdy jsem nemel poruchy o kterych je psano v clanku. Jediny ovladaci prvek ktery mi odesel byl spinac svetel, o relatkach ani nevim, ze tam jsou. Jinak asi pri 200.000 prasklo tesneni pod hlavou. (jinak bezna udrzba cepy,vyfuk, manzety, loziska, pretesneni vanny) - jo a dodal bych spotreba oleje 0. Nic nedolivam. Pokud je tam ubytek tak tak nepatrny ze po roce jej neni mozne zjistit. Loni jsme jeli s tim autem do Chorvatska (Sibenik) cesta bez nejmensiho problemu. Letos planuji nakup novejsiho auta, ale Formana neprodam - nechame ho jako druhe auto - za ty penize co se dnes zato nabizi se mne absolutne nevyplati jej zbavovat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.06.2006 09:34, spolahlive ale nie prilis bezpecne
Favority a ich derivaty obecne povazujem za spolahlive aticka, ktore sa daju opravit v garazi. Keby som si vsak mal takuto relativne spolahlivu lacnotu kupit, tak si to rozmyslim, totizto Favority pri tazsej havarii radi vzplanu jak fakla jasnym plamenom... Holt, je to stare auto a bezpecnostou sa pancierovej fabii nevyrovna...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.06.2006 09:45, RE: spolahlive ale nie prilis bezpecne
bubu napsal:
Favority a ich derivaty obecne povazujem za spolahlive aticka, ktore sa daju opravit v garazi. Keby som si vsak mal takuto relativne spolahlivu lacnotu kupit, tak si to rozmyslim, totizto Favority pri tazsej havarii radi vzplanu jak fakla jasnym plamenom... Holt, je to stare auto a bezpecnostou sa pancierovej fabii nevyrovna...
Zejména tenké plechy, které po pár letech byly snilé na bezpečnosti nepřidaly. Bohužel kamarád to odnesl životem....Fabie je na tom líp, jako každé nové auto, ale titulek pancéřovaná mi přijde jako hooodně přehnaný.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.06.2006 09:56, zachovalý
Maverick napsal:
Zejména tenké plechy, které po pár letech byly snilé na bezpečnosti nepřidaly. Bohužel kamarád to odnesl životem....Fabie je na tom líp, jako každé nové auto, ale titulek pancéřovaná mi přijde jako hooodně přehnaný.
Pekne zachovalý, majiteľ leštenkou a silikónovým sprejom fakt nešetril....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.06.2006 10:24, Jo jo starý dobrý forman
Taky mám jednoho v garáži. Musím potvrdit, že je třeba o něj pečovat. Já jsem jednoho dne přestal a zhruba za rok mi začal hnít a zadřel jsem motor, protože jsem nekontroloval a neměnil olej. Ale za 13 tis. kč už zase jezdí jako nový, těžko budu hledat náhradu ...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.06.2006 10:55, Fotman GLXi
Mam Formana se strikackou uz 8 let jako druhy majitel. Najeto asi 290 tisic a nikdy zadny velky problem. Urcite se vyplati model 93 a novejsi naopak urcite ne 92 a starsi. Po vyndani zadnich sedacek je to dodavka a uveze mnoho. Nutna je obcasna udrzba drobnych vad jako jsou ovladaci packy. Slabsim mistem je hydroregulace svetel a upevneni vzper 5. dveri. Jinak bez problemu. Urcite se vyplati kupovat znackove dily i kdyz jsou nekdy i 4x drazsi ale vydrzi 8x dyl a s praci to vyjde 4x levnejc.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.06.2006 11:18, Forman Silver Line
Mám Formana Silver Line 3 roky. Auto má spoustu předností i nedostatků. Nedostatky jsou: Horší kroutící moment, slabší světla (stáří reflektorů), přílišný sklon volantu a pomalost otáčení, sedačky spíše na kratší vzdálenosti, nemožnost otevírání 5. dveří z místa řidiče (za příplatek), slabý klakson, unavená pojistková skříň (vhodné po 10 letech proletovat), malý rejd (u modelů od 93), ulamování čepů vzpěr 5. dveří.
Přednosti: Jízdí vlastnosti nejsou tak špatné jak se traduje. Dobrý kontakt s vozovkou. Obrovská užitná hodnota (deklasuje obyčejného Favorita a další hatchbacky), prostor na zadních sedačkách. Nízké náklady: levné díly, práce, olej, filtry, pneu atd. Design Bertone. Vstřikování BMM (od 93; Bosh MonoMotronic).
U modelu Silver Line (a dalších Limitovaných edicí) nadstandardní výbava (jako ojeté doporučuji speciální model, neboť za výbavu se nepřiplácí): Příprava pro rádio, centrální zamykání, tónovaná skla, mlhovky, ostřikovače světlometů, spoiler, zadní stěrač, dělená zadní sedadla 1/3, otáčkoměr, hliníková kola. Speciální interiér: čalounění, tmavé čalounění stropu atd. Navíc mám tažné zařízení, na které sice auto nemá extra výkon, ale hodí se. Některé verze mají střešní okno a hagusy. Jako úpravu jsem provedl instalaci vzpěry z Felicie 1,6 a výměnu pojistek dveří za hliníkové.

Před rokem auto dojelo až na poloostrov Chalkidiki, kde sice chyběla klimatizace, ale auto tam dojelo (pro řidiče docela zkouška).
Formana doporučuji od r. 93. Pak má i výztuhy dveří pro případ havárie. Motor při správném oleji a benzínu (a seřízení ventilů atp.) najede přes 300 tisíc.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.06.2006 11:21, RE: Forman Silver Line
Filip napsal:
Mám Formana Silver Line 3 roky. Auto má spoustu předností i nedostatků. Nedostatky jsou: Horší kroutící moment, slabší světla (stáří reflektorů), přílišný sklon volantu a pomalost otáčení, sedačky spíše na kratší vzdálenosti, nemožnost otevírání 5. dveří z místa řidiče (za příplatek), slabý klakson, unavená pojistková skříň (vhodné po 10 letech proletovat), malý rejd (u modelů od 93), ulamování čepů vzpěr 5. dveří.
Přednosti: Jízdí vlastnosti nejsou tak špatné jak se traduje. Dobrý kontakt s voz...
Tedy Bosch Mono Motronic
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.06.2006 11:46, RE: Souhlas
Tom napsal:
Taky se můžu zcela dobrovolně pod toto podepsat. Já vlastním Formana z r 94, 50 kW, je dovezený z Rakouska, koupil jsem ho s proběhem kilometrů (poctivých) 232tkm, mám ho 2 roky a nyní má cca 250 tkm, a jediné co sem měnil byl přední homokinetický kloub, a jeden čep+manžety. Vozidlo absolutně nežere olej, ježděno stále na Texaco Havoline Extra 10W40, což je celkem levný olej.Doléval jsem asi 0,5l na 5000km, což při takových kilometrech považuji za zanedbatelné, dolil sem spíš pro dobrý pocit. Co...
rozpěru jsem měl také, opravdu je to na tomto autě při jízdě znát, kupoval jsem ji tehdy v první mototechně a stála cca 400,-
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.06.2006 12:44, 3-dverový Favorit
Zdeněk napsal:
rozpěru jsem měl také, opravdu je to na tomto autě při jízdě znát, kupoval jsem ji tehdy v první mototechně a stála cca 400,-
Počuli ste už o 3- dverovom Favorite Coupé??
Vraj ich vyrobili len 4 kusy. Na jednej slovenskej stránke je na predaj. Neviem teraz či si niekto robí srandu alebo nie. Je aj na fotke a je to sila. Neviete akú môže mať hodnotu taký Favorit??
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.06.2006 13:16, RE: 3-dverový Favorit
Kolega zo Slovenska napsal:
Počuli ste už o 3- dverovom Favorite Coupé??
Vraj ich vyrobili len 4 kusy. Na jednej slovenskej stránke je na predaj. Neviem teraz či si niekto robí srandu alebo nie. Je aj na fotke a je to sila. Neviete akú môže mať hodnotu taký Favorit??
Škoda Favorit Coupé, ČSSR 1987:

Třídveřové čtyřmístné kupé, motor vpředu a pohon předních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1289 cm³, vrtání 75,5 mm a zdvih 72 mm, komprese 9,7, karburátor Pierburg, výkon 46 kW (62 koní) při 5000 ot/min, točivý moment 100 Nm při 3000 ot/min. Pětistupňová převodovka, rozvor 2450 mm, hmotnost asi 850 kg, maximální rychlost 155 km/h, zrychlení na stovku za 14 s. Škoda Favorit byl vůz moderní koncepce a moderního designu. V počátcích jeho vzniku se počítalo nejen s karosérií kombi a pick-up, které se dostaly do série, ale také s karosériemi sedan a kupé. Všechny prototypy navrhl stejně jako ostatní verze Favoritu Nucio Bertone, vůz postavili v AZNP Kvasiny.
Verze modelu Škoda Favorit nesly tato číselná označení: 781=hatchback Favorit, 782=sedan, 783=kupé, 784=třídvéřové kombi se zvýšenou střechou, 785=kombi Forman, 786=dodávka, 787=pikap a 788=sanita s delším rozvorem.

Fotky najdete tady: http://auta5p.car.cz/vystavy/brno_2005/salon_070.htm

Pokud ho někdo prodává, tak asi hodně draze. Vypadá sice pěkně hnusně, coupé se nepodobá ani náhodu, náhradní díly na karosérii prostě neexistují a užitná hodnota je ještě menší než u klasického Favorita, ale vzhledem k tomu že je to skutečná rarita, tak má pro sběratele asi vysokou cenu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.06.2006 13:25, RE: spolahlive ale nie prilis bezpecne
Maverick napsal:
Zejména tenké plechy, které po pár letech byly snilé na bezpečnosti nepřidaly. Bohužel kamarád to odnesl životem....Fabie je na tom líp, jako každé nové auto, ale titulek pancéřovaná mi přijde jako hooodně přehnaný.
Toz, jeden kamos ho ma a veru sa bojim do toho nastupit. Jeho Favo je sice v dobrom stave, ale kamos jazdi jak blazon a nerad by som skoncil svoj zivot zmacknuty medzi plechmi... Co sa tyka tej Fabie, jakoze je pancierovana - pisal som to s trochou nadsazky, ale videl som nejake male tukance fabia versus felda a fabia versus skoda 100 - fabia odisla zo skrabancami, na ostatnych autach trebalo menit alebo vyklepavat plechy...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.06.2006 13:51, forman
V praci sme mali formana, kt. mal njazdenych 320t km, a tahal subjektivne lepsie nez 1.4 CL u golfa 3 (44kw) so 70t km! . Ten vsak ide 160km/h
Kladmi su nesporne cena a uzitkova hodnota.
Minusy : - auto je davno za zenitom, zial...na dlhu cestu je to tragedia, ved s plne nalozenym autom, do ktoreho sa toho zmesti hodne to ide max 140km/h na tachaci, aj to pomaly po minutach.
- bezpecnost aj v pripade zdravej karoserie je uz nedostacujuca, tie plechy su fakt slabe a tenke
- brzdy nam dost casto robili problemy - najma zapchate hadicky
- spominana poistkova skrina, a hlavne ten rachot plastov

Na domace jezdenie po okrese je super, ale dalej by som s nim ja osobne uz moc chodit nechcel, najma nie nejake dialnice.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.06.2006 14:17,
To je snad sranda ne? Měl sem favorita 2 roky, už nikdy, protože je to vražda.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.06.2006 14:34, RE: Souhlas
Tom napsal:
Taky se můžu zcela dobrovolně pod toto podepsat. Já vlastním Formana z r 94, 50 kW, je dovezený z Rakouska, koupil jsem ho s proběhem kilometrů (poctivých) 232tkm, mám ho 2 roky a nyní má cca 250 tkm, a jediné co sem měnil byl přední homokinetický kloub, a jeden čep+manžety. Vozidlo absolutně nežere olej, ježděno stále na Texaco Havoline Extra 10W40, což je celkem levný olej.Doléval jsem asi 0,5l na 5000km, což při takových kilometrech považuji za zanedbatelné, dolil sem spíš pro dobrý pocit. Co...
si to stříkni sám
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.06.2006 17:20, Bezpečnost!
Mel jsem v tom nehodu asi ve 40 km/h - bez nasledku, ale jak to auto bylo zrizeny.... Uz bych se fakt bal v tom jet. Manzelka je na voziku, takze vim, jak to treba pak taky muze vypadat. Favorita uz NIKDY! Ted mam octavku, pocit je pravda lepsi - investujte do bezpecnosti.
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.