0
zpět
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo, Mazdu 6 nebo Renault Megane II přestavět na LPG?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké palivo vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, francouzská vozidla, japonská vozidla, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.10.2009 00:37, RE: Mazda 6
Drago5 napsal:
No četl jsem pár recenzí i na Tipcars a 2,3 taky moc nedoporučovali, tak teď sám nevím. Co si pamatuju snad chybějící vlnovec zbusoboval vibrace v interiéru a zhoršoval komfort jízdy.A jak koukám na spritmonitor.de tak průměr 115 uživatelů 2,3ky je cca 10/100km
Když jsem kupoval Mazdu 6 tak jsem se nechal ovlivnit i článkem:
http://www.tipcar.cz/poradna-znovu-mazda-6-tentokrate-pohled-ze-zakulisi-1997.html a 2.3 se radši vyhnul.
Problémem má být vysoká spotřeba oleje a tím pádem občas zadřené motory.
Jinde jsem četl, že před faceliftem měla 2,3 122 kW poměrně vysokou spotřebu paliva a tomu neadekvátní nárůst výkonu oproti 2.0 104 kW.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.10.2009 08:48, RE: bez předmětu
Hieronymus napsal:
Divím se, že autor tak vehementně doporučuje Mondeo v dieselu (TDCI). Zřejmě nic neslyšel o fatálních poruchách, kterými se tyto motory proslavily a jejichž opravy jdou do astronomických výšek (bohužel vlastní zkušenost).
Osobně jsem přesvědčen, že tyto alternativní pohony pro chronické šetřílky jsou spíše na obtíž a člověk zas tolik neušetří. Takže bych se na LPG i na naftu vykašlal a koupil bych si to Mondeo s benzínem 1,8 nebo 2,0. Podle toho kolik výkonu potřebuji. Co se týče komfortu a spolehlivosti tak na tom budu nejlíp. No a spolehlivost = ekonomika. Když už tu chce někdo pořád šetřit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.10.2009 17:23, RE: Rizika instalace LPG do noveho a stareho auta - rozdily
Zdeny60 napsal:
U pohonů na LPG (LPI) je problém v tom, že LPG neobashuje aditiva jako benzín, ať na bázi TEPb nebo syntetická. Ta mj. částečně chrání ventilová sedla. Ačkoliv má P-B nižší výhřevnost, hoří při vyšší teplotě.A to je ta potíž.
Jinak zaklepáváním ventilových sedel trpí všechny motory bez výjimky, to je dáno mechanismem hoření LPG. Bohužel, u některých motorů se to projeví dříve, u jiných o kus později. Jinak LPG samo o sobě je palivo dosti znečištěné různými příměsemi, které jednak mají tendenci ...
Aditiva? Co já pamatuji, tak skutečně olovnaté přísady něco s ventily společného měly. Jenže zároveň, s obměnou vozového parku, bylo olova v benzínu, během cca 30-ti let, asi jen 5% výchozího stavu. A když se přecházelo na bezolovnatý, tak odborníci tvrdili, že "sedla ventilů jsou u motorů na bezolovnatý benzín tvrzená, a přísady již nepotřebují".
Takže mě z toho vyplývá následující: "mazání" přísadami nejspíše má přínos pro motory na olovnatý benzín. (Dnes s draslíkatými přísadami.) Ale pro motory na bezolovnatý benzín, přísady zapotřebí nejsou.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.10.2009 23:09, LPG - za mě říkám ne
Měl jsem možnost chvíli jezdit s Fábií na LPG. Byť nepochybně vždy závisí na kvalitě samotného zařízení, osobně mě tento pohon vůbec nenadchnul. Občas jsem zažíval "cukání", nebo dokonce ztrátu výkonu - to když LPG docházelo. Když si vezmu, že celé zařízení vypadá jak z Ruska (a upřímně jsem ani nějaké "esteticky na úrovni" neviděl), znamená do budoucna další investice v podobě údržby systému (toroidní naárž se "musí" po 10? letech nechat zkontrolovat), a že nemám kam dát rezervu, pak mi to při dnešních cenách paliv za to rozhodně nestojí. Možná kdybych živil Cayenne nebo nějakou ameriku, pak bych v rámci zachování alespoň části platu o LPG uvažoval. Při rozumném výběru motorizace vzhledem k vozu bych se na to vykašlal.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 06.11.2009 10:53, RE: LPG - za mě říkám ne
rohYpnol napsal:
Měl jsem možnost chvíli jezdit s Fábií na LPG. Byť nepochybně vždy závisí na kvalitě samotného zařízení, osobně mě tento pohon vůbec nenadchnul. Občas jsem zažíval "cukání", nebo dokonce ztrátu výkonu - to když LPG docházelo. Když si vezmu, že celé zařízení vypadá jak z Ruska (a upřímně jsem ani nějaké "esteticky na úrovni" neviděl), znamená do budoucna další investice v podobě údržby systému (toroidní naárž se "musí" po 10? letech nechat zkontrolovat), a že nemám kam dát rezervu, pak mi to při ...
Já právě v zájmu zachování části platu LPG fandím. S mým nájezdem mezi 30 a 40 tisíc km za rok se to vyplatí. A rezerva mi nevadí - můžu ji podle zákona nechat doma, nebo mám kufr 520 litrů (tam se opravdu vejde.
reagovat
1 2 3 4




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.