0
zpět
 

diskuze k tématu: Opel Zafira Tourer a zkušenosti po 38 tis. km

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
peterson75
počet příspěvků18
datum registrace07.03.2013
Čtvrtek 04.12.2014 15:06, RE: Není svíčka jako svíčka
*autofans* napsal:
Pánové, než se začnete navážet do autorizovanch servisů kde podle Vás dělají jen blbci a diletanti tak si zjistěte jaké používají ecoflex motory Opelu Zafira žhavící svíčky a nemelte tu rozumy z hospody. Doby kdy svíčka měla na starosti jen žhavení jsou nenávratně pryč, svíčky pro dieselové motory Euro 5 a 6 celkem běžně monitorují tlak ve spalovací komoře, aby dle něj mohl být seřízen proces vstřikování paliva. Navíc kdo z Vás ví např. to, že dnešní auto už Vám předžhaví ve chvíli kdy ho odemykáte bez ohledu na to jestli opravdu budete startovat. To, že to má vliv na chod motoru i mimo proces startování je snad jasný. Nehledě k dožhavování i u běžícího motoru kvůli emisím. Argumentace, že u TDI s Euro1 vydržely 200tkm je tedy trošku mimo.


.. to mně přijde jako naprostá blbost, žhavení při odemykání. K čemu by to bylo dobré? Kamarád má Corollu Verso, která špatně startovala, jako by bylo -25 C (ve skutečnosti bylo 0 C), než zjistil, že má vypálenou pojistku. Žhavení nefungovalo vůbec, ale i tak nastartoval a při jízdě nebyl znatelný žádný rozdíl. Jinak u mého auta mám najeto 160.000 km a žhavící svíčky mám původní (Euro IV). K původnímu příspěvku- základní by měla být kvalitní diagnostika, ne jenom výměna dílů. To, že motor škube ve vyšších otáčkách může mít mnoho příčin např. i takový ucpaný palivový filtr nebo zanesený EGR ventil.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 04.12.2014 16:10, RE: Není svíčka jako svíčka
peterson75 napsal:
*autofans* napsal:
Pánové, než se začnete navážet do autorizovanch servisů kde podle Vás dělají jen blbci a diletanti tak si zjistěte jaké používají ecoflex motory Opelu Zafira žhavící svíčky a nemelte tu rozumy z hospody. Doby kdy svíčka měla na starosti jen žhavení jsou nenávratně pryč, svíčky pro dieselové motory Euro 5 a 6 celkem běžně monitorují tlak ve spalovací komoře, aby dle něj mohl být seřízen proces vstřikování paliva. Navíc kdo z Vás ví např. to, že dnešní auto už Vám předžhaví ve chvíli kdy ho odemykáte bez ohledu na to jestli opravdu budete startovat. To, že to má vliv na chod motoru i mimo proces startování je snad jasný. Nehledě k dožhavování i u běžícího motoru kvůli emisím. Argumentace, že u TDI s Euro1 vydržely 200tkm je tedy trošku mimo.
.. to mně přijde jako naprostá blbost, žhavení při odemykání. K čemu by to bylo dobré? Kamarád má Corollu Verso, která špatně startovala, jako by bylo -25 C (ve skutečnosti bylo 0 C), než zjistil, že má vypálenou pojistku. Žhavení nefungovalo vůbec, ale i tak nastartoval a při jízdě nebyl znatelný žádný rozdíl. Jinak u mého auta mám najeto 160.000 km a žhavící svíčky mám původní (Euro IV). K původnímu příspěvku- základní by měla být kvalitní diagnostika, ne jenom výměna dílů. To, že motor škube ve vyšších otáčkách může mít mnoho příčin např. i takový ucpaný palivový filtr nebo zanesený EGR ventil.


To, že to někomu přijde jako blbost neznamená, že to tak není. Běžně se předžhavení spíná při odemknutí a následném otevření dveří řidiče.
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Čtvrtek 04.12.2014 18:28, Předžhavení
Pepe má pravdu. Předžhavení takto funguje i třeba u jedničkové Fabie.
reagovat
peterson75
počet příspěvků18
datum registrace07.03.2013
Čtvrtek 04.12.2014 20:49, RE: Předžhavení
brin napsal:
Pepe má pravdu. Předžhavení takto funguje i třeba u jedničkové Fabie.



já se nepřu o to jestli to tak u některých značek funguje či nefunguje, jenom mně to přijde jako blbost a jestli je to dobré jenom proto, abych nažhavil a nastartovat o celé 2s dřív tak nevím ...
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Pátek 05.12.2014 12:15, RE: Předžhavení
peterson75 napsal:
brin napsal:
Pepe má pravdu. Předžhavení takto funguje i třeba u jedničkové Fabie.
já se nepřu o to jestli to tak u některých značek funguje či nefunguje, jenom mně to přijde jako blbost a jestli je to dobré jenom proto, abych nažhavil a nastartovat o celé 2s dřív tak nevím ...


Ok. Já vím. U starých dýzlů jsem musel čekat o dost dýl, než 2s, nebo dokonce žhavit 2x (oboje v mrazech). Renaultí 1,9D a VW 1,9D. Teď kontrolka jen mrkne, a startuju. Je to i dobrá obrana proti ignorantům, kteří startovali přes žhavení.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.