0
zpět
 

diskuze k tématu: Opel Zafira Tourer a zkušenosti po 38 tis. km

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Středa 03.12.2014 06:46, reklamovat
Auto jednoznačně reklamovat. S diesely mám najeto hodně, obvykle měním auto po ujetí 200-240 tisíc km, a u žádného jsem nikdy žhavící svíčky neměnil. Netvrdím, že je to součástka "na věky", ale po 40 tisících se nemění ani svíčky u benzínového motoru.
reagovat
Kojot027
počet příspěvků111
datum registrace02.01.2011
Středa 03.12.2014 09:43, žhavička
Jak souvisí žhavící svíčka s tím, že auto za jízdy přestane mít výkon a po ubrání plynu jede dál normálně. Žhavící svíčka se používá snad jen při startu dieselového motoru a pak je celý další čas mimo až do dalšího startu nebo se pletu?
reagovat
gottak
počet příspěvků206
datum registrace10.06.2010
Středa 03.12.2014 10:01, RE: reklamovat
Pavlik napsal:
Auto jednoznačně reklamovat. S diesely mám najeto hodně, obvykle měním auto po ujetí 200-240 tisíc km, a u žádného jsem nikdy žhavící svíčky neměnil. Netvrdím, že je to součástka "na věky", ale po 40 tisících se nemění ani svíčky u benzínového motoru.


Tak bohužel, u benzínu je to celkem obvyklé měnit po 40 tkm svíčky, ale zase to má zásadní positivní vliv na spotřebu a zapalovací cívky....
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Středa 03.12.2014 10:15, RE: reklamovat
gottak napsal:
Pavlik napsal:
Auto jednoznačně reklamovat. S diesely mám najeto hodně, obvykle měním auto po ujetí 200-240 tisíc km, a u žádného jsem nikdy žhavící svíčky neměnil. Netvrdím, že je to součástka "na věky", ale po 40 tisících se nemění ani svíčky u benzínového motoru.
Tak bohužel, u benzínu je to celkem obvyklé měnit po 40 tkm svíčky, ale zase to má zásadní positivní vliv na spotřebu a zapalovací cívky....


Mě to tedy moc obvyklé nepřijde. Nejkratší předepsaný výměnný interval svíček u benzínového auta jsem měl 60 tisíc, obvyklejší byl 80-90 tisíc km.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Středa 03.12.2014 10:19, RE: žhavička
Kojot027 napsal:
Jak souvisí žhavící svíčka s tím, že auto za jízdy přestane mít výkon a po ubrání plynu jede dál normálně. Žhavící svíčka se používá snad jen při startu dieselového motoru a pak je celý další čas mimo až do dalšího startu nebo se pletu?


Také se mi ten popis závady a její "řešení" nezdá. Osobně bych hledal spíš v oblasti váha vzduchu / regulace turba / řízení katalyzátoru - tyhle závady většinou diagnostika nevypíše a dnešní "servismani" mají problém.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Středa 03.12.2014 10:24, RE: žhavička
Kojot027 napsal:
Jak souvisí žhavící svíčka s tím, že auto za jízdy přestane mít výkon a po ubrání plynu jede dál normálně. Žhavící svíčka se používá snad jen při startu dieselového motoru a pak je celý další čas mimo až do dalšího startu nebo se pletu?


Taky to nechápu, žhavící svíčky by měly sloužit jen při studeném startu a co se týká výdrže tak u mých starých TDI vydržely obvykle kolem 200 000 km. Jediné co mě napadá, jestli u tohoto motoru neovlivňují žhavící svíčky činnost filtru DPF, např. zvýšením teploty... Zacpaný DPF totiž způsobuje pokles výkonu a u některých (ale spíš starších modelů) se při tom nerozsvítí přímo kontrolka DPF ale začne svítit/blikat kontrolka žhavení (taková oranžová vlnovka). Osobně bych navštívil dobrého neautorizovaného mechanika, nejlépe specialistu na diesely, protože o pravidelné výměně žhavících svíček po 40 000 km bez udání důvodu ze strany výrobce nebo servisu jsem ještě neslyšel a zavání to v lepším případě nevědomostí současného servisu, v horším vyčůraností.

Zkuste pak napsat, jestli se to nějak podařilo vyřešit, dost mě to zajímá.
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Středa 03.12.2014 11:08, chyba je jinde
Podle mne je chyba jinde. Servis vyčetl seznam závad, kde bylo kromě záznamu o vadné žhavící svíčce ještě něco. Co udělá takovej servisák? Vymaže závady, vypne a zapne zapalování a podívá se znovu do seznamu závad. Znovu se objevila jen žhavící svíčka (asi těžko to jel projet pod plným plynem aby se mu tam objevila i ta jiná závada) . Řešení je na světě. Vyměníme svíčku, naůčtujem tři litry (výrobci vozu - záruka) a vůz vrátíme majiteli.
Po skutečné závadě ale nikdo nepátral. Mohlo dojít k poklesu tlaku vysokotlakého čerpadla, mohlo dojít k tomu, že některý ze senzorů vykazuje hodnoty mimo rozsah, mohla pozdě zareagovat regulace naklápění lopatek turba (zatuhnuté sazemi) což zvedlo krátkodobě tlak v sání nad povolenou mez, mohlo to být lecos.
Originální servis v každém případě závadu řešit nechce. Doufá že se auto dožije konce záruky a pak se to nějak vyřeší (čti: zaplatí to zákazník).

Moje rada je: Požádejte technika, aby jel s vámi na zkušební jízdu kdy se pokusíte znovu reprodukovat problém (aby se to projevilo před technikem). Ideálně kdyby po dobu jízdy měl technik připojenou diagnostiku a sledoval odchylky od normálu.
reagovat
gottak
počet příspěvků206
datum registrace10.06.2010
Středa 03.12.2014 15:02, RE: reklamovat
Pavlik napsal:
gottak napsal:
Pavlik napsal:
Auto jednoznačně reklamovat. S diesely mám najeto hodně, obvykle měním auto po ujetí 200-240 tisíc km, a u žádného jsem nikdy žhavící svíčky neměnil. Netvrdím, že je to součástka "na věky", ale po 40 tisících se nemění ani svíčky u benzínového motoru.
Tak bohužel, u benzínu je to celkem obvyklé měnit po 40 tkm svíčky, ale zase to má zásadní positivní vliv na spotřebu a zapalovací cívky....
Mě to tedy moc obvyklé nepřijde. Nejkratší předepsaný výměnný interval svíček u benzínového auta jsem měl 60 tisíc, obvyklejší byl 80-90 tisíc km.


Jedna věc je předepsaný interval, druhá věc je realita - co třeba předepsaná výměna rozvodů u 1.6 HDI a realita? Třeba u Vectry 1.6 16V se měnili rozvody po 60tkm, a svíčky určitě dřív.... Nebo Fabia atd....
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Středa 03.12.2014 15:51, Nesmysl
Žhavicí svíčky mají skutečnou uváděnou životnost do těch 40000 km. Jejich funkce zahrnují předžhavení, startování a dožhavení. Pokud k chybě s motorem dochází po přibližně 6 minutách po nastartování během jízdy, tak se skutečně nejedná o problém se žhavicími svíčkami, protože v tu dobu už jsou neaktivní. Navíc i nefunkční žhavící svíčky (dnes běžná věc, málokdo je mění po 40000 km) nemají na princip chodu motoru vliv. Pouze zvyšují emise po nastartování a zhoršují studené starty v chladném počasí. Teoreticky by to mohlo škodit filtru pevných částic, ale v praxi to nebude nic strašného.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Středa 03.12.2014 16:21, RE: reklamovat
gottak napsal:
Pavlik napsal:
gottak napsal:
Pavlik napsal:
Auto jednoznačně reklamovat. S diesely mám najeto hodně, obvykle měním auto po ujetí 200-240 tisíc km, a u žádného jsem nikdy žhavící svíčky neměnil. Netvrdím, že je to součástka "na věky", ale po 40 tisících se nemění ani svíčky u benzínového motoru.
Tak bohužel, u benzínu je to celkem obvyklé měnit po 40 tkm svíčky, ale zase to má zásadní positivní vliv na spotřebu a zapalovací cívky....
Mě to tedy moc obvyklé nepřijde. Nejkratší předepsaný výměnný interval svíček u benzínového auta jsem měl 60 tisíc, obvyklejší byl 80-90 tisíc km.
Jedna věc je předepsaný interval, druhá věc je realita - co třeba předepsaná výměna rozvodů u 1.6 HDI a realita? Třeba u Vectry 1.6 16V se měnili rozvody po 60tkm, a svíčky určitě dřív.... Nebo Fabia atd....


Já se, až na řídké výjimky, řídím a vždy jsem se řídil servisním plánem výrobce - ten by měl vědět, nebo spíše v minulosti věděl, v jakém intervalu díly měnit. U těch 1,6 HDi není problém kilometrový interval výměny (240 tisíc), ale časový interval. Pokud někdo těch 240 najede za 5 a méně let, nic se nestane - řemeny praskají v důsledku časové degradace materiálu. Navíc málokdo vůbec tuší, že rozvody se mění po ujetí X kilometrů nebo uplynutí Y času.
reagovat
Tycoon
počet příspěvků62
datum registrace05.11.2011
Středa 03.12.2014 17:55, Svíčky
Pokud byl ten problém s cukáním výměnou žhavicí svíčky vyřešen, tak za to zřejmě opravdu může ta svíčka, např. může žhavit i v situacích, kdy to nemá dělat a moderní diesel s tím může mít problémy.
V každém případě je to na reklamaci, tohle přece není normální, žhavicí svíčky se běžně nevyměňují.
BTW Zapalovací svíčky u zážehových motorů se leckdy mění i v krátkých intervalech, např. při provozu na LPG nebo při snaze předejít problémům s nekvalitními cívkami, které někteří výrobci montují do svých motorů.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Středa 03.12.2014 18:54, opel zafira po 38000km
Zafiru mám doma, je to spolehlivý a pohodlný vůz. Závadu kterou popisujete jsem odstranil tak, že jsem koupil přípravek na čištění motoru (liqui moly), nalil dle návodu do nádrže jel se zahřátým vozem na dálnici. Vůz jsem držel v otáčkách cca.4500 po dobu 5 min.
Krátké vzdálenosti naftovému motoru nesvědčí. Pravidelně takto vůz proháním a závada se již nikdy neopakovala. Zafiru si koupím určitě znovu.
reagovat
*autofans*
počet příspěvků159
datum registrace21.11.2008
Středa 03.12.2014 22:17, Není svíčka jako svíčka
Pánové, než se začnete navážet do autorizovanch servisů kde podle Vás dělají jen blbci a diletanti tak si zjistěte jaké používají ecoflex motory Opelu Zafira žhavící svíčky a nemelte tu rozumy z hospody. Doby kdy svíčka měla na starosti jen žhavení jsou nenávratně pryč, svíčky pro dieselové motory Euro 5 a 6 celkem běžně monitorují tlak ve spalovací komoře, aby dle něj mohl být seřízen proces vstřikování paliva. Navíc kdo z Vás ví např. to, že dnešní auto už Vám předžhaví ve chvíli kdy ho odemykáte bez ohledu na to jestli opravdu budete startovat. To, že to má vliv na chod motoru i mimo proces startování je snad jasný. Nehledě k dožhavování i u běžícího motoru kvůli emisím. Argumentace, že u TDI s Euro1 vydržely 200tkm je tedy trošku mimo.
reagovat
rojack
počet příspěvků145
datum registrace06.01.2009
Středa 03.12.2014 23:14, RE: opel zafira po 38000km
zzzz napsal:
Zafiru mám doma, je to spolehlivý a pohodlný vůz. Závadu kterou popisujete jsem odstranil tak, že jsem koupil přípravek na čištění motoru (liqui moly), nalil dle návodu do nádrže jel se zahřátým vozem na dálnici. Vůz jsem držel v otáčkách cca.4500 po dobu 5 min. Krátké vzdálenosti naftovému motoru nesvědčí. Pravidelně takto vůz proháním a závada se již nikdy neopakovala. Zafiru si koupím určitě znovu.


někdo od dovozce Opela???
reagovat
*autofans*
počet příspěvků159
datum registrace21.11.2008
Čtvrtek 04.12.2014 09:43, Dovozce :-)
Opel mě neplatí a jak znám dovozce jiných značek čehokoliv v ČR tak těm je úplně jedno co se píše někde na internetu. Sám dávám auto do autorizáku a nikdy jsem neměl sebemenší problém, pravda je to značka která je v ČR na okraji zájmu, ve světě však pořád č.1.
Pokud si přečtete můj první příspěvek a podíváte se na nájezd km majitele zafiry v dechtu tak mě jeho problém nepřekvapuje. U auta které jezdí ani ne 20tkm ročně a žhaví pokaždé když si jdete do auta jen pro nákup asi nebudou žhavičky na věky. Naplno se bohužel ukazuje, že diesel v kombinaci s nízkými pseudoemisemi je slepá vývojová větev motorů pro blbé evropany. Za 5 let si tu budeme radit jak koupit levně akumulátor na auto se startstopem nebo kdo umí pod 10tkč repasovat reverzní alternátor u e-HDI.
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Čtvrtek 04.12.2014 11:09, RE: Svíčky
Tycoon napsal:
Pokud byl ten problém s cukáním výměnou žhavicí svíčky vyřešen, tak za to zřejmě opravdu může ta svíčka, např. může žhavit i v situacích, kdy to nemá dělat a moderní diesel s tím může mít problémy. V každém případě je to na reklamaci, tohle přece není normální, žhavicí svíčky se běžně nevyměňují. BTW Zapalovací svíčky u zážehových motorů se leckdy mění i v krátkých intervalech, např. při provozu na LPG nebo při snaze předejít problémům s nekvalitními cívkami, které někteří výrobci montují do svých motorů.


Jenže to nemusí být tak jednoznačné. Sice byla měněna svíčka, ale podle mne zároveň byla smazána i paměť závad. A protože se ta závada neprojevuje ihned, ale jen za určitých okolností, tak auto po resetu paměti závad normálně jelo.
reagovat
gottak
počet příspěvků206
datum registrace10.06.2010
Čtvrtek 04.12.2014 11:11, RE: reklamovat
Pavlik napsal:
gottak napsal:
Pavlik napsal:
gottak napsal:
Pavlik napsal:
Auto jednoznačně reklamovat. S diesely mám najeto hodně, obvykle měním auto po ujetí 200-240 tisíc km, a u žádného jsem nikdy žhavící svíčky neměnil. Netvrdím, že je to součástka "na věky", ale po 40 tisících se nemění ani svíčky u benzínového motoru.
Tak bohužel, u benzínu je to celkem obvyklé měnit po 40 tkm svíčky, ale zase to má zásadní positivní vliv na spotřebu a zapalovací cívky....
Mě to tedy moc obvyklé nepřijde. Nejkratší předepsaný výměnný interval svíček u benzínového auta jsem měl 60 tisíc, obvyklejší byl 80-90 tisíc km.
Jedna věc je předepsaný interval, druhá věc je realita - co třeba předepsaná výměna rozvodů u 1.6 HDI a realita? Třeba u Vectry 1.6 16V se měnili rozvody po 60tkm, a svíčky určitě dřív.... Nebo Fabia atd....
Já se, až na řídké výjimky, řídím a vždy jsem se řídil servisním plánem výrobce - ten by měl vědět, nebo spíše v minulosti věděl, v jakém intervalu díly měnit. U těch 1,6 HDi není problém kilometrový interval výměny (240 tisíc), ale časový interval. Pokud někdo těch 240 najede za 5 a méně let, nic se nestane - řemeny praskají v důsledku časové degradace materiálu. Navíc málokdo vůbec tuší, že rozvody se mění po ujetí X kilometrů nebo uplynutí Y času.


Fabia 1. gen - výrobce předpisuje výměnu svíček po 20 tkm, a to není žádna vyjímka.....
Fabia 2 gen. - po 40 tkm.....

Je důležité si uvědomit, že ne vše co výrobce předepisuje, je reálné ve skutečném provozu - viz prodloužené intervaly výměny oleje
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Čtvrtek 04.12.2014 11:33, výjimky
Však jsem také psal, že se doporučeními výrobce řídím až na výjimky. Long life servis je jednou z nich - mě by tedy nejspíš moc nevadil, protože kupuji auta nová a obvykle po 240 tisících km se jich zbavuji. Megane je v tomto výjimka, protože se s takovým nájezdem nevyplatí prodat a stále bezproblémově funguje, časem ho věnuji někomu v rodině, ale zatím všichni mají funkční auta . Megane má předepsaný servis po 20 tisících (původně měl 30), což dodržuji a zatím není po problémech ani stopy.

PS: co předepisuje škoda pro fabie mě moc nezajímá - já raději auta .
reagovat
gottak
počet příspěvků206
datum registrace10.06.2010
Čtvrtek 04.12.2014 12:50, RE: výjimky
Pavlik napsal:
Však jsem také psal, že se doporučeními výrobce řídím až na výjimky. Long life servis je jednou z nich - mě by tedy nejspíš moc nevadil, protože kupuji auta nová a obvykle po 240 tisících km se jich zbavuji. Megane je v tomto výjimka, protože se s takovým nájezdem nevyplatí prodat a stále bezproblémově funguje, časem ho věnuji někomu v rodině, ale zatím všichni mají funkční auta . Megane má předepsaný servis po 20 tisících (původně měl 30), což dodržuji a zatím není po problémech ani stopy.PS: co předepisuje škoda pro fabie mě moc nezajímá - já raději auta .


Auta??? Cha cha cha....Frantiky? Co hnijou uz v katalogu?? Kdyz frantika, tak jedine Pazouta, a kdyz Pazouta tak jedine v dyzlu
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Čtvrtek 04.12.2014 13:01, RE: výjimky
gottak napsal:
Pavlik napsal:
Však jsem také psal, že se doporučeními výrobce řídím až na výjimky. Long life servis je jednou z nich - mě by tedy nejspíš moc nevadil, protože kupuji auta nová a obvykle po 240 tisících km se jich zbavuji. Megane je v tomto výjimka, protože se s takovým nájezdem nevyplatí prodat a stále bezproblémově funguje, časem ho věnuji někomu v rodině, ale zatím všichni mají funkční auta . Megane má předepsaný servis po 20 tisících (původně měl 30), což dodržuji a zatím není po problémech ani stopy.PS: co předepisuje škoda pro fabie mě moc nezajímá - já raději auta .
Auta??? Cha cha cha....Frantiky? Co hnijou uz v katalogu?? Kdyz frantika, tak jedine Pazouta, a kdyz Pazouta tak jedine v dyzlu


Francouzským autům se dá vyčítat leccos, ale antikorozní ochranu zcela jistě nikoli .
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.