0
zpět
 

diskuze k tématu: Nové malé auto pro ženu

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, typ vozidla, osobní
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Pondělí 03.07.2017 15:17, RE: Nové malé auto pro ženu
BobanHTP napsal:
Blbost, v rodině máme dvě 206 s motorem 1.1 44kw, jeden 1999, druhý 2002 oba jezdí dobře, jen malé zavady Oba už to táhnou k 200tis.km.Počítám, že paní měla 206 kdoví s jakou historií, kdoví s jakým servisem, kdoví s jakými díly z druhovýroby Jestli chceš chlape vyjmenuji ti tady sálodlouhý seznam poruch na mých Fábiích I a II a to jsem je kupoval nové


1) Mému kamarádovi se 206 1.1 (verze bez posilovače řízení) jeho ženy doslova rozpadla - mj. dostalo řízení vůle, jaké nepamatoval ani u staré stodvácy. Vloni vyhodnotil, že soustavně 206 opravovat nemá smysl a koupil fungl nové aygo. A to kupoval tu 206 jako relativně málo jeté auto od mechanika, kterého měl jako nájemníka v bytě. Takže s tím, že je 206 super ojetina bez much, bych byl opatrný. Nemyslím, že je 206 jakkoliv lepší/bytelnější/spolehlivější než stejně staré punto. A než 206 bych mezi francouzskými low-costy možná raději volil méně provařenou sesterskou C3, pak clio a teprve pak až 206 (pokud se nejedná o CC, a to už v dané třídě a ceně zase bude lepší Opel Tigra).

2) Na fabie mám svůj názor, jezdil jsem s tolika, že u těch mě nepřekvapí nic. Celkově jsem z toho modelu dostal pocit, že čím mladší, tím horší (rozuměj čím mladší, tím více ošizená ve jménu optimalizace, racionalizace a zefektivnění výroby a nákladů). Novou, kterou by případně mohla zvážit tazatelka, jsem už raději minul obloukem, ale nic dobrého jsem na ni neslyšel - tady jednoznačně vede sesterská ibiza, na nové polo se bude asi dlouho čekat a nemá s ním nikdo jakoukoliv zkušenost.
reagovat
gepardo
počet příspěvků129
datum registrace19.10.2014
Pondělí 03.07.2017 17:02, Nové auto
Giorgio,
Vyřazené služební auto je zcela neznámého původu, prodává ho firma, která nemá vlastní servisní zázemí a auto je dávno po záruce. To jsi psal !
Psal jsem, pokud to auto jezdilo na servis k prodejci a nemá moc najeto. To třeba pro Golf, nový je výrazně přes limit.
Jinak Punto nehaním, sám jsem kdysi měl 1.8 automat, musel jsem dát větší kola s límci. Pak jsem v zatáčkách ujížděl skoro všem. Tipo bylo myšlené, jako další varianta. Přiznej si, kolikrát jsi měl vyhlídlé auto a nakonec jsi přivezl jinou značku. V každém autě se cítíš jinak.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Pondělí 03.07.2017 17:48, ojeté nové
Dáma chce nové auto tak nevím proč jí tlačíte ojeté. Rozdíl to samozřejmě je, a pokud si ho chcete nechat i déle než je záruka tak na životnosti motoru se ty předváděcí jízdy, kdy auto dostává co proto, podepsat mohly.
Ještě tu někdo zmínil prodlouženou záruku, pozor na to, je to také trik jak dostat z lidí víc peněz, nejen že si za to připlatíte, ale musíte po celou dobu záruky dodržovat servisní prohlídky, které si také nechají královsky zaplatit.
reagovat
gepardo
počet příspěvků129
datum registrace19.10.2014
Pondělí 03.07.2017 19:33, Nové auto
Humus a četl jsi všechny příspěvky ? ASI NE !!! Tak to udělej a pak se bav !
U mě to byla pouze možnost u golfa ! Jinak jsem nabízel konkrétní tip. A co jsi doporučil TY ?
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Pondělí 03.07.2017 19:51, RE: Nové auto
gepardo napsal:
Giorgio, Vyřazené služební auto je zcela neznámého původu, prodává ho firma, která nemá vlastní servisní zázemí a auto je dávno po záruce. To jsi psal !Psal jsem, pokud to auto jezdilo na servis k prodejci a nemá moc najeto.


A četl jsi, na co to byla reakce? Na poznámku tazatelky, že prý není dobré kupovat služební auta kvůli střídání řidičů - moje poznámka směřovala k tomu, že služební auto a předváděčku nejde srovnávat. Nic víc, nic méně.

Jinak firemní auta, která nemají moc najeto, se přednostně prodávají do firem soukromým uživatelům, případně míří do aukcí, zbytek zůstává v bazarech operátorů flotil. Kromě toho jsou na trhu firmy, které se zabývají na výkup aut z "privátních" fleetů, ty opět prodávají specificky. Hledat slušnou firemní ojetinu na "běžném" komerčním trhu ojetin je jako hledat jehlu v kupce sena. A je to o to horší, čím více firmy racionalizují provoz flotil, auta nemají pevně dané uživatele, ale sdílejí se v poolu - o to více trpí.

Osobně pro někoho, kdo chce mít klid, pokládám za nejlepší volbu skladovku, kde je lepší cena oproti zakázkové výrobě a auto je hned, ale nejsou tam rizika špatného zacházení. Pak předváděčky/referenčky v záruce (s výraznou slevou) a nakonec konfigurace do výroby.

A poznámka na okraj - zrovna dnes běžel na Spektrum HD jeden z dílů mini dokumentární série o výrobě aut. Ono i na zcela novém autě se reálně vystřídá několik řidičů během manipulace v továrně a při dopravě, takže vlastně i funglovka je ojeté auto. :)
reagovat
gepardo
počet příspěvků129
datum registrace19.10.2014
Pondělí 03.07.2017 20:14, Nové auto
Giorgio - připomínáš mi naše politiky. Hubu nezavřou, ale nic konkrétního neřeknou.
Ptal jsem se, co bys doporučil ? Ale myslím konkrétně, značka, typ ?
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Pondělí 03.07.2017 20:34, RE: Nové auto
gepardo napsal:
Humus a četl jsi všechny příspěvky ? ASI NE !!! Tak to udělej a pak se bav ! U mě to byla pouze možnost u golfa ! Jinak jsem nabízel konkrétní tip. A co jsi doporučil TY ?


ale četl, jen pozor aby ti nepraskla žilka
reagovat
gepardo
počet příspěvků129
datum registrace19.10.2014
Pondělí 03.07.2017 21:41, Nové auto
Humus, tobě už praskla ? Soudím podle tvých keců
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Úterý 04.07.2017 06:21, RE: Nové auto
gepardo napsal:
Giorgio - připomínáš mi naše politiky. Hubu nezavřou, ale nic konkrétního neřeknou. Ptal jsem se, co bys doporučil ? Ale myslím konkrétně, značka, typ ?


To už jsem přece napsal výše (2. 7. 2017 21.02) - Fiat Punto 1.4 8V nebo Toyotu Yaris HSD, a to z důvodu, že segment B si jak zvolila tazatelka, tak je pro převážně městské použití lepší volba než segment C (golf, tipo apod.). Při hledání parkovacího místa je každý centimetr, o který je auto menší, dobrý. A odpusť si, gepardo, laskavě osobní invektivy, tady nejsi u sebe v hospodě.
reagovat
gepardo
počet příspěvků129
datum registrace19.10.2014
Úterý 04.07.2017 15:11, Nový motor
Giorgio - jen pro tvou informaci, sedím doma a jsem pořád střízlivý. Tazatelku zajímaly i jiné varianty. Tak si nehoň triko ! invektivo
reagovat
Seren
počet příspěvků19
datum registrace30.06.2017
Úterý 04.07.2017 22:42, RE: ojeté nové
Humusus napsal:
Dáma chce nové auto tak nevím proč jí tlačíte ojeté. Rozdíl to samozřejmě je, a pokud si ho chcete nechat i déle než je záruka tak na životnosti motoru se ty předváděcí jízdy, kdy auto dostává co proto, podepsat mohly.Ještě tu někdo zmínil prodlouženou záruku, pozor na to, je to také trik jak dostat z lidí víc peněz, nejen že si za to připlatíte, ale musíte po celou dobu záruky dodržovat servisní prohlídky, které si také nechají královsky zaplatit.



Přesně tak. Chci nové a chci, aby mi pár let vydrželo. Už mám dva favority - Yaríska a Swištíka U toho druhého je mi sympatické i to, že se jeho výroba vrátila z Maďarska do Japonska, navíc se cenově pohybuje kolem 300.000 Kč (a to nemluvím o variantě s nejchudší výbavou). Jak už jsem psala, kdysi jsem ho měla. Kupovala jsem ojeté a vydrželo mi skoro 10 let. Ve hře je i Mazda 2. Obejdu autosalony, svezu se s nimi a uvidím, které mi sedne.

reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Středa 05.07.2017 02:27, RE: ojeté nové
Seren napsal:
Humusus napsal:
Dáma chce nové auto tak nevím proč jí tlačíte ojeté. Rozdíl to samozřejmě je, a pokud si ho chcete nechat i déle než je záruka tak na životnosti motoru se ty předváděcí jízdy, kdy auto dostává co proto, podepsat mohly.Ještě tu někdo zmínil prodlouženou záruku, pozor na to, je to také trik jak dostat z lidí víc peněz, nejen že si za to připlatíte, ale musíte po celou dobu záruky dodržovat servisní prohlídky, které si také nechají královsky zaplatit.
Přesně tak. Chci nové a chci, aby mi pár let vydrželo. Už mám dva favority - Yaríska a Swištíka U toho druhého je mi sympatické i to, že se jeho výroba vrátila z Maďarska do Japonska, navíc se cenově pohybuje kolem 300.000 Kč (a to nemluvím o variantě s nejchudší výbavou). Jak už jsem psala, kdysi jsem ho měla. Kupovala jsem ojeté a vydrželo mi skoro 10 let. Ve hře je i Mazda 2. Obejdu autosalony, svezu se s nimi a uvidím, které mi sedne.


dobrá volba, s benzínovými japonci mám ty nejlepší zkušenosti

swift 1.2 má kamarád, už druhého, nejdříve měl předchozí model, teď si koupil nový, oboje bez problému
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Středa 05.07.2017 07:55, RE: ojeté nové
Seren napsal:
Humusus napsal:
Dáma chce nové auto tak nevím proč jí tlačíte ojeté. Rozdíl to samozřejmě je, a pokud si ho chcete nechat i déle než je záruka tak na životnosti motoru se ty předváděcí jízdy, kdy auto dostává co proto, podepsat mohly.Ještě tu někdo zmínil prodlouženou záruku, pozor na to, je to také trik jak dostat z lidí víc peněz, nejen že si za to připlatíte, ale musíte po celou dobu záruky dodržovat servisní prohlídky, které si také nechají královsky zaplatit.
Přesně tak. Chci nové a chci, aby mi pár let vydrželo. Už mám dva favority - Yaríska a Swištíka U toho druhého je mi sympatické i to, že se jeho výroba vrátila z Maďarska do Japonska, navíc se cenově pohybuje kolem 300.000 Kč (a to nemluvím o variantě s nejchudší výbavou). Jak už jsem psala, kdysi jsem ho měla. Kupovala jsem ojeté a vydrželo mi skoro 10 let. Ve hře je i Mazda 2. Obejdu autosalony, svezu se s nimi a uvidím, které mi sedne.


Zkuste u toho yarise i hybrid - cena je sice formálně od 380 tisíc, ale na jízdu je to příjemné a velmi úsporné (ve městě má ta hybridní technologie smysl), při protiúčtu za staré auto je cena od 362 tisíc a něco určitě sleví i prodejce, takže nakonec by to mělo být v limitu. A v té ceně je samozřejmě i výbava.
reagovat
Seren
počet příspěvků19
datum registrace30.06.2017
Středa 05.07.2017 18:12, RE: ojeté nové
Humusus napsal:
dobrá volba, s benzínovými japonci mám ty nejlepší zkušenostiswift 1.2 má kamarád, už druhého, nejdříve měl předchozí model, teď si koupil nový, oboje bez problému



Díky

reagovat
Seren
počet příspěvků19
datum registrace30.06.2017
Středa 05.07.2017 18:17, RE: ojeté nové
Giorgio napsal:
Zkuste u toho yarise i hybrid - cena je sice formálně od 380 tisíc, ale na jízdu je to příjemné a velmi úsporné (ve městě má ta hybridní technologie smysl), při protiúčtu za staré auto je cena od 362 tisíc a něco určitě sleví i prodejce, takže nakonec by to mělo být v limitu. A v té ceně je samozřejmě i výbava.


S hybridem bych zřejmě každý den musela několik několik hodin stepovat u nabíječky
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Středa 05.07.2017 19:31, RE: ojeté nové
Seren napsal:
Giorgio napsal:
Zkuste u toho yarise i hybrid - cena je sice formálně od 380 tisíc, ale na jízdu je to příjemné a velmi úsporné (ve městě má ta hybridní technologie smysl), při protiúčtu za staré auto je cena od 362 tisíc a něco určitě sleví i prodejce, takže nakonec by to mělo být v limitu. A v té ceně je samozřejmě i výbava.
S hybridem bych zřejmě každý den musela několik několik hodin stepovat u nabíječky


Nemusela. Nepleťte si hybrid s elektromobilem. Hybrid "jen" využívá technologie rekuperace, baterie se dobíjejí za jízdy a elektropohon snižuje nároky na konvenční spalovací motor. Těžit naopak můžete z lepších dynamických parametrů (svižnější rozjezdy), spojení s automatickou převodovkou (přesněji variátorem) a nižší spotřeby benzinu.
reagovat
Seren
počet příspěvků19
datum registrace30.06.2017
Středa 05.07.2017 19:39, RE: ojeté nové
Giorgio napsal:
Nemusela. Nepleťte si hybrid s elektromobilem. Hybrid "jen" využívá technologie rekuperace, baterie se dobíjejí za jízdy a elektropohon snižuje nároky na konvenční spalovací motor. Těžit naopak můžete z lepších dynamických parametrů (svižnější rozjezdy), spojení s automatickou převodovkou (přesněji variátorem) a nižší spotřeby benzinu.


To znamená, že se nemusí nabíjet vůbec?
reagovat
gepardo
počet příspěvků129
datum registrace19.10.2014
Čtvrtek 06.07.2017 00:57, ojeté nové
Seren, co na autě není, to se nemůže zničit. Spočítej si, o co je Hybrid dražší a kolik ušetříš na spotřebě. A kolik stojí nové baterie, jak dlouho vydrží ?
Chceš sviště, kup si normální benzín 1.2 a manuální převodovku. Neboť - variátor - je jen paskvil. Pokud automat, tak jedině hydrodynamický měnič do města, 6-ti rychlostní DSG - spíše na dálnici. Vše ostatní - max. životnost 100 t. km Za cca 25 let, co mám automaty mám za sebou přes 1 milion km a hodně zkušeností. Tak lovu zdar
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 06.07.2017 07:30, RE: ojeté nové
Seren napsal:
Giorgio napsal:
Nemusela. Nepleťte si hybrid s elektromobilem. Hybrid "jen" využívá technologie rekuperace, baterie se dobíjejí za jízdy a elektropohon snižuje nároky na konvenční spalovací motor. Těžit naopak můžete z lepších dynamických parametrů (svižnější rozjezdy), spojení s automatickou převodovkou (přesněji variátorem) a nižší spotřeby benzinu.
To znamená, že se nemusí nabíjet vůbec?


Přesně tak. Je tam klasický toyoťácký benzinový motor (1.5) doplněný o rekuperační systém, který teoreticky dokáže snížit spotřebu benzinu až na 3 litry na 100 km. Žádné dobíjení, žádné kabely.

Převodovka i baterie jsou konstruovány na životnost auta, tzn. dnes i baterie mají životnost minimálně 10 let. Této životnosti bez problému dosahovala už Toyota Prius 2. generace a doba jde samozřejmě dopředu. Znám člověka, který má ji má od novoty dodnes a je to bezproblémové, spolehlivé auto, které není ani dražší na průběžný servis.
reagovat
Seren
počet příspěvků19
datum registrace30.06.2017
Čtvrtek 06.07.2017 11:02, RE: ojeté nové
gepardo napsal:
Seren, co na autě není, to se nemůže zničit. Spočítej si, o co je Hybrid dražší a kolik ušetříš na spotřebě. A kolik stojí nové baterie, jak dlouho vydrží ? Chceš sviště, kup si normální benzín 1.2 a manuální převodovku. Neboť - variátor - je jen paskvil. Pokud automat, tak jedině hydrodynamický měnič do města, 6-ti rychlostní DSG - spíše na dálnici. Vše ostatní - max. životnost 100 t. km Za cca 25 let, co mám automaty mám za sebou přes 1 milion km a hodně zkušeností. Tak lovu zdar


Po automatu nijak zvlášť netoužím. Navíc jsem si na netu zjistila, jak se ta baterie u hybridu dobíjí... že je to brzděním.Jelikož do práce to mám cca 10 km a většinu této trasy jezdím po jižní spojce, moc nebrzdím. Takže z baterie by se stal jen nevyužívaný drahý doplněk
reagovat
1 2 3


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.