gepardo napsal:
Giorgio, Vyřazené služební auto je zcela neznámého původu, prodává ho firma, která nemá vlastní servisní zázemí a auto je dávno po záruce. To jsi psal !Psal jsem, pokud to auto jezdilo na servis k prodejci a nemá moc najeto.
A četl jsi, na co to byla reakce? Na poznámku tazatelky, že prý není dobré kupovat služební auta kvůli střídání řidičů - moje poznámka směřovala k tomu, že služební auto a předváděčku nejde srovnávat. Nic víc, nic méně.
Jinak firemní auta, která nemají moc najeto, se přednostně prodávají do firem soukromým uživatelům, případně míří do aukcí, zbytek zůstává v bazarech operátorů flotil. Kromě toho jsou na trhu firmy, které se zabývají na výkup aut z "privátních" fleetů, ty opět prodávají specificky. Hledat slušnou firemní ojetinu na "běžném" komerčním trhu ojetin je jako hledat jehlu v kupce sena. A je to o to horší, čím více firmy racionalizují provoz flotil, auta nemají pevně dané uživatele, ale sdílejí se v poolu - o to více trpí.
Osobně pro někoho, kdo chce mít klid, pokládám za nejlepší volbu skladovku, kde je lepší cena oproti zakázkové výrobě a auto je hned, ale nejsou tam rizika špatného zacházení. Pak předváděčky/referenčky v záruce (s výraznou slevou) a nakonec konfigurace do výroby.
A poznámka na okraj - zrovna dnes běžel na Spektrum HD jeden z dílů mini dokumentární série o výrobě aut. Ono i na zcela novém autě se reálně vystřídá několik řidičů během manipulace v továrně a při dopravě, takže vlastně i funglovka je ojeté auto. :)