0
zpět
 

diskuze k tématu: Mercedes-Benz ML - provětrá vám ojetina peněženku?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
Zdeny60
počet příspěvků1232
datum registrace08.09.2009
Čtvrtek 24.12.2015 08:23, Provětrá vám peněženku???
Trochu pro Citroenaka, ale i tak:

už v nadpise dotazu se ptá tazatel na finance. Zakukleně, ale ptá. Tzn., asi si není jistý se svou finanční silou tento typ-jak sám píše-německé prémiovky, ale pouze staré, protože novější je mimo jeho finanční možnosti-ufinancovat. Takže první věc, co mě napadla je - pozér. Mám německou prémiovku, navíc krávu jako vrata, kterou nelze přehlídnout. Sorry, tohle mi vychází po úvaze. Tzn. potřebuji se zviditelnit, třebas kvůli sousedce, či kvůli chlapům v hospodě, ale mám strach o to, zdali to utáhnu. To, že si kupím nejnepraktičtější auto, co vůbec kdo kdy vyrobil -všechna mamutí SUV, od ML po Q7 a další-musí mít jinou silnou motivaci. Praktičnost to není - to jsem už vysvětlil a ani renovy odkazy na chování ML v terénu to nezachrání - protože, kdo s ML buderajtovat v půlmetrovém bahně či metrových závějích? DO města s dnešní hustotou provozu to taky není, protože u Kaufu je problém zaparkovat dnes Clio, natož mamuty. A když to hodíš přes dvě, je celkem jisté, že budeš mít buď prázdnbý gumy nebo díru ve dveřích, v lepším případě čáru přes celý bok. Holt,. jsme jen lidi, že áno (díky bohu, že tenhle syndrom k nám na vesnici ještě nedošel). Na dálnici poženeš 2 metry vysokou kraksnu s odporem zvící kombajnu - oj, jak praktické. Bezpečnost - stačí si projít pár videí, kde se jedná o losím testu. Všechny tythle gigamonstra jsou a chvostu v těchto manévrech. Tak to bychom měli. A k těm nákladům: kdy už lidé pochopí, že náklday ne servis drahých aut v pořizovací ceně jsou drahé i u ojetin? Proč se pořád ptát, když to tak je? Ale pána chápu, srdce ny chtělo, ale poslední zákoutí šedé kůry mozkové rozsvítill varovnou žárovku a vztyčilo varovně prst: máš na to???

Jen odbočím ke své sobě: kdysi před X lety se mi strašně líbil Land Cruiser od Toyoty. tehdá to vypadalo,ž se dokonce budu stěhovat z vesnice na polosamotu, takže by se off road mohl hodit. Vystřízlivění z tohoto auta bylo rychlé. Stačilo se projet, poptat se mechaniků, kteříněco o totmo voze vědí a bylo vymalováno. Podotýkám, že jsem měl a mám dodnes vysoce nadprůměrný příjem , ale na LC bych prostě i tak neměl koule. Bylo by mi líto mých poctivě vydělaných peněz, navíc mám další ne levné koníčky. Rychle jsem to zavrhnul. Od gum, spotřeby, měchů, vstřiků atd...vše v závratných cenoivých výškách a pochybuji, že ML na tom bude lépe. Bojím se, že výše zmíněných 100 tisíc na servis je vše. Jen sada zimnícj kol je za 40 litrů a to jsem z levného kraje. No atak jsem LC nechal být a pokorně se vrátil ke "své" značce a po letech mohu říct, že jsem dobře udělal. Já jsem člověk, co mám auta rád, rád jezdím, ale beru v potaz i praktickou stránku věci. Alespoň částečně. Proto bych s omezeným rozpočtem hledal jinde. Přehodnotil jsem kriteria výběru a uznal, že existuje X dalších aut, které mě na samotu dovezou taky, ale s menší pompou a hlavně se zlomkem nákladů. Navíc na silnici budou bezpečnější, pohodlnější, rychlejší, obratnější, levnější na PHM, levnější na POV/HAV, nebudou dráždit lidi na vsi, prostě samé výhody.
reagovat
maverick220
počet příspěvků1
datum registrace05.11.2007
Čtvrtek 24.12.2015 08:25, Zkusenost s ML280CDI bez airmaticu
Osobní zkušenost s ML 280 CDI, 2009:
Mam doma ML280CDI (2009, po faceliftu, koupeno pred rokem jako ojete z iCarstoru pri najezdu 110k). Sluzebne jezdim MB-E 220CDI (W212), po peti letech najeto 280k, s timto autem budu srovnávat.

ML: velke, pohodlne, prostorne, vzdusne. Sedim asi o metr vys nez jsem zvykly, perfektni prehled o deni okolo. Moc to nejede (2.2tuny je znat), ale na zavodeni toto auto urcene není. Jen si plujete krajinou, pouzil bych slovo "majestatne". Jak se vysoukate do pohodlných sedacek (nastupovani/vystupovani je třeba se naucit, tak budete mit chut se jen "kochat" jizdou, po dalnici pohodlne a tiche. Dva tydny na horach ve snehu bez problemu, na ledovce je to pak stejne auto jako všechna ostatní. Trochu jsem zkusil v terenu a limity auta byly dal nez ty v me hlave, neuveritelne co jsem projel (ale mozna při srovnani se zadnim nahonem na mem MB-E je většina aut v terenu lepších

Při koupi ML jsem hledal auto bez airmaticu a s 280CDI bez DPF. Nyni najeto 125k, bez zavad, poslední serviska stala 10k vc. DPH. Pneu 19", guma je trochu drazsi. Spotreba 9.5 (na mem MB-E mam 6.8). Ze zacatku jsem se spotřebou trapil, ale při rocnim najezdu manželky (15-20k) nema smysl tu spotřebu resit. Da se jet i za 7.5, ale je to desna nuda...
Auto/motor hodnotim jako pohodlne, velke, prakticke a urcene ke klidnému, bezpečnému a tichemu presunu z mista A do B. U ML zrejme zustaneme i do budoucna (W165, W166) nebo upgrade na Range Rover. U sluzebniho pokukuju po novem MB-E (X213 v 2017).
Nase ML 280CDI (W164) bez airmaticu muzu doporucit.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Čtvrtek 24.12.2015 09:16, ljh jh lkjh hj lh jkl hl k
Díky za osobní zkušenost. Je to jak říkáš, vyhýbal bych se a priori vzduchovým podvozkům, jednak proto, že servis je prostě finančně náročný a přijde každých 150-200 tkm /např. Touareg má předepsanou výměnu komplet vzduchového podvozku ve 125 tkm, ačkoliv to nikdo nedělá/ a hlavně zbytečný - zbytečný je ten vzduchový podvozek. Stejně pak budeš jezdit jenom na jednu polohu.

Zdeny, nemám SUV rád z jednoho prostého důvodu a sice, že jsou to vesměs neohrabané krávy, na druhou stranu se stačí podívat na čas X6M na Nordschleife
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nove-bmw-x6-m-obkrouzilo-nordschleife-ve-stejnem-case-jako-starsi-m3/
a zjistíš, že některé automobilky s těmi auty doslova kouzlí. Sám jsem byl kdysi v pozici pisatele, koupil jsem si tehdy dva roky staré ML 270 CDI za 800 tisíc a po půl roce jsem toho auta měl plné zuby a vrátil se zpátky k běžným osobákům. Ale kdyby ho třeba moje manželka chtěla a vozila v něm třeba nějaké dítě, klidně bych jí ho dopřál.
Z druhé strany, koupě Toyoty LC pro silniční účely je mnohem větší kravina než to ML, protože LC je téměř čistý offroad a jízda s ním po cestě bude utrpení. Jak někdo psal v testu LC 200, tohle auto si jako SUV pořídí jenom čistý masochista.
reagovat
kristian2
počet příspěvků273
datum registrace31.03.2015
Čtvrtek 24.12.2015 09:48, RE: Mercedes ml 320cdi 2008
TOM napsal:
kristian2 napsal:
nepřihlášený uživatel napsal:
Zdravím,tohle auto mám nové přímo z autosalonu - 320 cdi 2008. Do 200 000 km absolutně bez problému .Kdyz děláte včas oleje a základní servis tak kolem 220 000 km přijdou mechy,kompresor,vstřiky a ramena na přední nápravě + potah sedačky u řidiče.Celkem cca ( 100 000,- Kč ).Dnes mám 360 000 km a nic jiného než popsané závady.Doporucuji .......
takže zásadní otázka zní udělá mě min. 100 000kč průvan v peněžence?No mě teda co se týče auta tak jednoznačně ano
Zas tak jednoznačně to přece říct nemůžeš. Ikdyž ani náhodou neznám tvůj příjem.Záleží přece za jak dlouho těch 100 tis Kč utratíš.Pokud to bylo myšleno jako investice do servisu za zmíněných 7 let vlastnictví, přijde mi to jako únosná suma. Ale je to samozřejmě otázka úhlu pohledu...


samozřejmě že je to věc pohledu a prioryt. Muj kamarám má rád auta a dal přednost dobrému autu než aby si modernizoval byt.Pro mě auto je železná kráva která stojí peníze ale potřebuji ho pro práci.Já jsem si kdysi koupi kolo které bylo dražší než moje ojeté auto.Dovedu pochopit že,když někdo něco chce tak si to prostě koupí i za cenu strát na jiné frontě ,ale samozřejmě dle svých finančníchmožností.Samozřejmě nechápu lidi co si něco takového koupí za zlomek ceny a potom nemají ani na pneumatiky natož na servis a potom si ztěžují že mají nespolehlivou značku
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků2
datum registrace23.12.2015
Čtvrtek 24.12.2015 09:51, Mercedes ml 320cdi 2008
Ve 220 000 km jsem nechal na servisu udělat tyto věci a auto jezdí bez problému do dnes. Kdo si ho chce pořídit musí si dat pozor hlavně na vstřiky a mechy.To je to nejdražší.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Čtvrtek 24.12.2015 15:05, RE: Mercedes ml 320cdi 2008
nepřihlášený uživatel napsal:
Ve 220 000 km jsem nechal na servisu udělat tyto věci a auto jezdí bez problému do dnes. Kdo si ho chce pořídit musí si dat pozor hlavně na vstřiky a mechy.To je to nejdražší.


Jenomže ti táhne na 400 tisíc a tam se bude opakovat další investice 100 000... tak si nejsem jistý, jestli není lepší koupit benzín a klasický podvozek. A jezdit na benzín nebo plyn.

reagovat
danet - redakce TipCars
počet příspěvků535
datum registrace16.11.2012
Pondělí 28.12.2015 12:53, RE: Mercedes ml 320cdi 2008
nepřihlášený uživatel napsal:
Zdravím,tohle auto mám nové přímo z autosalonu - 320 cdi 2008.Do 200 000 km absolutně bez problému .Kdyz děláte včas oleje a základní servis tak kolem 220 000 km přijdou mechy,kompresor,vstřiky a ramena na přední nápravě + potah sedačky u řidiče.Celkem cca ( 100 000,- Kč ).Dnes mám 360 000 km a nic jiného než popsané závady.Doporucuji .......



Dobrý den, rozepište se prosím o svém voze v recenzi: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost
Děkujeme.
reagovat
amigo
počet příspěvků14
datum registrace03.01.2016
Neděle 03.01.2016 21:46, re
Jsem trochu zvědavý, jaké vozidlo jsi si pořídil, které Tě stejně odveze na "konec světa"... Já nad ním velmi zvažuji, ale trochu se bojím větších nákladů s tímto vozem...pošilhávám po LC 100 4,2 v naftě, jezdil jsem s ní před asi osmi léty v zahraničí, ikdyž to bylo pancéřované auto, jezdilo se jen krátké trasy, tak spotřeba nebyla až tak tragická, nejsem závodník a jezdím dle předpisů, na blbnutí mám motorku... ještě jsem předčasem četl tady recenzi na explorera tak od roku 2003 do 2008, edie bauer... také můj favorit, co by utáhl přívěs, v budoucnu možná i loďku, teda člun... občas tahám věci na barák a dovolená...mám passata a někdy mne přijde, že mám malý kufr, proto pošiplhávám po podobných... ještě jsem se díval na pajero, ale prý dost propadák s převodovkou a čerpadlem...
reagovat
Pecka
počet příspěvků1
datum registrace30.12.2007
Sobota 09.01.2016 18:57, MB-ML benzín versus nafta?
Přemýšlím o koupi staršího MB ML-320, r.v. 2006-2007. Protože jsem dosud neobjevil typ, který by vyhovoval mé představě, mám dost času pročítat různé recenze. Překvapily mě příspěvky pana Blacháčka, který uvádí ve svém příspěvku 18.9.2015 při hodnocení motorů u MB-R následující: "Takže tolik k motorům. Který z nich ale vybrat? Osobně bych měl trochu problém. Benzínové třílitry mají vysokou spotřebu, takže bych volil některý z třílitrových šestiválcových dieselů". Zde však píše opak: (naštěstí pro vás jsou v nabídce i benzínové, protože diesely se nepovedly). Že by za tři měsíce nastala nějaká změna u motorů 350 a 320CDI ? Nebo si pisatel již nepamatuje, co napsal nedávno. Každopádně mám nyní v hlavě zmatek. Benzín nebo nafta, toď otázka.
reagovat
david_s
počet příspěvků7
datum registrace06.10.2014
Sobota 09.01.2016 22:18, RE: MB-ML benzín versus nafta?
Pecka napsal:
Přemýšlím o koupi staršího MB ML-320, r.v. 2006-2007. Protože jsem dosud neobjevil typ, který by vyhovoval mé představě, mám dost času pročítat různé recenze....... Každopádně mám nyní v hlavě zmatek. Benzín nebo nafta, toď otázka.


Mám 350 CDI (3,0 l) , na autě najeto teprve cca 120k, závady na motoru byly zatím nefunkční žhaviče 2 ks a netěsnilo gufero na hřídeli, vyměnili v MB za 7.500 (převodovka ven). Jinak nic. Dost žere olej, ale to je prý normální. Nebudu to komentovat.
Velké servisy mně teprve čekají. Počítejte, že auto je drahé na provoz a skoro nic nejde koupit v druhovýrobě.
Kupodivu si ho oblíbila moje žena, takže si asi pořídím auto pro radost.
Diesel v kabině slyšet moc není, není to žádný závodník, auto je moc těžké na ten výkon.
Je to takové klidné ježdění, pohodlné, bezpečné.


reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.