Čtvrtek 24.12.2015 08:23,
Provětrá vám peněženku???
Trochu pro Citroenaka, ale i tak:
už v nadpise dotazu se ptá tazatel na finance. Zakukleně, ale ptá. Tzn., asi si není jistý se svou finanční silou tento typ-jak sám píše-německé prémiovky, ale pouze staré, protože novější je mimo jeho finanční možnosti-ufinancovat. Takže první věc, co mě napadla je - pozér. Mám německou prémiovku, navíc krávu jako vrata, kterou nelze přehlídnout. Sorry, tohle mi vychází po úvaze. Tzn. potřebuji se zviditelnit, třebas kvůli sousedce, či kvůli chlapům v hospodě, ale mám strach o to, zdali to utáhnu. To, že si kupím nejnepraktičtější auto, co vůbec kdo kdy vyrobil -všechna mamutí SUV, od ML po Q7 a další-musí mít jinou silnou motivaci. Praktičnost to není - to jsem už vysvětlil a ani renovy odkazy na chování ML v terénu to nezachrání - protože, kdo s ML buderajtovat v půlmetrovém bahně či metrových závějích? DO města s dnešní hustotou provozu to taky není, protože u Kaufu je problém zaparkovat dnes Clio, natož mamuty. A když to hodíš přes dvě, je celkem jisté, že budeš mít buď prázdnbý gumy nebo díru ve dveřích, v lepším případě čáru přes celý bok. Holt,. jsme jen lidi, že áno (díky bohu, že tenhle syndrom k nám na vesnici ještě nedošel). Na dálnici poženeš 2 metry vysokou kraksnu s odporem zvící kombajnu - oj, jak praktické. Bezpečnost - stačí si projít pár videí, kde se jedná o losím testu. Všechny tythle gigamonstra jsou a chvostu v těchto manévrech. Tak to bychom měli. A k těm nákladům: kdy už lidé pochopí, že náklday ne servis drahých aut v pořizovací ceně jsou drahé i u ojetin? Proč se pořád ptát, když to tak je? Ale pána chápu, srdce ny chtělo, ale poslední zákoutí šedé kůry mozkové rozsvítill varovnou žárovku a vztyčilo varovně prst: máš na to???
Jen odbočím ke své sobě: kdysi před X lety se mi strašně líbil Land Cruiser od Toyoty. tehdá to vypadalo,ž se dokonce budu stěhovat z vesnice na polosamotu, takže by se off road mohl hodit. Vystřízlivění z tohoto auta bylo rychlé. Stačilo se projet, poptat se mechaniků, kteříněco o totmo voze vědí a bylo vymalováno. Podotýkám, že jsem měl a mám dodnes vysoce nadprůměrný příjem , ale na LC bych prostě i tak neměl koule. Bylo by mi líto mých poctivě vydělaných peněz, navíc mám další ne levné koníčky. Rychle jsem to zavrhnul. Od gum, spotřeby, měchů, vstřiků atd...vše v závratných cenoivých výškách a pochybuji, že ML na tom bude lépe. Bojím se, že výše zmíněných 100 tisíc na servis je vše. Jen sada zimnícj kol je za 40 litrů a to jsem z levného kraje. No atak jsem LC nechal být a pokorně se vrátil ke "své" značce a po letech mohu říct, že jsem dobře udělal. Já jsem člověk, co mám auta rád, rád jezdím, ale beru v potaz i praktickou stránku věci. Alespoň částečně. Proto bych s omezeným rozpočtem hledal jinde. Přehodnotil jsem kriteria výběru a uznal, že existuje X dalších aut, které mě na samotu dovezou taky, ale s menší pompou a hlavně se zlomkem nákladů. Navíc na silnici budou bezpečnější, pohodlnější, rychlejší, obratnější, levnější na PHM, levnější na POV/HAV, nebudou dráždit lidi na vsi, prostě samé výhody.
reagovat