0
zpět
 

diskuze k tématu: Mercedes Benz ML nebo BMW X3: co doporučíme ke koupi?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 28.02.2012 20:37, rada
A kdyz se tu zmiinil ..TERÉN.. Tak bych rači volil Jeep Grand Cherokee 2006 ńahoru bud 5.7 nebo 3.0 crd
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 28.02.2012 23:37, rada
jezdím s X3 na 18kách se sportovním podvozkem originál BMW. Auto je tvrdé, ale rozhodně se s tím dá bez problémů žít a jezdit, názory rádoby odborníků, které mluví o koze, uskákaném trakaři a podobně, nechápu. ML bude určitě měkčí, záleží na tom, co pán chce a hledá. Pokud bude X3 na standardním podvozku a navíc ještě třeba na 17kách, tak to bude normální auto co se tvrdosti týče.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 29.02.2012 06:01, rada
...v životě do terénu nepojede...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 29.02.2012 15:49, rada
magor který vybíra mezi 270 CDI nebo 320 CDI případně AMG 55 si koupí leda hovno. Je to dotaz tak 15letého dětska....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 29.02.2012 21:04, rada
Touareg třílitr :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 02.03.2012 08:17,
nový model ML se vyrábí od roku 2005 ne 06, máte ho sami v inzerci. Výráběl se 05-08, pak facelift. Jinak mi přišlo zbytečné zmiňovat terenní schopnosti těchto aut. S těmi auty v životě většina lidí nevyjede víc, než zasněženou silnici na horách. Předpokládám, že takové auto lidi koupí kvůli pocitu bezpečí a image.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 02.03.2012 11:53, Váradi
Ještě jsem nedočetl a už musím chválit: za novinářský styl (okořeněný nikoli laciným humorem) dávám za jedna! Jen tak dál. Raduji se, že i motoristické články lze tesat jinak než širočinou bez gramatických, stylistických a logických chyb. Odborná úroveň pak je samozřejmostí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 02.03.2012 12:50, pochvala
Hezky se to čte, díky
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 02.03.2012 13:05, RE: Váradi
donald napsal:
Ještě jsem nedočetl a už musím chválit: za novinářský styl (okořeněný nikoli laciným humorem) dávám za jedna! Jen tak dál. Raduji se, že i motoristické články lze tesat jinak než širočinou bez gramatických, stylistických a logických chyb. Odborná úroveň pak je samozřejmostí.
Rozhodně souhlasím, ačkoliv tyto modely považuji, jako výraz snobizmu nebo nabubřelé okázalosti, s chutí jsem si článek přečetl a nebyla to ztráta času.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 02.03.2012 13:17, Díky
Petr-Tipcars: Díky, pánové. Nedá mi to a musím vzpomenout přispěvatele, tuším s nickem "kožuch", který se tu před pár měsíci mihnul v některých diskuzích a jehož styl psaní byl jedinečný. Doporučuji, bohužel z hlavy nedám, k čemuže to přispíval. Ale pobavil neuvěřitelně...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 02.03.2012 13:24, RE: Díky
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Díky, pánové. Nedá mi to a musím vzpomenout přispěvatele, tuším s nickem "kožuch", který se tu před pár měsíci mihnul v některých diskuzích a jehož styl psaní byl jedinečný. Doporučuji, bohužel z hlavy nedám, k čemuže to přispíval. Ale pobavil neuvěřitelně...
Kožuch zde byl někdy mezi červencem a zářím 2011
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 02.03.2012 14:25, Automat
Dával bych velký pozor na převodovku u Mercedesu. Jednak ji Mercedes inzeroval jako bezúdržbovou na což většina majitelů po zásluze doplatila drahou opravou a další věcí je poddimenzovanost některých částí, které podléhají při zátěži až extrémnímu opotřebení. Takže pokud s tím majitel skutečně jezdil někde v terénu, používal často tzv. "kick-down" nebo bydlel na horách a každou zimu auto tzv. "rozhoupával" aby se dostal ven ze závěje, dával bych si na tu převodovku hodně bacha. BMW X3 naproti tomu není nic jiného než zmenšená větší X5 a to doslova, zde jsou některé díly které pocházejí z větší a těžší X5 až zbytečně předimenzované, bohužel pro převodovku to platí dvojnásob. Pochází totiž téměř beze změny z modelu X5, bohužel pánové od BMW neupravili SW řídící jednotky převodovky a nechali to co má X5. Z toho pochází to zmatené řazení kdy ŘJ počítá s těžším autem a z lehké X3 je trochu zmatená protože zátěže na skříň neodpovídají hodnotám nastaveným v ŘJ. Je to bohužel od BMW diletantství nejhlubšího zrna, jenže přepracování převodovky pro X3 by bylo zřejmě moc drahé a změny asi minimální.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 02.03.2012 14:43, RE: Váradi
donald napsal:
Ještě jsem nedočetl a už musím chválit: za novinářský styl (okořeněný nikoli laciným humorem) dávám za jedna! Jen tak dál. Raduji se, že i motoristické články lze tesat jinak než širočinou bez gramatických, stylistických a logických chyb. Odborná úroveň pak je samozřejmostí.
možná se to dobře čte ale informace v tom není dohromady žádná. Mě by zajímaly víc závady které hrozí než narážky na řidiče prassatů. Chjo, kde jsou staří dobří recenzenti, kteří tu dřív byli
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 02.03.2012 14:45, RE: Automat
Rover623 napsal:
Dával bych velký pozor na převodovku u Mercedesu. Jednak ji Mercedes inzeroval jako bezúdržbovou na což většina majitelů po zásluze doplatila drahou opravou a další věcí je poddimenzovanost některých částí, které podléhají při zátěži až extrémnímu opotřebení. Takže pokud s tím majitel skutečně jezdil někde v terénu, používal často tzv. "kick-down" nebo bydlel na horách a každou zimu auto tzv. "rozhoupával" aby se dostal ven ze závěje, dával bych si na tu převodovku hodně bacha. BMW X3 naproti to...
ještě mám dotaz. Minule si psal, že automat BMW 1996-2005 byly špatný. X3 se vyrábí od 2004, má už nějakou lepší,novější verzi toho automatu? Nebo tam proběhla někdy obměna za novější? Jak poznám ten lepší automat, ten je vždy 6ti kvalt?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 02.03.2012 15:25, RE: Váradi
Matka Kr napsal:
možná se to dobře čte ale informace v tom není dohromady žádná. Mě by zajímaly víc závady které hrozí než narážky na řidiče prassatů. Chjo, kde jsou staří dobří recenzenti, kteří tu dřív byli
Petr-Tipcars: Dobrý den, drahé závady u těchto dvou vozů lze shrnout do dvou slov: podvozek a automat. V případě MB 320cdi ještě motor, přece jen ojetá turbonafta nebude vyloženě bezúdržbová, jeho výhodou je naopak rozvod řešený řetězem. Automat řeší níže Rover (alibisticky přiznávám, ano, doufal jsem, že se zapojí do diskuze), ani já na "bezúdržbovost" byť v podání MB již nevěřím, o to zásadnější pak může být porucha...v případě obou vozů s automatem nastane ještě otázka, komu s klidným spaním svěřit výměnu oleje...Mimochodem, v článku nezaznělo: u obou vozů v případě koupě velmi doporučuji havarijní pojištění s rozumně nastavenou spoluúčastí...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 02.03.2012 15:53, RE: Automat
Tomi napsal:
ještě mám dotaz. Minule si psal, že automat BMW 1996-2005 byly špatný. X3 se vyrábí od 2004, má už nějakou lepší,novější verzi toho automatu? Nebo tam proběhla někdy obměna za novější? Jak poznám ten lepší automat, ten je vždy 6ti kvalt?
Staré automaty BMW měli tu vadu, že když se ucpal filtr, obvykle následovalo totální oholení lamel na 1 a 2, výsledkem byla skříň plná kovových špon, která se skoro nedá opravit. S přesahem pro osobáky do platí až do roku 2005. Pro BMW Xx tohle neplatí, mají jinou převodovku (kompletně přepracovanou) která se začala potom v úpravě dávat i osobákům. Rozeznat ty skříně od sebe je těžké, protože některé osobáky od BMW mají starou konstrukci kam je jedna rychlost přidaná. Starou skříň poznáte podle měrky oleje a také podle předního profilu skříně, na nových motorech totiž při pohledu zepředu moc nezapadá do profilu spodku motoru. Pokud se jedná o modely "X" tak tam je asi vždy nová konstrukce, možná snad první rok výroby X5 ji nemá
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 02.03.2012 16:46, RE: Váradi
Matka Kr napsal:
možná se to dobře čte ale informace v tom není dohromady žádná. Mě by zajímaly víc závady které hrozí než narážky na řidiče prassatů. Chjo, kde jsou staří dobří recenzenti, kteří tu dřív byli
Debilní dotaz - debilní odpověď... s tím se moc nadělat nedá. Fórky mi přišly dost vyčpělé - a některé slova jako "veget" vyloženě nevhodné...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 02.03.2012 16:50, RE: Automat
Rover623 napsal:
Staré automaty BMW měli tu vadu, že když se ucpal filtr, obvykle následovalo totální oholení lamel na 1 a 2, výsledkem byla skříň plná kovových špon, která se skoro nedá opravit. S přesahem pro osobáky do platí až do roku 2005. Pro BMW Xx tohle neplatí, mají jinou převodovku (kompletně přepracovanou) která se začala potom v úpravě dávat i osobákům. Rozeznat ty skříně od sebe je těžké, protože některé osobáky od BMW mají starou konstrukci kam je jedna rychlost přidaná. Starou skříň poznáte podle ...
s dovolením bych měl jeden dotaz-po prvním nastartování-obvykle ráno-vyjedu na R z garáže a poté přeředím na D, první přeřazení na Déčku z jedna na dva to škubne, pak už ne. když nechám auto déle nastartované, dejme tomu pšt minut, tak to neudělá. může to být chybka??? předesílám že mám najeto asi 60k a na jaře se chystám na první výměnu oleje v automatu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 02.03.2012 17:42, RE: Automat
tomaskrtek napsal:
s dovolením bych měl jeden dotaz-po prvním nastartování-obvykle ráno-vyjedu na R z garáže a poté přeředím na D, první přeřazení na Déčku z jedna na dva to škubne, pak už ne. když nechám auto déle nastartované, dejme tomu pšt minut, tak to neudělá. může to být chybka??? předesílám že mám najeto asi 60k a na jaře se chystám na první výměnu oleje v automatu.
Tohle je normální chování, je to způsobeno tím, že automat pracuje s velkým tlakem oleje a pokud je olej hustý (studený) neprochází měničem úplně ideálně, takže to škubnutí je normální (neplatí to pro DSG od VW, ty škubou zcela normálně a není to chyba). Někdo to necítí, ale měl by jste také pociťovat "menší" prokluzy při řazení jednotlivých rychlostí a při přeřazení z D na R by se mělo menší škubnutí objevit také (záleží ovšem na tom jestli je přítomen omezovač tlaku a jak moc je agresivní). Reálnou kontrolu automatu uděláte jednoduše, při přeřazování jednotlivých rychlostí nahoru nikdy nesmí dojít (ani na chvilku) ke zvýšení otáček. Test uděláte snadno, rozjeďte auto na plný plyn do nějakého delšího kopce a sledujte otáčkoměr, pokud by během přeřazení došlo, byť jen na chvilku, ke zvýšení otáček, jako když u manuálu sešlápnete spojku a neuvolníte plyn, pak je něco špatně. Výměna oleje po 60tis. není vysloveně nutná, záleží na autě a hlavně převodovce. Následně také na způsobu použití, tedy zátěži samotné skříně. Jinak jak už jsem psal mnohokrát, při jízdě ve městě je vhodné zařadit D3, případně takovou polohu která omezuje nejvyšší možnou zařezenou rychlost, obvykle ji výrobci udávají jako volbu při tažení přívěsu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.03.2012 18:50, RE: Automat
tomaskrtek napsal:
s dovolením bych měl jeden dotaz-po prvním nastartování-obvykle ráno-vyjedu na R z garáže a poté přeředím na D, první přeřazení na Déčku z jedna na dva to škubne, pak už ne. když nechám auto déle nastartované, dejme tomu pšt minut, tak to neudělá. může to být chybka??? předesílám že mám najeto asi 60k a na jaře se chystám na první výměnu oleje v automatu.
V 60.000km škubnutí mezi P / R normální rozhodně není a lepší to už nebude.

Co nejdříve vyměňte olej a filtr, ale nemyslím, že to pomůže - možná na chvíli.
-------------------------------------------------------
Olej nechte nejlépe měnit na 2x ihned po sobě.

1. pouze vypustit starý olej !nechat starý filtr! a nalejt nový olej - tím se promíchá nový olej se zbytky starého oleje v měniči, pumpě a v cestách.
2. vše opět vypustit !dát nový filtr, těsnění! a opět už načisto nový olej.

Takto měníme oleje ve svých autech - servisuji automaty pro MB v Berlině
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.