0
zpět
 

diskuze k tématu: Mercedes Benz ML nebo BMW X3: co doporučíme ke koupi?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 27.02.2012 09:40, rada
X3 je menší než ML
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 27.02.2012 11:20, rada
Přesně tak, konkurence pro ML je X5
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 27.02.2012 11:33, rada
Není podstatné, co je pro co konkurence. Prostě chce vybrat mezi X3 a ML. Nerozumím požadavku 270 CDI nebo 320 CDI, tady jde o dvě různé generace. Nerozumím výběru 55 AMG nebo nafta, to je dost podstatný rozdíl. Uživit 55 AMG /atmosféra, bez kompresoru, předchozí generace/ nebude moc snadné. Obecně 7G-tronic - problémová převodovka. X3 bude dobré se všemi motorizacemi a ani automat nebude na obtíž. ML má ve většině případů vzduch, to může být problém.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 27.02.2012 11:50, rada
ML - starší model, těžké auto s rámem (není samonosná karoserie!), pětiválec 270CDI nevyniká dynamikou, spotřebou ani spolehlivostí. AMG verze bude hodně náročná pro vaši peněženku. Novější generace ML s 320CDI je o dost lepší (a taky dražší), motoru nelze nic vytknout, převodovku neznám, neposoudím, problém je vzduchový podvozek Airmatic který se rád a často kazí a náklady na opravu jsou nemalé. Má ho hodně MLek. BMW X3 - novější model, sice nižší třída oproti ML, ale vnitřním prostorem to malé auto rozhodně není. Motor 3.0d nadprůměrný ve všech ohledech. Osobně bych volil BMW X3 3.0d 2006 a novější, tedy po faceliftu. Především kvůli lepším materiálům v interiéru a hlavně kvůli převodovce, od roku 2006 (FL) jde o 6stupňový ZF automat, který jednak řadí velice inteligentně a hlavně patří k velmi spolehlivým. Před FL modely mají 5 stupňový GM, a ten má horší pověst. Verzi motoru 3.0d rozhodně 160kW verzi (od roku 2005 a dál) kvůli nižší spotřebě, lepší spolehlivosti. Pokud vám jde o dynamiku (soudě podle zahrnutí ML AMG do výběru), tak bych rozhodně vybíral mezi BMW X3. Buď verzi 3.0d 2006+ (160kW) nebo verzi 3.0sd 2006+ (twinturbo nafta 210kW).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 27.02.2012 13:43, rada
Jestli on si pán nespletl 270 cdi a 280cdi, rok 2005 a dál by měla být 280cdi což je seškrcená verze šestiváce 320cdi. V benzinu bych se vyhnul šestiválcům350, selhávaly občas rozvody(vytahaný řetěz), volil bych ML500. Pozor na auta dovezená z USA, nebrat, pouze evropskou variantu. ML je podle mě lepší, má lepší pohon 4x4 (3x diferencial), verze s terénním paketem disponují redukcí a uzávěrkou diferencialu, o tom si BMW může nechat jenom zdát. Nejčastěji dostupné motory budou třílitrové naftové šestiválce v případě mercedesu, X3 bude mít nabídku širší, je o třídu níž, budou tam i čtyřválce (o které tazatel nestojí). X3 je podle mě nejošklivější BMW co kdy bylo vyrobeno, ale to je možná jen můj pohled. Každopádně doporučuji nechat si větší finanční rezervu na opravy a údržbu, která u aut cca 7let stáří a 150-200tis.km musí přijít.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 27.02.2012 14:46, rada
2.0d v X3 se 130kw bych řekl, že zrovna špatně nepojede. 3.0sd s 210kw bych radši zavrhl právě kvůli dvoustupňovému přeplňování. U ojetiny by to mohlo znamenat zbytečně vyšší investice. Za mě 2.0d 130kw nebo 3.0d 160kw...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 27.02.2012 14:51, rada
Teoreticky to vypadá naopak, ale právě dvoustupňové přeplňování bývá považováno za spolehlivější, jelikož konstrukce těch dvou turb z 3.0sd je jednodušší než toho jednoho turba z 3.0d. Navíc na 3.0d občas praskají svody, což se 3.0sd netýká.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 27.02.2012 15:00, rada
to je asi jako ´´mám koupit škodovku v naftě nebo subaru v benzínu´´. dotaz na prd, dvě naprosto rozdílná auta rozdílných kategorií. kupte si Infiniti FX35 po faceliftu (2006+). za stejnou, ne-li nižší cenu dostanete poctivý japonský auto s vynikajícím šestiválcem a nadprůměrnou spolehlivostí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 27.02.2012 15:45, rada
Já bych se spíše zeptal: a k čemu to auto jako bude sloužit? na to, abyh jezdil po dálnici = hovadina. Neforemné, nemotorné krabice s mega čelním odporem. Do terénu? Ano - ale jen tam. Ven už ne. Hlavně tedy BMW, o MB se nebudu vyjadřovat, protože o jeho terénních schopnostech nic nevím. Takže X3 do terénu? Asi ne. Imidž? No to už vůbec ne, imidž se dneska dělá jiným vozy, když už to někdonutně potřebuje, ale BMW má dnes pomalu každej rybíz s kšiltem dozadu a MB? Narcisové. Za mě: pokud terén: Toyota LC, která si na nic nehraje. Když na kombinovaný rodinný poježdění: Infinity s LPG (to už ostatně někdo zmínil). A když jen imidž - pak Lexus.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 27.02.2012 16:12, rada
to Tom: plně souhlasím, já bych také volil jinak, Infiniti, Mazda cx7, nebo tohle:http://www.tipcars.com/#subaru-tribeca/36-executive-2330787.html. BMW i Mercedes v tomhle stáří budou kasička na peníze, navíc se poměrně dost ztrácí směrem na východ, což u japonců nehrozí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 27.02.2012 16:26, rada
Mazda CX-7 - pár postřehů, protože jsem se o ni před lety živě zajímal a nakonec nekoupil: Auto, které nedává smysl. 2,3DISI turbo benzín na tohle auto je prostě kravina, nenažraný motor s N98+ požadavkem. Dýzl od Mazdy je poukaz na cestu do Bohnic (víme svoje o Mazda dýzelsch současné produkce, že ano? Zpracování auta jedním slovem tragedie. od nelícujících plastů uvnitř po nulovou antikorozní úpravu korunovanou kobercem nacucaný solí v podbězích. Místo: vpředu dejme tomu, ale sedadla jsou tak pohodlná asi jako ve felicii. Vzadu sedíš jako na bidýlku nebo koni na hřbetě s koleny pod bradu a navíc - není tam místo! Jak toho konstrultér docílíl, je mi záhadou při rozměrech auta. Jako nehorší slabinu tohoto auta považuji pro-mareický dyzajn a pak motor 2,3Turbo. Tne je ve skutečnost výborný, ale do 3MPS (kterou jsem měl) a s jistým omezením do 3MPS. Ale to crossoveru či kam CX7 zařadit tedy rozhodně ne, protože jeho nároky jsou opravdu enormní, co do nákladů na benzín. Jak říkám - Infinity v LPG. Ad Tribeca - hmm, to asi pán nechce, když vybírá SUV s nějakými pseudoternními ambicemi. Nicméně jako rodinný wagon ano, to píš co by současný majitel značky Subaru. Kvalita zpracování příkladná, komfort vysoký, spolehlivost vysoká, poněkdu vyšší spotřeba H6, nekonečně místa uvnitř a hlavně - špicové jízdní vlastnosti dané podvozkem modifikovaným od lety prověřeného Outbacku. Jen to není do terénu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 27.02.2012 17:25, rada
Subarák: nespletl, protože mluví i o 400 CDI a 55 AMG, což jsou motorizace předchozího modelu..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 27.02.2012 19:32, rada
S těmihle auty je třeba se pořádně svézt a vyzkoušet, které vám lépe sedne. Je to srovnávání jablek a hrušek. S každým se jezdí úplně jinak. Měl jsem sice jen krátkou možnost, ale raději bych jezdil ve felícii než v ML, prostě mi nesedlo. Na vnější rozměry je uvnitř stísněné, o celkové nemotornosti na silnici ani nemluvě. Do terénu bych s tím raději nejel (aby z toho něco neupadlo, vůbec na mě nepůsobila MB robustnost) a na výlet na lyže stačí předohrab Audi s motorem před nápravou a dobrými pneu. Pro život na horách je lepší každá Oktávka 4x4. Motor v tom byl 6ti vál diesel s automatem. Je to dostačující motor, nic víc. Každý debílek si bude na vás zvyšovat ego a nic moc s tím neuděláte. Taky jsem očekával daleko větší pohodlí. Pro mě je zkrátka MB ML auto na pííí*u. X3 je už o něčem jiném, vyzkoušel jsem 3,0 benzín s manuálem. Překvapivě pěkné svezení. Krásný zvuk motoru. Auto je s ním velmi svižné. Ale místa je v něm zhruba jako v 3er a je opravdu dost tvrdé. Taky bych se s ním nepouštěl ani na polní cestu. Vůbec mi to auto nějak nedává smysl. U čehokoliv v této třídě počítejte s opravdu velkými náklady na údržbu i servis. Jen sada pneu vyjde na nekřesťanské peníze. Osobně kdybych chtěl nějakou imagovku se zvednutým podvozkem a 4x4, šel bych do A6 Allroad 2,7 TDI. Je tam stálý a pokud vím, tak stále ještě poctivý mechanický 4x4. 2,7 TDI je ještě uživitelná a má solidní spotřebu. Je pěkně oplastovaná a podvozek se dá zvyšovat a snižovat tak dlouho, dokud vydrží měchy, které by ale měly být odolnější než u předchozí generace. V něm mi vadí akorát elektronická ruční brzda, což je podle mě velká zhovadilost (u BMW je stále ještě normální).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 27.02.2012 21:21, rada
Subaru forester 2.5 xt turbo- letí jak drak a na rozdíl od bmw a mercedesu není na hovno a je fakt kvalitní. doporučuji se svézt a na bmw i mercedes vás přejde chuť.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 28.02.2012 06:56, rada
na ja, Forester je dobré auto, aber nemá inimdž do města, víme?...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 28.02.2012 17:13, rada
Dobrý den i když nesu nadšenec naftových motorů volil bych bmw x3 v 3L naftě rozhodně budete mit nižší servisní naklady na buffala X 3 než na ML . S pozdravem .
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 28.02.2012 17:21, rada
zvláštní dotaz, chce benzín typu AMG, ale postačí i 270,320cdi. Nejrozsáhleší možná výbava a automat. Ideální cesta do pekel po počáteční radosti z populárního SUV... zájemce zřejmě počítá s vysokými náklady na provoz takového auta, většina lidí není schopna to akceptovat a podle toho pak vypadá stav prodáváných kusů. ML je podle mě dnes už neodpovídající auto za tyhle peníze. X3 nehodnotím, neznám, jediný v čem se všichni shodují je, že je tvrdá. A když už to říká několikátý člověk, tak to asi bude maso.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 28.02.2012 18:33, rada
Všechny BMW jsou tvrdé... rozuměj tvrdší,než třeba Mercedes. Je to špatně? Já to mám radši, než mořskou nemoc...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 28.02.2012 19:27, rada
Rozumím, ale u ostatních BMW to neslýchám ta často. A třeba 645i, v které se občas svezu na standartním podvozku s 18" mi přijde kolikrát pohodlnější než Octavia. Ale jak píšu, nehodnotím, nemám s X3 zkušenosti.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 28.02.2012 19:34, rada
Re: Reno . Jasně že jsou BMW tvrdá, ale u E46 mi to vůbec nevadí. Ta tvrdost je subjektivní, nemám rád houpající a kývající se auta, takže mi E46 a jiné normální BMW dokonce přijdou i na českých cestách pohodlná. Ale třeba X3 je jen tvrdá a každodenně bych s ní jezdit rozhodně nechtěl. V tomto ohledu je lepší ML, ale taky žádný zázrak.
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.