0
zpět
 

diskuze k tématu: HH - denní svícení

kategorie zařazení tématu:
Pepicek
počet příspěvků15
datum registrace28.12.2015
Pondělí 04.01.2016 18:51, světla
Neříkám,že ne...ale dávám do toho k porovnání (nejen) "dnešní"zkušenost.Že být správně osvětlen za snížené viditelnosti je naprostý základ...to je prostě jako sedat za volant s alkoholem....
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Pondělí 04.01.2016 18:57, policie
Tohle je obecně problém policajtů - když serou na svou práci, tak lidi serou na dodržování předpisů.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Pondělí 04.01.2016 22:16, RE: světla
Pepicek napsal:
Neříkám,že ne...ale dávám do toho k porovnání (nejen) "dnešní"zkušenost.Že být správně osvětlen za snížené viditelnosti je naprostý základ...to je prostě jako sedat za volant s alkoholem....


Zrovna dnes večer. Přede mnou jel týpek co v koloně oslňoval okolní řidiče zadní mlhovkou, přestože v podstatě jen mrholilo, viditelnost na 1km... Mám pocit, že těhle Hujerů přes bezpečnost co mají pocit, že bez zadních mlhovek je v noci někdo přehlédne jezdí taky celkem dost
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Úterý 05.01.2016 00:19, RE: světla
Petr S napsal:
Pepicek napsal:
Neříkám,že ne...ale dávám do toho k porovnání (nejen) "dnešní"zkušenost.Že být správně osvětlen za snížené viditelnosti je naprostý základ...to je prostě jako sedat za volant s alkoholem....
Zrovna dnes večer. Přede mnou jel týpek co v koloně oslňoval okolní řidiče zadní mlhovkou, přestože v podstatě jen mrholilo, viditelnost na 1km... Mám pocit, že těhle Hujerů přes bezpečnost co mají pocit, že bez zadních mlhovek je v noci někdo přehlédne jezdí taky celkem dost


Přitom jsou zadní mlhovky přímo vyhláškou povoleny jen v mlze. Jinak je to přestupek.
reagovat
sukee1
počet příspěvků1
datum registrace05.01.2016
Úterý 05.01.2016 10:28, Denní svícení
U většíny Citroenů lze nastavit denní svícení tak, že svítí denní svítilny spolu s obrysovými vepředu i vzadu. Dle EHK č.48, serie změn č.3 je to povoleno.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Úterý 05.01.2016 10:33, RE: Denní svícení
sukee1 napsal:
U většíny Citroenů lze nastavit denní svícení tak, že svítí denní svítilny spolu s obrysovými vepředu i vzadu. Dle EHK č.48, serie změn č.3 je to povoleno.


Jak to tak čtu, tak existuje tolik možností, jak svítit, že je z toho dokonalý paskvil a chápu pak policajty, že do toho nešťourají, než by se znemožnili.
Máme kalsická tlumená světla
Tlumená světla v režimu denního svícení (bez koncových)
Podžhavená dálková (bez koncových)
Přídavná denní vedle mlhových
Denní v místě mlhových
Denní dodělávaná
Denní integovaná do hlavního světlometu
Denní integrovaná do nárazníku
A teď vidím, že existuje i možnost denních s obrysovkama
reagovat
Papagelo
počet příspěvků52
datum registrace06.07.2015
Čtvrtek 15.09.2016 20:34, denní svícení
K tomuto tématu zde bylo již řečeno snad vše. Měl bych jeden návrh, který by tuto problematiku
vyřešil jednou pro vždy. Byl bych pro to, aby všechny automobily už z výroby byly vybaveny malým
stroboskopickým majáčkem s bílým světlem (podobné, jako mají letadla) umístěným na vršku
autoantény. Automaticky by blikal při nastartování motoru a zhasl při rozsvícení potkávaček. Na kopcovité vozovce by bylo auto vidět ještě před horizontem, bylo by vidět zezadu, z boku levého
i pravého, ze šikma i z vrchu. Z kabiny vysokého kamionu tak i z letícího vrtulníku. Jen by to možná
vadilo záletníkům v zimním období, kdy si ve stojícím vozidle topí při šukačce, ale to by se dalo
vyřešit přehozením trenýrek, nebo klobouku přes majáček . Tímto řešením by se vyhovělo
většině automobilistů. Těm kterým vadí, že nyní se nesvítí vzadu, těm kterým vadí, že se nesvítí
v předu, těm kterým vadí, že se nesvítí z boku i těm, kterým to případně vadí, že se nesvítí z vrchu.
A tak by jsme šetřili žárovky i pohonné hmoty, Brusel by se nažral a řidič zůstal celý...
reagovat
Enerccio
počet příspěvků16
datum registrace03.11.2016
Úterý 10.01.2017 22:27, ???
Ja sem nejak nepochopil k cemu jsou svetla pro denni sviceni? Nikdy je nepouzivam, proste tam dam potkavaci a hotovo.
reagovat
sheogorath
počet příspěvků527
datum registrace27.05.2016
Středa 11.01.2017 00:09, Re ..... ............ .....
Protoze si lidi nechcou ku***t xenony. Taky bych byl radsi, kdybych na to mel ledky. Asi dodelam az bude cas a chut
reagovat
HH
počet příspěvků3
datum registrace09.11.2015
Středa 11.01.2017 08:09, RE: ??? .....................................
Enerccio napsal:
Ja sem nejak nepochopil k cemu jsou svetla pro denni sviceni? Nikdy je nepouzivam, proste tam dam potkavaci a hotovo.


presne tak..ikdyz jedu autem, ktere denni sviceni ma, tak stejne tim cudlem proste otocim a roznu normalni svetla - je to z toho duvodu, ze vim, ze urcite svitim a hlavne svitim i vzadu
reagovat
Enerccio
počet příspěvků16
datum registrace03.11.2016
Středa 11.01.2017 12:11, RE: Re ..... ............ .....
sheogorath napsal:
Protoze si lidi nechcou ku***t xenony. Taky bych byl radsi, kdybych na to mel ledky. Asi dodelam az bude cas a chut


Tak proc si jej kupovali? To je jako nebudu jezdit autem abych si neznicil novy kola
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Středa 11.01.2017 15:20, RE: Re ..... ............ .....
Enerccio napsal:
sheogorath napsal:
Protoze si lidi nechcou ku***t xenony. Taky bych byl radsi, kdybych na to mel ledky. Asi dodelam az bude cas a chut
Tak proc si jej kupovali? To je jako nebudu jezdit autem abych si neznicil novy kola


Ne, to přirovnání pokulhává. To je jako jezdit na nových kolech s nasazenými řetězy i v místech, kde není sníh.
Původní funkce světel je pro provoz v noci, kdy je mnohem důležitější, aby řidič viděl, kam jede. Jenže takhle většinu času svítím v době, kdy je přínos diskutabilní a troufám si říci pro naše klimatické podmínky zanedbatelný nebo možná dokonce neměřitelný a dochází tak k tomu, že se naprosto zbytečně opotřebovávají paraboly a výbojky a zhoršuje se účinnost světlometů a v době, kdy je člověk skutečně potřebuje, neplní dostatečně svoji funkci a dle mého názoru ohrožují bezpečnost provozu mnohem více než nesvícení ve dne.
A původní záměr svícení byl zabránit nejtragičtějším čelním střetům. Myslím, že nárazy do zadní části auta jen z důvodu nesvítících koncových světel během dne s usmrcením nebo těžkým zraněním posádky jsou statisticky zanedbatelné.
A pak si ještě v Evropě hrajeme na ekology, ale pálíme tuny benzínu a nafty jen kvůli nepotvrzenému přínosu.
Jak jsem psal výše, když jedu, tak mi auto svítí, ale s ohledem na výše uvedené.
Doporučuji zapnout krom potkavaček i mlhovky - tak budete mít stoporcentní jistotu, že si vás skutečně všimne naprosto každý a ještě si na vás bude dávat pozor.
reagovat
Ma007
počet příspěvků194
datum registrace26.11.2013
Středa 11.01.2017 15:31, RE: Re ..... ............ .....
David V napsal:
Enerccio napsal:
sheogorath napsal:
Protoze si lidi nechcou ku***t xenony. Taky bych byl radsi, kdybych na to mel ledky. Asi dodelam az bude cas a chut
Tak proc si jej kupovali? To je jako nebudu jezdit autem abych si neznicil novy kola
Ne, to přirovnání pokulhává. To je jako jezdit na nových kolech s nasazenými řetězy i v místech, kde není sníh.Původní funkce světel je pro provoz v noci, kdy je mnohem důležitější, aby řidič viděl, kam jede. Jenže takhle většinu času svítím v době, kdy je přínos diskutabilní a troufám si říci pro naše klimatické podmínky zanedbatelný nebo možná dokonce neměřitelný a dochází tak k tomu, že se naprosto zbytečně opotřebovávají paraboly a výbojky a zhoršuje se účinnost světlometů a v době, kdy je člověk skutečně potřebuje, neplní dostatečně svoji funkci a dle mého názoru ohrožují bezpečnost provozu mnohem více než nesvícení ve dne.A původní záměr svícení byl zabránit nejtragičtějším čelním střetům. Myslím, že nárazy do zadní části auta jen z důvodu nesvítících koncových světel během dne s usmrcením nebo těžkým zraněním posádky jsou statisticky zanedbatelné. A pak si ještě v Evropě hrajeme na ekology, ale pálíme tuny benzínu a nafty jen kvůli nepotvrzenému přínosu. Jak jsem psal výše, když jedu, tak mi auto svítí, ale s ohledem na výše uvedené.Doporučuji zapnout krom potkavaček i mlhovky - tak budete mít stoporcentní jistotu, že si vás skutečně všimne naprosto každý a ještě si na vás bude dávat pozor.


S tými hmlovkami to bola bohová rada. Už teraz ma serkajú tí, ktorí jazdia stretávacie + hmlovky cez deň ale v noci na mokrej ceste je to na deravé koleno, lebo sa to svetlo odráža do xichtu 2x viac.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Středa 11.01.2017 16:07, RE: Re ..... ............ .....
Ma007 napsal:
David V napsal:
Enerccio napsal:
sheogorath napsal:
Protoze si lidi nechcou ku***t xenony. Taky bych byl radsi, kdybych na to mel ledky. Asi dodelam az bude cas a chut
Tak proc si jej kupovali? To je jako nebudu jezdit autem abych si neznicil novy kola
Ne, to přirovnání pokulhává. To je jako jezdit na nových kolech s nasazenými řetězy i v místech, kde není sníh.Původní funkce světel je pro provoz v noci, kdy je mnohem důležitější, aby řidič viděl, kam jede. Jenže takhle většinu času svítím v době, kdy je přínos diskutabilní a troufám si říci pro naše klimatické podmínky zanedbatelný nebo možná dokonce neměřitelný a dochází tak k tomu, že se naprosto zbytečně opotřebovávají paraboly a výbojky a zhoršuje se účinnost světlometů a v době, kdy je člověk skutečně potřebuje, neplní dostatečně svoji funkci a dle mého názoru ohrožují bezpečnost provozu mnohem více než nesvícení ve dne.A původní záměr svícení byl zabránit nejtragičtějším čelním střetům. Myslím, že nárazy do zadní části auta jen z důvodu nesvítících koncových světel během dne s usmrcením nebo těžkým zraněním posádky jsou statisticky zanedbatelné. A pak si ještě v Evropě hrajeme na ekology, ale pálíme tuny benzínu a nafty jen kvůli nepotvrzenému přínosu. Jak jsem psal výše, když jedu, tak mi auto svítí, ale s ohledem na výše uvedené.Doporučuji zapnout krom potkavaček i mlhovky - tak budete mít stoporcentní jistotu, že si vás skutečně všimne naprosto každý a ještě si na vás bude dávat pozor.
S tými hmlovkami to bola bohová rada. Už teraz ma serkajú tí, ktorí jazdia stretávacie + hmlovky cez deň ale v noci na mokrej ceste je to na deravé koleno, lebo sa to svetlo odráža do xichtu 2x viac.


Doufám, že bazinga byla u těch mlhovek zřejmá.
reagovat
1 2 3 4




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.