0
zpět
 

diskuze k tématu: Lidé šetří, do servisů si vozí vlastní náhradní díly

kategorie zařazení tématu: německá vozidla, francouzská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 14:35, RE: Cvičená opice
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Pokud přijmeme premisu, že KAŽDEJ máme svou práci a navíc ji děláme dobře...co NĚKTERÝM brání zjistit si něco i o práci těch druhých, pokud je to k jejich užitku a mohou z toho profitovat? Je lepší být jako každý, nebo být jako některý a těžit z toho, pokud to jde? U aut a nákladů na jejich provoz je myslím odpověď nasnadě...Podle mne by se auto-moto mělo vyučovat od prváku na sš s dotací hodina až dvě/týden plus pár hodin praxe měsíčně. Minimálně na některých středních školách...N...
Však já si taky už prošel lecčím. Šlendriánu je v autobyznysu víc než dost. Ale po letech pátrání metodou pokus-omyl vykrystalizoval jeden rodinný sevis neznačkový se specializací na můj "vozový park" - starší auta a jeden autorizák. Jsem pořád opatrnej, ale nedávám najevu nedůvěru, nezkouším je, ani jim neradím. Provozuju (a servisuju) 10 aut, náklady mám pod kontrolou, při určité velkorysosti se to i vyplatí (roční prohlídka s výměnou oleje a filtrů bratru kolem 3tKč + náhradní auto na den "zdarma"). Když budu každýho držet u držky, nebo si všecko budu dělat sám, tak ten kapitalismus nevybudujem
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 15:05, RE: Cvičená opice
Koloss napsal:
Byl to člověk, kterej tvrdil, že je automechanik a kamarád ho v dílně zkoušel, že by ho zaměstnal. Měl mi vyměnit olej a snažil se povolit šroub snad vším možným, jen ne tím správným klíčem. Stačilo mu 5 minut a šroub už šel povolit jen kombinačkami, klíč se na něj nedal nasadit. Naštěstí se u Fordu dá koupit novej za pár šupů. Divné je, že jsem ten šroub měnil dvakrát, takovejch umělců je asi hodně. Kamarád toho vola samozřejmě vyhodil.
Koloss: Jo tohle, já jsem myslel, že ti strhl závit ve vaně. To by byl průser.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 15:26, RE: AF centrum Ostrava
petaoldova napsal:
Když jsem byla pro jeden díl v autorizovaném servisu suzuki, tak měli na stole spousty faktur od auto-kelly, když jsem porádně zaostřila tak většina fakturovanejch dílů byly úžasný starline... a jestliže tohle autorizák namontuje a naúčtuje originální náhradní díl tak si přijde na slušnej balík- rozdíl v ceně origo-starline dílu- snad nejlevnějších existujících dílů (množstevní slevu nepočítám, tu mají jistě i na originální díly)

Ještě drobná perlička na závěr- některé originální náhradní dí...
To se stava i u jinych znacek, napr. Ford, nebo Japonci. Pripadne samotny ukon s potrebnym specifickym nastrojem trva kratsi dobu, nez u garazisty.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 18:57, RE: Na základě tohoto článku
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Jakože zamítne žádost vyměnit po 25tkm tu kolomaz nebo zamítne žádost na dovezení si vlastního oleje? Jinak, jo, měl jste tam být už dřív, o tom asi žádná...Mmchodem, jak to jezdí? Jsem celkem zvědavej, nových trojek zas tak moc v provozu není a zvlášť ne s tímto motorem...
Nezamítnou výměnu, to je na mně, mluvím o vlastním oleji. Když tak jim to zaplatím, co se dá dělat. Razítko do knížky se počítá každopádně ať mi někdo vysvětlí, jaktože z fabriky vyleze interval 38 tisíc km na jeden olej... to mi nejde do hlavy.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 19:57, RE: Na základě tohoto článku
Michal napsal:
Nezamítnou výměnu, to je na mně, mluvím o vlastním oleji. Když tak jim to zaplatím, co se dá dělat. Razítko do knížky se počítá každopádně ať mi někdo vysvětlí, jaktože z fabriky vyleze interval 38 tisíc km na jeden olej... to mi nejde do hlavy.
Úvaha: Motor je natolik silný, že se nepředpokládá trvalý provoz s neustálým nadpolovičním výkonovou potřebou u významného statistického vzorku, čili pro motor je vše ostatní jen šmrdlání, co olej nezatěžuje. A pokud mluvíme o té 650-ce, co se jí nemůžeš zbavit, tak se opět u významného vzorku předpokládá častá obměna vozového parku, takže ty 3- 4 výměny ten motor zvládne a pak už to nepálí ani prvního majitele ani servis, bo je po záruce.
Myslím, že podobné úvahy udělalo víc automobilek, co dávají interval po 30 tkm. Nejvíce se prodá služebáků, ne, a ty průměrně ročně najezdí 20-40 tisíc a odpisy jsou na 3-4 roky. Mně to do sebe v těchto hrubých rysech zapadá.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 20:48, RE: Na základě tohoto článku
David V napsal:
Úvaha: Motor je natolik silný, že se nepředpokládá trvalý provoz s neustálým nadpolovičním výkonovou potřebou u významného statistického vzorku, čili pro motor je vše ostatní jen šmrdlání, co olej nezatěžuje. A pokud mluvíme o té 650-ce, co se jí nemůžeš zbavit, tak se opět u významného vzorku předpokládá častá obměna vozového parku, takže ty 3- 4 výměny ten motor zvládne a pak už to nepálí ani prvního majitele ani servis, bo je po záruce.
Myslím, že podobné úvahy udělalo víc automobilek, co dá...
650i nemám už půl roku, teď je to 335i. U 650 byl servisní interval okolo 25 tisíc, což je sic ujeté, ale pořád ne tolik co olej na 38 tisíc km...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 21:10, RE: Na základě tohoto článku
Michal napsal:
Nezamítnou výměnu, to je na mně, mluvím o vlastním oleji. Když tak jim to zaplatím, co se dá dělat. Razítko do knížky se počítá každopádně ať mi někdo vysvětlí, jaktože z fabriky vyleze interval 38 tisíc km na jeden olej... to mi nejde do hlavy.
Petr-Tipcars: Zdravý rozum mi říká, že 38, už i 25tkm jako interval pro první výměnu oleje, je masakr...I pokud je to najeto přes jednu sezonu, je to moc a neudělal bych to snad ani služebáku, natož nové 335...pak začnou ševelit hydroštely, začne na 60.000 rachtat řetěz, protože napínák přestane vystavovat, olejový filtr bude vypadat jak asi? Kolik otěrových částic, co filtr nebude samozřejmě schopný pobrat, bude putovat motorem? 38tkm je podle mně moc, už 25 je za hranou...Má to automat nebo manuál? Źe by jim to třeba vylezlo u automatu a český Hans jen neumí číst?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 21:20, RE: Na základě tohoto článku
David V napsal:
Úvaha: Motor je natolik silný, že se nepředpokládá trvalý provoz s neustálým nadpolovičním výkonovou potřebou u významného statistického vzorku, čili pro motor je vše ostatní jen šmrdlání, co olej nezatěžuje. A pokud mluvíme o té 650-ce, co se jí nemůžeš zbavit, tak se opět u významného vzorku předpokládá častá obměna vozového parku, takže ty 3- 4 výměny ten motor zvládne a pak už to nepálí ani prvního majitele ani servis, bo je po záruce.
Myslím, že podobné úvahy udělalo víc automobilek, co dá...
Petr-Tipcars: Třistapětatřícu si významný statistický vzorek nekupuje na šmrdlání do 3000otáček, je to navíc turbobenzín, ať mi nikdo neříká, že olej v turbobenzínu je namáhaný a degradovaný méně, než u atmo motoru. S těmi služebáky je to asi vedlejší efekt toho, když si kdysi výrobci aut a olejů plácli a řekli si, že lidem nas...rou do hlav ty nesmysly o longlifech. Olejáři prodají s větší marží a výrobci si trhnou svoje z poprodejního servisu přes síť kontrolovaných servisů . Pak to poslali na marketinkové, ať tu základní myšlenku nějak vyladí, aby to připadalo jako dobrý nápad manažerům plánujícím náklady na vozový park (vše domněnka od boku).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 22:10, RE: Kdo se diví?
rojack napsal:
Zase někdo, kdo neví, že na záruční opravy můžu jezdit i jinam, že do autosalonu? I obyčejný "neznačkový" servis může mít glejt na provádění záručních oprav.
Pokud si to dobře pamatuju tak do neznačkového servisu mohu s autem chodit na údržbu nebo opravy na které se nevztahuje záruka a nemělo by to mít žádný vliv na případné uznání/neuznání záruky... na opravu na kterou se vztahuje záruka musíte do autorizovaného servisu, který si financování opravy nárokuje u výrobce.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 01.09.2012 13:14, RE: Na základě tohoto článku
David V napsal:
Úvaha: Motor je natolik silný, že se nepředpokládá trvalý provoz s neustálým nadpolovičním výkonovou potřebou u významného statistického vzorku, čili pro motor je vše ostatní jen šmrdlání, co olej nezatěžuje. A pokud mluvíme o té 650-ce, co se jí nemůžeš zbavit, tak se opět u významného vzorku předpokládá častá obměna vozového parku, takže ty 3- 4 výměny ten motor zvládne a pak už to nepálí ani prvního majitele ani servis, bo je po záruce.
Myslím, že podobné úvahy udělalo víc automobilek, co dá...
Odpisy jsou na 5 let. Úvěry, finanční lýzink. Určitá specifika jsou u operativního, tam je možnej prodej (odkup) dřív, je to dáno předem smluvně. Jen pro doplnění.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 01.09.2012 14:17, RE: Na základě tohoto článku
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Zdravý rozum mi říká, že 38, už i 25tkm jako interval pro první výměnu oleje, je masakr...I pokud je to najeto přes jednu sezonu, je to moc a neudělal bych to snad ani služebáku, natož nové 335...pak začnou ševelit hydroštely, začne na 60.000 rachtat řetěz, protože napínák přestane vystavovat, olejový filtr bude vypadat jak asi? Kolik otěrových částic, co filtr nebude samozřejmě schopný pobrat, bude putovat motorem? 38tkm je podle mně moc, už 25 je za hranou...Má to automat nebo ma...
Tím to není, auto má aktuálně najeto 25 tkm a hlásí, že další servis bude potřeba za cca 13 tisíc km... takhle to jde z fabriky
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 02.09.2012 15:27, RE: Kdo se diví?
mattli napsal:
to je úsměvné,ukažte mi Frantu garážitu,který vám na autě v záruce například vymění celou převodovku atd? jak to franta na importu dané značky znárokuje?
když nemá potřebná oprávnění,přístupy do systému ,školení atd?
A právě že ve značkovém serisu pracuji,tak vím jak to chodí.Mě nevadí,že lidi jedou na prohlídku k Frantovi i k nám si vozí své díly a chápu to a není s tím problém.
Ale práže že ,když je problém a zákazník chce něco opravit v záruce končí tady,protože Franta z garáže mu to ...
To je úsměvné. Ukažte mi auto, u kterého je třeba v záruce měnit převodovku. Takové bych nechtěl ani zadarmo. Kolikrát se to asi stane na počet prodaných aut?
Drtivá většina záručních oprav je drobných, zejména jde také o běžné servisní úkony. A s takovými opravdu není třeba jezdit k inženýrům do autorizáku a platit jim nehorázné prachy.
Kdysi mi prodejce z jednoho takového salonu řekl: Že si u nás koupíte auto, to pro nás moc výdělečné není, ale na budoucím servisu, to je potom vejvar.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 02.09.2012 15:30, RE: Kdo se diví?
petaoldova napsal:
Pokud si to dobře pamatuju tak do neznačkového servisu mohu s autem chodit na údržbu nebo opravy na které se nevztahuje záruka a nemělo by to mít žádný vliv na případné uznání/neuznání záruky... na opravu na kterou se vztahuje záruka musíte do autorizovaného servisu, který si financování opravy nárokuje u výrobce.
Jde o to, čemu říkáme značkový a neznačkový. Pokud si malý autoservis bez naleštěných výkladních skříní s modely nových vozů uzavře smlouvu třeba s Fordem, může i přesto, že není tzv. značkovým servisem, dělat záruční opravy.
reagovat
Petr4271
počet příspěvků4
datum registrace11.02.2014
Úterý 11.02.2014 17:09, BaB servis Praha 5
Ano, dnes mě v tomto servisu odmítli vyměnit motorový olej, Že prej mění pouze za olej z vlastních zásob. WTF ??
reagovat
Petr4271
počet příspěvků4
datum registrace11.02.2014
Úterý 11.02.2014 17:12, RE: BaB servis Praha 5
Petr4271 napsal:
Ano, dnes mě v tomto servisu odmítli vyměnit motorový olej, Že prej mění pouze za olej z vlastních zásob. WTF ??


dneska mám vbornou zkušenost se servisem na Praze 5.. Pan je opravdu pěkný ptáček. Má neuvěřitelně naceněné ceny. Za výměnu oleje do motoru, difer. a rozvodovky s vlastním materiálem, přičemž se jedná o práci max na hodinu a půl si řekli 1500kč, po dotazu telefonem jestli si nedělájí legraci mi bylo sděleno že ze zákazníků si legraci nedělají. Do servisu jej vezla manželka, takže mezi tím co mi řekla předpokladanou cenu a mým rozhodnutím že auto pojede jinam, měli najednou za deset minut starý olej venku a prej že co s ním maj dělat, jestli ho nalít ze špinavé nádoby zpět do motoru. Myslel jsem že chlapa přes ten telefon sežeru. Teď abych se třepal co mi do motoru nalili. GRRR

reagovat
1 2 3 4




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.