0
zpět
 

diskuze k tématu: Lidé šetří, do servisů si vozí vlastní náhradní díly

kategorie zařazení tématu: německá vozidla, francouzská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.08.2012 21:16, RE: Kdo se diví?
Pepe napsal:
Včera jsem o tom psal - pomalu každej má potřebu se ke všemu, o čem jen zběžně něco zkomolenýho zaslechl, vyjadřovat. Nejde o úlevu na dani, ale příspěvek (dotaci) na mzdu. To je hóóódně velkej rozdíl, navíc cesta k získání takové dotace je velice zdlouhavá a byroktaticky trnitá (jak kdyby to úředníci dávali ze svýho). Ach jo, takhle je to se vším...
Mé uši zaslechly klokot hoven sociálního inženýrství. Fakt tohle existuje? Ne že bych se tomu nějak zvlášť divil, ale mám rád když vidím ucelenější obraz celkového byroaparátu Povídej, přeháněj ať si svých rukou od oleje vážím víc než před tím
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.08.2012 21:30, RE: Kdo se diví?
mattli napsal:
ANO DÁ SE SOUHLASIT ŽE ZNAČKOVÝ SERVIS JE DRAHÝ V POROVNÁNÍ S FRANOTU GARÁŽISTOU,ALE KDYŽ PŘIJDE NA LÁMÁNÍ CHLEBA JAKO JE ZÁRUČNÍOPRAVA ,TAK VÁM TO FRANTA V GARÁŽI ZADARMO NEUDĚLÁ A POJEDETE DO ZNAČKOVÉHO A BUDETE TO CHTÍT ZADARMO A BUDETE RÁD.ŽE? I KDYŽ PENÍZE ZA PROHLÍDKU NECHÁTE U FRANTY. A DALŠÍ PŘÍPAD POKUD FRANTA Z GARÁŽE UŽ NEVÍ CO STÍM,PROTOŽE NEMÁ POTŘEBNOU DIAGNOSTIKU A UNIVERZÁLNÍ MU NA TO NESTAČÍ,TAK VÁS OPĚT ZACHRÁNÍ JEN ZNAČKOVEJ SERVIS.
TAK ŽE TEN ZNAČKOVEJ SERVIS ,MÁ TAKY NĚJAKÉ KLADY.
Záruční oprava je zdarma. Proč bych jezdil za Frantou?
Když je autorizák dražší a nejde o záruční oprasbu proč bych jezdil do dražšího servisu?
Neexistuje neopravitelná závada, existují jen neekonomické opravy. Ty jak známo jsou možné a pravděpodobnější především u autorizovaných servisů (respektive povšechně distributorů nových werků, čili zájem prodat vs. rentabilita opravy je nanejvýše záporná).
Nechápu Vaši reakci, vyplývá z ní, že také nechápete ceny autorizovaných opraven. Vypněte si čudlík Caps Lock, vypíšete si velká písmena, ty jsou dražší protože jsou větší....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.08.2012 21:56, RE: AF centrum Ostrava
nicco napsal:
:-O
Tolik stoji jenom geomerie.
Pred rokem jsem nechal mechanika z BestDrive si pohrat s multilikem Focusu, kdyz us se furt musi zabyvat torzskami z Octavie I. No a cekal jsem 1.2 hodiny. Uz uz to pane bude, jen vyckejte.
2400 za geometrii? V autorizáku mi v rámci garančky účtovali geometrii za cca 1000 kč. V Mazdě.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.08.2012 21:56, RE: Cvičená opice
Koloss napsal:
Cvičená opice se správným vercajkem - píšete to tady dost často. Nejde o to jen znát postupy, jde o to, že na starém autě už šroubky nefungují tak jako na novém.

Můj mechanik nejvíc roste z lidí, co znají postup, ale nechápou, co znamená skutečná práce. Pane, to máte hned, jen pár šroubků povolíte a je to. Povolit šroubek je někdy průser, a ukroutit ho, to je hned. Pak babo raď, jak to spravit, když je ten ukroucený šroub v hliníkovém bloku motoru. Odvrtat kus oceli v hliníku tak aby nezk*rvi...
Jo, to s váma naprosto souhlasím, na starém autě se každej šroubek může stát pastí a zdržet práci o x hodin.... často asistuju přítulovi při opravách (svítím, podávám nářadí, tu něco přidržím) a vždycky když má něco dělat na starým orezlým autě tak se děsí co objeví... na šrouby leje uvolňovač, snaží se je uvolnit co nejšetrněji, aby je nestrhl, ale taky se to sem tam povede a pak kleje jako dlaždič...
Jenom si myslím že na nezkušeného člověka čerstvě po vyučení by měl dohlížet mistr a práci po něm kontrolovat a poradit mu co a jak má udělat- a tam kam mám možnost chodit a ze skladu koukat do dílny a poslouchat co se tam děje (a to nejen chyby z nezkušenosti, ale i jiné prasárny a úmyslné zlodějny) se tohle bohužel nepraktikuje a podle kvality odvedené práce z jiných servisů odhaduju že tam mají stejný problém... Soukromník- podnikatel v malé dílničce by si takové záležitosti nemohl dovolit protože by přišel o zákazníka...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.08.2012 22:13, RE: AF centrum Ostrava
gablenz napsal:
Ale zase na druhou stranu originální náhradní díly tam nemají za likvidační ceny... Sice jak které, ale třeba tlumič výfuku za 4500 s Dph nebo dolní rameno komplet za 5000.... Bývalo hůř. Pamatuju, že před čtyřmi lety chtěli za 4 zapalovací kabely u Oplu v Ostravě na starou Vectru 4500 Kč a za zadní kotouče s destičkama 9000.... V dobách, kdy už nějaké to Brembo běžně stávalo tisícovku. V tom AF mají nižší ceny dílů než u...bojím se to jméno napsat... (je to to samé jako říct Satan na audienci u...
Ano, taky jsem sháněl zapalovací kabely na Vectru. V Oplu mi pán řekl, jistě pane, ale bude to stát 4 tisíce.... a sklonil hlavu zpět k počítači, páč správně pochopil, že rozmluva skončila. Koupil jsem je od nějaké české firmy, která dělá všechny možné kabely podle typu auta, za asi 800. Drží už šest let.
Když jsem na tu samou Vectru loni potřeboval plynové vzpěry na páté dveře, ani jsem se v oplu neptal. Víte, za kolik jsem je objednal přes net? 140 Kč kus. Je mi jedno, že jsou z Pakistánu, prostě fungují a to je hlavní.
Jsou ovšem servisy - a já jsem na svého dědečka opla takový objevil - kde si najdu na netu náhradní díl a řeknu jim, tady za tuto cenu mi ho kupte a vyměňte. Oni ho díky jejich množstevním slevám asi koupí ještě levněji, po tom nepátrám, a oba jsme spokojení.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.08.2012 22:18, RE: Kdo se diví?
mattli napsal:
ANO DÁ SE SOUHLASIT ŽE ZNAČKOVÝ SERVIS JE DRAHÝ V POROVNÁNÍ S FRANOTU GARÁŽISTOU,ALE KDYŽ PŘIJDE NA LÁMÁNÍ CHLEBA JAKO JE ZÁRUČNÍOPRAVA ,TAK VÁM TO FRANTA V GARÁŽI ZADARMO NEUDĚLÁ A POJEDETE DO ZNAČKOVÉHO A BUDETE TO CHTÍT ZADARMO A BUDETE RÁD.ŽE? I KDYŽ PENÍZE ZA PROHLÍDKU NECHÁTE U FRANTY. A DALŠÍ PŘÍPAD POKUD FRANTA Z GARÁŽE UŽ NEVÍ CO STÍM,PROTOŽE NEMÁ POTŘEBNOU DIAGNOSTIKU A UNIVERZÁLNÍ MU NA TO NESTAČÍ,TAK VÁS OPĚT ZACHRÁNÍ JEN ZNAČKOVEJ SERVIS.
TAK ŽE TEN ZNAČKOVEJ SERVIS ,MÁ TAKY NĚJAKÉ KLADY.
Zase někdo, kdo neví, že na záruční opravy můžu jezdit i jinam, že do autosalonu? I obyčejný "neznačkový" servis může mít glejt na provádění záručních oprav.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.08.2012 22:21, RE: AF centrum Ostrava
gablenz napsal:
6000 Kč
Hahaha :)))))
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.08.2012 22:23, RE: Kdo se diví?
Paul napsal:
Prostě sranda. Z funkčního hlediska je to sice výborný způsob jak dostat do motoru co nejvíc čerstvého a co možná nejchladnějšího vzduchu, ale konstruktérovi bych nejradši přejel ruce hráběma :D
Petr-Tipcars: Poprvé jsem si to říkal taky Zanedlouho mne to bude čekat potřetí a to už bude doufám brnkačka. U mne to vynahradili přístupností olejového filtru, kabinového filtru a kostí. S tím je naopak radost pracovat. To samé spodní dekl motoru, když je potřeba se podívat třeba na silentbloky stabilizaní tyče. Ani žárovky se nemění složitě...S brzdama se taky dělá dobře-odvzdušnění, desky, kotouče, vše jde pěkně. Zase ale kontrola svíček je díky nutnosti sundat držák kabinového filtru trošinku nadýl. Naopak ventildekl jde dolů během možná 40 minut včetně rozhovorů s kolemjdoucími (sundávám obvykle na vesnici, tam je pořád o čem mluvit). Napínák řetězu je taky pohoda, možná 5-10 minut? Ten vzducháč je z toho ale opravdu přístupný nejhůř...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.08.2012 22:30, RE: Na základě tohoto článku
Michal napsal:
jsem se osmělil a požádal jsem, abych na příští výměnu oleje v Renocaru mohl přivézt svůj vlastní olej. Argumentoval jsem tím, že si servis platím sám, ačkoliv bych jej měl mít grátis. Problém je v tom, že výrobce předepisuje výměnu oleje v 38 tisících km poprvé u benzínového třílitru!!!!!! Mám najetých cca 25 a nechám si ho vyměnit na vlastní náklady, a říkám si, že jsem tam měl být už před deseti tisíci... Pointa - ta bude v pondělí, zatím není přítomen vedoucí servisu, který mi moji žádost mů...
Petr-Tipcars: Jakože zamítne žádost vyměnit po 25tkm tu kolomaz nebo zamítne žádost na dovezení si vlastního oleje? Jinak, jo, měl jste tam být už dřív, o tom asi žádná...Mmchodem, jak to jezdí? Jsem celkem zvědavej, nových trojek zas tak moc v provozu není a zvlášť ne s tímto motorem...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.08.2012 22:50, RE: AF centrum Ostrava
rojack napsal:
Ano, taky jsem sháněl zapalovací kabely na Vectru. V Oplu mi pán řekl, jistě pane, ale bude to stát 4 tisíce.... a sklonil hlavu zpět k počítači, páč správně pochopil, že rozmluva skončila. Koupil jsem je od nějaké české firmy, která dělá všechny možné kabely podle typu auta, za asi 800. Drží už šest let.
Když jsem na tu samou Vectru loni potřeboval plynové vzpěry na páté dveře, ani jsem se v oplu neptal. Víte, za kolik jsem je objednal přes net? 140 Kč kus. Je mi jedno, že jsou z Pakistánu, pro...
Já kupoval kdysi ty plug sparks sadu za 1000 Kč na tu Vectru. Pamatuju si ještě na další lahůdky: Plastové světlé pokličky s výliskem znaku Opel na prehistorické liťáky na Calibru: 650 Ks (ukradl jsem je pak v jednom autobazaru z jedné zrezivělé Vectry... haha). Samolepka znaku na kapotu 800 Kč...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.08.2012 22:56, Cvičená opice
Co jsem o opici napsal, to jsem napsal. Vycházím z jednoduchého faktu, že mechoš, který nebyl hned propuštěn, aspoň něco málo umí. Taky vycházím ze svých vlastních poznatků, že bylo-li potřeba vzít klíče, kleště šroubováky, letlampu a flexu, tak nebylo potřeba dlouho se s tím naučit, stejně, jako se zednickou lžící, fankou, hladítkem a filcem, stejně tak nebylo obtížné se naučit používat cirkulu, přímočarku, hoblík, proniknout do tajů, které se točí kolem CYKY, Acidur, fíčko, Vago (označení vaginy mi přišlo docela trefné a vtipné) a nakonec jediné opravdu skrytý mi zůstal svět nízkých napětí, kde se tak maximálně dobře oháním trafopájkou, ale NPN - šipka ven nebo v cívce, jako v dívce - napřed napětí, pak proud na mě stopu nezanechalo, protože to zatím nebylo potřeba.
Prostě, pokud jsem si sehnal informace/kuchařku, tak jsem byl pak tou cvičenou opicí sám.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.08.2012 22:59, RE: AF centrum Ostrava
David V napsal:
Hele, já měl posledních 10 let starý auta a jezdil s nima do autorizáku, protože na těch položkách, co jsem řešil bych nic zásadního nenahnal. V Opelu pak zavedli slevy 30% na díly a 15% na práci a rázem to bylo naprosto konkurenceschopné. A co neuměli opravit, leda vyměnit, to jsem nakázal ať nedělají a pustil se do toho sám. A to bylo v době, kdy fóra na netu teprve začínala a já jejich služeb nevyužíval.
Teď je to jiné, něco se stane, klikneš na net, a pokud se trochu orientuješ, tak dost ča...
A děti pozor, v aftermarketu už lze narazit i na originální díly pro autorizáky... Jenom musíte mít správné informace od spřáteleného obchodníka. Tak se stane, že v krabičce Fag není ložisko Fag ale SKF (Fag 2500, Skf 3200), nebo rameno TRW má vyražené znaky koncernu Fiat (ten štít), název Fiat na gumě čepu, ale Fiat na samotném ramenu je vybroušený pryč. Čili origo výrobek, ale dodatečně upravený pro aftermarket. (Trw výbrus 3500 Trw Fiat 5000) Jenom na to musí ten prodejce upozornit.... Ono se to dneska všechno míchá dohromady a už nikdo neví co je co... A z chaosu se dá těžit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 30.08.2012 23:40, RE: Cvičená opice
Pepe napsal:
Mluvíš mi z duše, resp. je to takové volné podání toho, o se tento tejden snažím sdělit. Řeknu, co s autem je (není), navedu ho, a dál mu plně důvěřuju (protože jsem si ho vybral). Nezasypávám ho moudrama vyčtenýma na TipCars a v automotomagazínech. Každej máme svojí práci, dělejme ji co nejlíp, a nechme ostatní, ať dělaj tu svoji.
Petr-Tipcars: Pokud přijmeme premisu, že KAŽDEJ máme svou práci a navíc ji děláme dobře...co NĚKTERÝM brání zjistit si něco i o práci těch druhých, pokud je to k jejich užitku a mohou z toho profitovat? Je lepší být jako každý, nebo být jako některý a těžit z toho, pokud to jde? U aut a nákladů na jejich provoz je myslím odpověď nasnadě...Podle mne by se auto-moto mělo vyučovat od prváku na sš s dotací hodina až dvě/týden plus pár hodin praxe měsíčně. Minimálně na některých středních školách...Nebo jinak: nebudu strkat hlavu do písku, když kolem mne v blackboxu tečou moje prostředky a slepě doufat, že ten druhý je odborník, poctivec atd. To musím akceptovat u některých lékařů, abych se vrátil do minulé diskuze, nikoli v servisu...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 10:58, RE: Cvičená opice
gablenz napsal:
Koloss: Co myslíš tím ožvejkaným šroubem?
Byl to člověk, kterej tvrdil, že je automechanik a kamarád ho v dílně zkoušel, že by ho zaměstnal. Měl mi vyměnit olej a snažil se povolit šroub snad vším možným, jen ne tím správným klíčem. Stačilo mu 5 minut a šroub už šel povolit jen kombinačkami, klíč se na něj nedal nasadit. Naštěstí se u Fordu dá koupit novej za pár šupů. Divné je, že jsem ten šroub měnil dvakrát, takovejch umělců je asi hodně. Kamarád toho vola samozřejmě vyhodil.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 11:14, RE: Cvičená opice
David V napsal:
Co jsem o opici napsal, to jsem napsal. Vycházím z jednoduchého faktu, že mechoš, který nebyl hned propuštěn, aspoň něco málo umí. Taky vycházím ze svých vlastních poznatků, že bylo-li potřeba vzít klíče, kleště šroubováky, letlampu a flexu, tak nebylo potřeba dlouho se s tím naučit, stejně, jako se zednickou lžící, fankou, hladítkem a filcem, stejně tak nebylo obtížné se naučit používat cirkulu, přímočarku, hoblík, proniknout do tajů, které se točí kolem CYKY, Acidur, fíčko, Vago (označení vag...
Ale jo, jak říká můj mechoš, 90% práce automechanika je točení klíčem. To je pravda, ale těch 10% je někdy sakra hodně. Vyměnit diferák na BMW byla brnkačka, a opravdu jen točení klíčem, ale když mě poslal, ať odstrojím kabely z motoru na Vectře 2.2 benzín, tak jsem to po půlhodině vzdal. Každej konektor jinak, některý drží jak sviňa a člověk neví jestli má zabrat víc, protože to drží pevně schválně, nebo to prostě urveš. Má za to zodpovědnost, co zku*ví, to musí zaplatit ze svého. O mnoha servisech pak říká: Jak řekli, tak to doj*bali.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 11:42, RE: AF centrum Ostrava
gablenz napsal:
A děti pozor, v aftermarketu už lze narazit i na originální díly pro autorizáky... Jenom musíte mít správné informace od spřáteleného obchodníka. Tak se stane, že v krabičce Fag není ložisko Fag ale SKF (Fag 2500, Skf 3200), nebo rameno TRW má vyražené znaky koncernu Fiat (ten štít), název Fiat na gumě čepu, ale Fiat na samotném ramenu je vybroušený pryč. Čili origo výrobek, ale dodatečně upravený pro aftermarket. (Trw výbrus 3500 Trw Fiat 5000) Jenom na to musí ten prodejce upozornit.... Ono se...
Když jsem byla pro jeden díl v autorizovaném servisu suzuki, tak měli na stole spousty faktur od auto-kelly, když jsem porádně zaostřila tak většina fakturovanejch dílů byly úžasný starline... a jestliže tohle autorizák namontuje a naúčtuje originální náhradní díl tak si přijde na slušnej balík- rozdíl v ceně origo-starline dílu- snad nejlevnějších existujících dílů (množstevní slevu nepočítám, tu mají jistě i na originální díly)

Ještě drobná perlička na závěr- některé originální náhradní díly Kia jsou levnější než odpovídající díl některé ze značek druhovýroby (konkrétně jsem to zjistila na tlumičích a pružinách)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 13:03, RE: Cvičená opice
Koloss napsal:
Byl to člověk, kterej tvrdil, že je automechanik a kamarád ho v dílně zkoušel, že by ho zaměstnal. Měl mi vyměnit olej a snažil se povolit šroub snad vším možným, jen ne tím správným klíčem. Stačilo mu 5 minut a šroub už šel povolit jen kombinačkami, klíč se na něj nedal nasadit. Naštěstí se u Fordu dá koupit novej za pár šupů. Divné je, že jsem ten šroub měnil dvakrát, takovejch umělců je asi hodně. Kamarád toho vola samozřejmě vyhodil.
To mi připomělo jak jsem u bývalého auta u jednoho garážisty nechal přehodit zimní a letní gumy, byly na diskách. Když jsem si je pak po půl roce přehazoval sám, tak jsem zjistil že mi tam ten garážista nasadil matku přes závit a zřejmě ji pneumatickou pistolí utáhnul na doraz. No to celkem potěšilo. Pak mi to naštěstí jiný garážista vyřešil, že udělal nový závit a dal mi tam menší matku. To jsou ty rozdílné přístupy k práci.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 13:14, RE: Kdo se diví?
rojack napsal:
Zase někdo, kdo neví, že na záruční opravy můžu jezdit i jinam, že do autosalonu? I obyčejný "neznačkový" servis může mít glejt na provádění záručních oprav.
to je úsměvné,ukažte mi Frantu garážitu,který vám na autě v záruce například vymění celou převodovku atd? jak to franta na importu dané značky znárokuje?
když nemá potřebná oprávnění,přístupy do systému ,školení atd?
A právě že ve značkovém serisu pracuji,tak vím jak to chodí.Mě nevadí,že lidi jedou na prohlídku k Frantovi i k nám si vozí své díly a chápu to a není s tím problém.
Ale práže že ,když je problém a zákazník chce něco opravit v záruce končí tady,protože Franta z garáže mu to zadarmo dělat nebude,neb mu to nikdo neproplatí.A opravdu se bavím když nědko přijde s autem lehce po záruce atd,celou dobu servisoval u Franty a pak má tu drzost jít do značkového a chtít uznat cokoli na záruku a pak se strašně diví či rozčiluje že s ním člověk slušně vyrazí dveře. A že má Franta nad garáží znak třeba ford -neznamená že je autorizovaný opravce.Tohle jsem si sám ověřil se svém autě,kdy se servis holedbal jak je značkovej a ,když jsme jim tam řekl,že chci u ročního auta na záruku nový volant že se loupe,tak jsem jen slyšel hromadu výmluv,že to oni nemůžout atd.
Tedy grarážista má svoje výhody a znečkovej a hlavně autorizovaný opravce má taky svoje výhody.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 13:54, RE: Cvičená opice
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Pokud přijmeme premisu, že KAŽDEJ máme svou práci a navíc ji děláme dobře...co NĚKTERÝM brání zjistit si něco i o práci těch druhých, pokud je to k jejich užitku a mohou z toho profitovat? Je lepší být jako každý, nebo být jako některý a těžit z toho, pokud to jde? U aut a nákladů na jejich provoz je myslím odpověď nasnadě...Podle mne by se auto-moto mělo vyučovat od prváku na sš s dotací hodina až dvě/týden plus pár hodin praxe měsíčně. Minimálně na některých středních školách...N...
Presne to si myslim aj ja. A podporuje ma v tom aj fakt, ze ked som mal auto stale po servisoch, zacal som sa o to dost zaujimat, a svete div sa, po par neprijemnych otazkach na mechanika a vymene asi 3 servisiv auto bezi ako hodinky. Moj odhad je asi 30t SK (ked este boli koruny), o ktore som prisiel svojou nevedomostou a pocitom nadradenosti mechanika. Mozno to nie je vela, ale auto som vtedy kupil za 80t korun...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 31.08.2012 14:19, RE: Kdo se diví?
typek napsal:
Mé uši zaslechly klokot hoven sociálního inženýrství. Fakt tohle existuje? Ne že bych se tomu nějak zvlášť divil, ale mám rád když vidím ucelenější obraz celkového byroaparátu Povídej, přeháněj ať si svých rukou od oleje vážím víc než před tím
To je dlouhou esej... Každej zaměstnavatel odvádí na OSSZ dané % výpalného za to, že lidem dá práci, vercajk, mundůr a učí je základním přincipům (ty mně práci, já tobě peníze). Část tohoto "zdanění práce" je oficiálně nazváno "příspěvek na aktivní politiku zaměstnanosti", ze kterého jsou hrazeny rekvalifikace, školení a dotace na mzdu problematických nezaměstnaných (dlouhodobě, nad 50, po škole, bez praxe a jiní), dále pak chlebíčky, rauty, dárečky a podobné hovadiny. Kontakt s těmahle institucema (OSSZ, FÚ, ÚP atd) nechávám na společníkovi, páč nechci bejt zavřenej.
reagovat
1 2 3 4




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.