0
zpět
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo 2.0 TDCi a zkušenosti zatím spokojeného uživatele

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
solarj
počet příspěvků2
datum registrace07.01.2012
Sobota 09.02.2013 00:29, ty myty..
Mondeo 2.0TDCi 07/2004 - mám ho 4 roky, kupoval jsem z D se 115tkm, dnes má 240tkm. Opravy pouze spotřební - kotouče, destičky, 1x přední ramena (Praha :(), zadní tlumiče atd., na agregátu jenom spojka ve 200tkm, řemeny a napínáky (preventivně) + vyčištění el. serva na turbu (svépomocí cca hodina práce) - jinak turbo original, vstřiky original a motor zcela bez problémů, jen měním olej - vzhledem k režimu a km už radši po 15tkm místo 20. A jediný co dělam, že se snažím tankovat kvalitní naftu a přidávám VIF, jinak ho nijak nešetřím, jezdí denně v Praze, sjezdilo celou Evropu a nezřídka tahá i těžší vleky... Takže za mě naopak na dnešní poměry nadstandardně odolné auto...
reagovat
solarj
počet příspěvků2
datum registrace07.01.2012
Sobota 09.02.2013 00:36, RE: ke způsobu jízdy
David V napsal:
Pepe napsal:
David V napsal:
donald napsal:
Někteří pochopili, co jsem se snažil popsat - jak využívat kinatickou energii těžkého a aerodymického vozu. Jen tam, kde tomu nebrání sil. provoz, pochopitelně. O tom, že to funguje, svědčí moje spotřeba 5 - 5,5 litru. Ještě mne napadá, že při tomto režimu se méně využívá recirkulace výf. plynů, což vede k vyšší účinnosti motoru.
Je pravda, že mě u Mondea překvapila poměrně velká setrvačnost, nicméně dobrých jízdních průměrů dosahuji spíše plynulou jízdou s ustálenou rychlostí, a to se nebojím si při předjíždění sáhnout pro výkon. Např v sobotu jsem absolvoval cestu na Blanensko a z5 s rodinkou a střešním boxem se spotřebou 8 ltr/100 a předesílám, že patřím k těm rychlejším (mírně přes limit). Mnoho řidičů jezdí pomalu a v poslední době nezřídka předjíždím více aut naráz, protože se po široké přehledné státní plouží 75-80 km/h jako vláček a nikdo si netroufne předjet. Společným jmenovatelem je pak auto patřící do skupiny "malé vozy", méně pak "nižší střední". I když v sobotu jsem předjížděl i BMW 7er staršího data výroby, kde jel řidič asi kochací jízdu. Nicméně mám za sebou i nedávnou cestu po dálnici se střešním boxem a plným využitím užitečné hmotnosti. Řekněme, že jízda +/- 130 km/h znamenala spotřebu cca 9 litrů. Neutrál dávám jen v místech, kde mě zařazená rychlost brzdí natolik, že musím mít nohu na plynu, a to atmosférický benzín není tak citlivý na zatuhnutí naklápění statorových lopatek, pokud se dlouhodobě jen lechtá. Na fóru jsem se setkal se spořílkem, který jezdil tak úsporně, že se mu výše popsané stalo a veškerá úspora přišla vnineč.
Jízda na neutrál je koneckonců přestupek proti vyhlášce o pravidlech silničního provozu... To jen na na okraj...
Nevím, jestli to neplatí až pro vozidla nad 3,5 tuny...


atmosférický benzín (tedy bez turba) na zatuhnutí lopatek skutečně náchylný není - žádné totiž nemá ;)
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Pondělí 11.02.2013 20:47, RE: ke způsobu jízdy
solarj napsal:
David V napsal:
Pepe napsal:
David V napsal:
donald napsal:
Někteří pochopili, co jsem se snažil popsat - jak využívat kinatickou energii těžkého a aerodymického vozu. Jen tam, kde tomu nebrání sil. provoz, pochopitelně. O tom, že to funguje, svědčí moje spotřeba 5 - 5,5 litru. Ještě mne napadá, že při tomto režimu se méně využívá recirkulace výf. plynů, což vede k vyšší účinnosti motoru.
Je pravda, že mě u Mondea překvapila poměrně velká setrvačnost, nicméně dobrých jízdních průměrů dosahuji spíše plynulou jízdou s ustálenou rychlostí, a to se nebojím si při předjíždění sáhnout pro výkon. Např v sobotu jsem absolvoval cestu na Blanensko a z5 s rodinkou a střešním boxem se spotřebou 8 ltr/100 a předesílám, že patřím k těm rychlejším (mírně přes limit). Mnoho řidičů jezdí pomalu a v poslední době nezřídka předjíždím více aut naráz, protože se po široké přehledné státní plouží 75-80 km/h jako vláček a nikdo si netroufne předjet. Společným jmenovatelem je pak auto patřící do skupiny "malé vozy", méně pak "nižší střední". I když v sobotu jsem předjížděl i BMW 7er staršího data výroby, kde jel řidič asi kochací jízdu. Nicméně mám za sebou i nedávnou cestu po dálnici se střešním boxem a plným využitím užitečné hmotnosti. Řekněme, že jízda +/- 130 km/h znamenala spotřebu cca 9 litrů. Neutrál dávám jen v místech, kde mě zařazená rychlost brzdí natolik, že musím mít nohu na plynu, a to atmosférický benzín není tak citlivý na zatuhnutí naklápění statorových lopatek, pokud se dlouhodobě jen lechtá. Na fóru jsem se setkal se spořílkem, který jezdil tak úsporně, že se mu výše popsané stalo a veškerá úspora přišla vnineč.
Jízda na neutrál je koneckonců přestupek proti vyhlášce o pravidlech silničního provozu... To jen na na okraj...
Nevím, jestli to neplatí až pro vozidla nad 3,5 tuny...
atmosférický benzín (tedy bez turba) na zatuhnutí lopatek skutečně náchylný není - žádné totiž nemá ;)


Vážně?
reagovat
marthass
počet příspěvků2
datum registrace19.10.2010
Pondělí 11.03.2013 08:45, Málo najeto
Na takovou recenzi bych čekal najeto alespoň 50-60 tisíc km...ne 14....
reagovat
richaf
počet příspěvků1
datum registrace03.05.2013
Pátek 03.05.2013 10:01, nad 3,5 tuny a soupravy vozidel
Takže to platí i když jedete s vlekem nejezdit z kopce na neutrál (instruktor).
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.