0
zpět
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo 2.0 TDCi a zkušenosti zatím spokojeného uživatele

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
boleq
počet příspěvků1
datum registrace14.08.2011
Čtvrtek 24.01.2013 08:27, 5l
ja s tim autem chvilu jezdil, za 5l to teda rozhodne nejezdí a soucastne s tim jsem provozoval lagunu, ktera je o třídu pohodlnější a navic 2.0dci 110kw je uplně jinde motor! a s tou jsem jezdil za 6,2l dlouhodobej prumer
reagovat
donald
počet příspěvků30
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 24.01.2013 08:58, autor
Příspěvek je z léta, teď v zimě se spotřeba zvýšila o 10 proc. Jezdím sám nebo ve dvou, bez velké zátěže a spíš na spotřebu. Jen ten zátah na 3. a 4. rychlostní st. si nenechám ujít, pak už klid...Auto má na tacho 85 000 + a dál slouží bez výhrad. Úprava chiptuningem zvýšila výkon na 113 kW z necelých 97 kW (měřeno na brzdě před a po).
Počítám, že vůz nechám při 1. příležitosti napíchnout na diagnostiku (synonec pracuje ve Ford service Wien), abych získal ještě víc informací.
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Čtvrtek 24.01.2013 10:17, souhlas
s autem se dá jezdit za 5, pár tisíc jsem s ním najel a jde to, s lehčí nohou bez problémů, kolega s cihlou místo nohy jezdí za 6.5. navíc má auto najeto cca 240k, a zatím bez závad.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Čtvrtek 24.01.2013 10:41, Vzorový postup
Sice je ten výběr vozu rozepsaný hodně nadlouho, ale je to popis vzorového postupu, jak koupit auto, které bude sloužit za málo peněz. Na začátku byla volba vozu, kterému úvodní špatná pověst srazila ceny a následné vyřešení problémů už ceny nezvedlo. Dalším krokem byla správná volba, kde koupit auto tak, aby se minimalizovala rizika nákupu vraku. Svoje auta jsem vždy kupoval přímo od majitelů.

Kdybych chtěl naftu v Mondeu, tak bych taky hledal 2.2 TDCI, ale já bych asi vytrval, když jsem vydržel shánět svůj současný Duratec 2.0 více než čtvrt roku.
reagovat
toskey
počet příspěvků19
datum registrace28.05.2010
Čtvrtek 24.01.2013 11:01, RE: Vzorový postup
Koloss napsal:
Sice je ten výběr vozu rozepsaný hodně nadlouho, ale je to popis vzorového poztupu, jak koupit auto, které bude sloužit za málo peněz. Na začátku byla volba vozu, kterému úvodní špatná pověst srazila ceny a následné vyřešení problémů už ceny nezvedlo. Dalším krokem byla správná volba, kde koupit auto tak, aby se minimalizovala rizika nákupu vraku. Svoje auta jsem vždy kupoval přímo od majitelů. Kdybych chtěl naftu v Mondeu, tak bych taky hledal 2.2 TDCI, ale já bych asi vytrval, když jsem vydržel shánět svůj současný Duratec 2.0 více než čtvrt roku.


A toho opla máte od nova,nebo nákej stočenej kousek... Máme ochcávky v práci a vím jake se se*ou, setrváky,spojky,turba, u jedné už v 80 převodkovka. U těch novejch už se ozývají dpf filtry a mohl bych pokračovat. Octávka není nadauto, sere se jakýkoliv jiný, jen majitelé těchto aut neradi v hospodě o tom mluví, přece je to nesmrtelná ochcávka a tam se jí cokoliv odpustí...
reagovat
zdenyx
počet příspěvků26
datum registrace27.11.2012
Čtvrtek 24.01.2013 11:34, viva ford
Tak z toho Davide neusneš. Vychválený Ford do nebes. Jezdí za 5 litrů,po tom skvělém čipu bude asi i za 4. Jinak když jste tak spokojený se spolehlivostí,když už máte najeto dokonce 10000,tak klobouk dolů. jj,jen tak dál
reagovat
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 24.01.2013 11:41, Tahle věta platí obecně
"Mondeo TDCi doporučuji, ale velmi, velmi podmíněně."
Tahle věta platí o starších ojetinách obecně o naftě samozřejmě dvojnásob. Pokud jsou ukazatele nezmanipulované, což nehodlám rozporovat, pak jde opravdu o perlu v bahně a znovu opakuji, že koupě dobré ojetiny není otázkou týdne nebo měsíce, pokud člověk začíná hledat od nuly a začíná se brodit marastem ojetin.
Já auto vybíral 1/2 roku. Momentálně mám najeto 40 tisíc. Ano, nějaké investice proběhly, ale vesměs to mělo buď dopad do komfortu nebo jsem opravoval zásah vnějších vlivů nebo odstarněnil závady, se kterými jsem to koupil. Nové případy prakticky žádné - jen maličkosti, přičemž o motoru zatím stále nevím, že v autě je. Pravda, mluvím o benzínovém pohonu, kde jsem tento scénář očekával.
Připravuji další díl seriálu o mém Mondeu po 40 tkm, kdy už lze ke spolehlivosti letité ojetiny něco říci.
Donaldovi přeji, ať se mu typické problémy chrochty vyhnou.
reagovat
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 24.01.2013 11:48, RE: viva ford
zdenyx napsal:
Tak z toho Davide neusneš. Vychválený Ford do nebes. Jezdí za 5 litrů,po tom skvělém čipu bude asi i za 4. Jinak když jste tak spokojený se spolehlivostí,když už máte najeto dokonce 10000,tak klobouk dolů. jj,jen tak dál


Nerozumím, proč bych z toho neměl usnout. Já netoužím po naftovém autě, já si vybral auto, které mi zatím vyhovuje. To, že Mondeo dokáže nabídnout dost užitku za málo peněz je fakt, který tento článek opět potvrzuje.
Navíc je to spíše recenze o tom, jak se auto vybíralo, než o autě samotném.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Čtvrtek 24.01.2013 13:57, RE: Vzorový postup
toskey napsal:
A toho opla máte od nova,nebo nákej stočenej kousek... Máme ochcávky v práci a vím jake se serou, setrváky,spojky,turba, u jedné už v 80 převodkovka. U těch novejch už se ozývají dpf filtry a mohl bych pokračovat. Octávka není nadauto, sere se jakýkoliv jiný, jen majitelé těchto aut neradi v hospodě o tom mluví, přece je to nesmrtelná ochcávka a tam se jí cokoliv odpustí...


To asi patřilo jinam, já o Oplu nic nepsal.
reagovat
kralici79
počet příspěvků43
datum registrace16.01.2013
Pátek 25.01.2013 15:00, prosím upřesnění.
Takže jestli to dobře chápu?
půl roku jste brouzdal po netu,abyste zjistil,co si to vlastně chcete koupit. Dlouhým pročítáním článků postupně vyřazoval nevyhovující inzeráty, abyste nakonec vybral tři kusy z nejbližšího okolí a z těch vybral výherce?
Také mne zaujal systém úspory paliva. Je pravda,že jsem neměl možnost vyzkoušet Mondeo v dieselu, ale vím jistě že u každého novějšího a potažmo i staršího vozu je nejúspornější plynulá jízda. Zajímalo by mně, kdy a jak tento systém využíváte, protože z toho usuzuji že opravdu moc času na silnicích nestrávíte. V opačném případě lituji řidiče, kteří jedou za vámi.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Pátek 25.01.2013 15:14, RE: prosím upřesnění.
kralici79 napsal:
V opačném případě lituji řidiče, kteří jedou za vámi.


Z toho popisu jízdního stylu není důvod mít obavy, že by řidiči za ním museli trpět. Razantním zrychlením jim poodjede a tak za ním vzniká prostor pro jiný styl jízdy. Využití setrvačnosti vozidla neznamená, že pak začne zpomalovat a ostatní brzdit. Jediný, komu by se to nemuselo líbit, by byl závodník, který by to zrychlení vzal jako výzvu a pak se divil, že závod se nekoná. Myslím si, že zrovna můj styl se moc neliší. Pokud se jedná o hustý provoz, tak se to stejně aplikovat nedá a člověk musí jet s ostatními.
reagovat
Richard83
počet příspěvků1
datum registrace25.01.2013
Pátek 25.01.2013 15:29, ford 2.0TDCi
Dobrý den,
Chtěl bych se podělit o svoje pocity z Mondea 2.0 tdci, 96kw.
Právě jsou tomu 3 roky co jsem si koupil Mondeo r.v.2002. Původ 100% NSR. Serviska seděla s natočenými 165000 kilometry. Původní a jediný majitel (pán v letech r.v. 1947) se o auto určitě poctivě staral. Výbava auta Ghia a nezávislé topení Webasto.Prostě super.
Auto jsem koupil od pána, co se zabívá dovozem na objednávku. Opět všechno super.
Prvních 800 km a auto stálo. Jeden vstřik na výměnu druhý šel opravit. 2 OK. Po drobné komunikaci mezi prodejcem, mnou a původním majitelem jsme se dohodli na úhradě 18900.- za opravu.
Technik mě řekl, že ta nafta u nás není prostě kvalitní (tankoval jsem teprve 1 )
To mě dost znejistělo. (Jsem velký zastánce modrého oválu).
No nicméně auto od té doby nemělo závažnou poruchu. Měnil jsem samej spotřební materiál (tlumiče, desky, ložisko na poloose...)Mám najeto 225000.-
Bohužel 5 litrů mě to nežere ani v garáži, ale to mě nevadí.
Mám ještě jednoho forda 5,7 benzin r.v.78 to je jiná kapitola
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků248
datum registrace09.05.2007
Pátek 25.01.2013 15:54, Taky pridam trosku do mlyna
Jsem majitelem druheho mondea MK3 v nafte. 1. Mondeo 2004 TDCI 96kw, najeto 160 tis original, spotreba pri velmi lehke noze cca 5.8 (v realu dotankovani 6.5) Jezdil jsem spise delsi trasy s velmi lehkou nohou. Auto bylo po pul roce kradeno. Druhe mondeo 2.2 TDCI 114kw 2006. Tento motor, ač je silnější tak spotřebu mám při stejné jízdě nižsí. Najeto cca 120 tis. Spotřeba dle pp 5.7 (realita 5,8 - 5.9). Teď přes zimu mám kolem 6,2 - 6.5 reálnou spotřebu. Jezdím sám, v kufru cca 100kg zboží a jezdím dálkové trasy. Momentálně mám najeto 15 tis km za 4 měsíce. S tím, že skoro celý prosinec nebyla práce, takže mondeo stálo. Nepochopil jsem, co myslel pisatel tím, že vytočí trojku a pak jede na neutrál (vždyt mu to musi zase zpomalovat???) Nejuspornejsi jizda pro me je plynulost, zkopce zrychlit, do kopce vyuzit energii nabranou z kopce. A pokud to jde zak zavcasu se snazit brzdit motorem.
Jen dam jednu radu, nejezdete moc pod 2 tis otacek, i presto ze motor se netrese tak dvouhmotak dostava zabrat. Ja jezdimpokud moznost minimalne na 2 tis otacek a dvouhmota je stale jak nova. Naftu pouzivam jen OMW maxxmotion diesel a Benzina Verva diesel. Porovnal jsem to s naftou od Tank Ono, od Shell a od zakladni nafty u OMW a Benzina. A realna spotreba mi na premiovy paliva klesla, motor je tissi a o trosku vice jede. Tim, ze spotreba klesne tak cenove se mi premiove palivo vyplati. Ve finale nezaplatim o tolik vice a vstriky dle servisu mam i po skoro 130 tis km jako nove. Auto dovezeno z nemecka a v CR jsem prvni majitel.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Pátek 25.01.2013 16:21, RE: Taky pridam trosku do mlyna
mufik.martin napsal:
Nepochopil jsem, co myslel pisatel tím, že vytočí trojku a pak jede na neutrál (vždyt mu to musi zase zpomalovat???) Nejuspornejsi jizda pro me je plynulost, zkopce zrychlit, do kopce vyuzit energii nabranou z kopce. A pokud to jde zak zavcasu se snazit brzdit motorem.


Ono by to asi zpomalovalo, ale záleží na situaci. Já třeba po Brně jezdím místama, kde mi to vychází, že na 50 to rozjedu na dvojku (mám benzín) a pak víc než půl kilometru jedu na volnoběh. Na jednom místě kousek rovinka a pak ještě brzdím pětkou s kopce, to druhé je taky rovinka a pak mírně s kopce, nezpomalím pod 45. Vychází mi to cestou domů z plavání, takže je to večer a minimální provoz. I kdyby za mnou někdo jel, tak tím odpichem mu ujedu a ten kus projedu dřív, než mě dojede. Jasně, dá se to provozovat tam, kde to člověk zná, ale taková místa najde každý.
reagovat
donald
počet příspěvků30
datum registrace09.05.2007
Pondělí 28.01.2013 13:38, ke způsobu jízdy
Někteří pochopili, co jsem se snažil popsat - jak využívat kinatickou energii těžkého a aerodymického vozu. Jen tam, kde tomu nebrání sil. provoz, pochopitelně. O tom, že to funguje, svědčí moje spotřeba 5 - 5,5 litru. Ještě mne napadá, že při tomto režimu se méně využívá recirkulace výf. plynů, což vede k vyšší účinnosti motoru.
reagovat
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Pondělí 28.01.2013 14:37, RE: ke způsobu jízdy
donald napsal:
Někteří pochopili, co jsem se snažil popsat - jak využívat kinatickou energii těžkého a aerodymického vozu. Jen tam, kde tomu nebrání sil. provoz, pochopitelně. O tom, že to funguje, svědčí moje spotřeba 5 - 5,5 litru. Ještě mne napadá, že při tomto režimu se méně využívá recirkulace výf. plynů, což vede k vyšší účinnosti motoru.


Je pravda, že mě u Mondea překvapila poměrně velká setrvačnost, nicméně dobrých jízdních průměrů dosahuji spíše plynulou jízdou s ustálenou rychlostí, a to se nebojím si při předjíždění sáhnout pro výkon. Např v sobotu jsem absolvoval cestu na Blanensko a z5 s rodinkou a střešním boxem se spotřebou 8 ltr/100 a předesílám, že patřím k těm rychlejším (mírně přes limit). Mnoho řidičů jezdí pomalu a v poslední době nezřídka předjíždím více aut naráz, protože se po široké přehledné státní plouží 75-80 km/h jako vláček a nikdo si netroufne předjet. Společným jmenovatelem je pak auto patřící do skupiny "malé vozy", méně pak "nižší střední". I když v sobotu jsem předjížděl i BMW 7er staršího data výroby, kde jel řidič asi kochací jízdu.
Nicméně mám za sebou i nedávnou cestu po dálnici se střešním boxem a plným využitím užitečné hmotnosti. Řekněme, že jízda +/- 130 km/h znamenala spotřebu cca 9 litrů.
Neutrál dávám jen v místech, kde mě zařazená rychlost brzdí natolik, že musím mít nohu na plynu, a to atmosférický benzín není tak citlivý na zatuhnutí naklápění statorových lopatek, pokud se dlouhodobě jen lechtá. Na fóru jsem se setkal se spořílkem, který jezdil tak úsporně, že se mu výše popsané stalo a veškerá úspora přišla vnineč.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Pondělí 28.01.2013 21:09, RE: ke způsobu jízdy
David V napsal:
donald napsal:
Někteří pochopili, co jsem se snažil popsat - jak využívat kinatickou energii těžkého a aerodymického vozu. Jen tam, kde tomu nebrání sil. provoz, pochopitelně. O tom, že to funguje, svědčí moje spotřeba 5 - 5,5 litru. Ještě mne napadá, že při tomto režimu se méně využívá recirkulace výf. plynů, což vede k vyšší účinnosti motoru.
Je pravda, že mě u Mondea překvapila poměrně velká setrvačnost, nicméně dobrých jízdních průměrů dosahuji spíše plynulou jízdou s ustálenou rychlostí, a to se nebojím si při předjíždění sáhnout pro výkon. Např v sobotu jsem absolvoval cestu na Blanensko a z5 s rodinkou a střešním boxem se spotřebou 8 ltr/100 a předesílám, že patřím k těm rychlejším (mírně přes limit). Mnoho řidičů jezdí pomalu a v poslední době nezřídka předjíždím více aut naráz, protože se po široké přehledné státní plouží 75-80 km/h jako vláček a nikdo si netroufne předjet. Společným jmenovatelem je pak auto patřící do skupiny "malé vozy", méně pak "nižší střední". I když v sobotu jsem předjížděl i BMW 7er staršího data výroby, kde jel řidič asi kochací jízdu. Nicméně mám za sebou i nedávnou cestu po dálnici se střešním boxem a plným využitím užitečné hmotnosti. Řekněme, že jízda +/- 130 km/h znamenala spotřebu cca 9 litrů. Neutrál dávám jen v místech, kde mě zařazená rychlost brzdí natolik, že musím mít nohu na plynu, a to atmosférický benzín není tak citlivý na zatuhnutí naklápění statorových lopatek, pokud se dlouhodobě jen lechtá. Na fóru jsem se setkal se spořílkem, který jezdil tak úsporně, že se mu výše popsané stalo a veškerá úspora přišla vnineč.


Jízda na neutrál je koneckonců přestupek proti vyhlášce o pravidlech silničního provozu... To jen na na okraj...

reagovat
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Pondělí 28.01.2013 21:20, RE: ke způsobu jízdy
Pepe napsal:
David V napsal:
donald napsal:
Někteří pochopili, co jsem se snažil popsat - jak využívat kinatickou energii těžkého a aerodymického vozu. Jen tam, kde tomu nebrání sil. provoz, pochopitelně. O tom, že to funguje, svědčí moje spotřeba 5 - 5,5 litru. Ještě mne napadá, že při tomto režimu se méně využívá recirkulace výf. plynů, což vede k vyšší účinnosti motoru.
Je pravda, že mě u Mondea překvapila poměrně velká setrvačnost, nicméně dobrých jízdních průměrů dosahuji spíše plynulou jízdou s ustálenou rychlostí, a to se nebojím si při předjíždění sáhnout pro výkon. Např v sobotu jsem absolvoval cestu na Blanensko a z5 s rodinkou a střešním boxem se spotřebou 8 ltr/100 a předesílám, že patřím k těm rychlejším (mírně přes limit). Mnoho řidičů jezdí pomalu a v poslední době nezřídka předjíždím více aut naráz, protože se po široké přehledné státní plouží 75-80 km/h jako vláček a nikdo si netroufne předjet. Společným jmenovatelem je pak auto patřící do skupiny "malé vozy", méně pak "nižší střední". I když v sobotu jsem předjížděl i BMW 7er staršího data výroby, kde jel řidič asi kochací jízdu. Nicméně mám za sebou i nedávnou cestu po dálnici se střešním boxem a plným využitím užitečné hmotnosti. Řekněme, že jízda +/- 130 km/h znamenala spotřebu cca 9 litrů. Neutrál dávám jen v místech, kde mě zařazená rychlost brzdí natolik, že musím mít nohu na plynu, a to atmosférický benzín není tak citlivý na zatuhnutí naklápění statorových lopatek, pokud se dlouhodobě jen lechtá. Na fóru jsem se setkal se spořílkem, který jezdil tak úsporně, že se mu výše popsané stalo a veškerá úspora přišla vnineč.
Jízda na neutrál je koneckonců přestupek proti vyhlášce o pravidlech silničního provozu... To jen na na okraj...


Nevím, jestli to neplatí až pro vozidla nad 3,5 tuny...
reagovat
kralici79
počet příspěvků43
datum registrace16.01.2013
Úterý 29.01.2013 07:57, Další mínus
Další mínus je to pro vůz s filtrem pevných částic u kterého je nejlépe delší dobu držet ustálenou rychlost(rozumějme zatížení motoru). Jinak nedochází k jeho regeneraci a tahle poměrně drahá věcička vám radost ze spotřeby spolehlivě vyřeší.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Úterý 29.01.2013 15:23, RE: ke způsobu jízdy
David V napsal:
Pepe napsal:
David V napsal:
donald napsal:
Někteří pochopili, co jsem se snažil popsat - jak využívat kinatickou energii těžkého a aerodymického vozu. Jen tam, kde tomu nebrání sil. provoz, pochopitelně. O tom, že to funguje, svědčí moje spotřeba 5 - 5,5 litru. Ještě mne napadá, že při tomto režimu se méně využívá recirkulace výf. plynů, což vede k vyšší účinnosti motoru.
Je pravda, že mě u Mondea překvapila poměrně velká setrvačnost, nicméně dobrých jízdních průměrů dosahuji spíše plynulou jízdou s ustálenou rychlostí, a to se nebojím si při předjíždění sáhnout pro výkon. Např v sobotu jsem absolvoval cestu na Blanensko a z5 s rodinkou a střešním boxem se spotřebou 8 ltr/100 a předesílám, že patřím k těm rychlejším (mírně přes limit). Mnoho řidičů jezdí pomalu a v poslední době nezřídka předjíždím více aut naráz, protože se po široké přehledné státní plouží 75-80 km/h jako vláček a nikdo si netroufne předjet. Společným jmenovatelem je pak auto patřící do skupiny "malé vozy", méně pak "nižší střední". I když v sobotu jsem předjížděl i BMW 7er staršího data výroby, kde jel řidič asi kochací jízdu. Nicméně mám za sebou i nedávnou cestu po dálnici se střešním boxem a plným využitím užitečné hmotnosti. Řekněme, že jízda +/- 130 km/h znamenala spotřebu cca 9 litrů. Neutrál dávám jen v místech, kde mě zařazená rychlost brzdí natolik, že musím mít nohu na plynu, a to atmosférický benzín není tak citlivý na zatuhnutí naklápění statorových lopatek, pokud se dlouhodobě jen lechtá. Na fóru jsem se setkal se spořílkem, který jezdil tak úsporně, že se mu výše popsané stalo a veškerá úspora přišla vnineč.
Jízda na neutrál je koneckonců přestupek proti vyhlášce o pravidlech silničního provozu... To jen na na okraj...
Nevím, jestli to neplatí až pro vozidla nad 3,5 tuny...


Platí to jen pro vozidla nad 3,5 tuny, ale co by jsi chtěl po člověku, který ještě ani nezaznamenal, že již nějaký pátek máme místo vyhlášky zákon o provozu na pozemních komunikacích - odborník se prostě nezapřel .
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.