0
zpět
 

diskuze k tématu: Doporučíme zánovní Mondeo, nebo starší BMW 5?

kategorie zařazení tématu: jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, americká vozidla, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 09.08.2012 08:53, RE: Rada majitele
Koloss napsal:
Tomu nerozumím - Mondeo je střední třída a BMW 5 taky.
BMW 5 je vyšší střední třída jako Audi A6 a MB E. Střední třída je BMW 3. To spíš nové Mondeo je tak přerostlé, že se dá zařadit někde na pomezí střední třídy a vyšší střední, stejně jako Superb... ( ale výbavou, nabízenými motory se do vyšší střední řadit nemohou, jen velikostí )
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 09.08.2012 08:55, RE: Rada majitele
Pavlik napsal:
Měl jsi koupit moderní diesel a ne TDI PD, to je vhodné maximálně jako stacionární generátor a ne jako motor do auta.
Ono záleží v jakém autě. V některých to fakt rve uši. Ve střední třídě se s PDčkama dá jezdit. Navíc jsou to usporné motory a spolehlivé...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 09.08.2012 08:58, RE: Srovnání diesel vs. benzin
Pepe napsal:
Tak tady se shodnem...
DPF (FAP) je neargument.
A teď babo raď - cca 80% provoz město (krajské) , občas někam dál na výlet. Rozdíl proti naftě (se srovnatelným výkonem) 35tKč úspora. Nájezd cca 12 tkm/rok. Prostě jsem podepsal 5008 1,6THP s vědomím, že to bude jezdit za 10. Měl jsem půjčenou naftovou, jelo to krááásně, 6,9 spotřeba (nové auto), meziměsto - dálnice...
Kolega má 3008, taky s tím BMW motorem, myslím že to má 118kw, a jezdí tak kolem 7-8 litrů benzínu. Má myslím najeto do 20 000km, koupil ji před necelým rokem jako novou.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 09.08.2012 09:15, RE: Rada majitele
Pepe napsal:
Tady za Plzní je jeden servis (montáž + plnička), natankuješ, on ti mezitím "očuchá auto", napíše revizi, a jede se dál. Časová ztráta nula, peníze nevím. Nejsem příznivec LPG, jen píšu poznatky (který ti asi chybí).
Poznatky mi nechybí, v minulosti jsem vlastnil dvě auta na LPG.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 09.08.2012 09:26, RE: LPG-revize
Pavlik napsal:
Pánové, vaše názory jsou podnětné, ale legislativa hovoří jasně:
- revize LPG každý rok nebo každých 10 000 najetých kilometrů.
Zda to dodržujete je vaše věc, ale pokud například po nehodě vaše vozidlo shoří, pojišťovna vám nedá ani pětník. U zaviněné nehody vám také velmi pravděpodobně pošle účet za způsobené škody, tedy lépe řečeno bude po vás zpětně vymáhat vyplacené plnění z vašeho povinného ručení ( v případě požáru vozidla / vozidel).
Doklad o revizi shořel ve vozidle, nebo byl dříve ztracen.
LPG servis si žádnou evidenci nedělá.
Z toho plyne, nelze nic nikomu dokázat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 09.08.2012 09:29, škoda
Trochu mi přijde škoda, že dle nadpisu zde nebyl věnován větší prostor přímému porovnání 3-4leté Mondeo vs 5-6letý BMW. Samotné toto dilema mi přijde velmi zajímavé a odpoved podle mě není vůbec snadná.
Nicméně je potřeba si uvědomit, že u Mondea se bude jednat o motory s výkonem někde mezi 103-129 kW zato u BMW je velmi široká nabídka třílitrů - 170-190 kW. Už tento fakt řidiče přináší do uplně jiné dimenze.
Nevýhoda (pro někoho nevýhoda) zadního pohonu lze odstranit volbou pohonu x-drive(nabídka není výrazně omezená a i mezi čtyřkolkami do 300tis lze něco vybrat).
Pokud někdo preferuje výborné jízdní vlastnosti a vysoký výkon, musí v tomto srovnání vyhrát BMW 5. Samozřejmě - bude starší cca o 2 roky a bude mít víc najeto. To jsou ale jiné preference. Výkonu a jízdním vlastnostem skvělých motorů a vynikajících podvozků to při správné údržbě neubírá.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 09.08.2012 10:00, RE: škoda
TOM napsal:
Trochu mi přijde škoda, že dle nadpisu zde nebyl věnován větší prostor přímému porovnání 3-4leté Mondeo vs 5-6letý BMW. Samotné toto dilema mi přijde velmi zajímavé a odpoved podle mě není vůbec snadná.
Nicméně je potřeba si uvědomit, že u Mondea se bude jednat o motory s výkonem někde mezi 103-129 kW zato u BMW je velmi široká nabídka třílitrů - 170-190 kW. Už tento fakt řidiče přináší do uplně jiné dimenze.
Nevýhoda (pro někoho nevýhoda) zadního pohonu lze odstranit volbou pohonu x-drive(nab...
Ano, také mi posléze došlo, že ten základní problém pan Škrdla trochu pominul. Zmínil ho jen okrajově s tím, že BMW je prestižnější ( což je pro mě osobně spíš mínus, parkuji na "ulici" a nemám potřebu se předvádět) a že modernizované BMW se do dané částky nevleze, ale o to v dotazu šlo - porovnat vozy, které se za danou částku koupit dají <br>
Čili je "lepší" starší BMW se starší technologií a více kilometry, nebo novější Ford? <br>
K dalším návrhům ( Honda, Alfa ), bych doplnil, že mi jde o "stěhovák" - kombi. Chci do kufru naložit v zimě lyže a v létě motor na loď, takže čím větší tím lepší. Ale ne "dodávku" S-max, nebo něco podobného. Prostě velké auto při zemi.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 09.08.2012 10:40, RE: Rada majitele
Pavlik napsal:
Poznatky mi nechybí, v minulosti jsem vlastnil dvě auta na LPG.
Ok, špatná formulace - chybí poznatky ze současnosti. Holt vývoj...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 09.08.2012 12:42, RE: Rada majitele
zigi napsal:
BMW 5 je vyšší střední třída jako Audi A6 a MB E. Střední třída je BMW 3. To spíš nové Mondeo je tak přerostlé, že se dá zařadit někde na pomezí střední třídy a vyšší střední, stejně jako Superb... ( ale výbavou, nabízenými motory se do vyšší střední řadit nemohou, jen velikostí )
Jo, vím o tomhle zařazení, které tlačí BMW. Realita je taková, že BMW 3 je prostorem tak na úrovni O2, BMW 5 je menší než Mondeo, i když v poslední generaci jsem neseděl. Je to spíš tak, že 5 je prostě prémiová střední třída. Čím to asi bude, že se tazatel nerozhoduje mezi Mondeem a BMW 3?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 09.08.2012 12:49, RE: benzín
Pavlik napsal:
S větším zatížením dvouhmoty u dieselu máš pravdu, byť to platí hlavně pro nízké otáčky kdy je motor podtočený (proto také nejrychleji odejde šetřílkům). Jinou otázkou je, zda je dvouhmota u benzínu shodná s dieselovou, nebo je její dimenzování nastavené pro nižší namáhání - potom se opotřebují zhruba stejně rychle. Podle mého je dvouhmota jen strašák (jako byla dříve váha vzduchu), nevydrží věčně, ale při běžném provozu těch min. 250 tisíc km v pohodě vydrží, stejně jako spojka.
S pracovními o...
U oplácké 1.6T je známé, že ji zabili dlouhými převody, nikoli krátkými. Je to snaha držet motor v nízkých otáčkách kvůli spotřebě a výsledek je, že je líná, nebo musí člověk jezdit o kvalt níž, aby udržel vyšší otáčky a pak žere. 1.4 TSI je pro střední třídu spíš základní motor a nějaké divočení je mu cizí.

Tak 1.6 je už takový rozumný objem s turbem, nevím jaký je ten od Peugeotu, ale na Mondeo jsem slyšel jen chválu, i když zatím jsem s ním nejel.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 09.08.2012 14:34, RE: Rada majitele
Koloss napsal:
Jo, vím o tomhle zařazení, které tlačí BMW. Realita je taková, že BMW 3 je prostorem tak na úrovni O2, BMW 5 je menší než Mondeo, i když v poslední generaci jsem neseděl. Je to spíš tak, že 5 je prostě prémiová střední třída. Čím to asi bude, že se tazatel nerozhoduje mezi Mondeem a BMW 3?
Omezený prostor ve vozech BMW je dán jejich koncepcí - řadový šestiválec uložený za přední nápravou+zadní pohon, nikoliv degradací o třídu níž.
O zařazení do dané třídy rozhoduje plno jiných věcí (např. nabídka motorů, nebo výbava - zde ovšem dochází k průniku vzhledem k roku uvedení na trh).
Právě proto, že má BMW zástupce ve střední třídě - řada 3 i vyšší střední třídě - řada 5, samozřejmě i vyšší třídě - řada 7, nepotřebuje svoje modely nějak výrazně natahovat.
Obyčejné značky jako Ford, Opel, Peugeot... své zástupce ve vyšší střední třídě nedokázali prosadit, tak si tento handicap kompenzují zvětšováním svých modelů střední třídy a proto dochází ke zdánlivému rovnání např. Mondea a řady 5. Ale je to jen připodobnění vnějších rozměrů, nikoliv vstup do stejné třídy.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 09.08.2012 18:42, RE: Rada majitele
TOM napsal:
Omezený prostor ve vozech BMW je dán jejich koncepcí - řadový šestiválec uložený za přední nápravou+zadní pohon, nikoliv degradací o třídu níž.
O zařazení do dané třídy rozhoduje plno jiných věcí (např. nabídka motorů, nebo výbava - zde ovšem dochází k průniku vzhledem k roku uvedení na trh).
Právě proto, že má BMW zástupce ve střední třídě - řada 3 i vyšší střední třídě - řada 5, samozřejmě i vyšší třídě - řada 7, nepotřebuje svoje modely nějak výrazně natahovat.
Obyčejné značky jako Ford, O...
Jasně, takže proto tazatel vybírá mezi střední třídou a vyšší střední. Pro mě jako uživatele je rozhodující prostor pro posádku a tím je to dané.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 09.08.2012 19:38, RE: Rada majitele
Koloss napsal:
Jasně, takže proto tazatel vybírá mezi střední třídou a vyšší střední. Pro mě jako uživatele je rozhodující prostor pro posádku a tím je to dané.
Pro mě, jako uživatele je rozhodující motor. A tím je to taky jasně dané.
Nejrozšířenější motorizace u Mondea (dvoulitr) vs nejrozšířenější motorizace u BMW 5 (třílitr) - chceš tam něco porovnávat? V podstatě jde téměř o dvojnásobný výkon. Prostě uplně jiná liga. To se srovnávat nedá.Nebo u vrcholných motorizací? A tím nemyslím M5, ale obyčejnou 545i potažmo 550i
Tyhle auta prostě nepatří do stejné třídy.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 10.08.2012 09:48, RE: Rada majitele
TOM napsal:
Pro mě, jako uživatele je rozhodující motor. A tím je to taky jasně dané.
Nejrozšířenější motorizace u Mondea (dvoulitr) vs nejrozšířenější motorizace u BMW 5 (třílitr) - chceš tam něco porovnávat? V podstatě jde téměř o dvojnásobný výkon. Prostě uplně jiná liga. To se srovnávat nedá.Nebo u vrcholných motorizací? A tím nemyslím M5, ale obyčejnou 545i potažmo 550i
Tyhle auta prostě nepatří do stejné třídy.
Přesně toto je důvod, proč tyto auta nepatří do stejné třídy. Nerozhoduje vnitřní prostor, ale motory a výbava...
reagovat
1 2 3 4




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.