0
zpět
 

diskuze k tématu: Doporučíme zánovní Mondeo, nebo starší BMW 5?

kategorie zařazení tématu: jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, americká vozidla, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.08.2012 01:27, nechápu
Nějak nechápu tu snahu mít extrapodvozek a superzátah když obojí limitují 2 věci: fyzika a pravidla provozu. Kolem silnic je dost pomníčků připomínající ty, kteří podvozek a zátah využívali nad 100%. Občas vzpomínám na cestu na hory před 2 lety: na 5km 4 auta v příkopech, protože prý nevyjely sypače a někomu se nechtělo sundat nohu z plynu a jet aspoň trochu plynule, přece mám ESP, tak na mě náledí nemůže.... , to já se svým zadohrabem bez abs i esp a podobných vyfikundancí v pohodě vyjel až na kopec, protože i v autě je potřeba myslet hlavou a ne pohlavními žlázami. Naneštěstí jsou tací, co jim auto prodlužuje vlastní penis a pak holt místo mozku používají ty gule, doufám že jsem nikoho neurazil, howgh
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.08.2012 02:26, Rada majitele
Trošku si přihřeji polivčičku: před půl rokem jsem řešil stejný problém, taky jsem vlastnil mondeo rv.2004 se stejným motorem, ale bohužel jak píše autor problémy se vstřikovači se mi taky nevyhnuly(dělal jsem je dvakrát, jednou repas po druhé originál, pak už držely) podotykám, že jsem vždy tankoval znakovou naftu, pokaždé dával aditivum(super vif) a měnil jsem každých 20000km (má se měnit při 60000km) originální palivový filtr. Vím že současný naftový motor je spolehlivý Psa (i když je proti Tdci-kód motoru myslil že puma docela zastaralý)a problémy se vstřikovači už netrpěl. Najedu přes 30000km ročně, měl bych mít tedy právo na diesel, ale dle mého názoru doba kdy se nafta ještě vyplatila, je ta tam(po odchodu legendárního 1.9 tdi 81kw -nejsem zastáncem koncernových vozu) jen kuse: problémy se vstřikovači,cr čerpadlem, nyní filtr pevných částic,dvouhota(v benzínu už je taky) turbo(pominu turbo benzíny) atd. Cenový rozdíl phm není až tak propastný, a doby kdy se dávala nafta z traktorů je ta tam. Navíc je naftový motor o nějakých cca 30kg těžší než benzínový motor, což se projevy hlavně neochotou zatáčet, navíc jsou větší nároky na přední nápravu(silnější pružiny, tlumiče atd.)v zimě než se vám zahřeje(myslím tím provozní teplotu motoru, ne to že je teplo v kabině), je hlučnější a má větší vibrace(i když moderní diesely ušly velký krok dopředu) pořád se nevyrovná benzínu, menší spektrum využitelných otáček motoru, a to pominu vyšší pořizovací náklady při koupi řádově desetitisíce atd. Zkrátka jediný pádný argument je pro diesel spotřeba(ve stejné výkonové verzi cca 2l nižší), ta se ale vyrovná vyššími serv. náklady (Netvrdím že se v benzínu nic nepokazí, ale dieselu je to pak řádově deseti tisíců) víc mě nenapadá (dovolte mě opravit) a to se mi zdá hodně malý důvod proč volit diesel.

Ja stejný problém řešil takto: http://moje.auto.cz/Svagi/ford-mondeo-kombi.html tedy starý (i když ne technologický, ještě s tvrzenýma sedlama ventilů) Volvo motor o objemu 2.5T pěti válec o výkonu 220 koní, montovaný mimochodem do fokusu st, také rs(s menšina upravama) předělaný na lpg, subjektivně nepoznám při normální jízdě že jedu na plný když hodně tlačím na "pilu" tak to trošku poznat jde (nemám 220 koní ale jen 200 ) jinak na spotřebě plynu to poznat jde je cca o 1-2 vyšší(díky menší výhřevnosti LPG vůči benzínu) i tak jezdím na kilometr lépe než jakýkoliv diesel(1.75 kč/km počítáno dle aktuální ceny plynu 15,9kč.) a když si chci fakt užít, stačí natankovat vysokooktanový benzín a přepnout na benzín a tradá...

Neviděl bych to tEdy tak skepticky s tím plynem.

Kdyby si měl jakýchkoliv dotaz tak mi pošli zprávu, kontakt je uvedeny v odkazu.

Mnoho šťastný kilometrů přeji.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.08.2012 07:25, "super zátah" a "extra podvozek"
žemla napsal:
Nějak nechápu tu snahu mít extrapodvozek a superzátah když obojí limitují 2 věci: fyzika a pravidla provozu. Kolem silnic je dost pomníčků připomínající ty, kteří podvozek a zátah využívali nad 100%. Občas vzpomínám na cestu na hory před 2 lety: na 5km 4 auta v příkopech, protože prý nevyjely sypače a někomu se nechtělo sundat nohu z plynu a jet aspoň trochu plynule, přece mám ESP, tak na mě náledí nemůže.... , to já se svým zadohrabem bez abs i esp a podobných vyfikundancí v pohodě vyjel až na ...
Taky nepatřím mezi, ty kteří nějak machrují atd. ale určitě není špatné mít "extra podvozek" a "super zátach", třeba při předjíždění si myslím, že je to lepší než bez "super zátahu" se kterým se bojím abych někoho vůbec předjel a nebo přejížděl jenom z kopce, jak to spousta řidičů dělá. Rozhodně si myslím, že auto se "superzátahem" a "extra podvozkem" je bezpečnější, než bez něj!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.08.2012 07:53, Doponění
Děkuji za odpověď a doplnil bych, že do práce jezdím ve stejný čas, ale auto parkuji venku. Píšete, že je to důležitá věc, ale osobně mi není úplně jasné jestli je to dobře nebo špatně. Spíš to vypadá, že špatně, ale není mi jasné proč. Ten bufík je elektrický, nebo na palivo? Tím by se to vysvětlilo.
Vyhřívané pření sklo i sedačky mám a o tom bufíku už jsem také přemýšlel. Osobně bych bral raději vyhřívaný volant než sedadlo .

ad nechápu) : To o čem píšete Vy je úplně ale úplně o něčem jiném, než o výkonu a podvozku. Takže také bez urážky - hnětete jak ožralá vrana
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.08.2012 08:18, Přídavné topení
Mareg napsal:
Děkuji za odpověď a doplnil bych, že do práce jezdím ve stejný čas, ale auto parkuji venku. Píšete, že je to důležitá věc, ale osobně mi není úplně jasné jestli je to dobře nebo špatně. Spíš to vypadá, že špatně, ale není mi jasné proč. Ten bufík je elektrický, nebo na palivo? Tím by se to vysvětlilo.
Vyhřívané pření sklo i sedačky mám a o tom bufíku už jsem také přemýšlel. Osobně bych bral raději vyhřívaný volant než sedadlo .

ad nechápu) : To o čem píšete Vy je úplně ale úplně o něčem jin...

Moje řeč, pán vůbec nemluvil k tématu a navíc plácá nesmysly.

Jinak ten “ bufík“ je na naftu/benzín (bere si ji z nádrže automobilu), zkráceně, je to takový malý kotlík, kde se vstřikuje nafta na rozžhavenou svíčku ta následně hoří a ta přes výměník tepla a ohřívá (přes zabudované čerpadlo) celý blok motoru, umí tedy pak od ohřátého motoru pomocí ventilátoru (v kabině) ohřát i interiér. Dá se normálně programovat stejně jako pokojový termostat. Bývá ještě jedna možnost a tak ohřívá přímo jen vzduch v interiéru (používá se ve starých autobusech, vlacích atd.), který se vhání do kabiny, ale ten se moc nepožívá (hrozí v uzavřeném prostoru od nespálené nafty/ benzínu otrávení okolním vzduchem).
Jinak autor ještě myslel přídavné topení u nových zejména naftových motorů, to používá el. energii ze sítě automobilu (funguje pouze při nastartovaném motoru-značný odběr proudu řádově několik desítek ampér) a buď žhavící svíčky pomáhají rychleji ohřát vodu v motoru, nebo ohřívají přímo interiér vozu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.08.2012 08:55, RE: Přídavné topení
pavel26 napsal:

Moje řeč, pán vůbec nemluvil k tématu a navíc plácá nesmysly.

Jinak ten “ bufík“ je na naftu/benzín (bere si ji z nádrže automobilu), zkráceně, je to takový malý kotlík, kde se vstřikuje nafta na rozžhavenou svíčku ta následně hoří a ta přes výměník tepla a ohřívá (přes zabudované čerpadlo) celý blok motoru, umí tedy pak od ohřátého motoru pomocí ventilátoru (v kabině) ohřát i interiér. Dá se normálně programovat stejně jako pokojový termostat. Bývá ještě jedna možnost a tak ohřívá přímo jen...
Vážený pane, jste úplně vedle. Autor měl na mysli přídavné topení "do vody", kdy topení ohřívá chladící kapalinu, kterou přes vlastní čerpadlo popohání směrem přes výměník. Taktéž je programovaný ventilátor (nezávisle na vent. vozidla). Doporučuju si věci alespoň letmo prostudovat, než hned odsoudit. Přesně takhle vznikají fámy. Mám Eberspacher ve dvou autech, a nádhera.
Jen doplnění: lze naprogramovat, nebo používat dálkový ovladač - vstanu, odpípnu topení, dám snídani, hygienu, obleču se a jdu do vyhřátého auta s předehřátým motorem... Takže se může jezdit každej den v jinou hodinu...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.08.2012 09:09, RE: Přídavné topení
Pepe napsal:
Vážený pane, jste úplně vedle. Autor měl na mysli přídavné topení "do vody", kdy topení ohřívá chladící kapalinu, kterou přes vlastní čerpadlo popohání směrem přes výměník. Taktéž je programovaný ventilátor (nezávisle na vent. vozidla). Doporučuju si věci alespoň letmo prostudovat, než hned odsoudit. Přesně takhle vznikají fámy. Mám Eberspacher ve dvou autech, a nádhera.
Jen doplnění: lze naprogramovat, nebo používat dálkový ovladač - vstanu, odpípnu topení, dám snídani, hygienu, obleču se a jd...
A očem jsem psal, v mém příspěvku snad nebyl zmíněný? Psal jsem pak o více variantách, které můžou být ve voze namontovány.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.08.2012 09:13, Přídavné topení-ventilátor
pavel26 napsal:
A očem jsem psal, v mém příspěvku snad nebyl zmíněný? Psal jsem pak o více variantách, které můžou být ve voze namontovány.
Vím že kdysi, když jsem ho monoval, tak vlastní ventilátor tam neměl využíval se ten co byv ve voze. Omlouvá se tedy pokud jsou taková zařízení, který tento ventilátor maji v sobě už zabudován.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.08.2012 09:14, RE: Rada majitele
pavel26 napsal:
Trošku si přihřeji polivčičku: před půl rokem jsem řešil stejný problém, taky jsem vlastnil mondeo rv.2004 se stejným motorem, ale bohužel jak píše autor problémy se vstřikovači se mi taky nevyhnuly(dělal jsem je dvakrát, jednou repas po druhé originál, pak už držely) podotykám, že jsem vždy tankoval znakovou naftu, pokaždé dával aditivum(super vif) a měnil jsem každých 20000km (má se měnit při 60000km) originální palivový filtr. Vím že současný naftový motor je spolehlivý Psa (i když je proti T...
Jenom bych podotknul, že maloobjemové diesely jezdí běžně pod 5l/100km, což je pod 1.75Kč/km...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.08.2012 09:19, Přídavné topení-ventilátor
pavel26 napsal:
Vím že kdysi, když jsem ho monoval, tak vlastní ventilátor tam neměl využíval se ten co byv ve voze. Omlouvá se tedy pokud jsou taková zařízení, který tento ventilátor maji v sobě už zabudován.
Nevím jestli jsem byl s mým příspěvkem nějak vedle a jestli jsem někoho neodrazoval?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.08.2012 09:49, Honda a mazda
Tazatel chce auto s vybornymi jazdnymi vlastnostami a silnym benzinovym motorom. Nikde nepisal, ze to musi byt auto z europy. Takze mi celkom nie je jasne, preco tu nie je ani zmienka o honde accord 2.4i. Vyborny motor s dobrym zatahom a slusnou spotrebou. Jazdne vlastnosti accordu hadam netreba nikde obhajovat. Alebo mazda 6. Auto podvozkom porovnavali s BMW aj nemecke media. Ja by som isiel urcite touto cestou. Tu na tipcars je test spotreby hondy 2.4i. Myslim, ze vela ludi prekvapi. A nebude tam tolko veci na kazenie+ problemy s montovanim pridavneho kurenia.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.08.2012 10:29, A co takhle něco zajímavého?
Já před časem taky řešil dilema, jestli chci Mondeo a nebo ne, ale naštěstí jsem si vzpomněl, stejně jako autor článku, že tu je i Alfa 159. Často se na ní zapomíná, přitom si myslím, že by mohla být ideální volbou. Za 300 tisíc se sežene hodně pěkný kousek, jízdní vlastnosti jsou ještě lepší než u Mondea a člověk dostane jistou exkluzivitu. Pokud tazatel nepotřebuje zrovna stěhovák, pak bych 159 vřele doporučil, je to výborné auto nenáročné na servis. Chce to jen vybrat dobře motor. Pokud diesel, tak není co řešit, jasná volba je 1.9 JTDm 16V a pokud benzín, tak nejlepší co se do 159 dával je 1750 TBi.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.08.2012 10:40, RE: Rada majitele
zigi napsal:
Jenom bych podotknul, že maloobjemové diesely jezdí běžně pod 5l/100km, což je pod 1.75Kč/km...
To možná ano, ale určitě to nejsou auta střední třídy, tam je spotřeba 6-7 nafty. A taky to nemá 220 koní.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.08.2012 10:50, RE: Rada majitele
Koloss napsal:
To možná ano, ale určitě to nejsou auta střední třídy, tam je spotřeba 6-7 nafty. A taky to nemá 220 koní.
jj, je třeba srovnávat hrušky s hruškami a jablka s jablky
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.08.2012 11:07, RE: Rada majitele
pavel26 napsal:
jj, je třeba srovnávat hrušky s hruškami a jablka s jablky
Výše si psal o tom, že jezdíš levněji než JAKÝKOLIV diesel, nikde nic nevidím o tom, že píšeš o stejné třídě nebo dokonce o stejně výkonném dieselu. Takže jak si blbě napsat svůj příspěvek, já blbě reagoval
Nevím jak dnešní diesely, ale můj Passat B5,5 TDi PD 96kw jezdí běžně kolem 5,5l a to se nemusím ani snažit. Dalo by se i pod 5l, ale to už by byla otrava... ( nejezdím město, spíš hodně mimo ).

PS: bez debat se LPG vyplatí, hlavně aby motor vydržel... ( ventily...apod. )
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.08.2012 11:12, benzín
Jen tak pro redakci - do Mondea po roce 2007 se benzín 1.8 vůbec nemontoval, jako základní motor tam sloužila 1.6 s výkonem 81 kW, což byla skoro tragická motorizace.

Z hlediska benzínů je tu jeden problém - Mondeo 2007 je oproti Mondeu Mk3 těžší o 100 kg a to je váha, kterou je cítit. Výsledkem je, že zatímco v Mondeu Mk3 je motor 2.0 velmi povedená a doporučeníhodná motorizace, tak po roce 2007 se to dá považovat za základní motor, se kterým si už tolik neužijete. Já ve svém Mondeu 2001 poznám, jestli jedu sám, nebo s rodinkou a pokud chci zachovat dynamiku, na kterou jsem zvyklý, tak musím motor víc točit. A spotřebě moc nepomůže, že se motor 2.0 celou dobu montoval jen s pětikvaltem nebo automatem, šestikvalt, který by snížil i tak celkem slušnou spotřebu, se prostě nedělal. A podle diskuzí se motor 2.0 ani nehodí pro LPG, protože prý nemá tvrzená sedla ventilů.

Takže kdybych dnes uvažoval o Mk4 s benzínem - a s přihlédnutím k přítomnosti DPF filtru u dieslu a cenám jeho výměny bych o něm uvažoval - tak bych ještě chvíli pošetřil a počkal si na ojetý 1.6 Ecoboost, který se jeví jako povedená motorizace s rozumnou spotřebou. 160 koní celkem stačí a navíc je tu slušný zátah ve velkém spektru nejpoužívanějších otáček - 240Nm při 1600-4000 otáčkách.

Co se týče zátahu dieslu, tak nevím - diesel má sice velký zátah, který ale rychle končí a je potřeba řadit. Pokud musím řadit během předjíždění a něco se v protisměru blíží, tak mi to na klidu nepřidá. U benzínu 2.0 je velmi vyrovnaná křivka kroutícího momentu ve velkém rozsahu otáček, takže si před předjížděním klidně podřadím a pak celý manévr zvládnu snadno a rychle.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.08.2012 11:16, RE: Rada majitele
zigi napsal:
Výše si psal o tom, že jezdíš levněji než JAKÝKOLIV diesel, nikde nic nevidím o tom, že píšeš o stejné třídě nebo dokonce o stejně výkonném dieselu. Takže jak si blbě napsat svůj příspěvek, já blbě reagoval
Nevím jak dnešní diesely, ale můj Passat B5,5 TDi PD 96kw jezdí běžně kolem 5,5l a to se nemusím ani snažit. Dalo by se i pod 5l, ale to už by byla otrava... ( nejezdím město, spíš hodně mimo ).

PS: bez debat se LPG vyplatí, hlavně aby motor vydržel... ( ventily...apod. )
Celá diskuze je o autech střední třídy, každý normální člověk to bere jako výchozí bod. Pokud by se v každém příspěvku uváděly všchny výchozí postuláty, tak by takové litanie nikdo nečetl.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.08.2012 11:20, RE: Rada majitele
zigi napsal:
Výše si psal o tom, že jezdíš levněji než JAKÝKOLIV diesel, nikde nic nevidím o tom, že píšeš o stejné třídě nebo dokonce o stejně výkonném dieselu. Takže jak si blbě napsat svůj příspěvek, já blbě reagoval
Nevím jak dnešní diesely, ale můj Passat B5,5 TDi PD 96kw jezdí běžně kolem 5,5l a to se nemusím ani snažit. Dalo by se i pod 5l, ale to už by byla otrava... ( nejezdím město, spíš hodně mimo ).

PS: bez debat se LPG vyplatí, hlavně aby motor vydržel... ( ventily...apod. )
Jak člověk něco zapomene, tak se hned toho někdo chytne , ale dobře mi tak, ale asi každý tušil, kam s tím mířím, že budu asi porovnávat ve vozech stejné váhové kategorie a výkonů, což asi není 96kw vs. 162kw asi stejné , docela by mě zajímalo, kolik jakou by pak měl spotřebu nafty, kdyby měl těch 162kw? No taky bych mohl jezdit za 10litrů plynu, ale to bych se fakt už Vážně mohl moc snažit. LPG se vyplatí protože na ní je jen cca 3 korunová spotřební daň vůči myslím 12 korunové na naftu, jinak ne.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.08.2012 11:30, RE: Rada majitele
pavel26 napsal:
Trošku si přihřeji polivčičku: před půl rokem jsem řešil stejný problém, taky jsem vlastnil mondeo rv.2004 se stejným motorem, ale bohužel jak píše autor problémy se vstřikovači se mi taky nevyhnuly(dělal jsem je dvakrát, jednou repas po druhé originál, pak už držely) podotykám, že jsem vždy tankoval znakovou naftu, pokaždé dával aditivum(super vif) a měnil jsem každých 20000km (má se měnit při 60000km) originální palivový filtr. Vím že současný naftový motor je spolehlivý Psa (i když je proti T...
hezká sbírka blábolů:
1) v čr není "prémiová" nafta - všichni berou z jediné rafinérie a aditivace to rozhodně nezachrání
2) dodatečná aditiva jsou podle všech testů jen tahání peněz z reklamou zblbnutých naivů
3) při jízdě rozhodně nepoznáte rozdíl 30kg mezi motory, mnohem víc jízdu ovlivní kvalitní pneu
4) úzké využitelné spektrum otáček - k čemu je mi využitelný rozsah 4000 RPM, když diesel dokáže totéž v rozsahu 2000 RPM
5) v případě ojetiny (a mondea konkrétně) je diesel podstatně levnější a je mezi nimi neporovnatelný výběr - benzínů je málo a jsou drahé
6) montáží LPG se dostanete na provozní náklady dieselu, ale musíte přidat cca 30 000,- (to jsou nové vvstřiky na diesel) k už tak o dost vyšší pořizovací ceně benzinové verze mondea a cena za servis se vyrovná dieselu (pokud tedy plníte zákonem dané revize)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 08.08.2012 11:37, RE: benzín
Koloss napsal:
Jen tak pro redakci - do Mondea po roce 2007 se benzín 1.8 vůbec nemontoval, jako základní motor tam sloužila 1.6 s výkonem 81 kW, což byla skoro tragická motorizace.

Z hlediska benzínů je tu jeden problém - Mondeo 2007 je oproti Mondeu Mk3 těžší o 100 kg a to je váha, kterou je cítit. Výsledkem je, že zatímco v Mondeu Mk3 je motor 2.0 velmi povedená a doporučeníhodná motorizace, tak po roce 2007 se to dá považovat za základní motor, se kterým si už tolik neužijete. Já ve svém Mondeu 2001 poz...
Souhlas, jen bych byl opatrný k doporučení malého turbo benzínu - ještě jsem se nesetkal s takovým, který by mě přesvědčil poměrem cena / dynamika / spotřeba / spolehlivost. Ony si totiž tyto motory složitostí konstrukce nijak nezadají s moderním dieselem a ještě navíc mají dvojnásobnou spotřebu.
A dovolil bych si vyvrátit fámu - při předjíždění jsem nikdy řadit nemusel. Jen nesmíte začít předjíždět podle "benzínového" zvyku v nejméně 3000 RPM (16V), ale již při "dieselových" 2000RPM.
reagovat
1 2 3 4




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.