0
zpět
 

diskuze k tématu: Ford Galaxy - majitel hodnotí třináct let starý vůz

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 09.11.2009 12:04, Silnější motor
Pro Ford Galaxy do r.v. 2000 je nejideálnější motorizací koncernová 1.9 TDi, 81 kW, v recenzi uváděná 66 kW je skutečně slabá. Co se týká vytýkané "malé" přihrádky před spolujezdcem, tak toto se řešilo (bohužel však za příplatek a ani nevím, jestli to bylo možné zakoupit v ČR, nebo jen za hranicemi) dokoupením originál přihrádky s horním víkem, která se uchytila na palubní desku před spolujezdce. Nevypadá to až tak špatně, jen tu barvu nevystihli a ač origo výrobek, je z černého plastu a na šedivé či modré palubce vždy tak trochu bije do očí.... Zmiňovaný "slabý" bufík je u prvních modelů 3 kW, u novějších 4 a 5 kW, kdy se dá bezproblémů zaměnit slabší za výkonější, ideální je předělat jej alespoň na manuální ovládání na 3polohový vypínač, kdy si tento řidič sám zaktivuje, pokud potřebuje rychleji zahřát motor i interiér, či nechá v režimu automatickém (spíná pod 5 st.C., u novějších pod 10 st.C a teplotě motoru pod cca 80 st.C.) a nebo jej naopak vypne, pokud hodlá jen popojíždět od prodejny k úřadu. Vůz z trojlístku Galaxy, Sharan, Alhambra z tohoto období se již dá koupit za cenu okolo 100 tis.Kč, kdy auta mívají často vysoký stupeň výbavy, diesly jsou poměrně úsporné a spolehlivost je na řekněme obstojné úrovni.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 09.11.2009 13:39,
By mě zajímalo,proč si kupujete "auto" z dieselovým motorem,když najedete 10tis.km za rok.Vůbec se Vám to nevyplatí a navíc běžným lidem otravujete vzduch splodinami a hlukem,který dieselové motory produkují.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 09.11.2009 14:02, RE: bez předmětu
superbek napsal:
By mě zajímalo,proč si kupujete "auto" z dieselovým motorem,když najedete 10tis.km za rok.Vůbec se Vám to nevyplatí a navíc běžným lidem otravujete vzduch splodinami a hlukem,který dieselové motory produkují.
No to je zase příspěvek. Třeba se mu s ropákem jezdí líp než s benzínem. A každýmu může bejt jedno, kolik km ročně najede. Některý lidi mají holt zbytečný starosti...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 09.11.2009 16:02, RE: bez předmětu
superbek napsal:
By mě zajímalo,proč si kupujete "auto" z dieselovým motorem,když najedete 10tis.km za rok.Vůbec se Vám to nevyplatí a navíc běžným lidem otravujete vzduch splodinami a hlukem,který dieselové motory produkují.
Tyhle připomínky jsou bezpředmětné. Uvědomte si, že ve třídě SUV, MPV, střední třídě je diesel mnohem, mnohem častěji zastoupen, než benzín, tudíž u dieselů je alespoň z čeho vybírat. Podívejte se na Ford Mondeo - zatracovaný a nedoporučovaný motor TDCi je ve skoro každém nabízeném voze, zatímco na benzin je problém narazit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 09.11.2009 16:25, RE: Silnější motor
Joska napsal:
Pro Ford Galaxy do r.v. 2000 je nejideálnější motorizací koncernová 1.9 TDi, 81 kW, v recenzi uváděná 66 kW je skutečně slabá. Co se týká vytýkané "malé" přihrádky před spolujezdcem, tak toto se řešilo (bohužel však za příplatek a ani nevím, jestli to bylo možné zakoupit v ČR, nebo jen za hranicemi) dokoupením originál přihrádky s horním víkem, která se uchytila na palubní desku před spolujezdce. Nevypadá to až tak špatně, jen tu barvu nevystihli a ač origo výrobek, je z černého plastu a na šedi...
Nerad bych se mýlil, ale tento vůz je jediný Ford, kde se lze setkat s motorem TDI od VW a u Fordu se dodávala jediná varianta a to právě 66kW. Pokud by tedy člověk chtěl motor TDI s 81kW, pak by musel koupit jedině Sharan nebo Alhambru. Nicméně znám člověka, který v Sharanu s TDI 66kW tahá přívěsy s autama a v Itálii dostal pokutu za rychlou jízdu, když vezl Mondeo kombi TDCi.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 09.11.2009 16:31, RE: Silnější motor
Koloss napsal:
Nerad bych se mýlil, ale tento vůz je jediný Ford, kde se lze setkat s motorem TDI od VW a u Fordu se dodávala jediná varianta a to právě 66kW. Pokud by tedy člověk chtěl motor TDI s 81kW, pak by musel koupit jedině Sharan nebo Alhambru. Nicméně znám člověka, který v Sharanu s TDI 66kW tahá přívěsy s autama a v Itálii dostal pokutu za rychlou jízdu, když vezl Mondeo kombi TDCi.
Mýlíte se, ale jsme jenom lidé a nemůžeme každý vědět všechno :) Na 100% je mi ale známo, že se do těchto MPV Ford Galaxy montovaly i koncernové 81 kW motory, určitě šly i do Seatů Alhamber...byl to společný projekt...VW dodával motory, Ford mám dojem převodovky atd.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 09.11.2009 16:33, RE: Silnější motor
Joska napsal:
Mýlíte se, ale jsme jenom lidé a nemůžeme každý vědět všechno :) Na 100% je mi ale známo, že se do těchto MPV Ford Galaxy montovaly i koncernové 81 kW motory, určitě šly i do Seatů Alhamber...byl to společný projekt...VW dodával motory, Ford mám dojem převodovky atd.
...když mluvím o dodávaných motorech od VW, mám samozřejmě na mysli dieslové , to jen aby mne někdo nechytal za slovo...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 09.11.2009 19:48, RE: bez předmětu
david_b napsal:
Tyhle připomínky jsou bezpředmětné. Uvědomte si, že ve třídě SUV, MPV, střední třídě je diesel mnohem, mnohem častěji zastoupen, než benzín, tudíž u dieselů je alespoň z čeho vybírat. Podívejte se na Ford Mondeo - zatracovaný a nedoporučovaný motor TDCi je ve skoro každém nabízeném voze, zatímco na benzin je problém narazit.
A dneska se většina aut s dieslem dá koupit za stejné ,neli menší ( konkrétně zmiňované Mondeo ) peníze než benzín,takže otřepaná fráze typu ,že nafta se vyplatí až od xxxx kilometrů padá. A právě když pán najezdí tak málo, tak tím míň otravuje hlukem a zplodinami ?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 09.11.2009 21:03, RE: bez předmětu
Majoš napsal:
A dneska se většina aut s dieslem dá koupit za stejné ,neli menší ( konkrétně zmiňované Mondeo ) peníze než benzín,takže otřepaná fráze typu ,že nafta se vyplatí až od xxxx kilometrů padá. A právě když pán najezdí tak málo, tak tím míň otravuje hlukem a zplodinami ?
Tato otřepaná fráze u ojetých turbo-chrochtů spíše směřuje na nepředvídatelné nepříjemně drahé opravy, než primární rozdíl v pořizovací ceně. A zrovna to Mondeo má tak trochu máslo na hlavě, když se mluví o naftě. Nicméně uznávám, že díky tomu, že je Mondeo těžké půl druhé tuny, tak si o nějaký ten benzínový příděl řekne a pak je úspornější chrochta řešením, pokud se ovšem neodvděčí třeba švihnutým čerpadlem nebo závadou na vstřikovači.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 09.11.2009 22:01, RE: bez předmětu
David V napsal:
Tato otřepaná fráze u ojetých turbo-chrochtů spíše směřuje na nepředvídatelné nepříjemně drahé opravy, než primární rozdíl v pořizovací ceně. A zrovna to Mondeo má tak trochu máslo na hlavě, když se mluví o naftě. Nicméně uznávám, že díky tomu, že je Mondeo těžké půl druhé tuny, tak si o nějaký ten benzínový příděl řekne a pak je úspornější chrochta řešením, pokud se ovšem neodvděčí třeba švihnutým čerpadlem nebo závadou na vstřikovači.
Jasně, to se tady omílá pořád dokolečka. Na naftovém motoru se sice bude muset jednou vyměnit čerpadlo a vstřiky (dvouhmotový setr. mají již i benzínové motory), ale uvědomte si, že vzhledem k nižším provozním otáčkám motoru a větší mazivosti nafty má motor, jako takový větší výdrž u nafty. Tudíž, když si koupím auto s 200 000km, které má skutečně třeba už 300 000, tak u benzínu mě čeká brzy GO, zatímco u dieselu budu ještě 200-300 000 km jezdit. Sakra chlapi, uvažujte trochu, opakovat již 1000x řečené přece nemá smysl..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 10.11.2009 01:16, Galaxy - držák za dobré peníze
Dobrý den, také jsem měl Ford Galaxy 1999 v 66kw a musím říci, ač jsem na něm za 3 roky najezdil 145tis.km, že to bylo naše úplně nejúspornější auto na údržbu. Dělaly se jen provozní věci, nic mimořádného, spotřeba byla do 7,5litru i na dálnicích v Německu, kde se běžně jezdilo 160km/h.

Tohle auto mohu jedině doporučit, jeho motor díky původu ve VW vydrží a mechanika je dostatečně odolaná, takže i když jsem auto prodával s tachometrem přes 300tis.km, nebylo vůbec ve špatném stavu.

Dnes s odstupem času a po zkušenosti s Fiatem Ulysse 2.0JTD/HDi si říkám, že byla chyba ho prodávat. Fiat měl dvakrát nákladnější provoz díky různým opravám, zejména motorickým a to se s ním najezdilo jen 50tis.km! Třeba jsem měl štěstí jen na špatný kus, ale i tak to jen posiluje nostalgické vzpomínky na Galaxy, který byl super!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 10.11.2009 09:00, RE: bez předmětu
david_b napsal:
Jasně, to se tady omílá pořád dokolečka. Na naftovém motoru se sice bude muset jednou vyměnit čerpadlo a vstřiky (dvouhmotový setr. mají již i benzínové motory), ale uvědomte si, že vzhledem k nižším provozním otáčkám motoru a větší mazivosti nafty má motor, jako takový větší výdrž u nafty. Tudíž, když si koupím auto s 200 000km, které má skutečně třeba už 300 000, tak u benzínu mě čeká brzy GO, zatímco u dieselu budu ještě 200-300 000 km jezdit. Sakra chlapi, uvažujte trochu, opakovat již 1000x...
Výdrž motoru primárně nezávisí na vyšší mazivosti nafty a nižších provozních otáčkách - to je ryzí demagogie. Třeba takový Duratec V6 je konstruován na trvalé provozní otáčky 6000 1/min, ale v běžném provozu nemusím jít ani přes 3000. V tomto případě spíše lze mluvit o prodlužování životnosti.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 10.11.2009 10:30, RE: bez předmětu
David V napsal:
Výdrž motoru primárně nezávisí na vyšší mazivosti nafty a nižších provozních otáčkách - to je ryzí demagogie. Třeba takový Duratec V6 je konstruován na trvalé provozní otáčky 6000 1/min, ale v běžném provozu nemusím jít ani přes 3000. V tomto případě spíše lze mluvit o prodlužování životnosti.
Tyto "staré" diesly (66 a 81 kW) jsou odolné a dají se považovat za "držáky", takže pokud nebyl předchozí majitel vyložený automobilový necita , vyšší výdaje za opravy ani po 10 letech a 200 tis. km určitě nehrozí. Problémy nastaly spíše až po roce 2000, kdy již šel Ford co se týká projektu Galaxy svou cestou...po roce 2003 měly již být tyto odstraněny...
Strašení nečekanými a vysokými náklady v případě TDi mi příjde nefér, protože pokud budu s prominutím prasit benzínový motor, neodolá ani tolik povedený 6V, 2,5 l v Mondeu...k jehož výběru Vám dodatečně gratuluji :), osobně jej považuji za nejlepší motor, kterým kdy bylo Mondeo osazeno. U Galaxy-Sharanu-Alhambry z první genrace bych tedy diesel jedině doporučil.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 10.11.2009 11:09, RE: bez předmětu
David V napsal:
Výdrž motoru primárně nezávisí na vyšší mazivosti nafty a nižších provozních otáčkách - to je ryzí demagogie. Třeba takový Duratec V6 je konstruován na trvalé provozní otáčky 6000 1/min, ale v běžném provozu nemusím jít ani přes 3000. V tomto případě spíše lze mluvit o prodlužování životnosti.
Jak někde vidim 2,5V6 v MKIII nedá mi to :) David V máš zkušenost že motor pozná noname benzín? Moje V6 (najeto 175tis.) dostala v létě min.2nádrže noname benzinu a zdálo se mi, že se jí moc nechce, rozuměj zátah mezi 3,5 - 4tis.ot a dál nebyl co jindy. Měl jsem podezření na poruchu přepínání sání, ale po čase se to opět upravilo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 10.11.2009 11:12, RE: bez předmětu
Joska napsal:
Tyto "staré" diesly (66 a 81 kW) jsou odolné a dají se považovat za "držáky", takže pokud nebyl předchozí majitel vyložený automobilový necita , vyšší výdaje za opravy ani po 10 letech a 200 tis. km určitě nehrozí. Problémy nastaly spíše až po roce 2000, kdy již šel Ford co se týká projektu Galaxy svou cestou...po roce 2003 měly již být tyto odstraněny...
Strašení nečekanými a vysokými náklady v případě TDi mi příjde nefér, protože pokud budu s prominutím prasit benzínový motor, neodolá an...
Na 1,9TDI 66kw jsem na O1 přes 200tis. km a dle mé zkušenosti souhlasím s označením "držák". . .Ťuk, Ťuk. Chce to samo dodržovat servis a neprasit :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 10.11.2009 12:02, RE: bez předmětu
David S napsal:
Jak někde vidim 2,5V6 v MKIII nedá mi to :) David V máš zkušenost že motor pozná noname benzín? Moje V6 (najeto 175tis.) dostala v létě min.2nádrže noname benzinu a zdálo se mi, že se jí moc nechce, rozuměj zátah mezi 3,5 - 4tis.ot a dál nebyl co jindy. Měl jsem podezření na poruchu přepínání sání, ale po čase se to opět upravilo.
Noname benzín netankuji už od dob, co jsem vyměnil Kadetta za Vectru - nestoojí mi ta vidina úspory za problémy. Na druhé straně mám pocit, že se noname benzín u nás čerpá na každé pumpě. Svého času byla vynikající benzínka JET v Lipůvce u Brna. Jednak tam byl velký výtoč, kvůli pozici a možná díky tomu nebylo potřeba palivo "vylepšovat". Teď to má někdo jiný a už na Vectře jsem rozdíl mezi těmi benzíny při jízdě poznal. To spíše než noname benzín zkusím pro porovnání Carreru 100.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 10.11.2009 12:41, RE: bez předmětu
Joska napsal:
Tyto "staré" diesly (66 a 81 kW) jsou odolné a dají se považovat za "držáky", takže pokud nebyl předchozí majitel vyložený automobilový necita , vyšší výdaje za opravy ani po 10 letech a 200 tis. km určitě nehrozí. Problémy nastaly spíše až po roce 2000, kdy již šel Ford co se týká projektu Galaxy svou cestou...po roce 2003 měly již být tyto odstraněny...
Strašení nečekanými a vysokými náklady v případě TDi mi příjde nefér, protože pokud budu s prominutím prasit benzínový motor, neodolá an...
To souhlasím. Staré TDi mají poměrně dobrou reputaci i po letech. Moje názory jsou dány tím, že naftové motory do osobních aut odmítám paušálně a připouštím je až do vozidel typu pravý off-road a tyto malé autobusy pro rodiny.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 10.11.2009 12:42, RE: bez předmětu
David V napsal:
Výdrž motoru primárně nezávisí na vyšší mazivosti nafty a nižších provozních otáčkách - to je ryzí demagogie. Třeba takový Duratec V6 je konstruován na trvalé provozní otáčky 6000 1/min, ale v běžném provozu nemusím jít ani přes 3000. V tomto případě spíše lze mluvit o prodlužování životnosti.
Davide, to co píšete vy, je jednoduché obhajování svého vlastního kupu. Věřím, že ten 2,5 V6 benzin v mondeu může při rozumném zacházení vydržet stejně jako 1,9TDi. Ale srovnávejme srovnatelné. Ne 6-ti válec s malým čtyřválcem. 1,9 benzin v průměru vydrží méně než 1,9 D
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 10.11.2009 13:09, RE: bez předmětu
David V napsal:
To souhlasím. Staré TDi mají poměrně dobrou reputaci i po letech. Moje názory jsou dány tím, že naftové motory do osobních aut odmítám paušálně a připouštím je až do vozidel typu pravý off-road a tyto malé autobusy pro rodiny.
Paušálně odmítám... Proč? Vezmu-li pro změnu třeba Mondeo:) tak v případě nového vozu bych do nafty šel, i když se ty naše V6 krásně poslouchají, tak rozdíl ve spotřebě je bohužel markantní.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 10.11.2009 13:20, RE: bez předmětu
david_b napsal:
Davide, to co píšete vy, je jednoduché obhajování svého vlastního kupu. Věřím, že ten 2,5 V6 benzin v mondeu může při rozumném zacházení vydržet stejně jako 1,9TDi. Ale srovnávejme srovnatelné. Ne 6-ti válec s malým čtyřválcem. 1,9 benzin v průměru vydrží méně než 1,9 D
Obhajování je silný výraz. Já nemám problém s tím, že dám za palivo v průměru 2,70 Kč/km. Dopočítal jsem se k tomu, že při mém nájezdu 10-12 tisíc ročně to není rozhodující kritérium pro výběr motorizace a šáhl jsem prostě po motoru, po kterém jsem i toužil. Oproti předchozímu autu jsem si pohoršil v průměru o cca litr a 3/4 na spotřebě, což v ročním provozu udělá 5000 Kč na palivu a 1800 na ručení. Při této sumě jsem zjistil, že mi za to benzínový šestiválec stojí a nestojím ani o tvrdý traktorovitý chod chrochty ani o vibrace ani o 3-sekundový kopanec do zad ani o možné závady jen pro to, abych nakonec ušetřil několik tisícikorun, to jsem si pro svoje potřeby raději koupil už o to levnější auto. A to nemluvím o otravném příšerném kyselém smradu, který naftové motory produkují a o nebezpečných sazích, které lidi vypouští, jen aby ušetřili korunu na kilometr.
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.