freebike1 napsal:
KoobaS napsal:
freebike1 napsal:
KoobaS napsal:
freebike1 napsal:
V první řadě bych se rád vyjádřil k pojmu ,,bazarník" v tomto panuje mnoho mýtů a polopravd - většina autobazarů už dávno nestáčí kilometry a nemá zapotřebí dělat jakékoli podvody. Podvody dělají hlavně majitelé vozů , kteří se snaží auto prodat buď na inzerát , do bazaru nebo dealerovi. Ti majitelé aby dostali aspoň nějaké peníze za svůj starý šuplík tají havárie, stáčí kilometry a zejména tají závady , které auto má na tož aby vozidlo prodali s potřebnou servisní prohlídkou-většinou je auto dojeté do mrtě před servisem. Ale za to ,,bazarník" přece nemůže. Ten musí být pomalu kriminalista , aby nenaletěl těm všem podvodníků a lhářům a mohl pak v rámci své firmy a jména garantovat nějaký stav vozu , který ze svých zkušeností a možností zjistí. To že někdo prodává použitou věc v nějakém stavu přece není zločin a nezaslouží si urážet. A teď jak si prověřit auto - dovoz neprověříte téměř nijak (možná jen přes dealera značky náhledem do databáze země původu-pokud to umožní) a už vůbec ne přes Cebii. Zcela ve vyjímečných případech se v Cebii najde záznam ze země původu, ale v 90% případů NE! (prověřuji přes Cebii cca 50 vozů týdně tak vím o čem mluvím) U domácího vozu je to naopak velmi důležité , ale ne úplně 100% . Objevují se mylné informace kdy někdo zadá špatně km a auto se pak jeví jako stočené a přitom není, dále různé předražené opravy kdy si servis účtoval za opravu výměny blatníku jako za celý předek - takzvaná papírová pojištovna - setkal jsem se s vozem v cebii označeným jako totální havárie a fyzicky na autě téměř nic nebylo atd...ALE nejdůležitější je selský rozum. Auto musí mít řádně a pravidelně vedenou servisní knihu, pohodovou cebii a zejména udělat důkladnou prohlídku vozu - ta napoví 100x víc než nějaký certifikát. To že v Cebii nic není také nic nedokazuje. A ještě poznámka k vozům od dealerů - nemyslete si , že když je ojetý vůz od autorizovaného prodejce je nějak vyjímečný - kdo má víc zkušeností s ojetinama - klučík u dealera co prodá 5 aut za měsíc nebo autobazar co prodá třeba 50 vozů za měsíc ?
A ty pracovníky bazaru někdo nutí vykupovat ty stočený a bouraný auta? Když ten klučina v bazaru prodá 50 aut za měsíc, tak snad pozná kvalitní auta a dojetý hujdy nevykupuje...
Bylo by fajn prodávat jen samá krásná auta, ale je to trochu složitější než se zdá. Je to otázka poptávky. Každý si nemůže finančně dovolit dražší vůz se super historií. Pokud je kupující řádně upozorněn na to co kupuje tak nevidím problém prodávat i auto s výrazně horší historií za podstatně nižší peníze . Tak to funguje od nepaměti a bude fungovat vždy. Je naprosto přirozené, že na dovoz automaticky nedám záruku na najeté kilometry , ale nevidím důvod proč bych takové auto nemohl prodávat ?
To ale nic nemění na tom, že nikdo nenutí bazarníka vykupovat a následně prodávat tyhle vraždy... I levný auta můžou být férový...Ale na jednu stranu tvrdíš, že podvody, bouračky, stáčení atd. dělají majitelé vozu a ne bazarníci. Na druhou stranu ten frajer co prodá 50 aut za měsíc (to by mě zajímalo kterej prodejce v kterým bazaru tohle zvládne) tohle vykoupí a pak to s marží prodává? Což takhle to auto nevykoupit a neriskovat pověst? A počkat si na kvalitní kus.Auta v dobrém stavu a za fér cenu se obvykle prodají v soukromé inzerci, mezi fanoušky značky atd... Protože když s takovým autem člověk přijde do bazaru, tak se nabídnuté částce musí smát...
1)Auta na privátní inzerát se už dnes skoro neprodávají - to bylo před 20 lety když se ještě prodávala tištěná Annonce. Lidi chtějí auto na splátky, něco dát protiúčtem, záruku na původ, tu vysněnou Cebii. A soukromník na inzerát nenabídne nic z tohoto. 2) Vybírat si auto na výkup do bazaru moc nejde to by se nikdo neuživil - jde o způsob prodeje - psal jsem , že i když je auto se špatnou historií není přece nic na tom takové auto prodávat když je kupující na stav upozorněn ( a to zdůrazňuji) a upřímně o taková auta je kupodivu největší zájem protože jsou za dobré peníze. Postavím auto po 1 . majiteli , s historií , servisem , 2x sadou kol a lidi ohrnují nos , že je to drahé a že jinde mají levnější aniž ho viděli porovnali skutečné parametry. Když mám auto po servisu stejně to nikdo neocení a vyžaduje slevu. Prostě čecháčkovství. Když mám auto s 300000 km s plným servisem tak většina lidí dostane srdeční zástavu , že je to moc najeto . A že by chtěli TDi 10 let staré tak se 130000, ale za stejné peníze. Takový je svět ,,bazarníků". Ale věřte mi , že největší šmejdi jsou jinde. To co denně řešíme, to co denně podstupujeme při kontrole aut, insolvencí, plných mocí, falešných dokladů to žádný lajk nevidí- jen bazar=podvod - NE - bazar znamená zkušenosti jak se nenechat ojebat od lhářů co nepřiznají, že je auto lakované, že má vykuchaný filtr pevných částic, že má přečipovaný motor a 1000 další průšvihů. Ale když se pak něco rozbije po prodeji tak za to může bazar. Ale někdo to tam dal a ten někdo moc dobře věděl proč se toho zbavuje a byla jeho povinnost to prodejci říct a ne aby on musel jak detektiv všechno zjišťovat.
1) Spousta aut do cca 100 000Kč se prodává převážně mezi soukromými osobami. Pak jsou "klubová" auta obvykle ve stavu, který málokdo (a už vůbec ne bazar) zaplatí. Annonci nahradil bazos atd...
Splátky, protiúčet, nějaká záruka, to je výhoda bazaru. Cebie dává smysl u malého počtu vozů, ale to zase moc lidí nevidí...
2)Vybírat si auto na výkup lze. Stejně tak si lze vybírat auto, které ze zahraničí dovezu a prodám.
Pokud je auto v nějakém stavu, a prodávající (soukromník či bazar) tento stav kupujícímu detailně popíše a nic netají. Je to v pořádku. Klidně ať pak auto jede bokem a žere olej, to už je boj kupujícího... Prasárna je tohle všelijak maskovat a tajit. To je stejné jako stáčení...
Já netvrdím, že všechny bazary prodávají hujdy před smrtí. Ani nechci tvrdit, že bazarníci auta stáčí. Ten největší bordel dělají dovozci a bazary živící se téměř výhradně dovozem.
S tím výkupem věřím, že je to těžký, ale tohle je úděl podnikání. To že každej chce oktávku f Tdičku do 150 000km a 150 000Kč taky moc dobře vím. Ale poctivý, klidně dražší, bazary tu prostě svoje místo mají, a osobně si myslím, že tu mají místo čím dal tím větší...
Osobně třeba auto po servisu taky těžko ocením, protože v tom čekým hnoji nikomu nevěřím... Takže třeba minimálně olej bych já vyměnil... Stejně tak je mi víceméně fuk historie auta (pokud je právně čisté), jde mi o aktuální stav a případně odpovídající cenu...