zpět
 

diskuze k tématu: Cebia a podobne "certifikaty"

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, ostatní
lukas87
počet příspěvků7
datum registrace02.02.2017
Čtvrtek 09.02.2017 13:12, Cebia a podobne "certifikaty"
Dobry den,

jakou vahu pri koupi bazarovaneho vozu pro vas ma provereni od cebie? A jak se stavite k autum ke kterym neexistuje v cebii mnoho zaznamu, nebo chybeji? Aktualne premyslim o nakupu 3roky stare ojetiny, nicmene zaznamy v cebii zacijinaji az cca 6 mesicu zpet, takze vlastne nelze rict zda byl tachometr stoceny, nebo ne. Byla by to pro vas prekazka pri nakupu?
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků559
datum registrace16.10.2016
Čtvrtek 09.02.2017 13:53, cebia
ty najete kilometryuváděné z Cebie jsou myslím dle záznamů z STK, takže u 3 roky starého vozu toho není moc co zjistovat.
reagovat
cobo
počet příspěvků43
datum registrace05.03.2015
Čtvrtek 09.02.2017 14:28, i servisy
podle mě tam jsou i případně záznamy z garančních prohlídek u autorizovaných servisů, alespoň já když jsem auto kupoval tak jsem takový to záznam s grafem kde byly jednotlivá body (stk, servis) a počet km při nich dostal.
reagovat
lukas87
počet příspěvků7
datum registrace02.02.2017
Čtvrtek 09.02.2017 14:36, RE: i servisy
cobo napsal:
podle mě tam jsou i případně záznamy z garančních prohlídek u autorizovaných servisů, alespoň já když jsem auto kupoval tak jsem takový to záznam s grafem kde byly jednotlivá body (stk, servis) a počet km při nich dostal.


jj, to si taky myslim ze by tam melo byt videt, proto jsem prekvapeny, ze tam zadne takove zaznamy nejsou, az z posledni doby. Beru ze auto ma na tachometru jen cca 30 tis. km, ale cekal bych ze u nej nejaka udrzba probihala.

reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků559
datum registrace16.10.2016
Čtvrtek 09.02.2017 14:59, RE: i servisy
Možné je že předchozí majitel na servisní prohlídky nejezdil do autorizovaného servisu. Znám minimálně dva takové případy, po platbě za první prohlídku se jim protočily panenky a raději jezdili do neautorizované dílny.

Tak se toho majitele zeptejte jak to bylo. Pokud je to ale dovoz, tak bych do toho nešel, tam to smrdí.
reagovat
Bronn
počet příspěvků97
datum registrace23.11.2014
Čtvrtek 09.02.2017 15:23, hmm
podle predchozich prispevku jde videt, ze tem certifikatum vazne nekdo veri... teda to bych necekal. A neverim, ze je problem takovy certifikat zfalsovat, kdyz se falsuji i servisni knizky. Kazdopadne kdyz jsem kupoval auto, tak spousta co mela certifikat byla v hroznem stavu, nakonec jsem skoncil u dovozu z italie (bez certifikatu samozrejme) a stav je uplne nekde jinde, zadna koroze atp.
Drive se verilo tachometrum, pak servisnim knizkam a dnes certifikatum... co prijde priste? Proc proboha lidi nekupujete auto podle stavu?
reagovat
Fanda
počet příspěvků513
datum registrace28.09.2008
Čtvrtek 09.02.2017 16:06, RE: Cebia a podobne "certifikaty"
lukas87 napsal:
Dobry den,jakou vahu pri koupi bazarovaneho vozu pro vas ma provereni od cebie? A jak se stavite k autum ke kterym neexistuje v cebii mnoho zaznamu, nebo chybeji? Aktualne premyslim o nakupu 3roky stare ojetiny, nicmene zaznamy v cebii zacijinaji az cca 6 mesicu zpet, takze vlastne nelze rict zda byl tachometr stoceny, nebo ne. Byla by to pro vas prekazka pri nakupu?


Pokud se nedají u vozu dohledat servisní prohlídky,tak od něj raději ruce pryč.Ještě by byla možnost,že by Vás nechali zajet s vozem do značkového servisu na předprodejní prohlídku.Hlavně nic neuspěchat a vůz si řádně prověřit.Na internetu je spousta návodů,jak na to.Divím se ,že zdejší redakce se také něčím takovým zde nezabývá.
reagovat
lukas87
počet příspěvků7
datum registrace02.02.2017
Čtvrtek 09.02.2017 16:10, RE: hmm
Bronn napsal:
podle predchozich prispevku jde videt, ze tem certifikatum vazne nekdo veri... teda to bych necekal. A neverim, ze je problem takovy certifikat zfalsovat, kdyz se falsuji i servisni knizky. Kazdopadne kdyz jsem kupoval auto, tak spousta co mela certifikat byla v hroznem stavu, nakonec jsem skoncil u dovozu z italie (bez certifikatu samozrejme) a stav je uplne nekde jinde, zadna koroze atp.Drive se verilo tachometrum, pak servisnim knizkam a dnes certifikatum... co prijde priste? Proc proboha lidi nekupujete auto podle stavu?


Ano lze to zfalsovat, cebii bude stacit oscanovat servisni knizku a poslat jim ji, pravost neresi. Je o tom na netu nekolik clanku. Ale zajimal me spise nazor zdejsiho osazenstva, protoze si myslim, nebo doufam ze problematice rozumi.

Jinak auto je v bazaru a melo by byt koupene v cr po prvni majiteli. Jeste jsem se na nej nesel ani podivat, jen jsem zkusil hodit VIN do cebie a podle ni auto vlastne nema zadnou historii. Proto resim zda ma vubec smysl se jit se na takove auto podivat, nebo ho rovnou zavrhnout.

V dnesni dobe nemuzete verit nicemu ani tomu co mate potvrzene. Kdyz mam mluvit za sebe tak neverim ani tachometrum, ani bazarnikum, ani lidem co prodavaji auto na ulici, ani certifikatum, ani servisnim knizkam, ridim se vlastnim rozumem a ze vsech informaci co mam si chci udelat svuj obrazek na vec. A v tomto pripade me zajimal i nazor dalsich lidi.
reagovat
lukas87
počet příspěvků7
datum registrace02.02.2017
Čtvrtek 09.02.2017 16:22, RE: Cebia a podobne "certifikaty"
Fanda napsal:
lukas87 napsal:
Dobry den,jakou vahu pri koupi bazarovaneho vozu pro vas ma provereni od cebie? A jak se stavite k autum ke kterym neexistuje v cebii mnoho zaznamu, nebo chybeji? Aktualne premyslim o nakupu 3roky stare ojetiny, nicmene zaznamy v cebii zacijinaji az cca 6 mesicu zpet, takze vlastne nelze rict zda byl tachometr stoceny, nebo ne. Byla by to pro vas prekazka pri nakupu?
Pokud se nedají u vozu dohledat servisní prohlídky,tak od něj raději ruce pryč.Ještě by byla možnost,že by Vás nechali zajet s vozem do značkového servisu na předprodejní prohlídku.Hlavně nic neuspěchat a vůz si řádně prověřit.Na internetu je spousta návodů,jak na to.Divím se ,že zdejší redakce se také něčím takovým zde nezabývá.


Taky me to zaujalo, myslim ze skutecne nestranych navodu jak proverit auto na internetu moc neni, casto jde o projekty bazarniku a clovek vlastne ani nevi co je pravda a co lez. Nemam s nakupem auta z druhe ruky zkusenost a jako kazdy nechci naletet.
Ale docela me to bavi, poslouchat reci bazarniku, prikyvovat jim a v duchu si myslet sve.
reagovat
Fanda
počet příspěvků513
datum registrace28.09.2008
Čtvrtek 09.02.2017 16:42, RE: Cebia a podobne "certifikaty"
lukas87 napsal:
Fanda napsal:
lukas87 napsal:
Dobry den,jakou vahu pri koupi bazarovaneho vozu pro vas ma provereni od cebie? A jak se stavite k autum ke kterym neexistuje v cebii mnoho zaznamu, nebo chybeji? Aktualne premyslim o nakupu 3roky stare ojetiny, nicmene zaznamy v cebii zacijinaji az cca 6 mesicu zpet, takze vlastne nelze rict zda byl tachometr stoceny, nebo ne. Byla by to pro vas prekazka pri nakupu?
Pokud se nedají u vozu dohledat servisní prohlídky,tak od něj raději ruce pryč.Ještě by byla možnost,že by Vás nechali zajet s vozem do značkového servisu na předprodejní prohlídku.Hlavně nic neuspěchat a vůz si řádně prověřit.Na internetu je spousta návodů,jak na to.Divím se ,že zdejší redakce se také něčím takovým zde nezabývá.
Taky me to zaujalo, myslim ze skutecne nestranych navodu jak proverit auto na internetu moc neni, casto jde o projekty bazarniku a clovek vlastne ani nevi co je pravda a co lez. Nemam s nakupem auta z druhe ruky zkusenost a jako kazdy nechci naletet.Ale docela me to bavi, poslouchat reci bazarniku, prikyvovat jim a v duchu si myslet sve.


Samozřejmě,pokud se k vozu nenechají dohledat žádné záznamy,tak se nedá nic ověřit,ale pokud vůz jezdil do značkového servisu,nebo do servisu kde zadávali provedené úkony do databáze,tak si sami můžete ověřit lecos,stále lepší než neověřovat nic.rozhodně bych nikdy nekoupil vůz,pokud by se mi nepodařilo ověřit si najeté km,rok výroby,původ,zdali není vůz ukraden atd.
reagovat
Beeswax
počet příspěvků5
datum registrace16.05.2016
Čtvrtek 09.02.2017 19:35, RE: hmm
lukas87 napsal:
Bronn napsal:
podle predchozich prispevku jde videt, ze tem certifikatum vazne nekdo veri... teda to bych necekal. A neverim, ze je problem takovy certifikat zfalsovat, kdyz se falsuji i servisni knizky. Kazdopadne kdyz jsem kupoval auto, tak spousta co mela certifikat byla v hroznem stavu, nakonec jsem skoncil u dovozu z italie (bez certifikatu samozrejme) a stav je uplne nekde jinde, zadna koroze atp.Drive se verilo tachometrum, pak servisnim knizkam a dnes certifikatum... co prijde priste? Proc proboha lidi nekupujete auto podle stavu?
Ano lze to zfalsovat, cebii bude stacit oscanovat servisni knizku a poslat jim ji, pravost neresi. Je o tom na netu nekolik clanku. Ale zajimal me spise nazor zdejsiho osazenstva, protoze si myslim, nebo doufam ze problematice rozumi.Jinak auto je v bazaru a melo by byt koupene v cr po prvni majiteli. Jeste jsem se na nej nesel ani podivat, jen jsem zkusil hodit VIN do cebie a podle ni auto vlastne nema zadnou historii. Proto resim zda ma vubec smysl se jit se na takove auto podivat, nebo ho rovnou zavrhnout. V dnesni dobe nemuzete verit nicemu ani tomu co mate potvrzene. Kdyz mam mluvit za sebe tak neverim ani tachometrum, ani bazarnikum, ani lidem co prodavaji auto na ulici, ani certifikatum, ani servisnim knizkam, ridim se vlastnim rozumem a ze vsech informaci co mam si chci udelat svuj obrazek na vec. A v tomto pripade me zajimal i nazor dalsich lidi.


A taky se vyplatí nevěřit prodejcům nových aut a autorizovaným servisům :D zkrátka vůbec nikomu. Ale tak by člověk nikdy nic nekoupil. Cebii nelze brát jako svatou, ale jako indicii jestli dát ruce pryč ano.

Jinak takto mladé auto, které nemá žádnou historii (tzn. ani v origo servisu) je podezřelé. Měla by tam být alespoň jedna prohlídka (s novým autem se jezdí většinou do autorizáku, alespoň na tu první) plus se i u nového řeší menší či větší věci v rámci reklamací = zakázkové listy v počítači u dealera. Pokud nic z toho není tak mohl původní majitel přejíždět servisní interval nebo to také někde mohlo stát nabourané nebo jinak poškozené. Nemusí to být tenhle případ, ale je otázka, zda člověk v dnešním počtu prodávaných aut toto riziko akceptuje nebo půjde o dům dál.

reagovat
freebike1
počet příspěvků14
datum registrace11.09.2015
Pátek 10.02.2017 09:08, haha Cebia
V první řadě bych se rád vyjádřil k pojmu ,,bazarník" v tomto panuje mnoho mýtů a polopravd - většina autobazarů už dávno nestáčí kilometry a nemá zapotřebí dělat jakékoli podvody. Podvody dělají hlavně majitelé vozů , kteří se snaží auto prodat buď na inzerát , do bazaru nebo dealerovi. Ti majitelé aby dostali aspoň nějaké peníze za svůj starý šuplík tají havárie, stáčí kilometry a zejména tají závady , které auto má na tož aby vozidlo prodali s potřebnou servisní prohlídkou-většinou je auto dojeté do mrtě před servisem. Ale za to ,,bazarník" přece nemůže. Ten musí být pomalu kriminalista , aby nenaletěl těm všem podvodníků a lhářům a mohl pak v rámci své firmy a jména garantovat nějaký stav vozu , který ze svých zkušeností a možností zjistí. To že někdo prodává použitou věc v nějakém stavu přece není zločin a nezaslouží si urážet. A teď jak si prověřit auto - dovoz neprověříte téměř nijak (možná jen přes dealera značky náhledem do databáze země původu-pokud to umožní) a už vůbec ne přes Cebii. Zcela ve vyjímečných případech se v Cebii najde záznam ze země původu, ale v 90% případů NE! (prověřuji přes Cebii cca 50 vozů týdně tak vím o čem mluvím) U domácího vozu je to naopak velmi důležité , ale ne úplně 100% . Objevují se mylné informace kdy někdo zadá špatně km a auto se pak jeví jako stočené a přitom není, dále různé předražené opravy kdy si servis účtoval za opravu výměny blatníku jako za celý předek - takzvaná papírová pojištovna - setkal jsem se s vozem v cebii označeným jako totální havárie a fyzicky na autě téměř nic nebylo atd...ALE nejdůležitější je selský rozum. Auto musí mít řádně a pravidelně vedenou servisní knihu, pohodovou cebii a zejména udělat důkladnou prohlídku vozu - ta napoví 100x víc než nějaký certifikát. To že v Cebii nic není také nic nedokazuje. A ještě poznámka k vozům od dealerů - nemyslete si , že když je ojetý vůz od autorizovaného prodejce je nějak vyjímečný - kdo má víc zkušeností s ojetinama - klučík u dealera co prodá 5 aut za měsíc nebo autobazar co prodá třeba 50 vozů za měsíc ?
reagovat
KoobaS
počet příspěvků545
datum registrace23.04.2014
Pátek 10.02.2017 09:26, RE: haha Cebia
freebike1 napsal:
V první řadě bych se rád vyjádřil k pojmu ,,bazarník" v tomto panuje mnoho mýtů a polopravd - většina autobazarů už dávno nestáčí kilometry a nemá zapotřebí dělat jakékoli podvody. Podvody dělají hlavně majitelé vozů , kteří se snaží auto prodat buď na inzerát , do bazaru nebo dealerovi. Ti majitelé aby dostali aspoň nějaké peníze za svůj starý šuplík tají havárie, stáčí kilometry a zejména tají závady , které auto má na tož aby vozidlo prodali s potřebnou servisní prohlídkou-většinou je auto dojeté do mrtě před servisem. Ale za to ,,bazarník" přece nemůže. Ten musí být pomalu kriminalista , aby nenaletěl těm všem podvodníků a lhářům a mohl pak v rámci své firmy a jména garantovat nějaký stav vozu , který ze svých zkušeností a možností zjistí. To že někdo prodává použitou věc v nějakém stavu přece není zločin a nezaslouží si urážet. A teď jak si prověřit auto - dovoz neprověříte téměř nijak (možná jen přes dealera značky náhledem do databáze země původu-pokud to umožní) a už vůbec ne přes Cebii. Zcela ve vyjímečných případech se v Cebii najde záznam ze země původu, ale v 90% případů NE! (prověřuji přes Cebii cca 50 vozů týdně tak vím o čem mluvím) U domácího vozu je to naopak velmi důležité , ale ne úplně 100% . Objevují se mylné informace kdy někdo zadá špatně km a auto se pak jeví jako stočené a přitom není, dále různé předražené opravy kdy si servis účtoval za opravu výměny blatníku jako za celý předek - takzvaná papírová pojištovna - setkal jsem se s vozem v cebii označeným jako totální havárie a fyzicky na autě téměř nic nebylo atd...ALE nejdůležitější je selský rozum. Auto musí mít řádně a pravidelně vedenou servisní knihu, pohodovou cebii a zejména udělat důkladnou prohlídku vozu - ta napoví 100x víc než nějaký certifikát. To že v Cebii nic není také nic nedokazuje. A ještě poznámka k vozům od dealerů - nemyslete si , že když je ojetý vůz od autorizovaného prodejce je nějak vyjímečný - kdo má víc zkušeností s ojetinama - klučík u dealera co prodá 5 aut za měsíc nebo autobazar co prodá třeba 50 vozů za měsíc ?


A ty pracovníky bazaru někdo nutí vykupovat ty stočený a bouraný auta? Když ten klučina v bazaru prodá 50 aut za měsíc, tak snad pozná kvalitní auta a dojetý hujdy nevykupuje...
reagovat
freebike1
počet příspěvků14
datum registrace11.09.2015
Pátek 10.02.2017 10:44, RE: haha Cebia
KoobaS napsal:
freebike1 napsal:
V první řadě bych se rád vyjádřil k pojmu ,,bazarník" v tomto panuje mnoho mýtů a polopravd - většina autobazarů už dávno nestáčí kilometry a nemá zapotřebí dělat jakékoli podvody. Podvody dělají hlavně majitelé vozů , kteří se snaží auto prodat buď na inzerát , do bazaru nebo dealerovi. Ti majitelé aby dostali aspoň nějaké peníze za svůj starý šuplík tají havárie, stáčí kilometry a zejména tají závady , které auto má na tož aby vozidlo prodali s potřebnou servisní prohlídkou-většinou je auto dojeté do mrtě před servisem. Ale za to ,,bazarník" přece nemůže. Ten musí být pomalu kriminalista , aby nenaletěl těm všem podvodníků a lhářům a mohl pak v rámci své firmy a jména garantovat nějaký stav vozu , který ze svých zkušeností a možností zjistí. To že někdo prodává použitou věc v nějakém stavu přece není zločin a nezaslouží si urážet. A teď jak si prověřit auto - dovoz neprověříte téměř nijak (možná jen přes dealera značky náhledem do databáze země původu-pokud to umožní) a už vůbec ne přes Cebii. Zcela ve vyjímečných případech se v Cebii najde záznam ze země původu, ale v 90% případů NE! (prověřuji přes Cebii cca 50 vozů týdně tak vím o čem mluvím) U domácího vozu je to naopak velmi důležité , ale ne úplně 100% . Objevují se mylné informace kdy někdo zadá špatně km a auto se pak jeví jako stočené a přitom není, dále různé předražené opravy kdy si servis účtoval za opravu výměny blatníku jako za celý předek - takzvaná papírová pojištovna - setkal jsem se s vozem v cebii označeným jako totální havárie a fyzicky na autě téměř nic nebylo atd...ALE nejdůležitější je selský rozum. Auto musí mít řádně a pravidelně vedenou servisní knihu, pohodovou cebii a zejména udělat důkladnou prohlídku vozu - ta napoví 100x víc než nějaký certifikát. To že v Cebii nic není také nic nedokazuje. A ještě poznámka k vozům od dealerů - nemyslete si , že když je ojetý vůz od autorizovaného prodejce je nějak vyjímečný - kdo má víc zkušeností s ojetinama - klučík u dealera co prodá 5 aut za měsíc nebo autobazar co prodá třeba 50 vozů za měsíc ?
A ty pracovníky bazaru někdo nutí vykupovat ty stočený a bouraný auta? Když ten klučina v bazaru prodá 50 aut za měsíc, tak snad pozná kvalitní auta a dojetý hujdy nevykupuje...


Bylo by fajn prodávat jen samá krásná auta, ale je to trochu složitější než se zdá. Je to otázka poptávky. Každý si nemůže finančně dovolit dražší vůz se super historií. Pokud je kupující řádně upozorněn na to co kupuje tak nevidím problém prodávat i auto s výrazně horší historií za podstatně nižší peníze . Tak to funguje od nepaměti a bude fungovat vždy. Je naprosto přirozené, že na dovoz automaticky nedám záruku na najeté kilometry , ale nevidím důvod proč bych takové auto nemohl prodávat ?
reagovat
capslock
počet příspěvků235
datum registrace28.07.2007
Pátek 10.02.2017 11:46, RE: haha Cebia
freebike1 napsal:
V první řadě bych se rád vyjádřil k pojmu ,,bazarník" v tomto panuje mnoho mýtů a polopravd - většina autobazarů už dávno nestáčí kilometry a nemá zapotřebí dělat jakékoli podvody...


Tak to určitě. Auto prodané předloni do středně velkého, seriózně se tvářícího autobazaru (nebyly to áčka ani esa), stálo jim za to ho stočit o hloupých 8 tisíc km (z 73 za 65 tisíc, zřejmě hodnota posledního dohledatelného záznamu).

Většina aut dovozených ze zahraničí je stočená už od pohledu, protože je to velmi snadné a obtížně prokazatelné. U aut "na přihlášení" je evidentní, že jde přímo o práci bazarníka.

Pro jednoduchost: dovoz = stočenina. Auto z ČR - dohledat záznamy z STK a požádat o výpis v servisu, kam auto jezdilo (i tak lze narazit na stočeninu).

Na druhou stranu, koupil jsem "voňavku" od prvního majitele s jasnou a ověřenou historií a časem opravoval závady, o kterých se mi ani nezdálo a které jsem na jiných ojetých šrotech s násobně vyšším nájezdem nikdy nemusel řešit.

Takže primárně se rozhodovat podle údržby a stavu, který jde poznat a zbytek, kam člověk nevleze, je prostě risk.

reagovat
KoobaS
počet příspěvků545
datum registrace23.04.2014
Pátek 10.02.2017 12:05, RE: haha Cebia
freebike1 napsal:
KoobaS napsal:
freebike1 napsal:
V první řadě bych se rád vyjádřil k pojmu ,,bazarník" v tomto panuje mnoho mýtů a polopravd - většina autobazarů už dávno nestáčí kilometry a nemá zapotřebí dělat jakékoli podvody. Podvody dělají hlavně majitelé vozů , kteří se snaží auto prodat buď na inzerát , do bazaru nebo dealerovi. Ti majitelé aby dostali aspoň nějaké peníze za svůj starý šuplík tají havárie, stáčí kilometry a zejména tají závady , které auto má na tož aby vozidlo prodali s potřebnou servisní prohlídkou-většinou je auto dojeté do mrtě před servisem. Ale za to ,,bazarník" přece nemůže. Ten musí být pomalu kriminalista , aby nenaletěl těm všem podvodníků a lhářům a mohl pak v rámci své firmy a jména garantovat nějaký stav vozu , který ze svých zkušeností a možností zjistí. To že někdo prodává použitou věc v nějakém stavu přece není zločin a nezaslouží si urážet. A teď jak si prověřit auto - dovoz neprověříte téměř nijak (možná jen přes dealera značky náhledem do databáze země původu-pokud to umožní) a už vůbec ne přes Cebii. Zcela ve vyjímečných případech se v Cebii najde záznam ze země původu, ale v 90% případů NE! (prověřuji přes Cebii cca 50 vozů týdně tak vím o čem mluvím) U domácího vozu je to naopak velmi důležité , ale ne úplně 100% . Objevují se mylné informace kdy někdo zadá špatně km a auto se pak jeví jako stočené a přitom není, dále různé předražené opravy kdy si servis účtoval za opravu výměny blatníku jako za celý předek - takzvaná papírová pojištovna - setkal jsem se s vozem v cebii označeným jako totální havárie a fyzicky na autě téměř nic nebylo atd...ALE nejdůležitější je selský rozum. Auto musí mít řádně a pravidelně vedenou servisní knihu, pohodovou cebii a zejména udělat důkladnou prohlídku vozu - ta napoví 100x víc než nějaký certifikát. To že v Cebii nic není také nic nedokazuje. A ještě poznámka k vozům od dealerů - nemyslete si , že když je ojetý vůz od autorizovaného prodejce je nějak vyjímečný - kdo má víc zkušeností s ojetinama - klučík u dealera co prodá 5 aut za měsíc nebo autobazar co prodá třeba 50 vozů za měsíc ?
A ty pracovníky bazaru někdo nutí vykupovat ty stočený a bouraný auta? Když ten klučina v bazaru prodá 50 aut za měsíc, tak snad pozná kvalitní auta a dojetý hujdy nevykupuje...
Bylo by fajn prodávat jen samá krásná auta, ale je to trochu složitější než se zdá. Je to otázka poptávky. Každý si nemůže finančně dovolit dražší vůz se super historií. Pokud je kupující řádně upozorněn na to co kupuje tak nevidím problém prodávat i auto s výrazně horší historií za podstatně nižší peníze . Tak to funguje od nepaměti a bude fungovat vždy. Je naprosto přirozené, že na dovoz automaticky nedám záruku na najeté kilometry , ale nevidím důvod proč bych takové auto nemohl prodávat ?


To ale nic nemění na tom, že nikdo nenutí bazarníka vykupovat a následně prodávat tyhle vraždy... I levný auta můžou být férový...
Ale na jednu stranu tvrdíš, že podvody, bouračky, stáčení atd. dělají majitelé vozu a ne bazarníci. Na druhou stranu ten frajer co prodá 50 aut za měsíc (to by mě zajímalo kterej prodejce v kterým bazaru tohle zvládne) tohle vykoupí a pak to s marží prodává? Což takhle to auto nevykoupit a neriskovat pověst? A počkat si na kvalitní kus.
Auta v dobrém stavu a za fér cenu se obvykle prodají v soukromé inzerci, mezi fanoušky značky atd... Protože když s takovým autem člověk přijde do bazaru, tak se nabídnuté částce musí smát...
reagovat
Pepe
počet příspěvků1000
datum registrace09.05.2007
Pátek 10.02.2017 12:48, RE: haha Cebia
freebike1 napsal:
KoobaS napsal:
freebike1 napsal:
V první řadě bych se rád vyjádřil k pojmu ,,bazarník" v tomto panuje mnoho mýtů a polopravd - většina autobazarů už dávno nestáčí kilometry a nemá zapotřebí dělat jakékoli podvody. Podvody dělají hlavně majitelé vozů , kteří se snaží auto prodat buď na inzerát , do bazaru nebo dealerovi. Ti majitelé aby dostali aspoň nějaké peníze za svůj starý šuplík tají havárie, stáčí kilometry a zejména tají závady , které auto má na tož aby vozidlo prodali s potřebnou servisní prohlídkou-většinou je auto dojeté do mrtě před servisem. Ale za to ,,bazarník" přece nemůže. Ten musí být pomalu kriminalista , aby nenaletěl těm všem podvodníků a lhářům a mohl pak v rámci své firmy a jména garantovat nějaký stav vozu , který ze svých zkušeností a možností zjistí. To že někdo prodává použitou věc v nějakém stavu přece není zločin a nezaslouží si urážet. A teď jak si prověřit auto - dovoz neprověříte téměř nijak (možná jen přes dealera značky náhledem do databáze země původu-pokud to umožní) a už vůbec ne přes Cebii. Zcela ve vyjímečných případech se v Cebii najde záznam ze země původu, ale v 90% případů NE! (prověřuji přes Cebii cca 50 vozů týdně tak vím o čem mluvím) U domácího vozu je to naopak velmi důležité , ale ne úplně 100% . Objevují se mylné informace kdy někdo zadá špatně km a auto se pak jeví jako stočené a přitom není, dále různé předražené opravy kdy si servis účtoval za opravu výměny blatníku jako za celý předek - takzvaná papírová pojištovna - setkal jsem se s vozem v cebii označeným jako totální havárie a fyzicky na autě téměř nic nebylo atd...ALE nejdůležitější je selský rozum. Auto musí mít řádně a pravidelně vedenou servisní knihu, pohodovou cebii a zejména udělat důkladnou prohlídku vozu - ta napoví 100x víc než nějaký certifikát. To že v Cebii nic není také nic nedokazuje. A ještě poznámka k vozům od dealerů - nemyslete si , že když je ojetý vůz od autorizovaného prodejce je nějak vyjímečný - kdo má víc zkušeností s ojetinama - klučík u dealera co prodá 5 aut za měsíc nebo autobazar co prodá třeba 50 vozů za měsíc ?
A ty pracovníky bazaru někdo nutí vykupovat ty stočený a bouraný auta? Když ten klučina v bazaru prodá 50 aut za měsíc, tak snad pozná kvalitní auta a dojetý hujdy nevykupuje...
Bylo by fajn prodávat jen samá krásná auta, ale je to trochu složitější než se zdá. Je to otázka poptávky. Každý si nemůže finančně dovolit dražší vůz se super historií. Pokud je kupující řádně upozorněn na to co kupuje tak nevidím problém prodávat i auto s výrazně horší historií za podstatně nižší peníze . Tak to funguje od nepaměti a bude fungovat vždy. Je naprosto přirozené, že na dovoz automaticky nedám záruku na najeté kilometry , ale nevidím důvod proč bych takové auto nemohl prodávat ?


Nová doba. Majitel bazaru jako oběť zlých, falešných a nepoctivých zákazníků. Asi je budu muset politovat, až uvidím, jak se slzou v oku sundávají z vypapaných krků tlusté zlaté řetězy a dávají je do zastaváren, aby měli na chleba
reagovat
Pepe
počet příspěvků1000
datum registrace09.05.2007
Pátek 10.02.2017 12:51, RE: hmm
Beeswax napsal:
lukas87 napsal:
Bronn napsal:
podle predchozich prispevku jde videt, ze tem certifikatum vazne nekdo veri... teda to bych necekal. A neverim, ze je problem takovy certifikat zfalsovat, kdyz se falsuji i servisni knizky. Kazdopadne kdyz jsem kupoval auto, tak spousta co mela certifikat byla v hroznem stavu, nakonec jsem skoncil u dovozu z italie (bez certifikatu samozrejme) a stav je uplne nekde jinde, zadna koroze atp.Drive se verilo tachometrum, pak servisnim knizkam a dnes certifikatum... co prijde priste? Proc proboha lidi nekupujete auto podle stavu?
Ano lze to zfalsovat, cebii bude stacit oscanovat servisni knizku a poslat jim ji, pravost neresi. Je o tom na netu nekolik clanku. Ale zajimal me spise nazor zdejsiho osazenstva, protoze si myslim, nebo doufam ze problematice rozumi.Jinak auto je v bazaru a melo by byt koupene v cr po prvni majiteli. Jeste jsem se na nej nesel ani podivat, jen jsem zkusil hodit VIN do cebie a podle ni auto vlastne nema zadnou historii. Proto resim zda ma vubec smysl se jit se na takove auto podivat, nebo ho rovnou zavrhnout. V dnesni dobe nemuzete verit nicemu ani tomu co mate potvrzene. Kdyz mam mluvit za sebe tak neverim ani tachometrum, ani bazarnikum, ani lidem co prodavaji auto na ulici, ani certifikatum, ani servisnim knizkam, ridim se vlastnim rozumem a ze vsech informaci co mam si chci udelat svuj obrazek na vec. A v tomto pripade me zajimal i nazor dalsich lidi.
A taky se vyplatí nevěřit prodejcům nových aut a autorizovaným servisům :D zkrátka vůbec nikomu. Ale tak by člověk nikdy nic nekoupil. Cebii nelze brát jako svatou, ale jako indicii jestli dát ruce pryč ano.Jinak takto mladé auto, které nemá žádnou historii (tzn. ani v origo servisu) je podezřelé. Měla by tam být alespoň jedna prohlídka (s novým autem se jezdí většinou do autorizáku, alespoň na tu první) plus se i u nového řeší menší či větší věci v rámci reklamací = zakázkové listy v počítači u dealera. Pokud nic z toho není tak mohl původní majitel přejíždět servisní interval nebo to také někde mohlo stát nabourané nebo jinak poškozené. Nemusí to být tenhle případ, ale je otázka, zda člověk v dnešním počtu prodávaných aut toto riziko akceptuje nebo půjde o dům dál.


Naprostej souhlas. 1. majitel, kterej není schopen ke 3 roky starýmu autu nic doložit, ať si ho strčí někam. Těch aut je jako sra*ek, dám prachy tomu, kdo si je za tu "dřinu" zaslouží.
reagovat
freebike1
počet příspěvků14
datum registrace11.09.2015
Pátek 10.02.2017 19:33, RE: haha Cebia
KoobaS napsal:
freebike1 napsal:
KoobaS napsal:
freebike1 napsal:
V první řadě bych se rád vyjádřil k pojmu ,,bazarník" v tomto panuje mnoho mýtů a polopravd - většina autobazarů už dávno nestáčí kilometry a nemá zapotřebí dělat jakékoli podvody. Podvody dělají hlavně majitelé vozů , kteří se snaží auto prodat buď na inzerát , do bazaru nebo dealerovi. Ti majitelé aby dostali aspoň nějaké peníze za svůj starý šuplík tají havárie, stáčí kilometry a zejména tají závady , které auto má na tož aby vozidlo prodali s potřebnou servisní prohlídkou-většinou je auto dojeté do mrtě před servisem. Ale za to ,,bazarník" přece nemůže. Ten musí být pomalu kriminalista , aby nenaletěl těm všem podvodníků a lhářům a mohl pak v rámci své firmy a jména garantovat nějaký stav vozu , který ze svých zkušeností a možností zjistí. To že někdo prodává použitou věc v nějakém stavu přece není zločin a nezaslouží si urážet. A teď jak si prověřit auto - dovoz neprověříte téměř nijak (možná jen přes dealera značky náhledem do databáze země původu-pokud to umožní) a už vůbec ne přes Cebii. Zcela ve vyjímečných případech se v Cebii najde záznam ze země původu, ale v 90% případů NE! (prověřuji přes Cebii cca 50 vozů týdně tak vím o čem mluvím) U domácího vozu je to naopak velmi důležité , ale ne úplně 100% . Objevují se mylné informace kdy někdo zadá špatně km a auto se pak jeví jako stočené a přitom není, dále různé předražené opravy kdy si servis účtoval za opravu výměny blatníku jako za celý předek - takzvaná papírová pojištovna - setkal jsem se s vozem v cebii označeným jako totální havárie a fyzicky na autě téměř nic nebylo atd...ALE nejdůležitější je selský rozum. Auto musí mít řádně a pravidelně vedenou servisní knihu, pohodovou cebii a zejména udělat důkladnou prohlídku vozu - ta napoví 100x víc než nějaký certifikát. To že v Cebii nic není také nic nedokazuje. A ještě poznámka k vozům od dealerů - nemyslete si , že když je ojetý vůz od autorizovaného prodejce je nějak vyjímečný - kdo má víc zkušeností s ojetinama - klučík u dealera co prodá 5 aut za měsíc nebo autobazar co prodá třeba 50 vozů za měsíc ?
A ty pracovníky bazaru někdo nutí vykupovat ty stočený a bouraný auta? Když ten klučina v bazaru prodá 50 aut za měsíc, tak snad pozná kvalitní auta a dojetý hujdy nevykupuje...
Bylo by fajn prodávat jen samá krásná auta, ale je to trochu složitější než se zdá. Je to otázka poptávky. Každý si nemůže finančně dovolit dražší vůz se super historií. Pokud je kupující řádně upozorněn na to co kupuje tak nevidím problém prodávat i auto s výrazně horší historií za podstatně nižší peníze . Tak to funguje od nepaměti a bude fungovat vždy. Je naprosto přirozené, že na dovoz automaticky nedám záruku na najeté kilometry , ale nevidím důvod proč bych takové auto nemohl prodávat ?
To ale nic nemění na tom, že nikdo nenutí bazarníka vykupovat a následně prodávat tyhle vraždy... I levný auta můžou být férový...Ale na jednu stranu tvrdíš, že podvody, bouračky, stáčení atd. dělají majitelé vozu a ne bazarníci. Na druhou stranu ten frajer co prodá 50 aut za měsíc (to by mě zajímalo kterej prodejce v kterým bazaru tohle zvládne) tohle vykoupí a pak to s marží prodává? Což takhle to auto nevykoupit a neriskovat pověst? A počkat si na kvalitní kus.Auta v dobrém stavu a za fér cenu se obvykle prodají v soukromé inzerci, mezi fanoušky značky atd... Protože když s takovým autem člověk přijde do bazaru, tak se nabídnuté částce musí smát...


1)Auta na privátní inzerát se už dnes skoro neprodávají - to bylo před 20 lety když se ještě prodávala tištěná Annonce. Lidi chtějí auto na splátky, něco dát protiúčtem, záruku na původ, tu vysněnou Cebii. A soukromník na inzerát nenabídne nic z tohoto. 2) Vybírat si auto na výkup do bazaru moc nejde to by se nikdo neuživil - jde o způsob prodeje - psal jsem , že i když je auto se špatnou historií není přece nic na tom takové auto prodávat když je kupující na stav upozorněn ( a to zdůrazňuji) a upřímně o taková auta je kupodivu největší zájem protože jsou za dobré peníze. Postavím auto po 1 . majiteli , s historií , servisem , 2x sadou kol a lidi ohrnují nos , že je to drahé a že jinde mají levnější aniž ho viděli porovnali skutečné parametry. Když mám auto po servisu stejně to nikdo neocení a vyžaduje slevu. Prostě čecháčkovství. Když mám auto s 300000 km s plným servisem tak většina lidí dostane srdeční zástavu , že je to moc najeto . A že by chtěli TDi 10 let staré tak se 130000, ale za stejné peníze. Takový je svět ,,bazarníků". Ale věřte mi , že největší šmejdi jsou jinde. To co denně řešíme, to co denně podstupujeme při kontrole aut, insolvencí, plných mocí, falešných dokladů to žádný lajk nevidí- jen bazar=podvod - NE - bazar znamená zkušenosti jak se nenechat ojebat od lhářů co nepřiznají, že je auto lakované, že má vykuchaný filtr pevných částic, že má přečipovaný motor a 1000 další průšvihů. Ale když se pak něco rozbije po prodeji tak za to může bazar. Ale někdo to tam dal a ten někdo moc dobře věděl proč se toho zbavuje a byla jeho povinnost to prodejci říct a ne aby on musel jak detektiv všechno zjišťovat.
reagovat
Albi1
počet příspěvků90
datum registrace26.01.2009
Neděle 12.02.2017 13:39, RE: i servisy
Humusus napsal:
Možné je že předchozí majitel na servisní prohlídky nejezdil do autorizovaného servisu. Znám minimálně dva takové případy, po platbě za první prohlídku se jim protočily panenky a raději jezdili do neautorizované dílny.Tak se toho majitele zeptejte jak to bylo. Pokud je to ale dovoz, tak bych do toho nešel, tam to smrdí.


Já mám takovou zkušenost: Hledal jsem auto pro známého. Našel si 2 roky starý vůz s původem ČR. Když jsem prověřoval minulost vozu a volal do toho bazaru, proč to nemá servisní knížku, kdo byl předchozí majitel, jestli byla havárie apod, tak mi bazarník taky řekl, že pův. majitelka nejezdila do značkového servisu, protože to bylo drahé. S odpovědí jsem se nespokojil. Podařilo se mi kontaktovat původní majitelku a ta se podivila, že vůz je na prodej, protože s ním měla velkou havárku a pojišťovna to likvidovala jako totální škodu.
Jinak jak už tu zaznělo, ty auta z čerstvých dovozů na přihlášení budou prakticky všechny stočené. Již několik let jsou u nás ojetiny levnější jak v Německu, takže např. 5 let stará Oc. II najeto 150.000 bude u nás za 200.000kč a v Německu třeba za 220.000,-. Takže ji v D koupím za 140.000,- s nájezdem 350 tis.km. Tady ji stočím na těch 150 tis. km a mám vyděláno. Když to tak našinec chce, tak proč mu to nenabídnout. Ono, když se podíváte pořádně na inzerce aut, tak vlastně vidíte, že větší polovina dovozu kolem těch 150tis. km najeto má. To je totiž taková psychologická hranice u ojetiny v česku. Nemusíme chodit ani moc daleko. Jen tady na fóru, je měsíčně mnoho dotazů jakou koupit ojetinu a ve spustě z nich je přímo psáno, že by chtěl takové nebo makové auto do tolika peněz a najeto tak 150tis.
Před třemi lety bratr narazil v jednom bazaru na jihu moravy na auto z čerstvého dovozu z Francie.najeto 98tis.km. Zadal VIN do Googlu a co se nestalo. Inzerát toho auta z Francie ještě nebyl smazaný. Najeto o 40. tis. více.
reagovat
1 2


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.