0
zpět
 

diskuze k tématu: Jaká je kvalita starších BMW?

kategorie zařazení tématu: poradna, servisní náklady, technické dotazy, německá vozidla, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.09.2007 01:42, E32
Zdravim, vlastnil jsem vsechny modely E32 (krome 3.0 V8) , jednoznacne doporucuju verzi 3,5 V6 --- 3.0 V6 je zbytecne slaby a spotreba stejna (cca 13) , 740 V8 je verze 4.0 (tusim 3978), pozdeji byla z duvodu neprilis dobre zivotnosti predelana na 4,4 (od 96 , ale to uz je E38) a 5.0 V12 je dost nepovedeny motor, prvni nemecky povalecny 12-valec v osobaku, neskutecne zere (18-20) a zespodu je uplne hluchy. To se podarilo odstranit az u E38 diky VANOSu - u 750 5,4 V12 E38 je spotreba 13-14 a jizdni dynamika trosku jinde. Jinak E32 je super vuz, pokud bude v rozumnem stavu a bude mit najeto cca do 300.000 (skutecnych:) , tak bude slouzit jeste dlouho ... take bych se vyhnul stare 4-kvaltove automaticke skrini, ktera rovnez na dynamice neprida a s pribyvajicim vekem a km roste sance na kolaps, ktery prakticky nehrozi u manualu, ten je snad nesmrtelny.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.09.2007 05:18,
"Mimochodem u našeho redakčního piana Mercedesu 300D nefunguje také a nijak to nevadí. "

Můžete mi prosímvás laskavě vysvětlit, jak takové auto může legálně projít STK ?

Děkuji, Tomáš Koudelka.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.09.2007 06:12, RE: bez předmětu
anonym napsal:
"Mimochodem u našeho redakčního piana Mercedesu 300D nefunguje také a nijak to nevadí. "

Můžete mi prosímvás laskavě vysvětlit, jak takové auto může legálně projít STK ?

Děkuji, Tomáš Koudelka.
Jestli nefunguje jen ručka, tak je to ještě v super stavu na rozdíl od otatních, mnohem mladších vraků na našich silnicích.
Článek super!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.09.2007 07:03, RE: bez předmětu
anonym napsal:
"Mimochodem u našeho redakčního piana Mercedesu 300D nefunguje také a nijak to nevadí. "

Můžete mi prosímvás laskavě vysvětlit, jak takové auto může legálně projít STK ?

Děkuji, Tomáš Koudelka.
Vy jezdíte na STK s autem?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.09.2007 07:29, RE: bez předmětu
Pepe napsal:
Vy jezdíte na STK s autem?
Jezdim 25 let prakticky denne a nejak si nepamatuji, ze bych potreboval rucni brzdu (krome ridicskych pocatku), opravdu nevim k cemu ten kram je. Taky mne kvuli ni jednou vyhodili a tak s ni obcas skubnu, aby znovu nezarezli lanovody. Jinak bych ocekaval, ze na STK se budou zamerovat na veci ohrozujici provoz a k tem opravdu spatna rucni brzda nebo nestahujici okynko vzadu nepatri (to mi tvrdil technik, ze kdyby se auto prevratilo, tak by vzadu nemohli vylezt okynkem-muj argument, ze by tobylo zborceny a tejne by to neslo a pozarnici maji sekyrku-nechtel uznat)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.09.2007 08:30, RE: E32
anonym napsal:
Zdravim, vlastnil jsem vsechny modely E32 (krome 3.0 V8) , jednoznacne doporucuju verzi 3,5 V6 --- 3.0 V6 je zbytecne slaby a spotreba stejna (cca 13) , 740 V8 je verze 4.0 (tusim 3978), pozdeji byla z duvodu neprilis dobre zivotnosti predelana na 4,4 (od 96 , ale to uz je E38) a 5.0 V12 je dost nepovedeny motor, prvni nemecky povalecny 12-valec v osobaku, neskutecne zere (18-20) a zespodu je uplne hluchy. To se podarilo odstranit az u E38 diky VANOSu - u 750 5,4 V12 E38 je spotreba 13-14 a jizd...
3,5 V6 je pěkně užranej motor. Je fakt, že to trochu jede, ale příšerně žere. 3,0 V8 jede líp, má lepší zvuk a zdaleka nežere tolik co 3,5 V6. Dokonce ani 740 (4,0) V8 nežrala tolik co ten 3,5. A to byla cihla na noze. Rozdíl mezi 3,5 a 4,0 je asi 80 koní a to už je znát. Jinak do E34 se dokonce dával i jeden čtyřválec 518i.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.09.2007 09:02, M20 M30 M50 ??????
Prosim vas pane redaktor, chapu ze se chcete predvest ze znate nejake interni nebo konstukcni oznacovani motoru, ale mozna by bylo lepsi napsat proste motor 520 motor 525, motor 530, 535 atakdale. Clovek se pak v tom fakt lip zorientuje. Takto z celeho clanku vim prdlajs protoze porad ctu jenom M30 M50, M20
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.09.2007 09:50, Libor
Jestli máte Golfa III 2.0, tak buďte spokojený a na nějakou hranatou,těžkou,chlastjící krabici s náhonem jako žigulík se vykašlete. Z popisovaných modelů BMW nedostanete takovou dynamiku při spotřebě Golfa a dokonce se můžete svézt i v zimě.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.09.2007 09:56, RE: M20 M30 M50 ??????
anonym napsal:
Prosim vas pane redaktor, chapu ze se chcete predvest ze znate nejake interni nebo konstukcni oznacovani motoru, ale mozna by bylo lepsi napsat proste motor 520 motor 525, motor 530, 535 atakdale. Clovek se pak v tom fakt lip zorientuje. Takto z celeho clanku vim prdlajs protoze porad ctu jenom M30 M50, M20
Omlouvám se, máte pravdu. Možná by to bylo lepší. Takže pro vysvětlení motor M20 je púvodní 520i a 525i které se vyráběly pouze jeden rok, přičemž tyto motory se vyznačovaly 12 ventily. Nahrazeny byly řadou M50 a ty již mají při stejném objemu 24 ventilů, označení aut zůstalo stejné. No a M30 jsou takzvané velké šestiválce 530i (730i) a 535i a 735i a ty mají taktéž 12 ventilů, ale rozvody poháněny řetězeml. Jinak ještě k té ruční brzdě. Legálně takové auto samozřejmě neprojde, ale upřímně, na silnici jezdí tolik aut, které by, soudě podle jejich stavu legálně nikdy neprošla 10 krát. Pouze u mála starých aut ručka opravdu dobře funguje.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.09.2007 10:00, RE: M20 M30 M50 ??????
anonym napsal:
Prosim vas pane redaktor, chapu ze se chcete predvest ze znate nejake interni nebo konstukcni oznacovani motoru, ale mozna by bylo lepsi napsat proste motor 520 motor 525, motor 530, 535 atakdale. Clovek se pak v tom fakt lip zorientuje. Takto z celeho clanku vim prdlajs protoze porad ctu jenom M30 M50, M20
to by potom byl problem napr ten, ze 525i muze byt i 12V R6 i 24V R6 a to jsou 2 uplne rozdilne motory ...

jinak vlastnil jsem E34 525i M20 s manualem (od r. 2001) a ted E32 730i (od 2005) M30 automat. za ty penize hodne muziky.

problemy s DME jsem nezaznamenal, s kazdym autem jsem mel ale problemy s chlazenim (tesneni pod hlavou, vodni pumpa u 5ky a chladic u 7). podvozek, hlavne predni naprava nevynika vydrzi, s tim souhlas. taky jsem si bohuzel "vyzral" repasi automatu u 7. v celkovem souctu ale stale jezdim s autem v cene zachovale felicie a zazitek z jizdy je uplne nekde jinde :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.09.2007 10:06, E32, E34
Pěkny počteni, tyto auta se mi taky líbí, ale opravdu malinká hrstka je jich dnes ve slušném stavu. Ceny ojetin padly hodně nízko, tak v tom lítají mladí lakovači, protože se to auto dá sehnat v plné elektrice a kůži - spíš teda E32, E34 u nás sehnat i jen s el. oknama je fakt úspěch. Takový kluci nemají peníze ani na benzín natož pak na údržbu. Když pak tokovou limuzínu před renovací vidím, jak po ní její řidič chce sportovní výkony, tak je mi jí líto. Pokud bych volil já a měl to auto opravdu jen na hobby, tak bych si koupil určitě "voňavku" BMW 750iL E32
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.09.2007 11:50, RE: E32, E34
Celicak napsal:
Pěkny počteni, tyto auta se mi taky líbí, ale opravdu malinká hrstka je jich dnes ve slušném stavu. Ceny ojetin padly hodně nízko, tak v tom lítají mladí lakovači, protože se to auto dá sehnat v plné elektrice a kůži - spíš teda E32, E34 u nás sehnat i jen s el. oknama je fakt úspěch. Takový kluci nemají peníze ani na benzín natož pak na údržbu. Když pak tokovou limuzínu před renovací vidím, jak po ní její řidič chce sportovní výkony, tak je mi jí líto. Pokud bych volil já a měl to auto opravdu...
".....Ruční brzda téměř nikdy nefunguje, ale kdo by to řešil........"
Tak to je megaLOL!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.09.2007 11:57, Secteno podtrzeno
Proti BMW nemam nic a urcite nebudu zpochybnovat kvalitu techto vozu, ale ruku na srdce, zavady, ktere jsou zde vyjmenovane jsou zavady, ktere se projevuji u 90% jinych vozu a z daleka ne o vsech se rekne, ze sjou spolehlive. Ze se musi menit cela ramena rizeni je taky docela rana, a ke vsemu existuje velke mnozstvi srovnatelnych aut, ktere tento nedostatek nemaji. Muzete mi nekdo teda vysvetlit v cem se lisi kvalita tech obasnenych BMW, kdyz jak tak ctu zavady byvaji naprosto stejne jako treba u nekterych italskych vozu, ktere receno slovy mene duchaplnejsi casti populace jsou jenom "Italsky smejdy"???
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.09.2007 12:23, RE: M20 M30 M50 ??????
Tomáš - TipCars.com napsal:
Omlouvám se, máte pravdu. Možná by to bylo lepší. Takže pro vysvětlení motor M20 je púvodní 520i a 525i které se vyráběly pouze jeden rok, přičemž tyto motory se vyznačovaly 12 ventily. Nahrazeny byly řadou M50 a ty již mají při stejném objemu 24 ventilů, označení aut zůstalo stejné. No a M30 jsou takzvané velké šestiválce 530i (730i) a 535i a 735i a ty mají taktéž 12 ventilů, ale rozvody poháněny řetězeml. Jinak ještě k té ruční brzdě. Legálně takové auto samozřejmě neprojde, ale upřímně, na s...
Jak se vůbec na tokovém to servu objevit věta typu ručka nefunguje ale kdo by to řešil. To je špatný vtip. Pokud něco na autě je tak to má fungovat. Já si auto bez ručky nedokážu představit. A mimochodem na našem 30 let staré ladě šlapala ručka tak, že se na STK nestačili divit,
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.09.2007 12:43, RE: Secteno podtrzeno
Miky napsal:
Proti BMW nemam nic a urcite nebudu zpochybnovat kvalitu techto vozu, ale ruku na srdce, zavady, ktere jsou zde vyjmenovane jsou zavady, ktere se projevuji u 90% jinych vozu a z daleka ne o vsech se rekne, ze sjou spolehlive. Ze se musi menit cela ramena rizeni je taky docela rana, a ke vsemu existuje velke mnozstvi srovnatelnych aut, ktere tento nedostatek nemaji. Muzete mi nekdo teda vysvetlit v cem se lisi kvalita tech obasnenych BMW, kdyz jak tak ctu zavady byvaji naprosto stejne jako treba ...
jako mladej kluk jsem měl 530 E34 a jedno si z té doby pamatuju : NIC MOC. Ale stále má i jen to jméno BMW zvuk. A o tom to je. nejezdíš v autě, ale v BMW. Jenže tě to příjde na děsný prachy a u starších kusů i na nervy.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.09.2007 15:05, Ručka
Taky mě ty řeči o ručce vadily, ale nechal jsem to plavat. Na svém autě si ji udržuju v pořádku. Zrova ručka je systém, který je děsně primitivní, tak proč ji nemít funkční. Navíc pořád v sobě hledám odpověď jestli autu je nebo není jedno, když stojí brzděný pouze kompresí v motoru. Na rovině je to buřt, ale v kopci ne.
A co se týká BMW, tak praskání hlavy beru spíše jako těžkou závadu na motoru, která by vůz diskvalifikovala z výběru a o praskání oběžných kol vodního čerpadla ani nemluvě. Prasknutí chladiče (momentálně sám řeším) je sice nepříjemné, ale relativně snadno a levně řešitelné ve srovnání s hlavou a čerpadlem. Čili ačkoliv je pro mě BMW taky pojem, tak tohle by mě spolehlivě odradilo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.09.2007 15:11, RE: Secteno podtrzeno
edmund napsal:
jako mladej kluk jsem měl 530 E34 a jedno si z té doby pamatuju : NIC MOC. Ale stále má i jen to jméno BMW zvuk. A o tom to je. nejezdíš v autě, ale v BMW. Jenže tě to příjde na děsný prachy a u starších kusů i na nervy.
jeste k rucce, mam opravdu jiny nazor. Na starym aute nemusi fungovat vse jako na novem. Ale musi fungovat veci podstatne pro provoz. Tj. musi mit v poradku rizeni, brzdy (provozni), mel by byt v poradku podvozek (tlumice) a zd uvodu ohleduplnosti k okoli i motor s vyfukovovou soustavou (katalyzator)+ nezbytne drobnosti topeni, sterace, ostrikovace (aby za uta bylo videt ven i za spatneho pocasi) a smaozrejme vsechna svetla. Ale parkovaci brzda je naprosto nepotrebny kram, nebo alespon u meho sestivalce se to auto nerozjede ani pri odstaveni v prudkem kopci (vyzkouseno v dobe pretrzeni lanovodu). Navic v prudkem kopci auto neodstavuji a kdybych musel, tak stejne je lepsi podlozit kola. A k rozjezdu do prudkeho kopce opravdu nepotrebuji rucku, stihnu preslpanout z pedalu a nezacouvat dozadu. Prispiva k tomu i konstrukce spojky (kamarad rika, ze ten kram ma spojku traktorovou) a vykon motoru, rozjelo by se to i na volnobeh. MNe proste vadi ten pristup trechniku STK, sedne do auta a zacne mackat cudliky el. stahovani oken, protoze vi, ze tento typ auta ma problemy s elinstalaci okynek, jen aby cloveka nachytal na kravine nemajici vliv na bezpecnost provozu. Pak clovek vyjede ven z STK a vidi naprosty vraky, ktere maji taky technickou, pravdepodobne obalkovou metosou od stejnychj techniku buzerujicich normalni ridice, kteri si opravdu atroufli se vym starym autem na tu STK prijet...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.09.2007 16:20, franta
to jsem si zase procet kecy tech co se ,,vyznaj,, pry bmw nic moc.
pisete blaboly a pak nasednete do svych oplu a felicii.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.09.2007 16:35, RE: Secteno podtrzeno
anonym napsal:
jeste k rucce, mam opravdu jiny nazor. Na starym aute nemusi fungovat vse jako na novem. Ale musi fungovat veci podstatne pro provoz. Tj. musi mit v poradku rizeni, brzdy (provozni), mel by byt v poradku podvozek (tlumice) a zd uvodu ohleduplnosti k okoli i motor s vyfukovovou soustavou (katalyzator)+ nezbytne drobnosti topeni, sterace, ostrikovace (aby za uta bylo videt ven i za spatneho pocasi) a smaozrejme vsechna svetla. Ale parkovaci brzda je naprosto nepotrebny kram, nebo alespon u meho s...
Stare auto by melo fungovat jako nove, jinak nema na ceste co delat. Rucni brzda se muze hodit v pripade selhani provozni brzdy. Ze se to jeste nikomu nestalo? To bych mohl rict, ze lekarnicka je taky nahouby, za cely zivot sem ji nepotreboval. Divim se, ze ten zvast s ruckou muze redaktor vubec vypustit z huby.
P.S. Jeste jsem nezazil, aby na technicke nekdo kontroloval stahovani oken
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.09.2007 17:44, RE: Secteno podtrzeno
capslock napsal:
Stare auto by melo fungovat jako nove, jinak nema na ceste co delat. Rucni brzda se muze hodit v pripade selhani provozni brzdy. Ze se to jeste nikomu nestalo? To bych mohl rict, ze lekarnicka je taky nahouby, za cely zivot sem ji nepotreboval. Divim se, ze ten zvast s ruckou muze redaktor vubec vypustit z huby.
P.S. Jeste jsem nezazil, aby na technicke nekdo kontroloval stahovani oken
Koukám, že je to tu samý moralista. Osobně by mě zajímalo, jakými auty všichni tito zákona a morálky znalí jezdí. Učtině z nich řada jezdí takovými auty, ve ktzerých nefunkční ručka je pouze zlomek jejich všech problémů a závad.
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.