0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 530D - zvolit automat nebo manuál?

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 11:12, RE: rada jednoduchá
Jakub Havranek - TipCars.com napsal:
Dobrý den,
Ano, s váhou vozu jsem se zmýlil. Děkuji za upozrnění, v textu je již vše spraveno. Abych doplnil rozhořčení uživatele 'Usáma'. Záleží na mnoha nejrůznějších faktorech. Pokud má majitel vůz nový již několik let a automobil dostává to co potřebuje (intervaly oleje, vstřiky, žhaviče dochlazování atp..) Zbytečně netahá těžký vlek a nepřetěžuje vůz, jistě, že životnost u BMW je dlouhá. Pokud, ale kupujete vůz již po druhém majteli s těmito kilometry musíte počítat i s touto údržbou. Auta ...
Pane Havránku, zrovna já tahám za 530dT těžký přívěs hodně často, ale né zbytečně S těžkým přívěsem občas, daleko za povolenými 2t, mám najeto přes 250tkm. Myslím, že toto není hlavním faktorem, ale nechme setrvák setrvákem a pojďme k dalším nesrovnalostem. Váhu jste si již opravil, brzdná dráha s automatem se řeší v jiném příspěvku, ptám se tedy na "extrémně náchylné turbo na dobíhání" a nesmyslné vysvětlování o tuhnutí po startu. Uvědomte si, že Vaši recenci čtou tisíce lidí a je tam spousta nesmyslů!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 11:18, RE: rada jednoduchá
Usáma napsal:
Pane Havránku, zrovna já tahám za 530dT těžký přívěs hodně často, ale né zbytečně S těžkým přívěsem občas, daleko za povolenými 2t, mám najeto přes 250tkm. Myslím, že toto není hlavním faktorem, ale nechme setrvák setrvákem a pojďme k dalším nesrovnalostem. Váhu jste si již opravil, brzdná dráha s automatem se řeší v jiném příspěvku, ptám se tedy na "extrémně náchylné turbo na dobíhání" a nesmyslné vysvětlování o tuhnutí po startu. Uvědomte si, že Vaši recenci čtou tisíce lidí a je tam spousta nesmyslů!
Jo a ještě mě zajímá, ve kterém neautorizovaném servisu, stojí výměna oleje v automatu 10000,-Kč???
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 11:23, RE: rada jednoduchá
Usáma napsal:
Jo a ještě mě zajímá, ve kterém neautorizovaném servisu, stojí výměna oleje v automatu 10000,-Kč???
Na 330d e46 děláno nedávno v autorizáku 5500,- filtr plus náplň a práce
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 11:28, Automat dobrá volba?
někde jsem četl, že právě automat ve staré 530d má ze všech automatů v bmw nejmenší spolehlivost. Buď to byl autohit nebo auto-ojetiny, teď nevim. Možná to ještě pohledám
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 11:30, Křest ohněm
Koukám, že je to tady pro začínající redaktory křest ohněm.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 11:59, RE: Stav
Jakub Havranek - TipCars.com napsal:
Dobrý den,
Automatická převodovka při náhlém (krotickém brždění) si začne rychle a účinně podřazovat na nižší převodové stupně. Rychlost jakou si podřadí nemáte s manuální převodovkou šanci udělat. Výsledkem je brzdná dráha cca o 6 metrů kratší při brždění ze 100 na 0 kmh.
Já teda nevím, jak je to u BMW? Nedávno jsem měl zapůjčenou Audi A6 3,0TDI quattro tiptronic. Když porovnám brždění motorem u auta s mech. převod. a auta s automatem, tak mohu říci, že ta Audina s automatem nebrzdila motorem téměř nic. Neustále jsem musel dobrzďovat pedálem. Ani v režimu sport to nebylo lepší. Jinak, když jsem nastavil pedál plynu na otáčky 1800 ot/m., tak to auto řadilo v normálním režimu na rovném úseku silnice až do šestky. V režimu sport jsem musel používat ca 2200 ot.
Dále bych chtěl říci, výrobci automatických převodovek uvádí, že převodovka spotřebuje pro svůj provoz (mechanické ztráty, pohon olejového čerpadla) od 3 do 8 kW z výkonu motoru. Pochopitelně podle provozu a velikosti převodovky. Proto vyšší spotřeba paliva a mnohdy nižší maximální rychlost, proti mechanické převodovce. Hlavně se tady zase neohánějte DSG a pod.. Je to totéž. Prokluzem měniče a pod., protože olej v měniči je ve vysokých otáčkách v podstatě kámen. Jinak doporučuji prohnat vyhledávač. A to nejen u nás, ale také ty cizí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 11:59, RE: rada jednoduchá
Valnoha napsal:
Na 330d e46 děláno nedávno v autorizáku 5500,- filtr plus náplň a práce
jo jo, tak nějak by to mělo stát, proto se ptám v kterém neautorizovaném servisu to dělají za 10000,- ?? odněkud musel autor čerpat informace
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 13:14, RE: rada jednoduchá
Usáma napsal:
jo jo, tak nějak by to mělo stát, proto se ptám v kterém neautorizovaném servisu to dělají za 10000,- ?? odněkud musel autor čerpat informace
Přeci pepa u píva povidal že ty automaty stojej zy vyliž...l a ty voleje nebo co se tam mění tak to stojí aspoň jako jeho celej forman ve sportlajně
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 14:22, RE: Brzdění automat
Abík napsal:
Já teda nevím, jak je to u BMW? Nedávno jsem měl zapůjčenou Audi A6 3,0TDI quattro tiptronic. Když porovnám brždění motorem u auta s mech. převod. a auta s automatem, tak mohu říci, že ta Audina s automatem nebrzdila motorem téměř nic. Neustále jsem musel dobrzďovat pedálem. Ani v režimu sport to nebylo lepší. Jinak, když jsem nastavil pedál plynu na otáčky 1800 ot/m., tak to auto řadilo v normálním režimu na rovném úseku silnice až do šestky. V režimu sport jsem musel používat ca 2200 ot.
Dále...
Taky nevím jak na takovou informaci redaktor přišel. Zatím všechna auta s automatem (max. 3 roky staré modely) co jsem řídil (520d, V70, Insignia) rozhodně nebrzdí podřazováním. NAOPAK, tak kde je schopen člověk brzdit motorem u manuálu prostým sundáním nohy z plynu u AT spadnou otáčky k hranici volnoběhu a při intenzivním brzdění se s řazením neděje vůbec nic pokud b y člověk nepřešel do režimu manuální volby +/- Navíc zvýšená spotřeba je problém pouze v režimu častého řazení (město a členitý terén) kde dochází k častému řazení a prokluzu měniče. Pokud se dosáhne srovnání otáček motoru a převodovky (ustálená rychlost bez prudké akcelerace) tak u naprosté většiny AT převodovek dojde většinou od 3°výše k tzv. uzamčení hydrodynamického měniče a ztráty jsou tím pádem srovnatelné s manuálem. Auto v automatu bude mít paradoxně delší brzdnou dráhu kvůli větší pohotovostní hmotnosti díky vyšší hmotnosti převodovky oproti manuálu. Jinak nepochopím někoho kdo u takové značky je je BMW která umí vynikající a prakticky bezproblémové a úsporné benzinové šestiválce řeší ojetý common-rail, turbo, FAP ap.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 15:19, RE: Jednoznačně benzín
Riccardo napsal:
Jsou jedinci, kteří dokážou inzerovat to samé auto tady na tipcars i na mobile.de
Samozřejmě v německu s mnohem vyššími kilometry, pravdivým popisem a nižší cenou.
Vím to na 100%, jednalo se o unikátního veterána.
Dokazate tu nekdo nadhodit jeden inzerat z nemeckeho a ceskeho serveru, kde tohle najdu? Ja to zkousel, kdyz kupoval auto ale nenasel zadny takovy...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 15:38, RE: Jednoznačně benzín
Riccardo napsal:
Jsou jedinci, kteří dokážou inzerovat to samé auto tady na tipcars i na mobile.de
Samozřejmě v německu s mnohem vyššími kilometry, pravdivým popisem a nižší cenou.
Vím to na 100%, jednalo se o unikátního veterána.
Já už tohle jednou taky zaznamenal, ale myslím si, že je to tak - někdo si vyhlídne auto na mobile.de, zjistí možnosti a pak ho hodí na Tipcars. Když pak náhodou někdo zareaguje, tak pro něj dojede. Případně podle zájmu uvidí, jestli pro něj má jet. Když zájem nebude, ušetřil peníze.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 17:13, RE: Jednoznačně benzín
Koloss napsal:
Já už tohle jednou taky zaznamenal, ale myslím si, že je to tak - někdo si vyhlídne auto na mobile.de, zjistí možnosti a pak ho hodí na Tipcars. Když pak náhodou někdo zareaguje, tak pro něj dojede. Případně podle zájmu uvidí, jestli pro něj má jet. Když zájem nebude, ušetřil peníze.
Firma J.a K. z Kyjova, autobazar Grey z Brna, uvidíte tam, že mají v nabídce auta cca za 300 miliónů, ale v reálu mají kulový... když někdo nabízí tři R8, pět ferrari a 2 veyrony, tak asi nebude vše o.k.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 17:15, RE: Brzdění automat
*autofans* napsal:
Taky nevím jak na takovou informaci redaktor přišel. Zatím všechna auta s automatem (max. 3 roky staré modely) co jsem řídil (520d, V70, Insignia) rozhodně nebrzdí podřazováním. NAOPAK, tak kde je schopen člověk brzdit motorem u manuálu prostým sundáním nohy z plynu u AT spadnou otáčky k hranici volnoběhu a při intenzivním brzdění se s řazením neděje vůbec nic pokud b y člověk nepřešel do režimu manuální volby +/- Navíc zvýšená spotřeba je problém pouze v režimu častého řazení (město a členitý...
nejsem si jistý, jestli starý benzín bude pořád úsporný... nicméně není pochyb o tom, že potenciálních věcí k posrání tam bude víc
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 18:24, RE: Stav
Jakub Havranek - TipCars.com napsal:
Dobrý den,
Automatická převodovka při náhlém (krotickém brždění) si začne rychle a účinně podřazovat na nižší převodové stupně. Rychlost jakou si podřadí nemáte s manuální převodovkou šanci udělat. Výsledkem je brzdná dráha cca o 6 metrů kratší při brždění ze 100 na 0 kmh.
Bože Havranku ty jsi lempl !!!! Jezdím s E39 530dA 5let a ještě mi při kritickym brždění nikdy nepodřadila. Vždycky spadly otáčky na volnoběh. Tak to mam asi rozbitý Jinak najeto mám přes 300tkm,turbo jsem zapomněl dochlazovat a ještě mi neodešlo... Mám to nějaky pomr.daný,vůbec to nefunguje tak jak píšete...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 20:00, RE: rada jednoduchá
vasapasa napsal:
chválím autora článku, fakt pěkný čtení.... ehm takže rada jednoduchá zvolit 530i manuál (na dálnice máte stejně tempomat) a není co řešit
ehm... možná to nevyplynulo, aby si pan havránek nemyslel tak ta chvála byla myšlena ironicky....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 20:52, RE: Stav
Bmw-driver napsal:
Bože Havranku ty jsi lempl !!!! Jezdím s E39 530dA 5let a ještě mi při kritickym brždění nikdy nepodřadila. Vždycky spadly otáčky na volnoběh. Tak to mam asi rozbitý Jinak najeto mám přes 300tkm,turbo jsem zapomněl dochlazovat a ještě mi neodešlo... Mám to nějaky pomr.daný,vůbec to nefunguje tak jak píšete...
Ty voe... vy ste fakt volové... Jak tady asi čtu, pan Havránek je v redakci nový. Místo toho abyste byli rádi, že je co číst mu radši budete vyčítat i suchý z nosu. Jak jsem pochopil je to asi jeho zkušenost, tak mu to neberme jen proto, že my máme jinou. Článek to není špatný ale přijde mi ubohé ho za nějakou chybku hned zatracovat. To právě vy jste na úrovni devítiletých dětí !
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 21:19, RE: Stav
dejvid napsal:
Ty voe... vy ste fakt volové... Jak tady asi čtu, pan Havránek je v redakci nový. Místo toho abyste byli rádi, že je co číst mu radši budete vyčítat i suchý z nosu. Jak jsem pochopil je to asi jeho zkušenost, tak mu to neberme jen proto, že my máme jinou. Článek to není špatný ale přijde mi ubohé ho za nějakou chybku hned zatracovat. To právě vy jste na úrovni devítiletých dětí !
No, když někdo napíše, že automat zabrzdí ze 100km/h rychlosti o šest metrů dříve než manuál....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.04.2010 21:48, RE: Stav
dejvid napsal:
Ty voe... vy ste fakt volové... Jak tady asi čtu, pan Havránek je v redakci nový. Místo toho abyste byli rádi, že je co číst mu radši budete vyčítat i suchý z nosu. Jak jsem pochopil je to asi jeho zkušenost, tak mu to neberme jen proto, že my máme jinou. Článek to není špatný ale přijde mi ubohé ho za nějakou chybku hned zatracovat. To právě vy jste na úrovni devítiletých dětí !
Aha, takže přivezeš auto na servis, něco Ti tam podrbou, protože nastoupivší mechanik má jinou zkušenost, než ta co obecně platí a ty zaplatíš, protože mu přece nebudeš vyčítat suchý z nosu. Nebo jinak najmeš si firmu na rekonstrukci koupelny, která ji nepostaví podle přiložené dokumentace, ale podle svých zvyklostí. Zaplatíš, protože jsou třeba noví a mají takovou zkušenost a nebudeš jim vyčítat suchý z nosu.
Když je někdo nový, tak to automaticky neznamená, že se mu promine fušeřina. Když jsem bbyl v páci nový, tak po mě zkušenější pracovník moje výplody kontroloval. Tenhle článek neměl prostě v takové podobě vyjít.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 08.04.2010 05:19, RE: Automat dobrá volba?
Matka Kr napsal:
někde jsem četl, že právě automat ve staré 530d má ze všech automatů v bmw nejmenší spolehlivost. Buď to byl autohit nebo auto-ojetiny, teď nevim. Možná to ještě pohledám
Souhlasím s Usárnou,napsal to pěkně,ale pokud automat,tak po roce 2006.U takhle staré káry bych si vzal manuál,starý automaty jsou pomalé.Repase automatu stojí cca 50tkč a je to sázka do loterie,v mém okolí se jich dělalo několik,nejvíce v X5 při cca 200000km.Základ je včasná výměna oleje..K tomu brzdění,jak psali kolegové,dávám vám za pravdu,páč tyto staré převodoky pracují s takovým zpožděním,že o nějakém brzdění nemůže být ani řeč.Rád jezdím s automatem,ale dobře fungují až ty poslední řady a to jen některé.Sám mám v autě PDK a ta už to umí parádně,podřazuje a přibrzďuje zároveň.Jinak k tomu BMW z r.2001,se mi ani nechce věřit ,že má jen 170tkm,snad nějaká výjimka.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 08.04.2010 06:01, automat :-)
Nestraště tady s údržbou automatu. V automatu stačí jednou za čas vyměnit náplň (byť některé automobilky říkají že ne) a tím to hasne. Člověk to zvládne i doma sám, princip je +- stejný jak když se mění motorový olej. Spíš než řeči o servise (u těch ojetin už stejně nejvíc záleží na jaký kousek natrefíte, než zda je to statisticky o 2 pozice výš) bych výběr rozhodnul podle toho, kdo má jakou náturu. Automat je velice, velice pohodlná věc. Najednou nemusíte nic vnímat a jen se kocháte krajinou ( jídlem, navigací, telefonem, spolujezdkyní atd). Ve městě ideál, s dálnicí bych nestrašil, na nejvyšší stupeň je měnič stejně přemostěn a ztráty jsou minimální. Pro pohodlné a normální řidiče bych rozhodně zvolil automat. Manuál je pouze pro ty, co trpí na zcela zcestné předsudky. Nebo trvale vyznávají abnormálně aktivní styl jízdy. Tj na 50km se vyblbnout se zpocenými zády a smrtí v očích.(styl Impreza, 3er). Tak záleží do jaké kategorie řidič patří. V rámci objektivity je třeba říct, že automat bude mít kombinovanou o cca 1L větší, ale myslím že to za to rozhodně stojí.
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.