0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 5 - jaká je generace E60?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.03.2009 15:18, rada
Všem děkuju za rady.
Davide, počkám si na vyjádření redakce a potom se rozhodnu. Ale už teď budu spíš pokukovat po benzinu, protože ty diesely budou s největší pravděpodobností uplně vyjetý. Taky budu přemýšlet o osmiválci. Ten jsem ještě neměl. Jenom se bojim, aby mi potom furt nestál v servisu a mohl jsem se na něj alespoň trochu spolehnout.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.03.2009 15:19, rada
To Alex: A co když někdo kdo si BMW kupuje si nechce kompenzovat něco malého ale plní si tím svůj celoživotní sen?! A zároveň chce na jednáních budit respekt už při příjezdu?!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.03.2009 17:56, rada
Na ten nájezd pouze 20 - 30 tis. km za rok by jsi mohl urazit všechny od BMW i MB, ty auta jsou vyráběny pro jinou sortu zakazníků a ne pro ty, kteří si chcou na něco hrát a honit někoho na dálnici a se starším BMV akorát vzbuzují úsměv. Ty auta u nás by měli prodávat jen po absolvování psychotestů, že se jedná o inteligentního řidiče a ne nějakého moulu, který to má jen na machrování a způsobování nebezpečných situací na cestách. Doufám, že si i spočítáš veškeré náklady od pojistek až po nutný servis, zda se to vůbec vyplatí. paráda přece jenom něco stojí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.03.2009 18:10, rada
Urcite schvaluju petku 530 D, koupil sem si ji ped tremi mesici 2004, 170 00 najeto a nemuzu si stezovat. je nadherna v M-paketu a na 19 kolech, fakt nema chybu. zkus si taky vybrat M.paket, udela ti to uplne jiny auto...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.03.2009 18:12, rada
760 i --------------------to je kouř a v dnešni době za rok o3 se zaplatite pakatel. vybava full full a jede to jak pila
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.03.2009 18:17, rada
a jeste neco... pokud rad ridis a BMW si kupujes proto, ze chces zazit tu radost z jizdy, pokukuj po manualu...do mesta je to sice mene prakticke, ale budes rychlejsi, nez v automatu a ta spotrba? ja ji mam v man. a v praze se pohybuju okolo 8,5 l/100km a ze na to obcas slapnu. kamarad ma to same, ale automat a jezi za 11 l/100km
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.03.2009 22:33, rada
Na stupnici 1 az 5 jako ve skole, tedy 1 vyborna:
(motor 2,8i, 3.0i 6V, 2.5i) = 1 (vykone, spolehlive, krom 3.0i i mala spotreba. Moc bych nedoporucoval 2.5i do rady 5´)
(motor 2.0i, 2.0d, 2.5d, 4.4i) = 3 (celkem spolehlive, vykonne krom 2.0i a na vykon dobra spotreba)
(motor 3.0d) = 4 (dokud jezdi, nema chybu. Pak se z toho obesis)
(motor 5.0i 12V, 2.5 tds) = 5 (tragedie)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.03.2009 22:41, rada
Zdravim. Mam 535d kombi, rok 04, (ano, to je to twinturbo) a pokud nemate vylozene odpor k nafte, tak vrele doporucuji. Oproti 530d je citit dramaticky rozdil ve zrychleni a vyuzitelnych otackach. Mensi turbo v 535d pri klidne jizde hezky plni uz od 1200 otacek a zatah motoru nepolevuje az do 5000. Zprevodovani automatu (hlavne poslednich dvou stupnu) je hodne "dlouhe", pri tachometrovych 140 km/h toci na sestku jen 2000 otacek a motor neni slyset. Udajne je v techto rychlostech tissi nez 550i - mrknete na Youtube, heslo Top Gear BMW 535d (mimochodem na jejich testovaci trati se toto BMW vyrovnalo casu Nissanu 350Z a Mazdy RX8 . Sam jsem na okruhu v Moste dokazal predjet Carreru S (996), MB SLK 350 a nove STI. Nepochybne zalezelo na ridicich (ja jsem zase poustel sefredaktora Speedu se Sciroccem 2.0 TFSI, ktery byl vyrazne rychlejsi), ale ani na rovinkach Carrera S nebyla schopna ziskat vyraznejsi naskok.
Samozrejme ma 535d i nevyhody - vyrazne vyssi ceny oproti 530d, pouze automat a vyssi spotreba - po defektu jsem jezdil na dojezdove gume max 80 km/h a na trase asi 100km jsem se nedostal pod 7 a pri vjezdu do mesta to slo hned na 7.5 (dlouhodoby prumer mam 9, na okruhu bral 25). Taky je to jedine zadohrab, ve volantu by mohlo byt vic citu (proti Audi A4/A6 je to fajn, ale Focus 1 byl komunikativnejsi). Navic na dovadeni na okreskach nebo na okruhu je to opravdu tezke auto a kufr je nevhodny na prevazeni vetsiho psa (retrivri OK, nas ridgeback uz musi mit sklonenou hlavu).
Takze abych to shrnul - 535d je genialni dalnicni kriznik, zvlast v ramci nasich limitu, kdy je tichoucka a bere kolem 8 litru (pro srovnani z Nemecka - ve 200 km/h se chova podobne jako Octavia II Combi 2.0 TDI ve 150 km/h co se tyce hluku a stability). Zvladne i okresky, ale pokud po nich budete jezdit vic, obloukem se vyhnete gumam run-flat, kola berte 17" a staci normalni (tj. ne sportovni) podvozek.
Se spolehlivosti jsem nemel problem, najeto mam 120tkm.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.03.2009 23:02, rada
Jeste k provoznim nakladum - pojistka je silena, mam 15%/15 tis spoluucast a nedokazal jsem se s povinnym rucenim dostat pod 50k/rok.....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.03.2009 23:31, rada
Ted jsem docetl ostatni prispevky a neda mi to, abych par veci neuvedl na pravou miru. Jak je napsano nize, jsem majitelem 535d Touring a mel jsem moznost ji primo srovnat namatkou s GTI Edition 30 (230 k), Golfem R32 (250k), novou A4 3.0 TDI (240k?)a Jaguarem XF SV8 (420k?)- pro Prazaky - jezdili jsme jednou na podzim v noci Brezanskym udolim sem a tam
Strucne postrehy:
- nejdriv k technice: 535d je twin turbo, objem 2993 cm3, dve ruzne velka turba s pevnymi lopatkami - male spina kolem 1200 ot (volnobeh je 600 - 800, pri prudsim rojezdu dokaze sepnuti turba nehezky nakopnout a ne, nedokazete to ovlivnit citlivou praci se spojkou, je to jen automat, takze rozjezdy pianko), ve strednich otackach plni obe, od urcite urovne (nevim od jake a pri jizde se mi to pres veskere soustredeni nepodarilo poznat),
- v realnem svete (napr. za provozu na dalnici) se dokazete udrzet prakticky cehokoliv i s Hondou CR-V 2.2 CTDI - jasne, kdyz je prostor, tak vam ta M5 zmizi, ale za chvili ho dojedete
- co se tyce aut popsanych v uvodu - na okresce to musite bud znat lip nez ostatni nebo opravdu hodne riskovat, abyste s cimkoliv ujeli, rozdil je v tom, jak si to uzivate a jak auto zvlada i jine veci
- na okresku je nejlepsi hothatch (prekvapive, kdyz je to jeho prirozene prostredi) - GTI je vyrazne lepsi nez tezkopadna R32, i kdyz jeji zvuk je podmanivy
- V A4 mate vyrazne lepsi dojem z interieru, ale na limitu se ji nelibi a nebavi se s vama - 535d je na limitu vyvazenejsi a komunikativnejsi, ale na runflatech taky mnohem mene pohodlna (i pri 18" BMW RFT vs. 19" Audi),
- Jaguar je uplne jina liga a nejlepsi univerzalni auto z uvedenych, zvlada vse (dalnici, okresku, okruh), je relativne pohodlny a ten interier je uplne jina liga i oproti A6/A8 - nedejte na fotky, chce to osobni zkusenost - a ten zvuk! V lete sel dovezt za 1.6 mil z USA, ted uz ne....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 06.03.2009 00:08, Co NEJnovější ...
... benzínový třílitr - bych hledala já - tantastický motor ve skvělém autě - pořízení bude stát "penízky"; provoz bude stát "penízky"; servis bude stát "penízky"; pojištění bude stát "penízky" - ale ta JÍZDA - ta za ty "penízky" stát BUDE!
Pěkný den (s bmw 530i takový bude skoro každý ,-)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 06.03.2009 00:50, 530 xi
Zdravím Kylie a přeji příjemné slunění. „Létal“ jsem s 530 xi (190kW), což několik týdnů jest a v myšlenkách blažený z jízdy vážně uvažuji o koupi tohoto skvostu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 06.03.2009 04:58, Co na to pan David?
...že jim nejvíce zatracovaný motor 3.0i byl odborníkem doporučen?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 06.03.2009 05:08, RE: Co NEJnovější ...
Kylie napsal:
... benzínový třílitr - bych hledala já - tantastický motor ve skvělém autě - pořízení bude stát "penízky"; provoz bude stát "penízky"; servis bude stát "penízky"; pojištění bude stát "penízky" - ale ta JÍZDA - ta za ty "penízky" stát BUDE!
Pěkný den (s bmw 530i takový bude skoro každý ,-)
Paní "Kylie" zodpovědně "počkala" až co odborník "napíše"
aby mu potom "za pravdu" dala " a jako "ze všech NEJCHYTŘEJŚÍ" vypadala
za "ZOPAKOVÁNÍ! toho co se ve ČLÁNKU dočtu děkuji
moudrosti OPAKOVÁNÍ "matka"
p.s. už jste v PĚTCE někdy seděla?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 06.03.2009 09:18, rada
Nejsem žádný závodník, ročně najezdím cca 40 tis km. Vlastnil jsem BMW 530d E 39 rv 2001, najel jsem na ní cca 300tis. km. Auto mne nikdy nezklamalo, ale pozor musí dostat vše co má, nesmí se na ničem šetřit. V průběhu jsem vyměnil vstřiky a váhu vzduchu, při průběžné výměně se to dá finančně utáhnout. Elektronika po celou dobu plně funkční a příjemně komfortní. Co je ale bezkonkurenční je commonrail. Nemá chybu a je velice úsporný!! Vím o čem mluvím, jezdil jsem i A6. Co se týká podvozku je pravdou co se píše, určitě znáte ten slogan o zatáčce. Nyní jezdím zase BMW E60 530d r.v.2008, mám ho rok a najeto 30tis.km. A zase velká spokojenost. Myslím, že tato auta jsou právem označována za premiové. Po zkušenostech jsem propadl značce BMW. Na druhé straně i když je kvalita všech premiových značek MB, Audi i BMW výborná, pořád jsou to stroje, ke kterým se člověk musí umět chovat a dát jim co potřebují. Pak totiž nebude problém najet třeba půl milionu kilometrů.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 06.03.2009 10:17, trilitr jako
Jako, ja ted jezdim nalepenej v bavoraku trilitru jako, je to sic ten starsi model ze jo, koupil jsem ho v lete 2002, zatim sem nemel zadny problem ako. Zalezi jako jezdite, kdys to dobre osolite tak kontrolujte olej ze jo, jede to jak s praku a na silnici sedi jak pribitej. Mel jsem takovej mensi problem ze jo, jsem to nezvladnul a dostal smyk podvozek to ustal a ja se s toho dostal jako. Jsem nemel zimni pneumatiky , podle mne je to zbytcnost jako. Policajtovi dam petikilo a body mi nesebere ze jo. Bavor v trilitru v benzinu muzu doporuciti jako.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 06.03.2009 10:49, Výsledek
Děkuji redakci a také všem co přispívali a posílali svoje rady.
Doporučení je pro mě zřejmé. 530i od 2005, 535d. Podívám se ještě na ty pětilitrové SL od 98, ale zřejmě se budu muset vzdát těchto pěkných a legendárních aut.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 06.03.2009 11:07, RE: trilitr jako
Stejskal Jarda napsal:
Jako, ja ted jezdim nalepenej v bavoraku trilitru jako, je to sic ten starsi model ze jo, koupil jsem ho v lete 2002, zatim sem nemel zadny problem ako. Zalezi jako jezdite, kdys to dobre osolite tak kontrolujte olej ze jo, jede to jak s praku a na silnici sedi jak pribitej. Mel jsem takovej mensi problem ze jo, jsem to nezvladnul a dostal smyk podvozek to ustal a ja se s toho dostal jako. Jsem nemel zimni pneumatiky , podle mne je to zbytcnost jako. Policajtovi dam petikilo a body mi nesebere z...
Kolik jsi z toho vytahnul maximalku?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 06.03.2009 11:29, RE: Co NEJnovější ...
Reno napsal:
Paní "Kylie" zodpovědně "počkala" až co odborník "napíše"
aby mu potom "za pravdu" dala " a jako "ze všech NEJCHYTŘEJŚÍ" vypadala
za "ZOPAKOVÁNÍ! toho co se ve ČLÁNKU dočtu děkuji
moudrosti OPAKOVÁNÍ "matka"
p.s. už jste v PĚTCE někdy seděla?
bla bla bla .... bla bla
,-) - to jako VÁŽNĚ jste, milý RENO, myslel??
PS: Copak já to poznám? Které je "které" - to jsou samá "číslíčka" a tu 1 a tam 7 a .... kdyby alespoň nějaký "originální" design ty bmw měly - třeba jako Audi, že - TO bych se v tom pak "vyznala" ....
ODHALIL jste mne .... vždyť já sotva v 1 seděla ... (kruciš, teď si NEvzpomínám, NEbylo před tou jedničkou nějaké písmenko? "A" to NEbylo, "B" to NEbylo ..... "Z" - áááá TO je ONO! TO se mi moc a Moc a MOC líbilo!!!)
PPS: Letos (vlastně ono to bylo už vloni) jsem seděla jen v 6tce (a navíc před ní bylo napsáno "X" - a OPRAVDU - i když mne tato auta jinak NEberou - se mi LÍBiLA!)
A to s tím že musím POČKAT co odborník "napíše" - to skoro jako URÁŽKU beru - resp. to snad až maličko "trapné" od vás bylo - opravdu
Pěkný den (tedy když NEbude "zlobit" ,-)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 06.03.2009 11:44, RE: trilitr jako
Krkovicka napsal:
Kolik jsi z toho vytahnul maximalku?
Jako, ja jsem jel jednou dvestedvacet, na dalnici medzi prahou a brnem ze jo, jako dalo by se vic, auti ma jeste rezervu ze jo nybrz to jsem se uz bal dale tlacit na pilu ze jo, jinak jezdim tak stosedesat, je to v tomhle autu bezpecni rychlost. i pri te dvestedvacitce se chova klidne ze jo...
reagovat
  1 2 3 4 ... 6




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.