0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 320D a hodnocení po 123 tis. km.

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.04.2012 08:03, RE: Motorizace
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Mně to zase nedá Za sportovní nářadí lze s přimhouřeným okem označit i 320si. U sportovního auta nejde jen o koníky. Dokonce to esíčko může být někým vnímáno jako auto s větším počtem sportovních genů než 330i...Ale jinak jo, souhlasím. I když zase 335i s dvěma turby a automatem: je to silné auto nebo sportovní auto? nebo silné auto se sportovními geny?
Co je to sportovní? Tady je srovnání časů na okruhu: 335d vs 335i, pro ilustraci i M3
I found this impressive info that someone else posted on another board:


BMW Car magazine results:

0-60:
335i - 5.6
335d - 5.6
mapped 335i - 5.2
mapped 335d - 5.3

0-100
335i - 13.6
335d - 13.3
mapped 335i - 11.7
mapped 335d - 11.9

Lap of Bruntingthorpe track:
Petrol= 1.22.8
Diesel= 1.22.7

E90 M3 round same track = 1.20.3
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.04.2012 08:03, RE: Motorizace
Michal napsal:
Co je to sportovní? Tady je srovnání časů na okruhu: 335d vs 335i, pro ilustraci i M3
I found this impressive info that someone else posted on another board:


BMW Car magazine results:

0-60:
335i - 5.6
335d - 5.6
mapped 335i - 5.2
mapped 335d - 5.3

0-100
335i - 13.6
335d - 13.3
mapped 335i - 11.7
mapped 335d - 11.9

Lap of Bruntingthorpe track:
Petrol= 1.22.8
Diesel= 1.22.7

E90 M3 round same track = 1.20.3
Diesel o setinu sekundy rychlejší, než benzín, oba o dvě a půl sekundy pomalejší než M3. Co je sportovní a co není?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.04.2012 09:00, RE: Autorizované servisy
Michal napsal:
To Petr-tipcars: tyhle "urban myths" už jsme tady tuším probírali. Kdyby to bylo opravdu tak jak píšete, jak dlouho by vydržel jet motor na přejetý olej? Long life se dělá po 25 tisících, Vy si opravdu myslíte, že by motor dokázal fungovat 50 tisíc nebo i víc na jeden olej? Co kdybych měl pech a přišel bych k tomu samému mechanikovi který už by si nepamatoval, že to posledně odfláknul - nechal by mně jet dalších 25 tisíc na ten už jednou nevyměněný olej a filtry? Tohle je těžce přitažené za vlasy.
Petr-Tipcars: Trocha reality: můj vůz: při koupi serviska atd. Najeto 110.000km, staré 7,5 roku. Vzduchový filtr: ORIGO z roku 2002, kabinový filtr přes 3 roky starý. Záznamy v servisce z nejmenovaných autorizáků říkaly něco úplně jiného...ohledně oleje idealisticky doufám, že aspoň ten se většinou mění...mít nové auto, jdu si k borci stoupnout, fakt to není sranda, jeho to bolet nebude. respektive jinak: mít nové auto, vykašlu se na long life a pod to auto si po 10-15tkm vlezu, dám tam nový s tím, že na 25 mi jej zase vymění (nebo aspoň oživí) v servisu...potom, co jsem viděl stav svého (údajně) dvakrát měněného vzduchového filtru s vyraženým datem výroby 4/2002, považuji za urban legend spíš to, že v servisu pracují poctiví lidé...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.04.2012 09:18, RE: Motorizace
Michal napsal:
Diesel o setinu sekundy rychlejší, než benzín, oba o dvě a půl sekundy pomalejší než M3. Co je sportovní a co není?
Petr-Tipcars:"Sportovní" se často zaměňuje s "nejrychlejší". V čem se jezdí rallye? ve směšných 1,6 až 2litrech, plus nějaké to turbo. Výkonově ta auta mohou mít kolem 250-300koní. Kdejaká A6 má víc. Sportovním parametrem vozu je především jeho hmotnost, dále podvozek, dále použitelnost brzd a řekněme, že až potom motor. Dále je rozdíl mezi soutěžáky na asfaltu a mimo něj. Běžný člověk se do sportovního vozu jednoduše v životě nedostane, byť by sportovním vozem byla jen Fiesta. Nejblíže ke sportovním autům, které se pohybují i mimo asfalt, má dnes pravděpodobně EVO, WRX, Focus RS a Megane RS. Klidně bych sem zahrnul i "starou" Fiestu ST. Na asfaltu by to byla jiná auta. Diesel 335 může být rychlejší než 335i, ale to se bavíme o skoro dvoutunových mastodontech. Z produkce BMW má sportovních genů v současnosti nejvíc asi 1M nebo 130i, popř. 135i, ale stejně tak jich má 320si. Toto auto je přes směšný výkon 170koní schopno člověka řidičsky posunout o velký kus dopředu. A to nikoli díky zrychlení, ale díky symbioze podvozku a motoru. Prakticky vzali podvozek M3 a pod kapotu dali benzínový motor, který umí točit skoro 7500otáček a který má maximální krouťák daleko za 4000. Víte, jaké mě ještě napadlo sportovní auto?: Nový Swift Sport: kolem 140koní a hmotnost jen lehounce nad tunou. To jsou výborné parametry. Stačí nadimenzovat rozumně brzdy a máte zajímavé náčiní pro okresky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.04.2012 09:26, RE: Motorizace
anonym napsal:
Petr-Tipcars:"Sportovní" se často zaměňuje s "nejrychlejší". V čem se jezdí rallye? ve směšných 1,6 až 2litrech, plus nějaké to turbo. Výkonově ta auta mohou mít kolem 250-300koní. Kdejaká A6 má víc. Sportovním parametrem vozu je především jeho hmotnost, dále podvozek, dále použitelnost brzd a řekněme, že až potom motor. Dále je rozdíl mezi soutěžáky na asfaltu a mimo něj. Běžný člověk se do sportovního vozu jednoduše v životě nedostane, byť by sportovním vozem byla jen Fiesta. Nejblíže ke sport...
Pro mně je nejsportovnější auto to nejrychlejší na okruhu. Je nějaký lepší ukazatel?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.04.2012 09:40, RE: Motorizace
Michal napsal:
Pro mně je nejsportovnější auto to nejrychlejší na okruhu. Je nějaký lepší ukazatel?
Petr-Tipcars: Ok, pokud se bavíme o okruzích na asfaltu, tam jsou kritéria jiná. Hmotnost hraje menší roli, protože její nárůst lze přetlačit výkonem a nepotřebujeme tolik obratnosti (respektive díky hmotnosti ji ani nemůžeme dosáhnout). Pak se může stát, že nejsportovnější auto bude naftový/benzínový dvoutunový buřt (nemyslím teď konkrétně 335d/335i) s vyhřívanými sportovními sedačkami, loketní opěrkou, dvouzonovou klimou, DVD přehrávačem a chladicím boxem plným šampusu pro vítěze závodu. To všechno je možné. Ale mně se z toho subjektivně nějak vytrácí to sportovno...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.04.2012 09:41, RE: Motorizace
Michal napsal:
Pro mně je nejsportovnější auto to nejrychlejší na okruhu. Je nějaký lepší ukazatel?
Přehlédnul jsem tu první větu /kurs rychločtení, nejpodstatnější informace se nacházejí uprostřed řádku V čem se jezdí rallye? Nevím v čem se jezdí, ale vyhraje ji vždycky ten, kdo má nejlepší čas. GT-R je těžká mrcha, ale na cestě rozseká všechno co jí přijde do cesty. Můžeme si hrát na nějaký sportovní "feeling" ale motoristický sport je velmi exaktní a měří se stopkama. Můžeme se bavit o zábavnosti automobilu, potom budete mít pravdu, ale pokud jde o sportovnost, obávám se, že existuje jenom jeden parametr - čas.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.04.2012 09:42, RE: Motorizace
Michal napsal:
Přehlédnul jsem tu první větu /kurs rychločtení, nejpodstatnější informace se nacházejí uprostřed řádku V čem se jezdí rallye? Nevím v čem se jezdí, ale vyhraje ji vždycky ten, kdo má nejlepší čas. GT-R je těžká mrcha, ale na cestě rozseká všechno co jí přijde do cesty. Můžeme si hrát na nějaký sportovní "feeling" ale motoristický sport je velmi exaktní a měří se stopkama. Můžeme se bavit o zábavnosti automobilu, potom budete mít pravdu, ale pokud jde o sportovnost, obávám se, že existuje jen...
Mezitím jste dopsal reakci - a já bych to shrnul - zábavnost vs sportovnost...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.04.2012 09:43, RE: Motorizace
Michal napsal:
Mezitím jste dopsal reakci - a já bych to shrnul - zábavnost vs sportovnost...
Pokud chcete skutečně sportovní auto, potom asi bude dobré uvádět silniční formule jako je Catterham nebo KTM X-bow... tam je to všechno tak jak píšete, kila vs výkon jsou v pořádku a proto jsou i dosažené časy špičkové...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.04.2012 09:44, RE: Autorizované servisy
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Trocha reality: můj vůz: při koupi serviska atd. Najeto 110.000km, staré 7,5 roku. Vzduchový filtr: ORIGO z roku 2002, kabinový filtr přes 3 roky starý. Záznamy v servisce z nejmenovaných autorizáků říkaly něco úplně jiného...ohledně oleje idealisticky doufám, že aspoň ten se většinou mění...mít nové auto, jdu si k borci stoupnout, fakt to není sranda, jeho to bolet nebude. respektive jinak: mít nové auto, vykašlu se na long life a pod to auto si po 10-15tkm vlezu, dám tam nový s t...
Ale vzduchový filtr a kabinový to je přece něco jiného než nevyměnit olejovou náplň a nevyměnit olejové filtry, jak píše auto recenze... to už jsou hodně hodně závažné obvinění, které se podle mně nekonají v reálu...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.04.2012 09:49, RE: Autorizované servisy
Michal napsal:
Ale vzduchový filtr a kabinový to je přece něco jiného než nevyměnit olejovou náplň a nevyměnit olejové filtry, jak píše auto recenze... to už jsou hodně hodně závažné obvinění, které se podle mně nekonají v reálu...
Petr-Tipcars: To už je na autorovi recenze, aby si toto obhájil (pokud to chce dál rozpitvávat). Mne potkaly naštěstí jen ty filtry...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.04.2012 11:22, RE: Autorizované servisy
Michal napsal:
Ale vzduchový filtr a kabinový to je přece něco jiného než nevyměnit olejovou náplň a nevyměnit olejové filtry, jak píše auto recenze... to už jsou hodně hodně závažné obvinění, které se podle mně nekonají v reálu...
Přidám jednu historku z mého kraje. Jeden můj známý - říkejme mu třeba Richard, majitel menšího servisu koupil kdysi pro svou manželku nový Mercedes. Je to už nějakou dobu, proto si už nepamatuju zda A-Klasse nebo B-Klasse, ale spíše si myslím, že šlo o A-čko. I bylo nebylo, jednoho dne nastal čas na první garanční prohlídku. Mimo jiné měl být vyměněn olej. Na servis auto přistavila přistavila přímo Richardova manželka. Po té co bylo vše hotovo, a manželka s ůsměvem dorazila domů, Richardovi to nedalo a "originální práci" servisu Mercedes překontroloval. Zjistil, že olej jestli měněn byl, tak jen možná jeho menší část - dle barvy, zápachu a charakteru oleje. Filtr oleje byl klasicky jen utřen zaolejovaným hadrem. Že filtr stoprocentně vyměněn nebyl, poznal jako automechanik sám... Takže se jelo spátky do servisu. Samozřejmě šéf techniků vše zapřel, to by si oni nikdy nedovolili, starý filtr - to není možné! A neurážejte nás!
Nakonec muselo dojít na znalecký posudek. Že znalecký posudek nedopadl pro servis dobře snad nemusím zmiňovat.
A toto se stalo v originálním servisu Mercedes v Olomouci. Stalo se to konkrétnímu člověku, kterého znám.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.04.2012 12:37, RE: Autorizované servisy
free78 napsal:
Přidám jednu historku z mého kraje. Jeden můj známý - říkejme mu třeba Richard, majitel menšího servisu koupil kdysi pro svou manželku nový Mercedes. Je to už nějakou dobu, proto si už nepamatuju zda A-Klasse nebo B-Klasse, ale spíše si myslím, že šlo o A-čko. I bylo nebylo, jednoho dne nastal čas na první garanční prohlídku. Mimo jiné měl být vyměněn olej. Na servis auto přistavila přistavila přímo Richardova manželka. Po té co bylo vše hotovo, a manželka s ůsměvem dorazila domů, Richardovi to ...
Musím přiznat, že jsem si také spíše myslel, že jde o UL, nicméně při jakékoliv opravě požaduji vždy použité díly z5, přičemž mám jejich stav/číslo zmapováno. Ještě se mi nestalo, aby mi v autorizáku něco účtovali a nevyměnili. Jak to dělají s olejem, nevím, měním jej sám. Pochopil bych, kdyby z výměny ulili litr oleje, ale celou náplň, nebo její větší část a filtr mi přijde dost riskantní. Navíc je obvykle olej na netu za úplně jiné ceny, než jej prodávají v autorizácích, a to přece nemá cenu kvůli několika stokorunám tohle riskovat. Na tom filtru je to dost poznat i po otření hadrem. Nakonec i ten olej na měrce je dost špatně vidět, když je nový.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.04.2012 15:39, RE: Autorizované servisy
Pepe napsal:
Jj, je to na optické bázi - propustnost světla zkrz jasně daný vodní film. Podobně by se snad dalo vyhodnocovat i u oleje, ne?
Ta optická metoda se dá nejspíš použít jen u té myčky, protože v tom prostoru je provozováno čištění, takže i to čidlo může být čištěno. V motoru se žádné čištění nekoná a pokud by se snímač neměnil s olejem, tak by jeho měřní šlo časem do háje.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.04.2012 16:43, RE: Motorizace
Michal napsal:
Přehlédnul jsem tu první větu /kurs rychločtení, nejpodstatnější informace se nacházejí uprostřed řádku V čem se jezdí rallye? Nevím v čem se jezdí, ale vyhraje ji vždycky ten, kdo má nejlepší čas. GT-R je těžká mrcha, ale na cestě rozseká všechno co jí přijde do cesty. Můžeme si hrát na nějaký sportovní "feeling" ale motoristický sport je velmi exaktní a měří se stopkama. Můžeme se bavit o zábavnosti automobilu, potom budete mít pravdu, ale pokud jde o sportovnost, obávám se, že existuje jen...
GT-R rozseká všechno protože to je 4kolka? 2 a 4 kolky se asi úplně nedají porovnávat spolu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.04.2012 16:59, RE: Autorizované servisy
David V napsal:
Musím přiznat, že jsem si také spíše myslel, že jde o UL, nicméně při jakékoliv opravě požaduji vždy použité díly z5, přičemž mám jejich stav/číslo zmapováno. Ještě se mi nestalo, aby mi v autorizáku něco účtovali a nevyměnili. Jak to dělají s olejem, nevím, měním jej sám. Pochopil bych, kdyby z výměny ulili litr oleje, ale celou náplň, nebo její větší část a filtr mi přijde dost riskantní. Navíc je obvykle olej na netu za úplně jiné ceny, než jej prodávají v autorizácích, a to přece nemá cenu k...
V poslední době si vozím na výměnu do autorizáků vlastní olej (5W-30), který kupuju na netu kolem 210/litr. Tak předpokládám, že mi tam dají to co jim donesu. <br>
<br>
Jinak ten známý známého z Mercedes servisu, co mi dávno servisoval moji 1. 626, tak tomu osobně se to asi vyplatilo. Protože mi dělal nejdřív výplach motoru 5L (předtím tam bylo kdo ví co), a pak za měsíc dalších 5L. Mně olej účtoval za 100 kč/litr. Takže pokud měl ojel gratis, tak je to pro něj tisícovka do kapsy. No ale pak prý jim tam instalovali kamery a řekl mi že už mi dál auto servisovat nebude Ale je to už cca 11 let nazpátek. Takže věřím, že dnes už se tam olej nekrade.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.04.2012 19:31, RE: Motorizace
Petr S napsal:
GT-R rozseká všechno protože to je 4kolka? 2 a 4 kolky se asi úplně nedají porovnávat spolu.
GT-R rozseká všechno, protože je to prostě zatraceně dobře vymyšlená kára. nepříliš zábavná, škaredá, ale brutálně účinná. Má automatickou převodovku, fuj! A 4x4!
Jenomže R8 je taky čtyřkolka a bude se dívat GT- Rku na zadek... a obávám se, že stejně tak i kdejaké Lambo...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.04.2012 19:33, RE: Autorizované servisy
David V napsal:
Musím přiznat, že jsem si také spíše myslel, že jde o UL, nicméně při jakékoliv opravě požaduji vždy použité díly z5, přičemž mám jejich stav/číslo zmapováno. Ještě se mi nestalo, aby mi v autorizáku něco účtovali a nevyměnili. Jak to dělají s olejem, nevím, měním jej sám. Pochopil bych, kdyby z výměny ulili litr oleje, ale celou náplň, nebo její větší část a filtr mi přijde dost riskantní. Navíc je obvykle olej na netu za úplně jiné ceny, než jej prodávají v autorizácích, a to přece nemá cenu k...
Takový risk by se vyplatil jenom zaměstnanci. Ovšem, je otázkou, který zaměstnanec bude riskovat zaměstnání kvůli pár stovkám za litr oleje... a nevyměnit celou náplň je naprostý nesmysl.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.04.2012 19:36, RE: Autorizované servisy
Michal napsal:
Takový risk by se vyplatil jenom zaměstnanci. Ovšem, je otázkou, který zaměstnanec bude riskovat zaměstnání kvůli pár stovkám za litr oleje... a nevyměnit celou náplň je naprostý nesmysl.
Do autorizovaného servisu si smíš vzít vlastní olej? No i kdyby to šlo tak bych na to asi neměl odvahu, hanba by mně fackovala...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.04.2012 21:48, RE: Autorizované servisy
Michal napsal:
Do autorizovaného servisu si smíš vzít vlastní olej? No i kdyby to šlo tak bych na to asi neměl odvahu, hanba by mně fackovala...
Kamarád tohle praktikuje u Škody. Za litr oleje Castrol cosi 5W30 si účtují 800 Kč a přitom na netu se dá pořídit kolem 200 Kč. Výměna náplně je minimálně 3 litry, čili úspora minimálně 1800. Hanba by mě fackovala takhe odírat na oleji. Není mi žinantní si do servisu donés vlastní ND, když je značkový za zcela nesmyslnou cenu (viz manžeta u Forda za 2200, druhovýroba za 400).
reagovat
1 2 3


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma

podobná vozidla v nabídce:




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.