0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 3 (E36)

kategorie zařazení tématu: poradna, servisní náklady, technické dotazy, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2006 00:18, dobra volba
auto dobry jen si je treba dat pozor na puvod protoze hodne jich je v bazarech s pretocenymi kilometry a asi i po bouracce jinak design vne i uvnitr i dodnes pekny jako minus bych uvedl jeste na pomery bmw docela chudou vybavu ale to se muze lisit kus od kusu jo a tohle auto by meli davat jen ridicum kteri maji nejake roky najezdene v zime a na mokru je nekdy docela zradne....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2006 10:15, RE: dobra volba
pola napsal:
auto dobry jen si je treba dat pozor na puvod protoze hodne jich je v bazarech s pretocenymi kilometry a asi i po bouracce jinak design vne i uvnitr i dodnes pekny jako minus bych uvedl jeste na pomery bmw docela chudou vybavu ale to se muze lisit kus od kusu jo a tohle auto by meli davat jen ridicum kteri maji nejake roky najezdene v zime a na mokru je nekdy docela zradne....
ja som si napriek neodporucaniu mnohych kupil 318tds kombi a zatial spokojnost.vybava sice zakladna,ale slusna(elektrika,klima,abs,central,2xairb).nie je to ziadny pretekar ale islo mi o spotrebu a ta je 6-7L cez zimu.na poriadne zajazdenie mam E30 325.myslim si ze celkovo E36 velmi slusne auto,hlavne posledne rocniky
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2006 11:08, RE: dobra volba
anonym napsal:
ja som si napriek neodporucaniu mnohych kupil 318tds kombi a zatial spokojnost.vybava sice zakladna,ale slusna(elektrika,klima,abs,central,2xairb).nie je to ziadny pretekar ale islo mi o spotrebu a ta je 6-7L cez zimu.na poriadne zajazdenie mam E30 325.myslim si ze celkovo E36 velmi slusne auto,hlavne posledne rocniky
Auto tak pro machýrky a chrudimáky...na prasení!!! BMW je statisticky nejvíce nehodová značka v západní Evropě-proč asi?...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2006 11:19, 4 válce
Ahoj, z článku to vypadá jako by všechny 4 válce měly řemen. Není to pravda motory M43 mají řetěz. Jezdím s 316i r.v. 12/1994 má zmiňovaný M43 a nejsou s ním žádné problémy (teď má najeto cca 175000 km). Uznávám že BMW je asi lepší mít se silnějším motorem, ale pro toho kdo jezdí méně a nechce platit vyšší povinné ručení i 4 válce odvedou dobrou práci. Mluvím o benzínových motorech, s TDS nemám zkušenost.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2006 11:29, ta odpoved
pdotaz je na 4 v a odpoved je teda na typ s 4 V nebo 6V ??
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2006 11:47, David
Do BMW e36 se dělaly dva druhy čtyřválců - změna byla v roce 93. Konstrukčně jsou stejné, ale ty novější mají o nějaký koník navíc (1,6 z 99 na 102 koní, 1,8 ze 113 na 115 koní), nižší spotřebu a rozvody řetězem. Ty starší měly řemen. Pak se ještě dělaly našlapaný motory 1,8 iS 16V- 140 koní ve dvou objemech 1800 a 1900ccm - oba měly rozvody řetězem... Také plánuji koupi BMW e36 a rozhodně bych se díval po modernizované verzi od roku 93 - lepší motory, už tolik nereznou, kvalitnější materiály, zpracování.... Sice vizuálně jsou auta stejná, ale kvalita poskočila..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2006 11:48, dobré auto
Co se mě týče, mohu E36 jen doporučit ( viz má přiložená recenze na 325TDs, kdy se strhla bitva o pro a proti BMW ). E36ky jsou auta s rádoby sportovním nádechem a podle toho je s nima také většinou zacházeno, vypráskaných kočárů s novým lakem je po bazarech plno. Při koupi bych se zaměřil na motory s vyšším obsahem - na váhu E36ky alespoň 320i, ale to je na každém, jestli se chce vozit nebo závodit. Projevují se zde spíše klasické závady jako tekoucí vodní pumpy,zteřelé podtlakové hadičky,vibrující brzdy, vůle v zavěšení kol ( zadní náprava + praskající zadní pružiny ). Naproti tomu náhradní díly jsou cenově velice dostupné a většinu věcí si průměrný kutil opraví sám.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2006 11:49, RE: David
anonym napsal:
Do BMW e36 se dělaly dva druhy čtyřválců - změna byla v roce 93. Konstrukčně jsou stejné, ale ty novější mají o nějaký koník navíc (1,6 z 99 na 102 koní, 1,8 ze 113 na 115 koní), nižší spotřebu a rozvody řetězem. Ty starší měly řemen. Pak se ještě dělaly našlapaný motory 1,8 iS 16V- 140 koní ve dvou objemech 1800 a 1900ccm - oba měly rozvody řetězem... Také plánuji koupi BMW e36 a rozhodně bych se díval po modernizované verzi od roku 93 - lepší motory, už tolik nereznou, kvalitnější materiály, z...
to máš recht....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2006 12:13, RE: dobré auto
Roman napsal:
Co se mě týče, mohu E36 jen doporučit ( viz má přiložená recenze na 325TDs, kdy se strhla bitva o pro a proti BMW ). E36ky jsou auta s rádoby sportovním nádechem a podle toho je s nima také většinou zacházeno, vypráskaných kočárů s novým lakem je po bazarech plno. Při koupi bych se zaměřil na motory s vyšším obsahem - na váhu E36ky alespoň 320i, ale to je na každém, jestli se chce vozit nebo závodit. Projevují se zde spíše klasické závady jako tekoucí vodní pumpy,zteřelé podtlakové hadičky,vibru...
Mám takový dotázek... Jak jsem psal, chci modernizovanou e36 od roku 93.. Jen se pořád nemůžu rozhodnout jaký motor. Špatnej totiž nebyl žádnej...... A jak nemám rád diesely, uvažuji také o TDS. Buď se spokojím se slabou dynamikou a koupím 318 benzín (malá spotřeba a ručení), nebo rovnou 325 (blbě se shání, málokdo ho prodá). A sehnat brko 318 iS v dobrém stavu snad nejde...Lákalo by mě i 325TDS, ale mám trochu obavy. Většinou jezdím po městě a to nedělá nafťákům dobře. Také mám obavy (možná neopodstatněné) z poruch vstřikovacího čerpadla a prasklé hlavy.. Docela lákavé je taky 1,7 TDS (spotřeba nula, malé ručení a už také nepraská hlava) - ale holt dynamika už nebude nic moc... Já fakt nevím (( Teď mám Sierru sedan z roku 92, tam byl výběr motoru jednoduchý, vybral jsem ten neljepší motor od Forda - 2,0 DOHC 8V, tam byla volba jasná, všechny ostatní motory stály zaprd... Ale u e36 špatný motory prostě nebyly... Ach jo...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2006 13:13,
To mi nikdo neporadí, s jakým motorem to koupit? No, šestivál je úplně jiná liga, to by se mi opravdu líbilo Míval jsem v Granadách motory 2.3 V6 a 2,8 V6 a zařekl jsem se, že už pod 6 válců nepůjdu. Teď mám sice jen 4, ale šestivál je šestivál.. A zvláště ty od BMW jsou třída.. Povozil jsem se v BMW 325 e30 (170 koní) a je to zážitek.. Co potom 325 e36 192 koní...Akorát jsem se nikdy nesvezl v 325TDS.. Bohužel nikoho s tímto vozem neznám To co jsem o tomto motoru četl - velmi zajímavé... Jednou jsem se nechal v Brně ze srandy vyprovokovat k závodu do Vinohradského kopce... Opravdu jsem nečekal, že i moje dvoulitrová Sirrka se 120 koníkama bude čuchat saze z nafťáka
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2006 14:29,
Jasně že benzínovej 6válec je super.Ale to TDSko neni k zahození,chová se jako benzin dole nic moc ale nahoře excelentní zátah.Mám ho v 525 TDS r.v.1995 a je super ten mám najeto nějakej 360000 a nechystámse ho prodávat,tenhle motor stačí na všelijaké ježdění a dálnici ukážu prdelku kdejakýmu "sportákovi" benzinovýmu.
Děláš dobře že jdeš do BMW a diesel je super,jestli máš strach z nějakýho vadnutí po 3500ot. u TDI tak tady na to zapoměn.TDi je pro ženský TDS pro chlapy kdo umí jezdit
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2006 14:47, RE: bez předmětu
dektr1 napsal:
Jasně že benzínovej 6válec je super.Ale to TDSko neni k zahození,chová se jako benzin dole nic moc ale nahoře excelentní zátah.Mám ho v 525 TDS r.v.1995 a je super ten mám najeto nějakej 360000 a nechystámse ho prodávat,tenhle motor stačí na všelijaké ježdění a dálnici ukážu prdelku kdejakýmu "sportákovi" benzinovýmu.
Děláš dobře že jdeš do BMW a diesel je super,jestli máš strach z nějakýho vadnutí po 3500ot. u TDI tak tady na to zapoměn.TDi je pro ženský TDS pro chlapy kdo umí jezdit
jj, díky... Já jsem docela odpůrce dieselů v osobácích.. Dle mého, smradlavá nafta patří do náklaďáku.... Ani ty dnešní HDI, TDi, PD, DCI a kdovíco ještě mě nijak neoslovily. Benzín je benzín. Ale je opravdu jen jeden ropák, který mě zaujal. A je to právě 2,5TDS. Hezky nepřímej vstřik (žádnej uklechtanej traktor jako TDI), je to šestivál a i když je to diesel, je to pořád sportovní BMW !!! Právě na něm se mi líbí, že se s ním dá jezdit kadla-kadla za pár litříků, ale když se mu šlápne za krk, chová se jako benzín se zátahem v otáčkách. Jen škoda, že jsem se s ním nikdy nesvezl.... Ale co jsem o něm zatím četl, asi by mi ta jeho spíše "benzínová" charakteristika právě vyhovovala více, než třeba u motorů TDi, které sice zatáhnou, ale pak umřou... Jen se chci zeptat, jak ten motor po těch 360 tisících vypadá? Tahá stále dobře? Co zimní starty? (z toho mám také obavy) . Byly nějaké závažnější závady a opravy na motoru? Zatím díky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2006 14:56, RE: bez předmětu
David napsal:
jj, díky... Já jsem docela odpůrce dieselů v osobácích.. Dle mého, smradlavá nafta patří do náklaďáku.... Ani ty dnešní HDI, TDi, PD, DCI a kdovíco ještě mě nijak neoslovily. Benzín je benzín. Ale je opravdu jen jeden ropák, který mě zaujal. A je to právě 2,5TDS. Hezky nepřímej vstřik (žádnej uklechtanej traktor jako TDI), je to šestivál a i když je to diesel, je to pořád sportovní BMW !!! Právě na něm se mi líbí, že se s ním dá jezdit kadla-kadla za pár litříků, ale když se mu šlápne za krk, ch...
Říkám žádné problémy,jasně když je v zimě jako tuhle u nás -25 stupnů,tak sem musel chvíli točit ale čapl po chvíli.Motor jede jako šlak pořád krásně dálniční stoupání bez podřazení a ten zátah nahoře,tomu se žádný TDi který dole táhne jako hovado s protáčením kol.Nechápu jak lidi z toho můžou bejt uvařený,ta spotřeba ta je dobrá i při rychlý jízdě to není nějak hrozný(ěl sem Passata 1,9 TDi 81kw) musel sem ho prodat nedalo se vtom jezdit rychlejší průjezd zatáčkou a zadní VLEČENÁ NÁPRAVA skákala jako kráva.Hrůza
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2006 15:09, RE: bez předmětu
Dektr1 napsal:
Říkám žádné problémy,jasně když je v zimě jako tuhle u nás -25 stupnů,tak sem musel chvíli točit ale čapl po chvíli.Motor jede jako šlak pořád krásně dálniční stoupání bez podřazení a ten zátah nahoře,tomu se žádný TDi který dole táhne jako hovado s protáčením kol.Nechápu jak lidi z toho můžou bejt uvařený,ta spotřeba ta je dobrá i při rychlý jízdě to není nějak hrozný(ěl sem Passata 1,9 TDi 81kw) musel sem ho prodat nedalo se vtom jezdit rychlejší průjezd zatáčkou a zadní VLEČENÁ NÁPRAVA skákala jako kráva.Hrůza
jj, díky Zadní náhon je holt zadní náhon.. Žádnej "předohrab" mi v životě nesmí do baráku. A BMW bylo vždycky můj sen. Jezdil jsem v 325 e30, 525 e34 a 535 e34 - vždy krásné svezení a zážitek. Po řadě Fordů už asi nastal čas, konečně si svůj sen splnit koupí e36 - designově dle mého nejhezčí ze všech báwů... Nechci žádnou utahanou herku, uhnanou od puberťáků... Představoval bych si nějaký slušný, zachovalý kousek, s výbavou, od roku 94, tak do těch 150 tisíc Kč. Také se mi na TDS líbí, že to není žádný ultramoderní, hyper, super a ultra TDI, s choulostivými vstřiky, čerpadly, přeplácanou elekronikou atd. Prostě ještě klasickej, robustní, poctivej nafťák.. No, a bohužel se v dnešní době člověk musí dívat i na spotřebu.. I když je mi jasné, že se u BMW na ni nesmím moc koukat, bude jsitě rozdíl jezdit za třeba 12-15 litrů benzínu s 325kou, nebo za nějakých 7 -10 nafty s TDS....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2006 15:22, RE: bez předmětu
David napsal:
jj, díky Zadní náhon je holt zadní náhon.. Žádnej "předohrab" mi v životě nesmí do baráku. A BMW bylo vždycky můj sen. Jezdil jsem v 325 e30, 525 e34 a 535 e34 - vždy krásné svezení a zážitek. Po řadě Fordů už asi nastal čas, konečně si svůj sen splnit koupí e36 - designově dle mého nejhezčí ze všech báwů... Nechci žádnou utahanou herku, uhnanou od puberťáků... Představoval bych si nějaký slušný, zachovalý kousek, s výbavou, od roku 94, tak do těch 150 tisíc Kč. Také se mi na TDS líbí, že ...
Jo přesně a když jedeš normal ta k není problém kolem 6 litrů mám 5ku a s 3kou to nebude problem Štastný kilometry ZDAR
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2006 15:41, RE: bez předmětu
dektr1 napsal:
Jasně že benzínovej 6válec je super.Ale to TDSko neni k zahození,chová se jako benzin dole nic moc ale nahoře excelentní zátah.Mám ho v 525 TDS r.v.1995 a je super ten mám najeto nějakej 360000 a nechystámse ho prodávat,tenhle motor stačí na všelijaké ježdění a dálnici ukážu prdelku kdejakýmu "sportákovi" benzinovýmu.
Děláš dobře že jdeš do BMW a diesel je super,jestli máš strach z nějakýho vadnutí po 3500ot. u TDI tak tady na to zapoměn.TDi je pro ženský TDS pro chlapy kdo umí jezdit
TDI že je pro ženský??? Tak třeba 2,5 TDI R5 (103 kW) od Audi strčí nějaký TDS do kapsy. A určitě u něho nehrozí prasknutí hlavy jako u TDS. TDI zdar!!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2006 15:47, RE: David
anonym napsal:
Do BMW e36 se dělaly dva druhy čtyřválců - změna byla v roce 93. Konstrukčně jsou stejné, ale ty novější mají o nějaký koník navíc (1,6 z 99 na 102 koní, 1,8 ze 113 na 115 koní), nižší spotřebu a rozvody řetězem. Ty starší měly řemen. Pak se ještě dělaly našlapaný motory 1,8 iS 16V- 140 koní ve dvou objemech 1800 a 1900ccm - oba měly rozvody řetězem... Také plánuji koupi BMW e36 a rozhodně bych se díval po modernizované verzi od roku 93 - lepší motory, už tolik nereznou, kvalitnější materiály, z...
Rozvodový řemen zde docela rád praská, takže interval výměny je zde 60000km, což je směšné, nejlepším 4 válcem, který se však běžně vyskytoval jen v coupe(speciálně pro český trh byla určena i verze sedan s označením iS) je 16 v varianta jedná se o motor řady M42, který disponuje například dvojitou škrtící klapkou( druhá se otevírá při dosažení cca 4300 ot/min čímž se sice zvýšý spotřeba, ale také se motor podstatně rychleji vytáčí), dále proměnná délka sacího potrubé DISA aj.Určitě je nutné nechat změřit komprese, nebot tyhle auta mají hodně za sebou a ne vždy šetrně se s nimy zachází, rovněž spotřeba oleje je vyšší, což nemusí nutně znamenat opotřebení, ale je to kvůli větší vůli mezi pístním kroužkem a válce, což podporuje rychlejší vytáčení.Vzhledem k provozním nákladům bych tenhle motor doporučil asi nejvíce, jelikož třeba proti 6 válcům není tak náchylný na praskání hlav.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2006 15:56, RE: bez předmětu
David napsal:
To mi nikdo neporadí, s jakým motorem to koupit? No, šestivál je úplně jiná liga, to by se mi opravdu líbilo Míval jsem v Granadách motory 2.3 V6 a 2,8 V6 a zařekl jsem se, že už pod 6 válců nepůjdu. Teď mám sice jen 4, ale šestivál je šestivál.. A zvláště ty od BMW jsou třída.. Povozil jsem se v BMW 325 e30 (170 koní) a je to zážitek.. Co potom 325 e36 192 koní...Akorát jsem se nikdy nesvezl v 325TDS.. Bohužel nikoho s tímto vozem neznám To co jsem o tomto motoru četl - velmi zajíma...
Ozvi se mi na 777/163 810 a pokud jsi z Brna, testovací jízda v 325 TDs není problém :o)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2006 15:57, RE: David
Tomáš napsal:
Rozvodový řemen zde docela rád praská, takže interval výměny je zde 60000km, což je směšné, nejlepším 4 válcem, který se však běžně vyskytoval jen v coupe(speciálně pro český trh byla určena i verze sedan s označením iS) je 16 v varianta jedná se o motor řady M42, který disponuje například dvojitou škrtící klapkou( druhá se otevírá při dosažení cca 4300 ot/min čímž se sice zvýšý spotřeba, ale také se motor podstatně rychleji vytáčí), dále proměnná délka sacího potrubé DISA aj.Určitě je nutné nec...
Jo, iS je brko.. Kamoš ho má v e30 a je spokojený.. Akorát mi to ještě nepůjčil Byla by to určitě rozumná volba - malý ručení, jede úplně stejně jako dvoulitr, ale s menší spotřebou.. Akorát, že to není šestivál (ten zvuk šestiválu miluju). A bude asi taky docela problém sehnat nějakej zachovalej kousek.. Ve verzi kupé jich docela jezdí, ale já chci sedan.. Kupé je sice nádherný, ale počítám s budoucí rodinou, takže jedině sedan. A sedanů iS je jako šafránu...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2006 15:59, RE: bez předmětu
Roman napsal:
Ozvi se mi na 777/163 810 a pokud jsi z Brna, testovací jízda v 325 TDs není problém :o)
Jasně že jsem z Brna. Z Líšně... Díky moc za nabídku, určo se brzy ozvu. Samo všechno platím. A nemíním Ti to nijak honit, neboj
reagovat
1 2 3 4




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.