Brachy napsal:
Ty kilometry se mi nezdaji. Mel jsem si moznost pujcovat a chvilku jezdit se starou 525 v nafte (mela najeto cca 300 po 6 letech), behem roku zadny problem. Sam sem mel pak mondeo koupeno 130tisic a jezdeno do 230 tisic, taky zadny problem (1.8 benzin).
Ta 530d se podle meho zacina sypat tak v 350 - 400 tisicich. Neveril bys kolik ty auta maji najeto. Staci sednout do taxiku nekde v zahranici a uvidis jak MB E-240 kterej vypada uvnitr jak novej ma nalitano 250 tisic...
... jsem tu náhodou tento víkend "rozebírala" a dle statistik má spíše pravdu Petr. Psala jsem o výjimkách typu taxi, ale "obecně" jsou vozy "plánovány" (BEZ ohledu na značku - tedy KROMě RR a Bristol apod.) na nějakých cca 12-13 let provozu a čtvrt milionu kilometrů (co se děje POTOM ... od toho už výrobce dává tak trochu "ruce pryč"). Samozřejmě záleží na tom JAK je vůz během oněch 250.000 km "provozován/ošetřován/"krmen", ale ..
.. statistika praví že ..
BMW 5 má po 10-11 letech provozů průměrně naježděno 158.000 km (a je co do spolehlivosti hodnoceno jako 47. - z 68mi)
MB třídy E má po 10-11 letech průměrně najeto 161.000 km (a je hodnocen jako 34. - z 68mi)
pro "zajímavost" (pro "český" pohled asi "překvapení")
Citroën Xantia má po 10-11 letech průměrně najeto 146.000 km (a co do spolehlivosti je hodnocena jako 16. - z 68mi)
NEJlepší je Porsche 911 (chápu), NEJhorší Ford Ka a předposlední Renault Twingo (až tak nepřekvapí), 64-65tá je škoda felicia (také nepřekvapí - 109.000 km v průměru) - ach a je hodnocena společně se (stejně jako) seat Toledo.
Co se "výdrže" motoru týče, "věřila" bych spíše americkýcm "small" blockům a nebo (a to VÍM se "seriozního" zdroje) plochým motorům Subaru (doby dieslovým mercedesů které vydržely "vše" jsou už spíše "minulostí").