driver111 napsal:
servis za 25k ročně je nesmysl - já mám dva staré diesly - oktávku rotačku a již zmiňované stilo a po prvotních velkých servisech cca za 20 po koupi se dělá jen spotřebák a nic se nevysralo krom turba u oktávky, což bylo rok po koupi a to byl jen jeden jediný výdaj navíc, který neberu jako spotřebák, takže pokud někdo sype takové prachy (25k) ročně do starého auta, je blázen a raději to hodím ze skály, nebo se vykašlal na řádnou údržbu a pak to tak vypadá... A zrovna to stilo jsem kupoval za 75...
Dlouhodobě samozřejmě ano, nicméně se ztotožňuji s brinem o 2 příspěvky výše. Auta u nás jezdí zanedbaná, nikdo na ojetině nemění nic preventivně, snad jen ten olej a rozvoďák, což jsou fatální věci. Připadám si jako exot, když jsem vyměnil katalyzátor s lambda sondami po 200 tkm (deklarovaná životnost 160 tkm), připadám si jako exot, když spravím něco, co auto nezastaví a neomezuje na provozu (odsávání olejových par), připadám si jako exot, když ve 210 tkm preventivně vyměním svíčky, kabely a cívku, u kterých nevím, kdy odejdou atd. A všechny tyhle věci se pozitivně projevily na provozu, takže jsem ani o jedné nakonec nemohl říci, bylo to zbytečné a předčasné. A to nemám auto, které by na volném trhu mělo hodnotu 80 tisíc.
A dělám to za 2 důvodů:
1.) nechci, aby mi auto někde kleklo s rodinou na palubě, kdy budu nejmíň připraven
2.) je to zábava, takže mi není líto ani těch peněz ani toho času
Takže já mám doma přesně to auto, kteří všichni chtějí koupit, ale rovnou říkám, že zadarmo to fakt není.
A dovolím si tvrdit, že když vezmu 50 tisíc a vrazím to do auta (některá životně důležitá čidla, tlumiče, silentbloky na nápravách, zadní třmeny a pod.), k čemuž stejně postupně dojde, furt budu mít lepší auto, než nějaké anonymní za 130, i když bych si ročníkově o 5 let polepšil.