0
zpět
 

diskuze k tématu: Zábavné / nenudné auto pro malou rodinu do 200 000

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit
Valnoha
počet příspěvků322
datum registrace03.01.2011
Pondělí 16.01.2017 19:43, Ggggggg mmmmmm nnnnnn
Zdeny zase si vyplavil.... Mam spis strach o tvoji cevku. Kdyz se nekdo pta co kolik stoji muze to byt prave z duvodu ze je financne gramotnej a nasledne po obdrzeni informaci si zkalkuluje jestli na to ma ci nikoliv. Nemusi to zakonite znamenat co to stoji = nemam prachy
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Úterý 17.01.2017 07:51, RE: neco k tematu
KoobaS napsal:
David V napsal:
mufik.martin napsal:
David V napsal:
mufik.martin napsal:
Jen bych prodal svou trosku do mlyna. Vyrok typu, ze za 200 tis je Auto 10 a vice le t stare je kravina. PRed 2 mesici jsem koupil za 213 tis C5 z roku 2011 v hodne zachovalem stavu. Potrebovali jsme Auto, kde bude velky kufr na kocarek a uz bude rozmerem i bezpecnosti vyhovovat rodinnym pozadavkum. Libila se mi podobna auta jako tazateli, octavia (i když je o tridu mensi, ale libila by se mi), Mondeo, C5, Superb, MAzda 6, Accord, Audi A4 a BMW 3/5 atd....jenze po zvazeni rocniku vyroby, najezdu a servisu me na konci zbyli defacto 3 kandidati, Mazda 6, Mondeo a C5. Jelikoz najedo okolo 35its km rocne potrebuji naftu, LPG bych nedosahl cenove, sehnat benzin je o dost drazsi u techto aut + cena prestavby a jsem o 60tis draz nez s naftou. U mazdy v nafte jsem se trosku bal dilu na naftaka, takze jsem vybiral mezi mondeem a C5. Nakonec rozhodla nahoda zachovaleho kousku za rozumnou cenu a tak jsem jel pro C5. Prvotni servis 20tis a snad bych mel mit klid na par kilometru. Tazateli bych doporucil Mondeo, podvozek bude sportovnejsi nez C5, a za dane penize nic mladsiho a lepsiho moc nesezene. Vse ostatni bud podle me starsi, olitanejsi v drazsim servisem. Cim vice "premiove auto" tim starsi a ojetejsi. My meli podminku rocnik minimalne 2010 a tak moc velky vyber nebyl. A Mondeo po faceliftu tusim 2010 s tim dennim svicenim a zadnimi svetly se svetelnymi tubusy je moc krasne. Hlavne do kufru vrazite kocar a dalsi kraviny. Alfa se nam tez libila, ale ten prah v kfru je obrovsky, neprakticky a kufr pomerne maly. Mame jeste psa, takze nejkrasnejsi alfa musela byt hned vyrazena z vyberu.
Tak jsem se díval, kde dělám chybu, že nemůžu najít slušný auto do 200 tisíc Kč, aby se věk neblížil 10-ti letům a už to vím. Nevybírám naftu a francouze.
Abych se přiznal, tak jsem nepochopil co jste tím myslel? Ano pokud hledáte BMW, MB nebo VW tak za 200 opravdu jedine kusy starší 10 let. Otázka zní, jeslti je lepší 10 let starý němec nebo 5 let starý francouz.....jinak sá jsem chtěl benzin a přestavět na LPG, ale bohužel finančně je to nereálné a výběr tristní. Jinak jel jsem teď novým rapidem (8tis km najeto) 1,2 TSI a ten Motor je neskutečně hlučný, naproti tomu HDI co mám v C5 je neskutečně tichý, mnohem tišší než například to TSI, to jen abych předešel diskuzi na téma, že nafta je Traktor a nýtuje to až z toho třeští hlava.....Ja jsem palivo moc neřešil, měl jsem jistou představu o velikosti auta, chtěl jsem Automat (už mě nebaví řadit) a určité stáří a kilometry. Bohužel s cenou okolo 200 - 230 nebylo v benzinu nic. zbyli tedy jen naftaky.
Myslel jsem tím pouze to, že ani naftový motor and auta francouzské výroby nejsou v mém hledáčku a pak je výběr tristní. Nic pejorativního. Navíc mě zajímají motory od 5-ti válců nahoru. Další věc je preference splývavé zádě, což vyřadí dost výrobců. Sedan je nepraktický, ale paradoxně přijatelnější než mnohem praktičtější kombík. Pak se nebráním ani takovým činům, jako Hyundai Sonata nebo Grandeur (ten úplně nový vypadá fakt dobře, sice už má přímý vstřik, ale to se dá řešit 100 oktanovým benzínem) a připouštím, že je to kvůli motoru. Jejich ceny jsou taky směšné, výbava slušná a spolehlivost srovnatelná. Komentář: Pokud je motor 1.2 TSi hlučný (oproti chrochtáku), pak je s ním něco špatně.
Davide, tam to bude spíš o tom, že C5 má tu naftu řádně odhlučněnou. Kdežto rapid s 1,2TSI na tlumících hmotách značně ošizen...


Odhlučněnou + vyvažovací hřídele. Daní za ticho je vyšší spotřeba. O Vánocích jsem jel taxíkem - Sup2, v naftě. Vevnitř daleko větší kravál, než v té C5, dokonce i než v mé staré 406 2,2 HDi...
reagovat
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Úterý 17.01.2017 08:00, RE: neco k tematu
Pepe napsal:
KoobaS napsal:
David V napsal:
mufik.martin napsal:
David V napsal:
mufik.martin napsal:
Jen bych prodal svou trosku do mlyna. Vyrok typu, ze za 200 tis je Auto 10 a vice le t stare je kravina. PRed 2 mesici jsem koupil za 213 tis C5 z roku 2011 v hodne zachovalem stavu. Potrebovali jsme Auto, kde bude velky kufr na kocarek a uz bude rozmerem i bezpecnosti vyhovovat rodinnym pozadavkum. Libila se mi podobna auta jako tazateli, octavia (i když je o tridu mensi, ale libila by se mi), Mondeo, C5, Superb, MAzda 6, Accord, Audi A4 a BMW 3/5 atd....jenze po zvazeni rocniku vyroby, najezdu a servisu me na konci zbyli defacto 3 kandidati, Mazda 6, Mondeo a C5. Jelikoz najedo okolo 35its km rocne potrebuji naftu, LPG bych nedosahl cenove, sehnat benzin je o dost drazsi u techto aut + cena prestavby a jsem o 60tis draz nez s naftou. U mazdy v nafte jsem se trosku bal dilu na naftaka, takze jsem vybiral mezi mondeem a C5. Nakonec rozhodla nahoda zachovaleho kousku za rozumnou cenu a tak jsem jel pro C5. Prvotni servis 20tis a snad bych mel mit klid na par kilometru. Tazateli bych doporucil Mondeo, podvozek bude sportovnejsi nez C5, a za dane penize nic mladsiho a lepsiho moc nesezene. Vse ostatni bud podle me starsi, olitanejsi v drazsim servisem. Cim vice "premiove auto" tim starsi a ojetejsi. My meli podminku rocnik minimalne 2010 a tak moc velky vyber nebyl. A Mondeo po faceliftu tusim 2010 s tim dennim svicenim a zadnimi svetly se svetelnymi tubusy je moc krasne. Hlavne do kufru vrazite kocar a dalsi kraviny. Alfa se nam tez libila, ale ten prah v kfru je obrovsky, neprakticky a kufr pomerne maly. Mame jeste psa, takze nejkrasnejsi alfa musela byt hned vyrazena z vyberu.
Tak jsem se díval, kde dělám chybu, že nemůžu najít slušný auto do 200 tisíc Kč, aby se věk neblížil 10-ti letům a už to vím. Nevybírám naftu a francouze.
Abych se přiznal, tak jsem nepochopil co jste tím myslel? Ano pokud hledáte BMW, MB nebo VW tak za 200 opravdu jedine kusy starší 10 let. Otázka zní, jeslti je lepší 10 let starý němec nebo 5 let starý francouz.....jinak sá jsem chtěl benzin a přestavět na LPG, ale bohužel finančně je to nereálné a výběr tristní. Jinak jel jsem teď novým rapidem (8tis km najeto) 1,2 TSI a ten Motor je neskutečně hlučný, naproti tomu HDI co mám v C5 je neskutečně tichý, mnohem tišší než například to TSI, to jen abych předešel diskuzi na téma, že nafta je Traktor a nýtuje to až z toho třeští hlava.....Ja jsem palivo moc neřešil, měl jsem jistou představu o velikosti auta, chtěl jsem Automat (už mě nebaví řadit) a určité stáří a kilometry. Bohužel s cenou okolo 200 - 230 nebylo v benzinu nic. zbyli tedy jen naftaky.
Myslel jsem tím pouze to, že ani naftový motor and auta francouzské výroby nejsou v mém hledáčku a pak je výběr tristní. Nic pejorativního. Navíc mě zajímají motory od 5-ti válců nahoru. Další věc je preference splývavé zádě, což vyřadí dost výrobců. Sedan je nepraktický, ale paradoxně přijatelnější než mnohem praktičtější kombík. Pak se nebráním ani takovým činům, jako Hyundai Sonata nebo Grandeur (ten úplně nový vypadá fakt dobře, sice už má přímý vstřik, ale to se dá řešit 100 oktanovým benzínem) a připouštím, že je to kvůli motoru. Jejich ceny jsou taky směšné, výbava slušná a spolehlivost srovnatelná. Komentář: Pokud je motor 1.2 TSi hlučný (oproti chrochtáku), pak je s ním něco špatně.
Davide, tam to bude spíš o tom, že C5 má tu naftu řádně odhlučněnou. Kdežto rapid s 1,2TSI na tlumících hmotách značně ošizen...
Odhlučněnou + vyvažovací hřídele. Daní za ticho je vyšší spotřeba. O Vánocích jsem jel taxíkem - Sup2, v naftě. Vevnitř daleko větší kravál, než v té C5, dokonce i než v mé staré 406 2,2 HDi...


Aha. Kdysi jsem tu psal o Mondeu TDDi. To vevnitř bylo taky celkem tiché, ale jak jsi otevřel okénko, tak neskutečný randál.
Nicméně pár TSi-čky jsem jel a ten motor je tichý přirozeně bez odhlučnění, takže pokud není, tak je s ním něco špatně.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1008
datum registrace23.04.2014
Úterý 17.01.2017 08:05, RE: zdeny60
Zdeny60 napsal:
Ingi88 napsal:
A s čím konkrétně si tu poradil ty? S ničím, tak zavři tu svou nevymáchanou papuli, děláš tu ze sebe důležitého a jsi jen arogantní tupé hovado. Kdyby ses s lidma nebavil jak s dementy tak se tak oni nebaví s tebou.A pokud sis nevšiml, za názory jsem zde slušně poděkoval, stejně i za čas jim věnovaný, tebe slušně požádal, abys už nereagoval, ale přes tu svoji nadutost ani nejsi schopný to vidět - ty sem nechodíš radit, ale léčit si svůj mindrák.BMW jsem původně ani nechtěl, ale zalíbilo se mi, takže jaký vlhký sen? Nehledě na to, že si vybírám z několika aut, včetně toho Mondea a co seženu, to seženu.K tomu servisu - všechno něco stojí, někde je něco levnější, někde dražší, já za provoz auta (myšleny základní věci bez paliva) klidně 25000,- ročně dám, ale o tom ty víš kulový - tak se k tomu laskavě nevyjadřuj. Zrovna tebou zmíněný renault, konkrétně laguna je třeba na výměnu zadních kotoučů dvakrát dražší než trojková 525i, jiné technologické řešení... nehledě na to, že věci na BMW bych obecně pokládal za kvalitnější než na Renaultu a to že se ptám, co kolik stojí, je základní ekonomické smýšlení člověka, který nemá v hlavě vymeteno a není mu jedno za co peníze dá.Jsem možná mladej a nevybouřenej, ale aspoň se narozdíl od tebe můžu považovat za slušného člověka...
Tak slušnej určitě ne, protiože kdybys byl, tak nebudeš hrubě nadávat. Já to chápu, ona se vl věku pravda od zkušenějších a potažmo zejména starších těžko poslouchá, ale s tím se musíš smířit. Zatím skáčeš, jako šašek, až ti praskne cévka. Diskuzi tedy rozhodně vést neumíš, na to ti chybí aspoň minimální trocha slušnosti při vedení debaty. Skoro bych řekl, že ti chybí úcta ke straším. To se budeš taky msuet doučit. K autům jsem ti - pokud vím - poradil k věci. Ta rada zazní znovu, protože ty si ji zcela evidnetně nepamatuješ: máš-li problémy s rozpočtem - a to cítím, že máš, pak si nekupuj žádné auto německé značky včetně čehokoliv z koncernu VW a mladších ročníků výroby (čímž tedy - znovu zopkauji - myslím BMW/AUDI/MB), takže ti zbývá de facto franckouzká či italská výroba, Ford možná i starý korejec (protože mladší vozy jsou paradoxně dost drahé na srevisu, a´t Hyundai, tak Kia). Co chceš slyšet víc? Chceš to zazpívat? Sám píšeš, že jsi ekonomicky smýšlející jedinec. Ovšem v tom případě tvoje volba vylučuje tuto teorii, protože kdo začíná sdoatzem, kolik stojí to či ono, obvykle prozrazuje, že není příliš ekonomicky silnýv kramflecích, ale jeho EGO mu velí s ezviditelnit letitým olítanám a mizerně servisovaným BMW (protože neolítané a dobře servisované bude v pněkud jiné cenové hladině). To ovšem ty vidět nechceš, ty se už vidíš, jak kroužíš kolem učňáku a mladé učnice obdivně vzdychají A sáhni si na čelo, kamaráde. Abych tě ale taky trochu potěšil, tak u nás na vsi bydlí nějaká rodina Horvátů, kteří dělají zemní a výkopové práce a věř si nebo ne,. všech pět jejich chlapů jezdí ve starých BMW. Sice to mají všelijak podrátované a výfuky omotané alobalem a tak, ale mají tu imič, víš? A propos, já když byl ve tvým věku, tak když jsem někam přišel a mlíko mi ještě teklo po bradě, tak jao tobě, tak jsem obdivně a v tichosti nábožně naslouchal řeči starších. Tebe to ale nikdo zatím nenaučil, jelimánku. Jsi tu dva dny i s cestou a chceš tu kázat? Zapomeň, hochu. Rychle zapomeň.


Proboha Zdeny, proč by měl skoro 30 letej borec jezdit kolem učňáku a slintat na sotva plnoletý kadeřnice... To, že se někdo snaží informovat na servisní ceny a náročnost neznamená, že na to nemá. Auta evidentně nejsou jeho koníček tak jako náš a tak se prostě přišel zeptat zkušenějších. Tvrdit, že za 200 kkč si může koupit jenom francouze nebo itala je nesmysl. Jenom ta auta budou prostě víc než 10 let stará. Může mít hezkou E46 nebo E39. Novější asi nedávaj smysl.

Zkus přestat soudit lidi, podle toho jaký si chtěj koupit auto. Já, kdybych ty prachy měl, tak si E46 nebo E39 koupím hned, nebo třeba nějakou hezkou Alfu, Civica, trojkovou mazdu, Focuse ST, Punto HGT, C5, dokonce i tebou všude doporučované Legacy.
Věk není zásluha, a to ani v šedesáti, ani v pětadvaceti...
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1008
datum registrace23.04.2014
Úterý 17.01.2017 08:10, RE: neco k tematu
David V napsal:
Pepe napsal:
KoobaS napsal:
David V napsal:
mufik.martin napsal:
David V napsal:
mufik.martin napsal:
Jen bych prodal svou trosku do mlyna. Vyrok typu, ze za 200 tis je Auto 10 a vice le t stare je kravina. PRed 2 mesici jsem koupil za 213 tis C5 z roku 2011 v hodne zachovalem stavu. Potrebovali jsme Auto, kde bude velky kufr na kocarek a uz bude rozmerem i bezpecnosti vyhovovat rodinnym pozadavkum. Libila se mi podobna auta jako tazateli, octavia (i když je o tridu mensi, ale libila by se mi), Mondeo, C5, Superb, MAzda 6, Accord, Audi A4 a BMW 3/5 atd....jenze po zvazeni rocniku vyroby, najezdu a servisu me na konci zbyli defacto 3 kandidati, Mazda 6, Mondeo a C5. Jelikoz najedo okolo 35its km rocne potrebuji naftu, LPG bych nedosahl cenove, sehnat benzin je o dost drazsi u techto aut + cena prestavby a jsem o 60tis draz nez s naftou. U mazdy v nafte jsem se trosku bal dilu na naftaka, takze jsem vybiral mezi mondeem a C5. Nakonec rozhodla nahoda zachovaleho kousku za rozumnou cenu a tak jsem jel pro C5. Prvotni servis 20tis a snad bych mel mit klid na par kilometru. Tazateli bych doporucil Mondeo, podvozek bude sportovnejsi nez C5, a za dane penize nic mladsiho a lepsiho moc nesezene. Vse ostatni bud podle me starsi, olitanejsi v drazsim servisem. Cim vice "premiove auto" tim starsi a ojetejsi. My meli podminku rocnik minimalne 2010 a tak moc velky vyber nebyl. A Mondeo po faceliftu tusim 2010 s tim dennim svicenim a zadnimi svetly se svetelnymi tubusy je moc krasne. Hlavne do kufru vrazite kocar a dalsi kraviny. Alfa se nam tez libila, ale ten prah v kfru je obrovsky, neprakticky a kufr pomerne maly. Mame jeste psa, takze nejkrasnejsi alfa musela byt hned vyrazena z vyberu.
Tak jsem se díval, kde dělám chybu, že nemůžu najít slušný auto do 200 tisíc Kč, aby se věk neblížil 10-ti letům a už to vím. Nevybírám naftu a francouze.
Abych se přiznal, tak jsem nepochopil co jste tím myslel? Ano pokud hledáte BMW, MB nebo VW tak za 200 opravdu jedine kusy starší 10 let. Otázka zní, jeslti je lepší 10 let starý němec nebo 5 let starý francouz.....jinak sá jsem chtěl benzin a přestavět na LPG, ale bohužel finančně je to nereálné a výběr tristní. Jinak jel jsem teď novým rapidem (8tis km najeto) 1,2 TSI a ten Motor je neskutečně hlučný, naproti tomu HDI co mám v C5 je neskutečně tichý, mnohem tišší než například to TSI, to jen abych předešel diskuzi na téma, že nafta je Traktor a nýtuje to až z toho třeští hlava.....Ja jsem palivo moc neřešil, měl jsem jistou představu o velikosti auta, chtěl jsem Automat (už mě nebaví řadit) a určité stáří a kilometry. Bohužel s cenou okolo 200 - 230 nebylo v benzinu nic. zbyli tedy jen naftaky.
Myslel jsem tím pouze to, že ani naftový motor and auta francouzské výroby nejsou v mém hledáčku a pak je výběr tristní. Nic pejorativního. Navíc mě zajímají motory od 5-ti válců nahoru. Další věc je preference splývavé zádě, což vyřadí dost výrobců. Sedan je nepraktický, ale paradoxně přijatelnější než mnohem praktičtější kombík. Pak se nebráním ani takovým činům, jako Hyundai Sonata nebo Grandeur (ten úplně nový vypadá fakt dobře, sice už má přímý vstřik, ale to se dá řešit 100 oktanovým benzínem) a připouštím, že je to kvůli motoru. Jejich ceny jsou taky směšné, výbava slušná a spolehlivost srovnatelná. Komentář: Pokud je motor 1.2 TSi hlučný (oproti chrochtáku), pak je s ním něco špatně.
Davide, tam to bude spíš o tom, že C5 má tu naftu řádně odhlučněnou. Kdežto rapid s 1,2TSI na tlumících hmotách značně ošizen...
Odhlučněnou + vyvažovací hřídele. Daní za ticho je vyšší spotřeba. O Vánocích jsem jel taxíkem - Sup2, v naftě. Vevnitř daleko větší kravál, než v té C5, dokonce i než v mé staré 406 2,2 HDi...
Aha. Kdysi jsem tu psal o Mondeu TDDi. To vevnitř bylo taky celkem tiché, ale jak jsi otevřel okénko, tak neskutečný randál. Nicméně pár TSi-čky jsem jel a ten motor je tichý přirozeně bez odhlučnění, takže pokud není, tak je s ním něco špatně.


Já třeba včera zjistil, že při 1000 ot/min není v mém Meganu motor vůbec slyšet/cítit. Hluk dokonale přebije ventilátor topení na první stupeň... Proto nechápu, proč inženýři od Renaultu nastavili ten volnoběh na 950 otáček, kdy je prostě o motoru vědět ať už hlukem, tak vibracemi...
reagovat
sheogorath
počet příspěvků527
datum registrace27.05.2016
Úterý 17.01.2017 11:16, RE: zdeny60
Ty Zdenyho zavery jsou nekdy brutalni. Pred pul rokem, kdyz jsem se tady registroval me prisel jako spravnej auto-nadsenec, ale cim vic mam pocit, ze se jedna o osobu postizenou bludy.
Jinak si Zdeny nedovedu vysvetlit, ze na zaklade celkem normalniho dotazu ohledne vyberu auta jsi schopen "vysyntetizovat" pul tuny domenek, jak dotycny asi zije, kolik je mu let, ale hlavne ze se nutne potrebuje chlubit sousedum bavorakem. Proboha, tohle uz prece tady 20 let nikoho nebere, v cem kdo jezdi, jestli ma baworaka nebo superba. BMW 3er nebo 5er je prece normalni auto, jen tady se tak stigmatizuje...

To s tou moudrosti starsich taky neni univerzalni pravda. Ne vzdycky prijde s vekem i moudrost. A chtit po nekom, aby "obdivne poslouchal" jinyho, jen proto, ze se narodil o par let pozdeji.......

A to ze se nekdo pta, kolik co stoji neznamena ze na to nema. Mozna by ses divil, kolik lidi "na to ma", a to hodne, a stejne resi, kolik stoji vecere v hospode. A vis co ti na to reknou? Ze kdyby to nikdy neresili, tak ted ted "na to nemaji"... Parametr cena/vykon je pomerne dulezitej...

V podstate kazdy auto pro soukromy pouziti (tzn nevydelava), ojetina zvlast, je jen kasicka na penize.

Taky bych obecne netvrdil, ze vsechny nemecky znacky a auta majitele zruinujou. Jsou lepsi a horsi vyrobky a zalezi na konkretnim - jaka je jeho servisni narocnost apod. Ceny dilu budou plus minus stejny, stejne je vesmes vyrabi na svete par firem pro vsechny znacky (ted nemyslim plechy)
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Úterý 17.01.2017 14:35, Už se to vysvětlilo.
Zdenyho nenávist ke všemu německému pramení z nezahojených křivd druhé světové vojny. Na to nelze říci ani popel, je to dobrý vlastenec.
Jeho děd bojoval u Stalingradu. S Hitlerem:)
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1231
datum registrace08.09.2009
Úterý 17.01.2017 17:06, RE: Už se to vysvětlilo.
Reno napsal:
Zdenyho nenávist ke všemu německému pramení z nezahojených křivd druhé světové vojny. Na to nelze říci ani popel, je to dobrý vlastenec.Jeho děd bojoval u Stalingradu. S Hitlerem:)


Reno, ty woe, konečně jsem se fakt od srdce zasmál
Opravdu v celým vláknu je kupa všeho možnýho, ale tentokrát jsi mě dostal
Díky za tento komentář!
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Úterý 17.01.2017 19:13, .
Teda Reno, ty se divíš, že reaguju často na tebe. Občas dokážeš vážně překvapit, takový vymázlo se jen tak nevidí..
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Úterý 17.01.2017 19:42, RE: .
Zvirak napsal:
Teda Reno, ty se divíš, že reaguju často na tebe. Občas dokážeš vážně překvapit, takový vymázlo se jen tak nevidí..


Já se nedivím. Ale vidím, že k tomu, o čem je tenhle server, je toho minimum. A ty tituly si nech pro svoje blízké. Nebo mi je rač sdělit osobně, bude mi ctí:)
mimochodem, to co jsem napsal jsou de facto Zdenyho vlastní slova, které jsi asi nečetl...
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků248
datum registrace09.05.2007
Středa 18.01.2017 08:31, pomoc tazateli
Teda pánové, neřeším kdo si začal, je mi to v podstatě "šumák" ale 2/3 konverzace jsou hádky o ničem a ze soro 70 komentářů se tazatel dozvěděl v podstatě kulový :( Je to stejné už několik dní na nejrůznější dotazy uživatelů, kteří se na konci nedozvědí vůbec nic :( Každý z vás má nějaké zkušenosti s některými auty, servisy, opravami atd....tak zkoušejte lidem poradit než se tady pořád dohadovat, jestli nejlepší je BMW E46 (dnes již bohužel velmi staré) nebo jestli je nejlepší na světe Nová Dacia. Zkuste spíše nenásilně poradit klady a zápory a nevnucovat "svoji pravdu". A abych jen nemlel mimo téma zkusím lehce shrnout svoje prozatím krátké poznatky s Citroenem C5, který má stejný Motor jako Mondeo, které by mohlo tazateli vyhovovat. Za mě osobně bych doporučil Mondeo, podvozkově je zábavné, pro kočárek dostatečný kufr aby se tam vešli další krámy. Za dané peníze bude určitě nejmladší a nejzachovalejší. BMW jsou super auta, sám bych si také rád jedno koupil, ale BMW 3 bude menší, starší, méně vybavené, dražší a pravděpodobně více ojete s o něco málo dražším servisem, ale pokud majiteli rozměrově stačí a nevadil by mu o pár let starší kousek tak proč ne? Ale E46 je dnes uz opravdu asi mimo, stavem, bezpecnosti atd...byla by to spise vikendovka neob Auto na hlavni jezdeni. V mondeu muzu vrele doporucit TDCI 120kw, kterýý mám já v C5. Motor je opravdu neskutečně tichý a úsporný. Ja mám verzi s autoamtem, dojíždíme se ženou každý den 50km do práce a 50km z práce. Někdy jedeme po Hradecké, někdy po Starokolínské....kombinovaná spotřeba je 6,4 dle dotankování, PP kecá a ukazuje 6.0. Na Automat slušný, ale dodám, že jezdíme klidně a plynule, po dálnici Tempomat 110-120 na okresce cca okolo 100. Abych pridal i zapory tak mi na C5 vadi: hure se do auta nastupuje, sedacky jsou utopene hluboko v aute a jsou siroke prahy a dvere takze si nejdrive musite sednout zady k radici pace na bocni operku leveho stehna a teprve pak se otocit smerem k volantu, bohuzel podle toho je taky vymackana a osoupana bocni vypln sedacky. Ale jakmile uz sedite jsou to neskutecne pohodlne sedacky. Dalsi vytka je castecne k automatu (za to muze asi EU) Automat na muj vkus drzi, hlavne do kopce az moc nizke otacky, treba kopec na 5-6 stupen a otacky 1400. Mate v zasade 3 moznosti reseni, bud ubryt plyn, otacky klesnou o chlup niz a Automat podradi, nebo naopak zrychlite abyste otacky dostali alespon k tem 1700-1800otackam a treti moznost stisknete na autoamtu tlacitko SPORT a prevodovka automaticky podradi a drzi otacky nad 2000 a jakmile najedete na rovinu tak tlacitko SPORT opet vypnete. Obecne se to nestava zas tak casto tyto situace, ale irituje to, ale obavam se, ze to bude Problem automatu obecne kvuli spotrebe a emisim. Rozdíl motoru Mondea a C5 (jedná se o stejný Motor) je v Tom, že Citroen/Peugeot mají další nádržku na "močovinu", která se po natankování nafty vstříkne do nádrže s naftou a promíchá se. Ford tento systém z motoru odstranil. Pozor, jejedná se o ADBLUE ale specialni tekutinu, kteoru koupite jenom u PSA nebo ve specializovanych autopotrebach, ale bez diagnostiky si ji stejne nedoplnite. U mondea muzete mit Automat po faceliftu jako ma DSG, tedy dvouspojku Durashift. Ja mam klasicky hydro menic Aisin. Forda dokazte bez problemu servisovat v CR, i na vrakovistich je hodne dilu, i karosarskych, ktere snadno sezenete ve vasi barve v pripade opravy po nehode. U C5 mi jeste trosku negativne prekvapila vnitrni velikost, na to, jak je Auto velke, tak uvnitr to neni tak prostorne (pocitove) jako Superb nebo Mondeo. NErikam, ze je to stisnene, to ne, jen pri pohledu zvenku bych ocekaval vice. Je to dano obrovskou tlouskou dveri a vsech vyplni, ktere ubiraji prostornosti. Osobne jsem chtel Superba, ten mi vyhovoval s DSG absolutne nejvic (jezdim s nim obcas v praci) ale firemni za rozumne penize nedopadl, a ceny bazaroveho bylo o necelych 100tis vyse :( I tak bych klidne C5 koupil znova. Ale stejne tak bych nemel Problem pri vyhodne nabidce sahnotu po Mondeu. Pokud by vas jeste cokoli zajimalo tak se vam pokusim odpovedet. Jinak motory TDCI jsou vlastne HDI, takze se pomerne snadno servisuji a je jich velke mnozstvi, tudiz i druhovyroba je dostupna, protoze tyto motory jezdi u obrovskeho mnozstvi aut Focus, Mondeo, Galaxy, C4, C5, Picasso, 508, 308, 5008 atd takze i servisy maji velke zkusenosti s temito motory. Jinak nedoporucuji TDCI/HDI ve verzi 100kw, je sice spoelhliva, ale ma vyssi spotrebu, je to preci jen uz starsi Technologie. Verze 103kw je vylepsena 100kw verze, Motor je temer stejny, o malinko lepe jede a ma nizsi spotrebu. Nejlepsi je 120kw verze, ma nejvyssi vykon, nejnizsi realnou spotrebu, ale je to zcela novy Motor, ktery nema s 100 a 103kw temer nic spolecneho a je trosku citlivejsi na kvalitu nafty. Ja mam najeto 200tis km, vstrikovace jsou v perfektni kondici a FAP mam zaplneny na 70% a dle diagnostiky dojde k zaplneni filtru po 58tis km. 120kw verze ma katalizator a FAP spojeny dohromady, takze vymena za repasovany kus v Citroenu stoji 28tis, narozdil od FAPu bez katalyzatoru, kde repasovany kus stoji 15 tis, bavim se ted v cenach origo Citroen, kdy va vymennym zpusobem daji jiny, repasovany kus v kvalitne noveho. Jak ma FAP resene Mondeo nevim. Jinak Cisteni FAPu i s Katikem lze udelaj i ve specializovanych firmach, kde to stoji cca okolo 15tis kc za verzi s katikem a udajne "garantuji" vycisteni na 97% stavu noveho filtru.
reagovat
danet - redakce TipCars
počet příspěvků535
datum registrace16.11.2012
Středa 18.01.2017 09:13, Milí diskutující
Hezký den. Prosím všechny diskutující, aby přispívali věcně k tématu a děkuji těm, kteří to dělají. Než příspěvek odešlete, odpovězte sami sobě, zda Vaše odpověď tazateli pomůže v rozhodování. Osobní útoky a urážky na naše fórum nepatří, proto se může stát, že s urážlivým obsahem zmizne celý Váš příspěvek. Občas bývá těžké oddělit zrno od plev. Děkuji za Vaši snahu poradit a přeji nám všem hezký leden.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Středa 18.01.2017 10:55, RE: Milí diskutující
danet - redakce TipCars napsal:
Hezký den. Prosím všechny diskutující, aby přispívali věcně k tématu a děkuji těm, kteří to dělají. Než příspěvek odešlete, odpovězte sami sobě, zda Vaše odpověď tazateli pomůže v rozhodování. Osobní útoky a urážky na naše fórum nepatří, proto se může stát, že s urážlivým obsahem zmizne celý Váš příspěvek. Občas bývá těžké oddělit zrno od plev. Děkuji za Vaši snahu poradit a přeji nám všem hezký leden.


Ale na druhou stranu je tu sranda, ne?
reagovat
1 2 3 4


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.