Středa 18.01.2017 08:31,
pomoc tazateli
Teda pánové, neřeším kdo si začal, je mi to v podstatě "šumák" ale 2/3 konverzace jsou hádky o ničem a ze soro 70 komentářů se tazatel dozvěděl v podstatě kulový :( Je to stejné už několik dní na nejrůznější dotazy uživatelů, kteří se na konci nedozvědí vůbec nic :( Každý z vás má nějaké zkušenosti s některými auty, servisy, opravami atd....tak zkoušejte lidem poradit než se tady pořád dohadovat, jestli nejlepší je BMW E46 (dnes již bohužel velmi staré) nebo jestli je nejlepší na světe Nová Dacia. Zkuste spíše nenásilně poradit klady a zápory a nevnucovat "svoji pravdu". A abych jen nemlel mimo téma zkusím lehce shrnout svoje prozatím krátké poznatky s Citroenem C5, který má stejný Motor jako Mondeo, které by mohlo tazateli vyhovovat. Za mě osobně bych doporučil Mondeo, podvozkově je zábavné, pro kočárek dostatečný kufr aby se tam vešli další krámy. Za dané peníze bude určitě nejmladší a nejzachovalejší. BMW jsou super auta, sám bych si také rád jedno koupil, ale BMW 3 bude menší, starší, méně vybavené, dražší a pravděpodobně více ojete s o něco málo dražším servisem, ale pokud majiteli rozměrově stačí a nevadil by mu o pár let starší kousek tak proč ne? Ale E46 je dnes uz opravdu asi mimo, stavem, bezpecnosti atd...byla by to spise vikendovka neob Auto na hlavni jezdeni. V mondeu muzu vrele doporucit TDCI 120kw, kterýý mám já v C5. Motor je opravdu neskutečně tichý a úsporný. Ja mám verzi s autoamtem, dojíždíme se ženou každý den 50km do práce a 50km z práce. Někdy jedeme po Hradecké, někdy po Starokolínské....kombinovaná spotřeba je 6,4 dle dotankování, PP kecá a ukazuje 6.0. Na Automat slušný, ale dodám, že jezdíme klidně a plynule, po dálnici Tempomat 110-120 na okresce cca okolo 100. Abych pridal i zapory tak mi na C5 vadi: hure se do auta nastupuje, sedacky jsou utopene hluboko v aute a jsou siroke prahy a dvere takze si nejdrive musite sednout zady k radici pace na bocni operku leveho stehna a teprve pak se otocit smerem k volantu, bohuzel podle toho je taky vymackana a osoupana bocni vypln sedacky. Ale jakmile uz sedite jsou to neskutecne pohodlne sedacky. Dalsi vytka je castecne k automatu (za to muze asi EU) Automat na muj vkus drzi, hlavne do kopce az moc nizke otacky, treba kopec na 5-6 stupen a otacky 1400. Mate v zasade 3 moznosti reseni, bud ubryt plyn, otacky klesnou o chlup niz a Automat podradi, nebo naopak zrychlite abyste otacky dostali alespon k tem 1700-1800otackam a treti moznost stisknete na autoamtu tlacitko SPORT a prevodovka automaticky podradi a drzi otacky nad 2000 a jakmile najedete na rovinu tak tlacitko SPORT opet vypnete. Obecne se to nestava zas tak casto tyto situace, ale irituje to, ale obavam se, ze to bude Problem automatu obecne kvuli spotrebe a emisim. Rozdíl motoru Mondea a C5 (jedná se o stejný Motor) je v Tom, že Citroen/Peugeot mají další nádržku na "močovinu", která se po natankování nafty vstříkne do nádrže s naftou a promíchá se. Ford tento systém z motoru odstranil. Pozor, jejedná se o ADBLUE ale specialni tekutinu, kteoru koupite jenom u PSA nebo ve specializovanych autopotrebach, ale bez diagnostiky si ji stejne nedoplnite. U mondea muzete mit Automat po faceliftu jako ma DSG, tedy dvouspojku Durashift. Ja mam klasicky hydro menic Aisin. Forda dokazte bez problemu servisovat v CR, i na vrakovistich je hodne dilu, i karosarskych, ktere snadno sezenete ve vasi barve v pripade opravy po nehode. U C5 mi jeste trosku negativne prekvapila vnitrni velikost, na to, jak je Auto velke, tak uvnitr to neni tak prostorne (pocitove) jako Superb nebo Mondeo. NErikam, ze je to stisnene, to ne, jen pri pohledu zvenku bych ocekaval vice. Je to dano obrovskou tlouskou dveri a vsech vyplni, ktere ubiraji prostornosti. Osobne jsem chtel Superba, ten mi vyhovoval s DSG absolutne nejvic (jezdim s nim obcas v praci) ale firemni za rozumne penize nedopadl, a ceny bazaroveho bylo o necelych 100tis vyse :( I tak bych klidne C5 koupil znova. Ale stejne tak bych nemel Problem pri vyhodne nabidce sahnotu po Mondeu. Pokud by vas jeste cokoli zajimalo tak se vam pokusim odpovedet. Jinak motory TDCI jsou vlastne HDI, takze se pomerne snadno servisuji a je jich velke mnozstvi, tudiz i druhovyroba je dostupna, protoze tyto motory jezdi u obrovskeho mnozstvi aut Focus, Mondeo, Galaxy, C4, C5, Picasso, 508, 308, 5008 atd takze i servisy maji velke zkusenosti s temito motory. Jinak nedoporucuji TDCI/HDI ve verzi 100kw, je sice spoelhliva, ale ma vyssi spotrebu, je to preci jen uz starsi Technologie. Verze 103kw je vylepsena 100kw verze, Motor je temer stejny, o malinko lepe jede a ma nizsi spotrebu. Nejlepsi je 120kw verze, ma nejvyssi vykon, nejnizsi realnou spotrebu, ale je to zcela novy Motor, ktery nema s 100 a 103kw temer nic spolecneho a je trosku citlivejsi na kvalitu nafty. Ja mam najeto 200tis km, vstrikovace jsou v perfektni kondici a FAP mam zaplneny na 70% a dle diagnostiky dojde k zaplneni filtru po 58tis km. 120kw verze ma katalizator a FAP spojeny dohromady, takze vymena za repasovany kus v Citroenu stoji 28tis, narozdil od FAPu bez katalyzatoru, kde repasovany kus stoji 15 tis, bavim se ted v cenach origo Citroen, kdy va vymennym zpusobem daji jiny, repasovany kus v kvalitne noveho. Jak ma FAP resene Mondeo nevim. Jinak Cisteni FAPu i s Katikem lze udelaj i ve specializovanych firmach, kde to stoji cca okolo 15tis kc za verzi s katikem a udajne "garantuji" vycisteni na 97% stavu noveho filtru.
reagovat