Ingi88 napsal:
Je to tak - pracovní nájezd bude těch cca 10000,- zbytek jsou cesty za rodinou přes republiku a taky výlety různě po republice, dovolená + myslím si, že s narozením prcka bude přibývat takového ježdění přes týden na návštěvy apod. - jinak kromě práce je to ještě další ježdění na nákupy mezi městy atd., ale to nepočítám...Myslíte, že na jaře bude situace s nabídkou lepší? Momentálně je to dost žalostné a benzínů moc není...Jinak s tím výběrem benzín / nafta si hlavu lámu - nezatracuji ani jedno, i když mám třeba s benzínem špatnou zkušenost (2.8 V6) - motor odešel a já auto prodal jako nepojízdé, známý s 3.2 fsi podobné problémy - cívky, vstřiky atd. Oproti tomu otec s 2.4D5, jezdí s ní kolem baráku, občas někam dál - za 6 let provozu jediná investice - dvouhmota, moje předchozí dvě auta - nafty, podobný styl provozu, bez jediné závady (1.9 tdi, 2.0 dci)...Nafta nebo benzín je pro mě prostě jen kus od kusu, na benzínu je za mě taky XY věcí, které se pokazí a stojí ranec, člověk si nevybere... Ve výsledku mi spíše bude záležet na stavu daného auta, než na motoru, který má, pokud bude jedním z mnou požadovaných... (pocitově ale ale samozřejmě tíhnu spíše k benzínu)
3.2 FSi je docela provařený motor - to cívky a vstřiky jsou zlaté, ta fatálně selhávají rozvody a jak jinak než řetězové - jsme u koncernu.
U ojetiny je stav předchozí péče alfa-omega všeho, ale u prodávané ojetiny musí být člověk nachystaný spíše na tu horší variantu. Opečovávané auto obvykle zůstane v rodině, nebo se prodá přátelům nebo se prodá přátelům přátel a teprve až potom jde do otevřené inzerce. Takže nákup 10 let starého auta posuzuji touto optikou, a proto bych byl z naftového auta lehce nervózní.
Benzín má taky své závady, ale nejsou tak drahé. Třeba za lambdy a katalyzátor s vlnovcem jsem zaplatil 11 tisíc a za palivové čerpadlo 13 tisíc (po 200 tkm, takže +/- v normě běžného opotřebení) a podle mě to byly 2 nejnákladnější investice na motoru. Spojku mám s jednohmoťákem a vyměním ji do 10 tKč, což je půlka, než co je u nafty. To čerpadlo bylo taky zhruba za půlku, než co by bylo u nafty. Vstřikovač stojí 40% toho naftového. Nemám turbo ani EGR.
Tyhle opravy u nafťáku nemusí přijít, ale když přijdou, tak to stojí balík. Pro mě bylo zatím vždy cennější mít vyšší spolehlivost a komfort než mít nižší náklady na provoz. Je to 60 hal/km, což je ve Vašem případě 15 tisíc/rok. To není málo, to už se dá jít do rizika, ale to si musíte zvážit a spočítat a mít na paměti, že kupujete staré auto. Za 3 roky v provozu máte našetřeno na ty nejzávažnější opravy, které mohou přijít a pak už v podstatě šetříte.
Nejlepší bude auto, co má najeto klidně 300 tisíc a už má něco prokazatelně vyměněno. Necháte auto zkontrolovat, změřit tlaky, aby byl spalovací prostor v pořádku, protože k tomu za 4 roky svého provozu přidáte dalších 100 tisíc, to je také nutné zohlednit. Tady jsou kluci, co mají s nafťákama najeto přes 300 tisíc, ale pozor pokud si dobře pamatuju, kupovali buď nové nebo zánovní, takže se o ně starali sami většinu doby. U Vás to bude jiné, pokud nedostanete auto od známého, u kterého víte, že jezdil pořád s "teplým "motorem a staral se (rozuměj - jezdil hodně a servis dodržoval - u opravdu dlouhých štrek se dá vzít na milost i long life interval).
Nabídku sleduju dlouhodobě a od půlky listopadu do půlky února je to nejžalostnější. Pak se to začíná zlepšovat a do nabídky se dostanou i auta, která v zimě nestartují